Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
hermine

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja hermine »

Pitkällisen säästämisen tuloksena sain vihdoin kauan haaveilemani palmuvehkan, Prismasta 7e mutta tuo onkin vain n. puolimetrinen.

Ruokakauppakasveissa on se huono puoli, että niiden mukana taitaa olla suurempi riski saada ötököitä jotka tarttuvat sitten muihinkin huonekasveihin.
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tänään lähdetään koko perheen voimin Hakaniemeen hakemaan palmuvehkaa tai paria. Toivottavasti niitä siellä vielä on, ja kiitoksia urpiainen :D
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

ninnithequeen kirjoitti:Tänään lähdetään koko perheen voimin Hakaniemeen hakemaan palmuvehkaa tai paria. Toivottavasti niitä siellä vielä on, ja kiitoksia urpiainen :D
No vielä löytyi, ja varsin virkeän näköisiä, kuten urpiainen sanoikin :D
Yksi komistus lähti mukaan, katsellaan miten se tuolla olohuoneessa nyt sitten selviää. Yllättävän iso ruukku sillä oli valmiiksi jo.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ninnithequeen kirjoitti:No vielä löytyi, ja varsin virkeän näköisiä, kuten urpiainen sanoikin :D
Yksi komistus lähti mukaan, katsellaan miten se tuolla olohuoneessa nyt sitten selviää. Yllättävän iso ruukku sillä oli valmiiksi jo.
Kiva kuulla, että vielä löytyi. Palmuvehkat ovat nousemassa varsinaisiksi Kityn teemakasveiksi. Kohta voidaan täyttää kuvagalleria kuvilla menestyneistä Kityvehkoista!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

urpiainen kirjoitti: Kiva kuulla, että vielä löytyi. Palmuvehkat ovat nousemassa varsinaisiksi Kityn teemakasveiksi. Kohta voidaan täyttää kuvagalleria kuvilla menestyneistä Kityvehkoista!
Joo. Ton mun Kityvehkan nimi on Veikko.
Kid

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti: Joo. Ton mun Kityvehkan nimi on Veikko.
Kuinka paljon Veikko maksoi ja löytyiko se siitä ympyrätalosta?
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kid kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Joo. Ton mun Kityvehkan nimi on Veikko.
Kuinka paljon Veikko maksoi ja löytyiko se siitä ympyrätalosta?
Veikko maksoi 9,50 e eikä löytynyt ympyrätalosta, vaan siitä öö...torin toiselta laidalta. Siitä Sokokselta.
Kid

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti: Veikko maksoi 9,50 e eikä löytynyt ympyrätalosta, vaan siitä öö...torin toiselta laidalta. Siitä Sokokselta.
Tack. Saatanpa puhua siippani ympäri ja kukkaostoksille :P
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kid kirjoitti: Tack. Saatanpa puhua siippani ympäri ja kukkaostoksille :P
Menkää si äkkiä, niitä ei montaa enää ollu. Elleivät sitte hanki lisää niitä. Ne on heti siinä ku meette S-markettiin sisään.
Kid

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti: Menkää si äkkiä, niitä ei montaa enää ollu. Elleivät sitte hanki lisää niitä. Ne on heti siinä ku meette S-markettiin sisään.
Se tulee mua kohta duuniin vastaan ko lähetään kävelylle.. Aina voi kipasta sitä kautta :lol:
ElanorRaven

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Laitoin galleriaani oman kityvehkani ja monta muutakin viherkasvia, Kitysisustajille inspireissöniä :D

Ei, ei mulla toki tylsää ole... :roll:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Veikon ja Kalevin(?) nimetön kollega. Näyttä vielä aika ruipelolta ainakin Elanorin ja Bluntlyn komistuksiin verrattuna, mutta kunhan saan vaihdettua pois ostoruukusta niin kenties. Mutta kasvientappotaitoni tuntien ehk'ei sittenkään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

urpiainen kirjoitti:Veikon ja Kalevin(?) nimetön kollega. Näyttä vielä aika ruipelolta ainakin Elanorin ja Bluntlyn komistuksiin verrattuna, mutta kunhan saan vaihdettua pois ostoruukusta niin kenties. Mutta kasvientappotaitoni tuntien ehk'ei sittenkään.
Hei, onko tuo meidän Veikon veli? Eli siis samasta paikasta ostettu?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ninnithequeen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Veikon ja Kalevin(?) nimetön kollega. Näyttä vielä aika ruipelolta ainakin Elanorin ja Bluntlyn komistuksiin verrattuna, mutta kunhan saan vaihdettua pois ostoruukusta niin kenties. Mutta kasvientappotaitoni tuntien ehk'ei sittenkään.
Hei, onko tuo meidän Veikon veli? Eli siis samasta paikasta ostettu?
Ei kun tämä oli Kaisaniemen Anttilan tuplahintainen mutta huonommannäköinen vaihtoehto - rationaalinen valinta siis.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vielä yksi kysymys kukkaeksperteille: tuossa meidän Veikossa on viisi pidempää oksaa, ja sitten kaksi ihan pikkuruista. Kun ensi viikolla vaihdan mullat, voinko rohkeasti erottaa muutaman oksimuksen eri ruukkuun, vai suuttuuko Veikko jakautumisesta?
ElanorRaven

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Kaikki viherpeukalot: Täältä löytyy hyviä vinkkejä viherkasvien mullanvaihtoon!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No vastatkaapa joku kasvi-ihminen nyt tuohon Ninnin kysymykseen. Ja kerokaa samalla, mitä Kityvehkat tykkäävät siitä, jos kasvustoja lyhentää väkivaltaisesti. Ihan Bluntlymaisiin mittoihin kun en soisi omani venähtävän. Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

urpiainen kirjoitti:Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
Minä otin juuri Veikosta kuvan. Tosin saas nähdä koska saan kuvat kehitettyä. Yli vuoden takaisista miiteistä otetut kuvat ovat edelleen kehittämättä :lol:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ninnithequeen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
Minä otin juuri Veikosta kuvan. Tosin saas nähdä koska saan kuvat kehitettyä. Yli vuoden takaisista miiteistä otetut kuvat ovat edelleen kehittämättä :lol:
Tosiaan, Veikostakaan ei ole kuvaa tarjolla! Siitä on vain puhuttu niin paljon, että pidän Veikkoa vanhana tuttuna ja oikeastaan kuvittelin nähneenikin Veikon (ja oikeastaan olenkin varmaan nähnyt S-Marketissa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Edith

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Edith »

urpiainen kirjoitti: Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
Mulla oo kameraa.
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

urpiainen kirjoitti: Tosiaan, Veikostakaan ei ole kuvaa tarjolla! Siitä on vain puhuttu niin paljon, että pidän Veikkoa vanhana tuttuna ja oikeastaan kuvittelin nähneenikin Veikon (ja oikeastaan olenkin varmaan nähnyt S-Marketissa).
Niin, aattele nyt, sä olet tavannut meidän Veikon :h:
Huomenna Veikko saa uudet mullat. Sitten on Veikon hyvä olla. Pirteältä poika näyttää vieläkin, vaikka minun käsissäni ollut jo monta päivää.
ninnithequeen

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Veikon kuva löytyy galleriasta, toistaiseksi väärinpäin :lol:
Yönmustaritari

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Nonni. Sisustin kämppääni raijaamalla makuuhuoneesta patjan olohuoneeseen. Aion vastedes hoidella hommani ainoastaan yhdestä huoneesta. En minä tuolla keittiölläkään mitään tekisi jos saisin ämpärin ja jonkun kylmälaukun tuohon pitämään pari kaljaa ja makkarat päivän tai kaksi viileänä. Hetivalmiit maksalaatikot voi yhtälailla pinota samaisen huoneen patterin päälle lämpiämään.

Homma kävi niin, että kyllä sitä mielellään kuuntelee musiikkia tai katselee elokuvaa ihan nukahtamiseensa asti. Näin ollen allekirjoittaneella on liikaa neliöitä tai liian vähän elektroniikkaa. Mun talo on mulle liian iso. Nyt se on faktaa. Saittepas kiinni. Ostin liian ison perkele ja kyllä minä pienemmällä autollakin selviäisin. Enkä kyllä edes puolia vahvistintehoja voi tässä asunnossa ottaa noista äänentoistokomplekseistakaan irti piru. Kaikkea se pienen peniksen ja hitaan perseen korvaaminen noilla isoilla oheistuotteilla saakin aikaan.

Kesäksi ostan teltan ja sisustan sen stolisnajalla sekä muutamalla korilla keppanaa ja asun siellä sykseen asti.
Kid

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kid »

Tuli tossa mieleen että Kity-vehkoja myydään alle 6€ Kaisaniemen kodin anttilassa..Kauniita yksilöitä olivat.

Ja mulle iski eilen kamala sisustusinto (miljoonannen kerran tässä kuussa) ja päätin tehdä ikkunasyvennyksestä oleskelutilan eli siis pari tyynyy ja viltti alle..ja ai että ku on kiva kattella ikkunasta ulos tai lukea vaikka kirjaa siinä :)
siinä siis illan suunnitelmia ja ukko tykkää...

Sitten mä haluan makuualkoviin parven ja sen alle tietsikkapöydän. Nih.
Patz

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Patz »

Yönmustaritari kirjoitti:Mun talo on mulle liian iso
Myy se mulle halvalla? ;)

Sisustusvinkki: suosittelen kokeilemaan ns. koulutaulumaalia seinämaalina, toimii ainakin meikäläisen silmään vallan mainiosti.