Miksi Tavja voitti?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
nypari

Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja nypari »

No niin, sana on vapaa mutta pakollinen. Miksi siis muumi voitti? Oliko kyseessä salaliitto? Miten ihmeessä ilmeisen kampajaväsynyt ja välillä empatiakykynsä menettänyt ja suunsa vitutuksesta viivaksi palsamoinut, laitostunut Tavja jaksoi siltikin vedota kansamme aktiiveihin. Toimittajien väläyttelemä passivoitunut maajussiväestö ei vaaleja ratkaissut, koska eihän äänestämättömien kannalla ole mitään merkitystä. Jos ei kiinnosta tarpeeksi, niin sitten ollaan hiljaa ja hyväksytään sossumamma, jos toinenkaan ehdokas ei tarpeeksi vetoa.

Mielipiteitä jo nyt, vaikka varsinkin niinistöläisille tulos taitaa olla suuri pettymys ja tunteet vielä pinnassa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Hieman yli puolet kansasta ei ole markkinatalousUSKOSSA eikä heillä ole mahdollisuutta tai kykyä päästä Menestyjiksi? Eivätkä he, huikauhea, halua Natoon mutiaisia ampumaan USA:n mukana?
MarthaFocker

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Jaa-a.
Mitä olen lähipiiriäni haastellut, niin yleinen mielipide on "Tarjaa tietysti".

Tuo tietysti on sanavalintana mielenkiintoinen, koska antaa käsityksen, että ei vaivauduta edes miettimään vaihtoehtoja. Tarja sai vuosia hyvät tulokset tyytyväisyyskyselyissä (n. 70% tyytyväisiä), mikä on varmasti muokannut suuren yleisön mielipiteitä. Siitä tämä tietysti.

No, nyt meillä on muumi-mamma pressana vielä toiset kuusi vuotta, eikä auta purnaus.
Itse olisin toivonut uutta lihaa myllyyn.

Onneksi kax on max pressan kausissa.
MarthaFocker

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Gattaca kirjoitti:Eivätkä he halua Natoon
Käsittääkseni ei Tavjakaan kielteinen ole sille vaihtoehdolle.
Timo Soinia olisi kuulkaa pitänyt äänestää, jos natovastainen pressa halutaan, mutta sitten oltaisiin pian oltu napit vastakkain ryssälandian kanssa. Tollopäitä kaikki tyynni, mutta näillä mennään.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Joo, kyllä ne Natoon vie, paitsi jos kansanäänestys sanoo ei.
Sale kuitenkin olis itsestäänselvästi kiirehtinyt.
Tarja ei suorastaan vastaan, mutta jäitä hattuun -linjalla.

Ehkä yksi syy natovastaisille äänestää Tarjaa, kun ei selkeämpääkään natovastaista pääehdokasta ollut.
slam

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja slam »

kansa meni kahtia kuten amerikan vaaleissa...
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

slam kirjoitti:kansa meni kahtia kuten amerikan vaaleissa...
Mutta sittenkin nippanappa paremman puolelle, kun ei ollut Floridan äänestyskoneita :D
Geetzu

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Erittäin kireä kakstuntinen meidän olohuoneessa. En olis uskonu kuulevani klo 20:15 mm. seuraavan lausahduksen hyvän ystävämme suusta: "Siis jumalauta jos toi Niinistö vielä kirii niin mähän joudun töihin, mihin tää maa joutuukaan jos ihmisiä pusketaan väkisin kotisohvista irti!!11" ... Mut tiukillehan se meni, olen erittäin tyytyväinen huomatessani omaavani aivan mainstream-arvoja ja -ajatuksia tässä ihkupihkumaassamme. :]

Ylen puolella tosiaan väittivät nimenomaan nato-asian ratkaisseen vaalit, ja maikkarilla taas se joku asiantuntija uskalsi veikkailla, että paljon saa tapahtua kansan ajatuksissa, jotta presidentti meitä natoon päin vetäisi, uskaltaisi vetää, kusetusvaaraa pohtien... Mutta joo, hallelujah hyvälle olollemme Gattaca ja muut, emme me mitään muutoksia olisi halunneetkaan niin! :]
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Geetzu kirjoitti:Siis jumalauta jos toi Niinistö vielä kirii niin mähän joudun töihin, mihin tää maa joutuukaan jos ihmisiä pusketaan väkisin kotisohvista irti!!11" ...
On ero pääseekö TÖIHIN, josta maksetaan ihmisten palkkaa, vai joutuuko moralisoivien Menestyjien määräämään hyödyttömään ORJATYÖHON.

Minä pakkotyöllistettynä risunkerääjänä vetäisin Karhua, istuskelisin kannon nokassa ja vittuilisin orjapiiskurille, tai karkaisin ulkomaille.

Ja muutos?
Joo.. 60-70-luvullakin oli "edistykselliset" ja "taantumukselliset".. muoti vaan vaihtelee mitä se muutos tarkoittaa. Silloin silkkaa kommunismia, nyt rahan valtaa. Huono molemmat.
hebuli

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

nypari kirjoitti:No niin, sana on vapaa mutta pakollinen. Miksi siis muumi voitti?
SDP:n ja SAK-mafian pelottelutaktiikka toimi.

Yllättävän tasaväkiseksi tuo kuitenkin meni? Itse arvelin ääneen joskus vähän ennen toista kierrosta että Tarja saisi ehkä 60-65% toisella kierroksella, ihan sellainen näppi-mutu tuntuma, millaisena ajattelin suomalaisten näkevän nuo kaksi ehdokasta. Olen yllättynyt että noinkin suuri osa äänestäneistä oli kuitenkin muutoksen kannalla. Ilmeisesti keskustalaiset menivät paljon sankemmin joukoin Saulin taakse kuin uskoin.

No, eduskuntavaalit seuraavaksi, ne ovat ne tärkeämmät.

Ai niin pitää muistaa vaihtaa avatar.
Viimeksi muokannut hebuli, 29.01.2006 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Gattaca kirjoitti:On ero pääseekö TÖIHIN, josta maksetaan ihmisten palkkaa, vai joutuuko moralisoivien Menestyjien määräämään hyödyttömään ORJATYÖHON.
Tästä me tapeltiin sitten ainakin vartin verran kyseisen "ystävän" (*ttu mä oon kiukkunen nyt! xD) kanssa. Itse en oo päivääkään joutunut olemaan työttömänä. Okei, mulla ei ole kunnon koulutusta ja en ehkä tiedä miltä tuntuu tehdä työtä alle koulutustasonsa, mutta helvetti!!!11 On se niin ihmeellistä miten joku voi KEHDATA elää muiden rahoilla ja olla menemättä siihen paskaduuniin. Siis helvetti (tätä sanaa on lennelly tänään), duuni ku duuni. Olen minäkin aikanani laskeskellut, ettei ne toimistojen lattioiden kuuraukset, kusiset vessat ja räkäset snägärit niin kovin huomattavaa tuloa tuoneet, siis toki olisin voinut jäädä tuilla elämään... En vaan kehdannut, en niin millään. Kuulin useammankin opiskelija-ääliön suusta vihjauksia, että olen erityisen tyhmä kun alennun tekemään moisia hommia miniminiminimillä. Että huh. Halveksia -verbi saattaa olla tässä turhan raju, mutta ehdottomasti paheksun niitä makaajia, jotka katsovat, ettei töihin meno kannata. Mistä ihmiset repivät tuollaisen ajattelumallin ja arvot?? *ttu.

Ja tällä hetkellä saan valtiolta tukea. Maksavat (helvetin vähän, mutta enempää en henkkoht tarvitsisikaan, ymmärrän että moni muu perhe vastaavassa tilanteessa tarvitsisi) siitä, että hoidan 1-vuotiasta lasta kotona. Joinain päivinä tunnen itseni loiseksi mutta onneksi perhe muuten ja lapsikin omalla tavallaan väittävät muuta.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

1.) Täällä ei ole edes siivoojan paikkoja
2.) en takuudella lähde Hesaan pätkätyöläiseksi ilman asuntoa, vaikka siellä yksi siivoojan paikka oliskin
3.) Ei ne niihin paikkoihin kuitenkaan mahdu kaikki 200 000 työtöntä.
Geetzu

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Gattaca kirjoitti:3.) Ei ne niihin paikkoihin kuitenkaan mahdu kaikki 200 000 työtöntä.
Ei tosiaan mahdu, muutenhan keppipakotus kai olisikin vaihtoehto, vituttaa vaan se ryhmä joka mahtuisi. Että sitä vaan nyt ärhistelen, en ees henkkoht sua.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Geetzu kirjoitti:, vituttaa vaan se ryhmä joka mahtuisi. Että sitä vaan nyt ärhistelen, en ees henkkoht sua.
Humming all day, that´s for the DRONES.. and I´ve got things to do!"

Transvision Vamp ja ihQu Wendy biisiltä Halo Jones
nypari

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ihan kuriositeettina, Sauli voitti niukasti vaalipäivän äänet. Mitä jos jne.
hebuli

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Gattaca kirjoitti:1.) Täällä ei ole edes siivoojan paikkoja
2.) en takuudella lähde Hesaan pätkätyöläiseksi ilman asuntoa, vaikka siellä yksi siivoojan paikka oliskin
3.) Ei ne niihin paikkoihin kuitenkaan mahdu kaikki 200 000 työtöntä.
Tuon takia Suomessa pitäisi mm. suosia yrittäjyyttä, jotta tavalliset ihmiset uskaltaisivat ryhtyä myös työpaikkojen luojiksi. Mutta tämä ei tunnu oikein istuvan "pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntamalliin".
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Yhtä mieltä minä, että PIENyrittäjyyttä tulisi suosia nykyistä enemmän.

Sitten Tarjalta kysyttiin, että eikös olisi hyvä, jos virolaiset hammaslääkärit perustaisivat halpalaskuisia praktiikoita Suomeen, noin esimerkkinä vapaan kilpailun eduista.

MINÄ myönnän että olis hyvä, mutta eipä varmaan olisi hyvä suomalaisista hammaslääkäriyrittäjistä :D
Bloom
Kitinäaddikti
Viestit: 60
Liittynyt: 17.11.2005 19:49

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Bloom »

Geetzu kirjoitti:Erittäin kireä kakstuntinen meidän olohuoneessa. En olis uskonu kuulevani klo 20:15 mm. seuraavan lausahduksen hyvän ystävämme suusta: "Siis jumalauta jos toi Niinistö vielä kirii niin mähän joudun töihin, mihin tää maa joutuukaan jos ihmisiä pusketaan väkisin kotisohvista irti!!11" ... Mut tiukillehan se meni, olen erittäin tyytyväinen huomatessani omaavani aivan mainstream-arvoja ja -ajatuksia tässä ihkupihkumaassamme.
Otaksun, että olet tietoinen siitä, ettei sosiaalidemokraattisella presidentillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Otaksun myös, että tiedät, että Sauli Niinistön valinta presidentiksi ei olisi muuttanut tilannetta miksikään.

Toivoisin, että suomalaista sosiaalipolitiikkaa kritisoivat äänestäjät innostuisivat äänestämään ediskuntavaaleissa, sekä ennen kaikkea kunnallisvaaleissa. Ja että nämä samat tyypit jaksaisivat seurata politiikkaa harrastaa yhteiskunnallista osallistumista vaalispektaakkelin jälkeenkin. On olemassa paljon esimerkiksi paikallisia järjestö- ja luottamustoimia, joissa toimeentuloon ja sosiaaliongelmiin liittyviin kysymyksiin voi oikeasti päästä vaikuttamaan. Silloinkin, kun vaalihumu on ohi ja politiikka tuntuu taas vähän epäseksikkäältä.
Tiikeriankka

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Minä ymmärrän hyvin, ettei joku suostu tekemään muuta kuin koulutusta vastaavaa työtä. Tai ainakin melko hyvin. Itse teen, paremmalla liksalla mutta silti vituttaa joka vitun päivä mennä töihin. En siellä koulussa, vaikka pitkä koulu nyt oikeastaan ollut, persettäni sen takia kuluttanut, että tekisin jotain ihan muuta..

