Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Deleted-432

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Avaruuskatti kirjoitti:Olen samaa mieltä Gattacan kanssa siitä, että tätä asiaa voitaisiin kommentoida ja siitä pitäisi pystyä keskustelemaan ilman että tarvitsee jatkuvasti keskittyä siihen, mitä Gattaca on itse saanut elämässään aikaiseksi ja mitä ei..
Olen päätynyt siihen, että noin minua kohtaan käyttäytyvät ovat itse valtavan epävarmoja, ja koettavat pönkittää itsetuntoaan minun huonouttani osoittamalla.
Avaruuskatti kirjoitti: Silti Gattaca saa aina syyttä kuraa niskaansa niistäkin aiheista, joista haluaa herättää oikeata ja asiallista keskustelua. Tämä on aika typerä tapa suhtautua keheenkään kanssakeskustelijaan, koska Gattaca oppii varsin nopeasti, että on ihan sama keskusteleeko hän asiallisesti, vai lutkitteleeko, kun vastaanotto näyttää kuitenkin olevan sama.
.
Täsmälleen noin.
Lisäksi vaikka takana olisi syvä vastenmielisyys minun persoonaani, niin pelkästään persoonaani kiinni käyminen osoittaa että heidän kantansakin sanomaani asiaan on lähes päinvastainen kuin minun. Muuten useampi komppaisi asiaani.

Tämä vain lisää ja lisää sitä tuntemustani, että tässä ja muissakin ihan asiaasioissa Kity on minulle vieraanlajisten pingviinien lauma ja minä kookaburra. Tai niin että olen itse pigviininpoikanen mutta yllättäen huomaankin olevani keskellä terävänokkaista korppilaumaa.

Sitten on tosiaan ihan sama mitä näille sanoo ja millä tyylillä.

Siksi en jaksa tätä ketjua paljon katsoakaan. Kun katson, aina sama jankkausta ja asian ohi puhumista ja minun pilkkaani. Sitten jos katson ja perustelen taas, tulee samaa jankuttavaa paskaa niskaan ihan samoin sanoin kun ennenkin, ja väitteitä, että MINÄ se "jankutan".
PerttiMakimaa kirjoitti: On annettu mielipiteitä kirjoittajasta, koska hänen aloituksensa aiheesta oli kaikkea muuta kuin kiihkoton analyysi käsiteltävän asian ongelmakohdista.
Ei tuo aloitus raivokiihkoinenkaan ollut. Tapahtumankuvaus mitä työvoimatoimistossa kerrottiin ja mitä sanoin. Loppua kohti aloitukseni Kityläisten enemmistön asenteita ennakoiva vähän, vanhan kokemukseni pohjalta, ja se vaikutelma asenteistaan ihan itse asiassa tuli sitten tässäkin ketjussa oikeaksi havaittua.

Ja jos näen aivan räikeän vääryyden, niin miksi puhuisin siitä kiihkottomasti? Arvaan kuitenkin, että sinulle "kiihkoton analyysi käsiteltävän asian ongelmakohdista" tarkoittaa, että "kiihkottomasti" samaistuisin tuon uuden systeemin suunnittelijoiden perusteluihin (työvoiman tarve, työttömien syrjäytymisen estäminen, ei rahaa tyhjästä- peraatteet ym) ja vertaan haittapuoliin (demokratian vastainen pakkotyö, uuden alaluokan synty, ihmisten pakottaminen työhön reippaasti alihintaan)...

Ja kun niitä "kiihkottomasti analysoisin", niin sitten varmaan minun pitäisikin käsittää, että systeemihän on HYVÄ, niinhän? Vasta sitten olisin "objektiivinen"? :D

Koeta ymmärtää, ettei tässä eikä juuri missään OLE absoluuttista totuutta (joka vielä tietysti olisi sama kuin omasi :D) vaan on eri intressejä ja tavoitteita.

Mutta eihän mies, joka samaistuu Perttimäkimaahan, tuohon valjuun olemattomuuteen, voi käsittää :D
PerttiMakimaa kirjoitti: AVAUTUMINEN
Ehei, tämä on keskustelu siitä miten hyvin pärjäävä yhteiskuntaluokka sortaa hänenlaistaan kotona vanhempiensa luona asuvaa peräkammarinpoikaa. En ole nähnyt häneltä mitään konkreettisia ehdotuksia miten helpottaa etelä-savon työvoimapoliittista tilannetta siten, että hän saisi töitä. Tai miten hän ja laisensa pääsisi kurimuksestaan irti. Ehei, vika on muualla. Se on minunlaisissani ihmisissä, jotka eteenpäinpotkittiin heti valmistumisensa jälkeen yhdellä tällaisella työjaksolla sille itsetuntotasolle, että etelä-suomeen muutto alkoi kuulostaa hyvältä idealta (sillä tiellä ollaan). Me olemme se syöpä joka työnpaiskimisellamme ja juurettomuudellamme viemme leivän ja lutkat hänen pöydästään. "Äitii, pyyhkimään!" **TTU!1
AVAUTUMINEN
Mitä helvettiä sinä horiset?

