Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja slam »

Minulta äskön jääty puolen litran kalja pullo ja se mojahti hajalle. Kanta jäi tuonne ikkunan väliin edelleen puristuksiin ja lasin palaset ja jäinen moska putosivat tuohon patterin väliin ja lattialle. Heräsin siihen, kun lasi helisi... Rämähdys ja lasin palaset kolisivat patteria vasten... tai jotan... :P

Kalja haisee ja vituttaa... Oli kuitenkin tosi helppo siivota pois, kun oli jäistä kuuraa :lol: + korkki on edelleen lujasti kiinni.

pakkasta noin -17 astetta :roll:
ElanorRaven

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Juu, munsta tuli pakastekalkkunaa tuolla.
slam

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja slam »

ElanorRaven kirjoitti:Juu, munsta tuli pakastekalkkunaa tuolla.
Minusta, saanen korjata... 8) samperi, että tarvitti tuollaisenkin vielä herättää... Olisi pitänyt juoda moinen myrkky pois hyvissa ajoin... :P
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Amatöör!
Kaljan jäähdyttäminen pakkasessa on taitolaji, mutta onneksesi voin todeta että harjoitus tekee mestarin siinäkin lajissa.

Asiaan tullakseni. Eipä nyt niin hirveasti, muuta ku et töissä on vähä pillumaista ihmisten ja tavaran kulkiessa nosto-ovesta sisään ja ulos harva se minuutti. Ensimmäseksi on kylmää ja minuutin päästä pitää jo ottaa takki ja pipo pois....

Niin, ja leluferrari ei pahemmin pakkasesta tykkää, vähäsen nihkeästi kulkee kylmänä.


EDIT: Ja sitäpaitti kova pakkanen antaa entistä suuremman aiheen pitää tulta hellassa, ja myhäillä kotona se taidolla jäähdytetty olut kourassa nih! :P
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
DeliriumTremens

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

mulla on atooppinen iho ja siis tämä ilma on aivan täysin perseestä minun iholleni...
Nighthawk

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Pakkasista ei nyt suoranaisesti ole ollut muuta haittaa kuin sähkölasku ja ihon kuivuminen. Parhaimmillaan joutuu 3-4 kertaa päivässä lisämään Abobasea tmv. Epäsuorasti eniten haittaa on ollut tiellä pöllyävästä lumesta. Näkyvyys kun lähentelee nolla jonkun ohittaessa esim. motarilla. Pelottavaa, varsinkin jos joutuu ajelelemaan nollat taulussa.
slam

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja slam »

Mojo kirjoitti:Eipä nyt niin hirveasti, muuta ku et töissä on vähä pillumaista ihmisten ja tavaran kulkiessa nosto-ovesta sisään ja ulos harva se minuutti. Ensimmäseksi on kylmää ja minuutin päästä pitää jo ottaa takki ja pipo pois....
Kesähelteellä hesan päädyssä kyselin, että saako pakkasessa työskentelystä enemmän liksaa. naur* Aika paljonhan ne joutuu 20asteen pakkasessa työskentelemään jäätelöiden yms. kanssa... Kuulemma vuorovedoin olivat siellä töissä...
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

slam kirjoitti:Kesähelteellä hesan päädyssä kyselin, että saako pakkasessa työskentelystä enemmän liksaa. naur* Aika paljonhan ne joutuu 20asteen pakkasessa työskentelemään jäätelöiden yms. kanssa... Kuulemma vuorovedoin olivat siellä töissä...
Entisessä duunipaikassa oli 5 jätkää vakituisesti pakkaspuolella -18C ympäri vuoden. Saivat 20% pakkaslisää normi kuukausipalkasta. Tosin eivät saaneet olla pakkasessa ku tunnin kerrallaan, jonka jälkeen 5 min huilia.
Viimeksi muokannut Mojo, 03.02.2006 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
ElanorRaven

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

slam kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Juu, munsta tuli pakastekalkkunaa tuolla.
Minusta, saanen korjata... 8)
Anteeksi aapisankka.
slam

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja slam »

Pakkanen jäädyttää myös noita autojen syylareita ilmeisesti ja niitä jää ramppeihin yms.... vaikeille paikoille. Heti kun keli on vähänkään liukkaampi, niin autoja löytyy ojista teiden varsilta, mitä ihmeelisemmistä asennoista...

