Ensimmäinen asuntoni

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Elppis kirjoitti:
Voitte hakea yhdessä HOAS:n asuntoa. "Muijasi" saa tuet ja lisät, ja vuokranmaksun sovitte keskenänne kuitenkin maksaen sen ajallaan. Kannattaako teidän muuttaa vielä yhteen? Jos teillä menee poikki (pahoittelen negatiivistä sävyäni, wish you all the best) jäät tyhjän päälle ja ilman asuntoa.
Heh heh, no jos siirrytään itse suhteeseen niin meillä on vähän köyhä meinki tällä hetkellä, meinaa mun porukat ovat vähän nihkeitä tyttöystävä-hotellin ylläpitämisen suhteen ja sitten hänellä riittää sisaruksia tuol omassa kodissa. Alkaa tympiä tuo baarissa istuminen ja rahojen tuhlailu = tällä menolla yksin on halvempaa asua kuin porukoiden kanssa ja käydä jatkuvasti ulkona.

Toki ero on aina mahdollinen, ja uskoisin että sellaisessa tilanteessa porukatkin voisi ottaa mut takaisin vielä joksikin aikaa. Mun vanhemmat muuttaa lähivuosina omaan kämppään kunhan noi omistuskämppien hinnat hieman tippuu, niin mulle jäisi tuo Jakomäen kaupungin kolmio maksettavaksi.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Pistetään tänne pieni galluppi kehiin;

1. Missä asut?

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)

3. Kuka on vuokran antaja?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Lolita »

1. Missä asut?
-Vantaalla

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)
-Kaksio, 47 neliötä, yksi henki.

3. Kuka on vuokranantaja?
-Tää on oma.

4. Vastike+lainanlyhennys n. 510 euroa/kk ja sähkö 31 euroa kahdelta kuukaudelta.
Viimeksi muokannut Lolita, 23.01.2006 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

1. Missä asut?
- Oulu, keskusta

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)
- Yksiö, 35m2. Minä Itte.

3. Kuka on vuokranantaja?
- Yksityinen omistaja

4. Vuokra?
- 450€ + vesi 16€
Viimeksi muokannut irmelianneli, 23.01.2006 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
impulsiivinen
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 19.09.2005 12:31

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja impulsiivinen »

yannara kirjoitti:
Toki ero on aina mahdollinen, ja uskoisin että sellaisessa tilanteessa porukatkin voisi ottaa mut takaisin vielä joksikin aikaa. Mun vanhemmat muuttaa lähivuosina omaan kämppään kunhan noi omistuskämppien hinnat hieman tippuu, niin mulle jäisi tuo Jakomäen kaupungin kolmio maksettavaksi.
Epäilen aika vahvasti voivatko vanhempasi "testamentata" sulle oikeuden asua kaupungin vuokrakämpässä. Tämä ei ehkä ole se kortti, jonka varassa kannattaa elää. Mutta ota selvää asuntotoimistosta.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Mojo »

yannara kirjoitti:Pistetään tänne pieni galluppi kehiin;
1. Missä asut?
- Turus, täl pual jokkee, suht lähel keskusta

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)
- Puutaloasunto, kaksi kerrosta, 48m2 lattiapintaalaa, 42m2 asuinpintaalaa. Sähkö ja puulämmitteinen, ihq!
EDIT: Yannaran lisäyksestä. Vuokra 380egee/kk plus tosiaan lämmityksen korottama sähkölasku. Ehkä 45€/kk keskimmäärin.

3. Kuka on vuokran antaja?
Tuo sama heebo ku omistaa ton samalla pihalla sijaitsevan pizzerian :D
Viimeksi muokannut Mojo, 23.01.2006 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

yannara kirjoitti:Pistetään tänne pieni galluppi kehiin;

1. Missä asut?

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)

3. Kuka on vuokran antaja?
No voi paska, unohdin sen tärkeämmän - paljonkos on vuokra?
slam

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja slam »

Tekikö aikanaan Afrikan riistäminen länsimaista hyvinvoinnillisesti rikkaamman kulttuurin? :wink:

ps. ette ymmärrä ;)
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

yannara kirjoitti:Pistetään tänne pieni galluppi kehiin;

1. Missä asut?
Espoossa.
2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)
Aivan uusi yksiö.
3. Kuka on vuokran antaja?
Ylioppilaskunta.
4. Vuokra?
300€ + käyttösähkö.
ninnithequeen

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

1. Missä asut?
- Itä-Helsingissä

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)
- 4h + keittiö, sauna, kylppäri, vessa, 2 vaatehuonetta, piha ja parveke

3. Kuka on vuokran antaja?
- Kah ku ei ole vuokra-asunto.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Etuovi.com yhdessä asunnossa lukee näin;

"Huoneisto sijaitsee vapaarahoitteisessa, Helsingin kaupungin omistamassa kiinteistössä, johon ei ole tulo- eikä varallisuusrajoja"