Noh syitä Tavjan voittoon voisi edellä mainittujen jatkeeksi lisätä mm. huomion kiinnittäminen virkakaudella globalisaation haittavaikutuksiin ja sen valjastamiseksi hyvinvoinnin tuottamiseksi tasaisesti kaikille.
Tiikeriankka

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Gattaca kirjoitti:Sitten Tarjalta kysyttiin, että eikös olisi hyvä, jos virolaiset hammaslääkärit perustaisivat halpalaskuisia praktiikoita Suomeen, noin esimerkkinä vapaan kilpailun eduista.

MINÄ myönnän että olis hyvä, mutta eipä varmaan olisi hyvä suomalaisista hammaslääkäriyrittäjistä :D
Niin tuonhan tekivät Ruotsissa oliko ne nyt puolalaiset. Mutta mikä helvetti estää ruotsalaisia ja suomalaisia tekemästä samaa. Olisi se jo aika saada sillekin sektorille kunnon kilpailua. Edellyttäen, että hoidon laadusta ei tingitä. Kyllä niillä varaa on, kun vetävät hirveitä hintoja palveluista.
Geetzu

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Bloom kirjoitti:--
Kyllä, oikein oletit. En oikein tiedä miksi tuohduksissa edes halusin virkkeen tuohon. Daa'a. Ja politiikka on kyllä aina kovin seksitöntä, onneksi vaalihumussa sitä löytää itsensä aina kuitenkin äänestyskopista. Vähän jotain tylsääkin huttua tähän muuten niin seksikkääseen ja täydelliseen eloon!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tiikeriankka kirjoitti:Niin tuonhan tekivät Ruotsissa oliko ne nyt puolalaiset. Mutta mikä helvetti estää ruotsalaisia ja suomalaisia tekemästä samaa. Olisi se jo aika saada sillekin sektorille kunnon kilpailua. Edellyttäen, että hoidon laadusta ei tingitä. Kyllä niillä varaa on, kun vetävät hirveitä hintoja palveluista.
Juu, mutta ajattele mikä parku nousisi suomalaisilta reippaasti laskuttavilta YRITTÄJÄhammaslääkäreiltä... äkkiä kääntyisivät vapaan kilpailun kannattajista julkivasureiksi ja protektionisteiksi.
Geetzu

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tiikeriankka kirjoitti:Minä ymmärrän hyvin, ettei joku suostu tekemään muuta kuin koulutusta vastaavaa työtä. Tai ainakin melko hyvin. Itse teen, paremmalla liksalla mutta silti vituttaa joka vitun päivä mennä töihin.
Kyllä mäkin ymmärrän vitutuksen. Mutta vitutukseen ei kuole. Enpä oikeastaan tiedä haluanko edes syvemmälle "loisen" pään sisään... Hassusti mietin, että minkä tahansa työn tekemisestä saa ja etenkin pitää olla ylpeä. Ehkä se on sitä kunnianhimottomuutta se?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Geetzu kirjoitti:että minkä tahansa työn tekemisestä saa ja etenkin pitää olla ylpeä. Ehkä se on sitä kunnianhimottomuutta se?
Katos kun ihmisellä se kunnianhimo voi suuntautua ennen kaikkea OMIEN JUTTUJEN tekemiseen, ei mihin vaan josta rahaa saa. Saati mistä surkeaa pikkurahaa saa vieraalla alalla.
Tiikeriankka

Re: Miksi Tavja voitti?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Geetzu kirjoitti:
Tiikeriankka kirjoitti:Minä ymmärrän hyvin, ettei joku suostu tekemään muuta kuin koulutusta vastaavaa työtä. Tai ainakin melko hyvin. Itse teen, paremmalla liksalla mutta silti vituttaa joka vitun päivä mennä töihin.
Kyllä mäkin ymmärrän vitutuksen. Mutta vitutukseen ei kuole.
Joo ei vitutukseen mutta lieveilmiöihin kyllä.
Vastaa Viestiin