Pakkasella luistaa lauta erittäin huonosti. Joskus kolmen kymmen asteena pakkasella olen yrittänyt hieman laskea. Oli melko tuskaista...
ElanorRaven kirjoitti:
slam kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Juu, munsta tuli pakastekalkkunaa tuolla.
Minusta, saanen korjata... 8)
Anteeksi aapisankka.
Olen niin unessa, että en ny oikein ITSEKKÄÄN :lol: ymmärrä :D mistään mittöön... mutta vidu... baariinkin pitäisi kohta lähteä. Jaksaminen 10, mutta kait sitä ny kun kyyti on tiedossa...
slam

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja slam »

Mojo kirjoitti:
slam kirjoitti:Kesähelteellä hesan päädyssä kyselin, että saako pakkasessa työskentelystä enemmän liksaa. naur* Aika paljonhan ne joutuu 20asteen pakkasessa työskentelemään jäätelöiden yms. kanssa... Kuulemma vuorovedoin olivat siellä töissä...
Entisessä duunipaikassa oli 5 jätkää vakituisesti pakkaspuolella -18C ympäri vuoden. Saivat 20% pakkaslisää normi kuukausipalkasta. Tosin eivät saaneet olla pakkasessa ku tunnin kerrallaan, jonka jälkeen 5 min huilia.
Saman verran, kun mie sain yölisää... hmm. Ei tarvitse tehdä yöllä töitä, kun hakeutuu pakkaseen... :lol:
Yönmustaritari

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

No eipä tässä mitn. Jos ei ole volvo vkonlopun jäljiltä ollut tolpassa niin kylmäkäynnistäessä tuppaa vähän öljyt takertelemaan.

Toista se on ryssissä. Sanoiko ne odottavansa kuinka monen kymmenen asteen miinuksia?. Joka tapauksessa siinä alkoi jo kusi kaarelle jäätymään.
Filovirus

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Pakkanen aiheuttaa "sähköisyyttä", mihin tahansa kosken rätisee ja hiukset sojottaa kattoon, ihanata.
tonttu

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Iho kuivuu ja hiukset menee ihan sähköseksi. Ja sit sellasta kevyttä vitutusta, kun pitää juntata niin maan perkuleesti päälle. Eipä muuta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kova pakkanen on kiva kun käy uimassa avannossa, vesi tuntuu aina vaan lämpimämmältä! :P -19 celsiusta tänään..vs. n. +2
Tottakai iho hiukan kuivaa samoin huulet mutta tapauksessa rasvailu auttaa kovastu kosteutta sisältävällä voiteella..
Eikä pelkkä pakkanen oo vaikee, mutta jos tuulee niin vaikutus lisääntyy..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ihanaa, ettei ole sähköisiä hiuksia. Tosin muuten olen sähköinen ja kissan kanssa vaihdetaan pieniä iskuja.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Talviautoilu. Eipä sitten muuta.

Nimimerkillä Akkuhapon rei'ittämät vaatteet
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kaasu hirttää, valmennukset on peruttu ja töissä on kylmä. Ja ihan vaan sinne etelään tiedoksi että jostain 15 asteen pakkasesta nyt on ihan turha kitistä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Meik »

Lisää pakkasta!

Saa vääntää lattialämmitystä hiukan kovemmalle. Mukavaa, kun lattia on tosi lämmin ja huonelämpötila pysyy noin 22:ssa. Jos normaalisti pitäisi lattiaa näin lämpimänä, tulisi talosta ruotsalainen sauna.

Vanhassa talossa oli vaara vesiputkien jäätymiselle. Nyt ei voi jäätyä. Mannaa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Valmennukset on peruttu enkä pysty juoksemaan ulkona. Tallilla jäätyy putket.
Auto on pelittänyt tosi kivasti, käynnistyy aina paitsi että tuulilasi jäätyy sisältä näillä keleillä :( Olispa oma tolppa!
Starflare

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

DeliriumTremens kirjoitti:mulla on atooppinen iho ja siis tämä ilma on aivan täysin perseestä minun iholleni...
Sama täällä. Tuo kova pakkanen vituttaa oikein urakalla :x .
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Starflare kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti:mulla on atooppinen iho ja siis tämä ilma on aivan täysin perseestä minun iholleni...
Sama täällä. Tuo kova pakkanen vituttaa oikein urakalla :x .
Atooppinen iho voi olla aika hot, ainakin näin aikanaan pienestä aknesta kärsineen naisen näkökulmasta. Öööö. Tarkoitan siis, että usein atooppiset ruskettuu hyvin ja sehän on.. ööö... kivaa. Ja atoopikon ja aknepotilaan lapsista voisi tulla vaikka terveihoisia. Kerran taisin korkata yhden atooppisen neitsyen, yhden sellaisen jo 22 vuoden ikään ehtineen komean miekkosen.