Tarkoittaako tämä, että etuovi toimii vain vuokralaisen löytämisessä? Eli maksanko vuokraa kaupungille, vai tälle etuovelle?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Lolita »

yannara kirjoitti:Etuovi.com yhdessä asunnossa lukee näin;

"Huoneisto sijaitsee vapaarahoitteisessa, Helsingin kaupungin omistamassa kiinteistössä, johon ei ole tulo- eikä varallisuusrajoja"

Tarkoittaako tämä, että etuovi toimii vain vuokralaisen löytämisessä? Eli maksanko vuokraa kaupungille, vai tälle etuovelle?
Se tarkoittaa, että kyseessä on Helsingin kaupungin vuokra-asunto. Maksat siis vuokraa kaupungille. Etuovi.com on vähän niin kuin autotalli.com tai Hesarin oikotie, vain sivusto johon on kerätty ilmoituksia helposti selattaviksi.

Edit: Ja jos se asunto siinä ilmoituksessa kiinnosti, ota heti yhteyttä ja ilmaise kiinnostuksesi.
Viimeksi muokannut Lolita, 24.01.2006 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

1. Missä asut?
- Helsinki, Haaga, eteläinen osa.

2. Minkälainen kämppä? (montako henkeä?)
- Yksiö, 30m2. Minä ja kissa sekä epävirallisesti majailee usein tuo tyttöystäväkin.

3. Kuka on vuokranantaja?
- Helsingin Diakanissalaitos.

4. Vuokra?
- 255,- (sisältää veden).
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Ouh yeah, sieltä se tuli. Enpä pitkälle päässyt, kun talosta toiseen joutuu muuttaa, mutta paikka on Jakomäki ja vuokra 440€/56nm, talo remontoitu ihan viime vuosina.

Hmm, pitäisi jääkaappi hankkia sinne. Olisi anttilaa, exprettiä ja mustaa pörssiä. Kuljetuspalvelu on pakko saada...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

yannara kirjoitti:Ouh yeah, sieltä se tuli. Enpä pitkälle päässyt, kun talosta toiseen joutuu muuttaa, mutta paikka on Jakomäki ja vuokra 440€/56nm, talo remontoitu ihan viime vuosina.

Hmm, pitäisi jääkaappi hankkia sinne. Olisi anttilaa, exprettiä ja mustaa pörssiä. Kuljetuspalvelu on pakko saada...
Kivaa, onnea! Kai sä järkkäät meille kity-tuparit? Mä voisin tuoda sulle rahapuun tai jotain muuta tärkeää.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Vinkki kaikille muuttajille! Ostakaa Ikeasta vaikka joku öö.. iso huonekasvi jos ei sohvaan ole varaa. Sitten vuokraatte pakun Ikeasta, ja hoidatte kätevästi koko muuton samalla kerralla.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mun mielestä sitä Ikean autoa saa pitää seuraavaan aamuun asti, jos vuokraa sen lähellä sulkemisaikaa. Tai näin mä ainakin muistelisin..
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Vaola kirjoitti:
Onko tuo nyt sitten kaupungin asunto? Sopiiko kysyä, kuinka pitkään jonotit? Kiinnostus johtuu siitä, kun niin useat valittavat etteivät saa julkisilta vuokranantajilta asuntoa, tai jonot ovat aivan liian pitkät.

Niin ja onneksi olkoon! :)
Tasan päivän. Laitoin eilen aamulla hakemuksen jossa tyttöystävän tiedot mukana. Ei virallista häätöä, eikä muuta muutosuhkaa. Taisi olla tuuria.
Keikaus kirjoitti:
Kivaa, onnea! Kai sä järkkäät meille kity-tuparit? Mä voisin tuoda sulle rahapuun tai jotain muuta tärkeää.
Tarkoittaako rahapuu rahaa :shock: TERVETULOA VAAN SITTEN! Voisin muuten pitääkin, mutta mä en tunne teistä ketään henkilökohtaisesti ja mimmi saattaisi ihmettelle, että mitä ihme hihuleita meillä on kylässä :lol:

Hei, nyt vähän tärkeämpää asiaa! Tässä saattaa olla pieni pettymys matkassa;

Nainen joka soitti ja tarjosi asuntoa, niin vaikka sainkin kaikki tiedon oikein, niin ihan täsmällisen samaa kämppää ei jakiksen kiinteistön sivuilta löydy. Löytyy peruskorjattu talo, jonka asuntotiedot täsmäävät, ja sitten löytyy ei-korjattu talo, jonka asuntotiedot myös sopivat. Ongelma on se, että tämä toinen talo peruskorjataan vuonna 2006. Ja peruskorjaus jakomäki-tapauksessa tarkoittaa, että talosta tulee rakennustyömaa. Tässä on 3 vaihtoehtoa;

1. Sain tiedot väärin, ja minut oikeasti laitetaan peruskorjattuun taloon

2. Minut lähetään määräaikaisesti peruskorjaamattomaan taloon, tai sitä ei korjata vielä jonkun aikaa.

3. Niillä on jotkut virheelliset tiedot siellä, ne eivät voi passiittaa tälläiseen taloon, ja he peruuttavat koko jutun.

Vaihtoehto 2 on pelottavin, koska mä en halua muuttaa puolen vuoden kulutta, ja se talo on mun nykyisen kodin vastapäätä = ei kiitos mielellään.

Miten mun kanssattaa ilmaista asia, että minut ymmärretään siellä oikein. Koska jos kieltäydyn, niin siirryn jonon hännille.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Vaola kirjoitti:
Mutta sekin on sinun etusi siinä tapauksessa, jos sinulla menee bänks tyttöystäväsi kanssa. Sillä tuolloin täytyy käsittääkseni muuttaa pois kys. asunnosta, jos sen katsotaan olevan liian iso yhdelle (Kaupungit saattavat olla hyvinkin tarkkoja näissä asioissa). Mutta eihän siis mikään kaupunki voi yhtäkkiä vaan häätää, luulisi sitten vaihtavan pienempään.
Mutta eikös kaupungin ole silloin pakko tarjota minulle toista kämppää?
Yönmustaritari

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Hilpi kirjoitti: Asunnon katsastamiseen kannattaa varata aikaa.
Äh, pyh, Eih. Aika on rahaa ja paljon aikaa on hitosti hilloo.

Minä nyt joudun kyllä jääväämään itseni tuosta "mieleisen" ostamisesta. Auto tuli sillä perusteella, että oli eniten bensaa tankissa ja asunto lähinnä työpaikkaa. Järkipäätökset syntyy kuitenkin nopeasti.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Sitten tää jääkaappi-asia. Mulle sanottiin puhelimessa, että asunnossa ei ole jääkaappia. Olin jo kattelemassa nettisivuja, mutta sitten kolleega sanoi että "mitä vittua sä Pavel teet, tottakai vaadit sen jääkaapin sinne", eli kun se kuuluu kotivarustukseen, niin sitä ei tarvitse itse hankkia.... :shock:

Onks näin?
Exsat

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Exsat »

yannara kirjoitti:Sitten tää jääkaappi-asia. Mulle sanottiin puhelimessa, että asunnossa ei ole jääkaappia. Olin jo kattelemassa nettisivuja, mutta sitten kolleega sanoi että "mitä vittua sä Pavel teet, tottakai vaadit sen jääkaapin sinne", eli kun se kuuluu kotivarustukseen, niin sitä ei tarvitse itse hankkia.... :shock:

Onks näin?
Kyllä yleensä kaupungin vuokra-asunnosta jääkaappi löytyy. Sinuna ainakin yrittäisin neuvotella asiasta.

edit. Jos ne on niitä remppaan tulevia asuntoja, niin voihan olla, että ne ei ala kunnan puolesta enää asentamaan uutta ennen remppaa, kun silloin menee kuites kaikki uusiks.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Joo, jos se on se kämppä, joka menee remonttiin vuoden päästä, niin kieltäydyn siitä. Olen päättänyt sen jo. Perusteena voi vaikka olla, että mua ei kiinnosta muuttaa samantien sieltä pois. Ja täysiremppa tarkoittaa varmasti sitä, että ihmiset muuttavat muualle. Ainoa mitä sitten pelkään, on se, että minut pistetään jonon hännille kieltäytymisen takia.
ninnithequeen

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

yannara kirjoitti:Joo, jos se on se kämppä, joka menee remonttiin vuoden päästä, niin kieltäydyn siitä. Olen päättänyt sen jo. Perusteena voi vaikka olla, että mua ei kiinnosta muuttaa samantien sieltä pois. Ja täysiremppa tarkoittaa varmasti sitä, että ihmiset muuttavat muualle. Ainoa mitä sitten pelkään, on se, että minut pistetään jonon hännille kieltäytymisen takia.
Tämän takia ne varmaan tätä kämppää tarjosivatkin niin nopeasti. Jotta saavat sut (ja monen muun) jonon hännille kieltäytymisen takia.
impulsiivinen
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 19.09.2005 12:31

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja impulsiivinen »

yannara kirjoitti:Sitten tää jääkaappi-asia. Mulle sanottiin puhelimessa, että asunnossa ei ole jääkaappia. Olin jo kattelemassa nettisivuja, mutta sitten kolleega sanoi että "mitä vittua sä Pavel teet, tottakai vaadit sen jääkaapin sinne", eli kun se kuuluu kotivarustukseen, niin sitä ei tarvitse itse hankkia.... :shock:

Onks näin?
Suurimmassa osassa kaupungin asunnoista on jääkaapit, mutta on tiettyjä yhtiöitä, joissa se on vuokralaisen hankittava. Joten kyllä sä sen todennäköisesti joudut itse hankkimaan. Ellet sitten tee kauppoja edellisen vuokralaisen kanssa.

Yhdestä kieltäytymisestä (perustellusta) ei joudu muistaakseni jonon hännille. Kannattaa kysyä enivei, jos tulee aiheelliseksi.
Vastaa Viestiin