Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

Onslow

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Onslow »

E71 on buginen paska. Nyt on menossa korvakuuloke rikki rätinästä päätellen. Eihän siitä olekaan kuin pari kuukautta kun viimeksi huollossa käytiin.

Vittu :evil:
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Onx jollain uuz iLuuri? Onko kiva? Onko lelu vai työvehje? Bugittaako? Kakattaako?
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:Entä tämä?

http://murobbs.plaza.fi/mobiililaitteet ... -type.html

Hintaansa nähden uskomattomat ominaisuudet. Mm. WLAN, 5Mpix kamera.
Skadääm, näinkin jossain sivulla tuosta pienen jutun, mutta en tullut lukasseeksi. Toihan saattais olla jo ihan hyvä idis, koska luurit ovat nykyään kertakäyttötavaraa, niin huvidais panostaa montaa sataa juuroa enää niihin.
Gaia

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Onko edes olemassa matkapuhelinta sellaiselle käyttäjälle, joka kuuntelee radiot ja muut musiikit muista laitteista, käyttää kuvaamiseen oikeaa kameraa eikä koe tarvetta käyttää nettiä matkapuhelimella?
Ei juuri huvita maksaa ominaisuuksista, joita ei todellakaan tule käytettyä, siis ikinä.

Muutenkin inhoan matkapuhelinten ostamista. Ihan liian vaikeaa.

T. nimim. "Tahdon Nokian 2110:n uudestaan tuotantoon"
Gaia

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Täysin riittävä taso mulle!
Puhelimella pitää pystyä soittamaan ja vastaamaan tuleviin puhelihin. Muut hommat hoidetaan muilla vehkeillä. :]
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^^ Aivan karmivan näköisiä luureja jopa minulle :D

Mä tykkään että luurissa on kamera, koska en jaksa pitää mukanani oikeeta kameraa, en oikeastaan ikinä. No ehkä jollain reissuilla, mutta jos niitä on pari vuodessa, niin luurin kamera tulee enemmän tarpeeseen spontaanien tilanteiden myötä.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti: Mä tykkään että luurissa on kamera, koska en jaksa pitää mukanani oikeeta kameraa, en oikeastaan ikinä. No ehkä jollain reissuilla, mutta jos niitä on pari vuodessa, niin luurin kamera tulee enemmän tarpeeseen spontaanien tilanteiden myötä.

Itse en taas pärjää ilman nettiä mitenkään. Pitäisikin päivittää E71 isompiruutuiseen kapulaan. N900 olis listalla..
Gaia

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Ohkasesti aiheeseen liittyen: pidättekste puhelinta aina päällä ja mukana? Ootteko "aina tavoitettavissa"?
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Gaia kirjoitti:Ohkasesti aiheeseen liittyen: pidättekste puhelinta aina päällä ja mukana? Ootteko "aina tavoitettavissa"?
Joo, paitsi että puhelin on äänettömällä enemmän tai vähemmän, tai sit en vaan vastaa jos ei huvita. Perään soittelen kyllä aina ja asap.
Charles Caldwell

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

masa kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Ohkasesti aiheeseen liittyen: pidättekste puhelinta aina päällä ja mukana? Ootteko "aina tavoitettavissa"?
Joo, paitsi että puhelin on äänettömällä enemmän tai vähemmän, tai sit en vaan vastaa jos ei huvita. Perään soittelen kyllä aina ja asap.
Näin.
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Gaia kirjoitti:Ohkasesti aiheeseen liittyen: pidättekste puhelinta aina päällä ja mukana? Ootteko "aina tavoitettavissa"?
Melkein aina kyllä, tosin joskus yöksi suljen kapulan, viikonloppuisin se on pakko ettei känniurvelot soittele.

Miksen pitäis? Sehän on just jepa ettei tartte roudailla omaa mp3-soitinta, kämeraa, gps:iä tai läppäriä messissä jos tahtoo jotain noista ominaisuuksista käyttää. Tosin tota navigaatoria on tullut tosi vähän käyteltyä.
Gaia

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mulla on ollut puhelin käytännössä koko kesän kiinni tai ainakin äänettömällä muutamaa hetkeä lukuunottamatta.
Tarkistan viestit kun muistan, pyrin kerran päivässä vilkaisemaan.

Ja kannan mukana mielummin kameraa kuin puhelinta :)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Gaia kirjoitti:Ohkasesti aiheeseen liittyen: pidättekste puhelinta aina päällä ja mukana? Ootteko "aina tavoitettavissa"?
Mun puhelin on aina päällä ja lähes aina mukana, mutta se soi onneksi ihanan harvoin, ehkä kaksi-kolme kertaa kuussa. Kahdestakymmenestä viimeisestä saapuneesta puhelusta nro 20 on tullut 8.11.2009. Jos soisi useammin, olisi enemmän pois päältä ja vähemmän mukana.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puhelin on aina päällä, mutta eipä siihen soita kukaan muu kuin mutsi sunnuntaisin ja lehdenmyyjät satunnaisesti.

Katselin hiukan uusia malleja ja täytyi todeta tarjonnan olevan aikas heikkoa. On kaikenlaista hilavitkutinta, mutta tärkein ominaisuus eli valmiusaika on aikas hataralla näinä päivinä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Charles Caldwell

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Pakko myöntää, että esimerkiksi pyöräillessä tulee musat kuunneltua kännyllä ja matkat mitattua sen gps -ominaisuudella. En kyllä koskaan vastaa puheluun pyörän päältä. Kotona tulee usein laitettua Spotify päälle kännyn kautta vahvariin. Ei tartte konetta erikseen avata. On ne kombovehkeet kätsyjä :]
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Aina päällä puhelin sekä äänet, ei mulle kukaan soittele työaikojen ulkopuolella.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ En oikein uskalla kuunnella liikenteessä korvatulpilla. Ensinnäkin tulppien vaara kuulolle pelottaa ja toisekseen kuulo on se meikäläisen tärkein aisti kun ei olla autossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Charles Caldwell

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Bluntly kirjoitti:^^ En oikein uskalla kuunnella liikenteessä korvatulpilla. Ensinnäkin tulppien vaara kuulolle pelottaa ja toisekseen kuulo on se meikäläisen tärkein aisti kun ei olla autossa.
Kun pyöräilee 40-60 km päivässä, niin se kaupunkiympäristön tuottama melusaaste alkaa ainakin omalla kohdalla ahdistamaan. Ja sen lisäksi tasaisella tahdilla soljuva musiikki rytmittää suoritusta ja auttaa keskittymään tekemiseen paremmin, kuin melusaaste. Näköaistilla on pärjännyt loistavasti tähän asti. Ei sitä autossakaan kuule muuta liikennettä.
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Charles Caldwell kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^^ En oikein uskalla kuunnella liikenteessä korvatulpilla. Ensinnäkin tulppien vaara kuulolle pelottaa ja toisekseen kuulo on se meikäläisen tärkein aisti kun ei olla autossa.
Kun pyöräilee 40-60 km päivässä, niin se kaupunkiympäristön tuottama melusaaste alkaa ainakin omalla kohdalla ahdistamaan. Ja sen lisäksi tasaisella tahdilla soljuva musiikki rytmittää suoritusta ja auttaa keskittymään tekemiseen paremmin, kuin melusaaste. Näköaistilla on pärjännyt loistavasti tähän asti. Ei sitä autossakaan kuule muuta liikennettä.
En tsygäile noin paljoa, mutta kun zygään, niin kyllä riehun niin että hiki lentää. Näöllä pärjään kyllä vallan mainiosti ja järjellä että ei ajella ajele autojen eteen ennenkuin ne pysähtyy. Toisinkuin eräs toope joka ihmetteli että miksei rekka pysähdykään (sillä voi olla myös painoa vähän enemmän) kun ite tsygäilee eteen.
Charles Caldwell

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

^ Niin siis täsmennys vielä, että en mä suinkaan joka päivä, mutta kun lähtee, niin sitten se on päivätasolla tuota luokkaa (yleensä työmatkaliikuntaa + kurvit päälle).
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Liikun näillä kahdella heinäseipäällä, joita jaloiksi sanotaan ja aina kadun reunassa. Aina on kuitenkin kuulosteltava takaatulijoita ja kaikenlaisia muita mahdollisia häiriökäyttäytyjiä.

X3:ssa liukukansi lisää vikaantumismahdollisuutta niin suurella kertoimella ettei ole mahdollinen.

Edit: X2:nen voisi kyllä olla mahdollinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:X3:ssa liukukansi lisää vikaantumismahdollisuutta niin suurella kertoimella ettei ole mahdollinen.
"Nokian uusi X3 Touch and Type -puhelin yhdistää perinteisen patukkarakenteen ja kosketusnäytön edulliseen pakettiin"
http://www.mobiiliblogi.com/2010/08/17/ ... -and-type/

Ei ole sitä liukukantta uudessa versiossa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kosketusnäyttö on myös no-no saman vikaantumisalttiuden johdosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt vanha pamahtaisi niin tässä olisi uusi luurini.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Hyvältähän tuo n8 näyttää. Suurin kysymysmerkki on käytettävyys. En ole yhtään kärryillä miten hyviä noksun kosketusluurit ovat olleet tuon suhteen. Jos aiemmat kosketusluurit ovat olleet ok, niin eiköhän n8 ole ihan riittävä.
Vastaa Viestiin