Mulla on atoopikkoystäviä muutama ja yksi niistä sai vaivansa todella hyvin kuriin propolis-uutteella. Hän levitti sitä iholleen ja päälle kunnon perusvoide niin vot, iho oli kuin uusi aika pian. Itse tykkäsin myös propolis-voiteesta, jolla hoidin aikoinaan vähäisiä kutisevia kohtiani.
Kikkelis kokkelis.
Starflare

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Keikaus kirjoitti:
Starflare kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti:mulla on atooppinen iho ja siis tämä ilma on aivan täysin perseestä minun iholleni...
Sama täällä. Tuo kova pakkanen vituttaa oikein urakalla :x .
Atooppinen iho voi olla aika hot, ainakin näin aikanaan pienestä aknesta kärsineen naisen näkökulmasta. Öööö. Tarkoitan siis, että usein atooppiset ruskettuu hyvin ja sehän on.. ööö... kivaa. Ja atoopikon ja aknepotilaan lapsista voisi tulla vaikka terveihoisia. Kerran taisin korkata yhden atooppisen neitsyen, yhden sellaisen jo 22 vuoden ikään ehtineen komean miekkosen.

Mulla on atoopikkoystäviä muutama ja yksi niistä sai vaivansa todella hyvin kuriin propolis-uutteella. Hän levitti sitä iholleen ja päälle kunnon perusvoide niin vot, iho oli kuin uusi aika pian. Itse tykkäsin myös propolis-voiteesta, jolla hoidin aikoinaan vähäisiä kutisevia kohtiani.
Menee vähän hukkaan minulla kun en pahemmin välitä ruskettua :D . Höm, mistähän tuota propolis härpäkettä saa, ja onko kallistakin tavaraa?
DeliriumTremens

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Starflare kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti:mulla on atooppinen iho ja siis tämä ilma on aivan täysin perseestä minun iholleni...
Sama täällä. Tuo kova pakkanen vituttaa oikein urakalla :x .
joo juuri luulin, että ihoni alkaa paranemaan, mutta sitte taas iski nää pakkaset, ja olen kuin petolinnun perse... ihanaa kun naama kuoriutuu ja selkä varsinkin... tekis mieli mennä hiekkapaperiin hieromaan itseäni... tai jos oisin rikas haluaisin joka päivä mennä rasvakylpyyn...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko pakkanen aiheuttanut ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Starflare kirjoitti: Menee vähän hukkaan minulla kun en pahemmin välitä ruskettua :D . Höm, mistähän tuota propolis härpäkettä saa, ja onko kallistakin tavaraa?
En minäkään rusketu, kun olen niin vaalea. Suojaan ihoni auringolta muutenkin kovin tarkkaan, kun en halua rupsahtanutta ja kärsineen näköistä ihoa.

Propolis-uutetta ja -voidetta saa luontaistuoteliikkeistä. Se voide, jota mulla oli, oli kyllä ihmetavaraa. Mulle tulee välillä kutisevia näppyjä käsiin, jos niissä on kuivia kohtia ja jos syön joitain tiettyjä ruoka-aineita (joku histamiiniin liittyvä juttu), ja sitä rasvaa kun panin niihin kohtiin, lakkasi kutitus heti.

Kaikenlaisia neuvoja ja tuotteita ihonhoitoon löytyy myös kauneusguruni Paula Begounin sivuilta: www.cosmeticscop.com. Paula paljastaa kosmetiikkateollisuuden myymät harhat ja antaa järkeviä ja edullisia neuvoja erilaisten ihotyyppien hoitoon. Paula on onnekseni perustanut haarakonttorin Eurooppaan ja sen sivut löytyvät täältä: www.paulaschoice-eu.com.

Tässä esimerkiksi Paulan neuvot ja vinkit atooppisen ihon hoitoon:
http://www.cosmeticscop.com/learn/artic ... 9#PCeczema
Voit ehkä joutua kopypeistaamaan osoitteet, itse en ainakaan äsken päässyt suoraan tuosta linkistä.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin