Re: Miksi hommat ei toimi?
Lähetetty: 16.01.2006 13:00
Ai niin, mulle myytiin amex viime huhtikuun 16. päivä. Ajattelin että se on yleisempi kortti rapakon tuolla puolen kuin diners ja mc joten se olisi ihan hyvä olla kun reissuja oli suunnitteilla. Tän kortin kans kaikki meni käteen.
Myyjä kysyi paljonko on vuositulot, siitä nääs riippuu että saako vihreän kortin vaiko kullan värisen kortin. Sekoitin tapani mukaan netto- ja bruttotulot ja sanoin pienemmän summan. Vihreän kortin hakemuskaavaketta alettiin täyttämään mutta erehdykseni huomattiin noin lomakkeen puolivälissä ja lomakkeen vaihdettiin ns lennosta. Myyjä sanoi että hän voi kirjoittaa lomakkeen alkupään tiedot siitä ensimmäisestä lomakkeesta.
Korttia ei alkanut kuulua ja matkakin lähestyi joten soitin amexille. Sieltä kerrottiin että kyyyyllä kortti on minulle lähetetty jo monta viikkoa sitten. Se vain oli lähetetty väärään osoitteeseen. Ja tiedoissa oli väärä sosiaaliturvatunnus. Asiakaspalvelija lupasi laittaa uuden kortin tulemaan. Kysyin vielä että käykö se vanha PIN tähän uuteen korttiin, jos vaikka kässiä sattuisin tarvitsemaan. Käy kuulema.
Lähdin sitten reissuun ihmemaahan nimeltä Känädä. Eräänä iltana kun olimme syöneet ravintolassa, ravintolan hlökunta kertoi että valitettavasti kortit ei käy (vaikka kassassa oli mc:n ja amexin tarrat). Mutta ei hätää, ravintolan nurkassa oli atm josta minä sitten rahaa nostamaan. Atm hyväksyi vain amexin. Mutta ei minun amexiani. Annoin kuulema väärän PINin. Noniin. Kello oli kymmenen illalla ja minulla paloi päreet. Odotin muutaman tunnin, että kello tulisi Suomen aikaa 9 aamulla, jolloin Suomen amexin asiakaspalvelu aukeaa. Känädässäkään asiakaspalvelu ei pelaa klo 10 illalla.
Kerroin asiani asiakaspalvelijalle. Ensinnäkään hän ei löytänyt kaupunkia missä olimme, vaikka se oli sellainen 400 000 asukkaan kylä. Sitten hän kyllä löysi tästä kyseistä kylästä jonkin matkatoimiston jonka kanssa amexilla oli joku sopimus ja josta piti saada käteistä ilman PINiä. Koko tilanne oli äärimmäisen huvittava; aloitin puhelun kertomalla että olen Känädässä, käteinen on lopussa enkä saa lisää koska PIN ei toimi. Loppujen lopuksi asiakaspalvelija kertoi että koska minulla on kultakortti niin olen oikeutettu asiakaspalveluun joka toimii vuorokauden läpeensä. No jippii. Sovimme sitten että käyn tässä kyseessä olevassa matkatoimistossa katsomassa että josko sitä käteistä irtoaa ja jos ei niin soitan siihen kultakorttiasiakaspalveluun.
En käynyt, enkä soittanut, olihan minulla nyt muitakin kortteja ja paikallisilla kavereilla rahaa. Kokonaisuudessa tilanne oli ärsyttävä ja kun tulin kotiin leikkasin kortin heti kahtia. Kahtialeikattu kortti piti kuulema lähettää irtisanomislapun kanssa amexille mutta vein sen itse amexin toimistoon. Halusin kirjeestäni kuitin, koska ajattelin että ne kämmäävät sen kuitenkin siellä toimistossa ja esimerkiksi hukkaavat irtisanomiseni suunnilleen saman tien. Täällä taas asiakaspalvelija sanoi että irtisanomisesta tulee kotiin kirje parin viikon päästä. Sanoin että haluan silti kuitin siitä että kirje on vastaanotettu. Lopulta sain sen, eikä mennyt edes kauaa.
Siinäpä lyhty tuttavuuteni amexin kanssa, taisi jäädä viimeiseksi myös.
Myyjä kysyi paljonko on vuositulot, siitä nääs riippuu että saako vihreän kortin vaiko kullan värisen kortin. Sekoitin tapani mukaan netto- ja bruttotulot ja sanoin pienemmän summan. Vihreän kortin hakemuskaavaketta alettiin täyttämään mutta erehdykseni huomattiin noin lomakkeen puolivälissä ja lomakkeen vaihdettiin ns lennosta. Myyjä sanoi että hän voi kirjoittaa lomakkeen alkupään tiedot siitä ensimmäisestä lomakkeesta.
Korttia ei alkanut kuulua ja matkakin lähestyi joten soitin amexille. Sieltä kerrottiin että kyyyyllä kortti on minulle lähetetty jo monta viikkoa sitten. Se vain oli lähetetty väärään osoitteeseen. Ja tiedoissa oli väärä sosiaaliturvatunnus. Asiakaspalvelija lupasi laittaa uuden kortin tulemaan. Kysyin vielä että käykö se vanha PIN tähän uuteen korttiin, jos vaikka kässiä sattuisin tarvitsemaan. Käy kuulema.
Lähdin sitten reissuun ihmemaahan nimeltä Känädä. Eräänä iltana kun olimme syöneet ravintolassa, ravintolan hlökunta kertoi että valitettavasti kortit ei käy (vaikka kassassa oli mc:n ja amexin tarrat). Mutta ei hätää, ravintolan nurkassa oli atm josta minä sitten rahaa nostamaan. Atm hyväksyi vain amexin. Mutta ei minun amexiani. Annoin kuulema väärän PINin. Noniin. Kello oli kymmenen illalla ja minulla paloi päreet. Odotin muutaman tunnin, että kello tulisi Suomen aikaa 9 aamulla, jolloin Suomen amexin asiakaspalvelu aukeaa. Känädässäkään asiakaspalvelu ei pelaa klo 10 illalla.
Kerroin asiani asiakaspalvelijalle. Ensinnäkään hän ei löytänyt kaupunkia missä olimme, vaikka se oli sellainen 400 000 asukkaan kylä. Sitten hän kyllä löysi tästä kyseistä kylästä jonkin matkatoimiston jonka kanssa amexilla oli joku sopimus ja josta piti saada käteistä ilman PINiä. Koko tilanne oli äärimmäisen huvittava; aloitin puhelun kertomalla että olen Känädässä, käteinen on lopussa enkä saa lisää koska PIN ei toimi. Loppujen lopuksi asiakaspalvelija kertoi että koska minulla on kultakortti niin olen oikeutettu asiakaspalveluun joka toimii vuorokauden läpeensä. No jippii. Sovimme sitten että käyn tässä kyseessä olevassa matkatoimistossa katsomassa että josko sitä käteistä irtoaa ja jos ei niin soitan siihen kultakorttiasiakaspalveluun.
En käynyt, enkä soittanut, olihan minulla nyt muitakin kortteja ja paikallisilla kavereilla rahaa. Kokonaisuudessa tilanne oli ärsyttävä ja kun tulin kotiin leikkasin kortin heti kahtia. Kahtialeikattu kortti piti kuulema lähettää irtisanomislapun kanssa amexille mutta vein sen itse amexin toimistoon. Halusin kirjeestäni kuitin, koska ajattelin että ne kämmäävät sen kuitenkin siellä toimistossa ja esimerkiksi hukkaavat irtisanomiseni suunnilleen saman tien. Täällä taas asiakaspalvelija sanoi että irtisanomisesta tulee kotiin kirje parin viikon päästä. Sanoin että haluan silti kuitin siitä että kirje on vastaanotettu. Lopulta sain sen, eikä mennyt edes kauaa.
Siinäpä lyhty tuttavuuteni amexin kanssa, taisi jäädä viimeiseksi myös.