-tässä en ole sanonut, että hyvin pärjäävä yhteiskuntaluokka sortaa muita. Tämä on kepu/sossu -poliitikkojen tekemä typerä laki.
Välillisesti hyvin pärjäävä yhteiskuntaluokka sortaa sitten, jos kannattaa tuota lakia. En minä ole täällä koskaan haukkunut "hyvin toimeentulevaa yhteiskuntaluokkaa" hyvintoimeentulostaan tai syyttänyt heitä kurjuudestani. Vain tympeitä ylimielisiä asenteitaan, sellaisia joita näkyy tässäkin ketjussa, olen haukkunut.

-tämän ketjun aiheeseen ei kuulu "konkreettiset ehdotukset miten helpottaa työvoimapoliittista tilannetta", paitsi että ei se tämä uusi laki ainakaan ei sitä ole. Tässä puhuttiin vain tuon lain perseestäolosta. Muita talouskantojani voit lukea mm. "Viihteen ja kulttuurin" Narniaketjun (!!!) lopusta. Sivuaa työllisyysjuttujakin ja kontrolloimatonta globalisaatiota työttömyyden aiheuttajana.. Ei sinullakaan konkreettisia konsteja työllisyyteen varmaan ole, mutta ihan varmaan luulet niiden korvikkeeksi tuota lakia, jossa ihmiset laitetaan työhon ilman työn tarkoitusta useimmille ihmisille eli palkkaa.

-monestiko pitää sanoa, että vaikka pääsisin tästä kurimuksestani irti, se ei muuttaisi mihinkään tuon orjatyölain perseestäoloa?

-ja vika ei ole ainakaaan sinussa, vaan uudessa laissa, siis lue Vanhasen hallituksessa.

-------

En tiedä mistä "työjaksostasi" puhut. Minä olin vuoden tukityöllistettynä 740 e/kk ja samassa paikassa kolme vuotta vakituisena 860 e kk (5,5h päivät) , ja kyllä, se lisäsi minunkin itsetuntoani. Opettelin kokonaisen ammatin, ainakin perustasolla. Mutta itsetunto ei luo minulle uutta työpaikkaa. Ei koko Suomesta. Ja enhän minä niitä töitä muualta ole hakenutkaan kuin etelä-suomesta, joten muuttaisin kyllä. Vikatikki koko nettiala. Vikatikki sitä edeltävä biologia ja sitten historia ylipistossa. Ja vielä maatalouskoulu. Ai etten muka ole YRITTÄNYT, hah!!

TUKItyöllistyksestäkin olin huolissani, että jos tuo 740 /kk 5,5 h päiviä teettäminen leviää, luodaan uusi ALALUOKKA, joka tekee samoja hommia kuin muutkin, mutta alle puolella rahalla. Eikä vakituistumisenikaan siinä puljussa auttanut kuin satasen. Tuollakaan ei elä kuin äititeresat tai hyvätuloisemman vaimot. Ja sekin systeemi estää oikeiden työpaikkojen luomista. Vaikka työnantajilla olisi varaakin perustaa oikea työpaikka, totta kai mieluummin käyttävät tukityöllistettyä. Joista meillä kaikki oli lisäksi ammattilaisia!!

Mutta pistivät "paremmaksi" eli vielä pahemmaksi: tulevaisuudessa on uusi pakko-otettu alaluokka, jotka tekevät samoja töitä (+ turhaa risunkeruuta varmaan keksitään lisäksi, moralisoinnin takia) kuin muutkin, kuuden tunnin päiviä, mutta palkalla n 400 euroa kuussa!!!
Ja tukityöllistetyksi sentään pyritään vapaaehtoisesti, mutta tähän uuteen määrätään ja rajoittamattomaksi ajaksi.

Jos se sinusta on hyvä työvoimapoliittinen ratkaisu, niin ihmettelen sinua.

Ja ihmettelee muutkin: nyt oli Ykkösellä A-pisteessä pätkä, jossa arveltiin työmarkkinatuen katkaisun "keppiä" hyödyttömäksi, ja esitettiin arvio, että uutta lakia HYVÄKSIKÄYTETÄÄN siten, että julkisten palvelualojen hommia aletaan suuressa mitassa teettää peruspäivärahalaisilla, eikä oikealla rahalla.

Vaikka miten mussuttaisit jostai "kokonaisuuden edusta", niin ratkaisu työttömyysongelmaan ei niille työttömille itselleen ole, että kun oikealla rahalla maksettavaa työpaikkaa heille ei ole, heidät peruspäivärahankin eteen pakotetaan tekemään niitä töitä, joista on ennen maksettu oikeaa palkkaakin.

Se ei ratkaise heidän työttömyytensä perushaittaa, köyhyyttä.

Ja jos mussutat että siitä "pyrkivät motivoitunena eteenpäin", niin MIHIN muka? Jos työpaikkoja ei nytkään ole tarpeeksi ( 48 000 vapaata, 226 000 työtöntä) ja tulevaisuudessa nekin työpaikat, joihin pitkäaikaistyöttömistaä pieni osa EHKÄ pääsisikin, on jo TÄYTETTY heidän kaltaisillaan 400 e /kk duunaavilla pakkotyölaisillä.

Ja aina vähemmän niitä oikeita työpaikkoja on TARVE luoda, kun työ teetetään peruspäivärahallisilla! Systeemi siis haittaa työpaikkojen luomista.

Jos taas vetoat yhteiskunnan kokonaisetuun tai työnantajien etuun , niin paskaakos se sitä uutta alaluokkaa mitenkään hyödyttää? Miksi heidän pitäisi siitä piitata? Sitten pelkkä uskonnollistyyppinen absoluuttiin vetoaminen, jos väität että on joku Korkeampi Arvo, jota varten heidän pitäisi uhrata itsensä. Ei ole kuin sinun päässäsi.

Ja koko lain väitetty tarkoitus oli TYÖTTÖMIEN auttaminen!!

Ja vaikka miten "kiihkottomasti analysoit", noin se menee.
PerttiMakimaa

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lucky Luciano kirjoitti:Mistä lähtien hyvin perusteltu oma näkökulma keskustelunaiheeseen on ollut negaatio?

EDIT: Leikkikää nyt joku tämän Pertin kanssa!
Siitä lähtien, kun se sama "hyvin perusteltu" näkökulma ilman korjausehdotuksia on jokaisessa ikisessä aloituksessa. (lue: ottaa äijän ainainen ininä päähän. Tekisi ennemmin jotain. Aloittaisi vaikka tällä kaikella ammattitaidollaan uuden yrityskonsernin, jolla työllistäisi kaikki savolaiset.)

Mussukka! Leikitkö sinä?
Viimeksi muokannut PerttiMakimaa, 28.02.2006 7:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Rapanhapakko kirjoitti:Mutta eihän mies, joka samaistuu Perttimäkimaahan, tuohon valjuun olemattomuuteen, voi käsittää :D
:off:

Tartuin olennaiseen. Sinä tappaisit ollaksesi kuusikymppisenä Pertti Mäkimaa etkä kiertelemässä ympäri savon kyliä vanhempiesi Ladalla soittelemassa "I'm a slavea" SÄPI:n toivossa.
nojoojust

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Rapanhapakko kirjoitti:Mutta pistivät "paremmaksi" eli vielä pahemmaksi: tulevaisuudessa on uusi pakko-otettu alaluokka, jotka tekevät samoja töitä (+ turhaa risunkeruuta varmaan keksitään lisäksi, moralisoinnin takia) kuin muutkin, kuuden tunnin päiviä, mutta palkalla n 400 euroa kuussa!!! Ja tukityöllistetyksi sentään pyritään vapaaehtoisesti, mutta tähän uuteen määrätään ja rajoittamattomaksi ajaksi.
<clip>
Se ei ratkaise heidän työttömyytensä perushaittaa, köyhyyttä.
Siinä mielessä sinä itse olet poikkeus, että et kärsi hiljaa huonosta tilanteestasi. Ja juuri se on ongelma työnantajien näkökulmasta, mikä taas huonontaa työllistymismahdollisuuksiasi. Tällä kertaa en kuitenkaan käännä keskustelua sinuun ilkeilläkseni, vaan koska sinä et ole yksin tilanteessasi.

Kun mahdollista työntekijää haastatellaan, särähtävät kaikki kiertoteitsekin työttömien asian puolesta esitetyt kommentit työnantajan korvaan, eivätkä ne voi olla tulematta esiin vapaamuotoisessa keskustelussa. Sellainen työntekijä tietää hankaluuksia, ja omien kertomisiesi pohjalta ne "hankaluudet" ovat tosiaan myös toteutuneet kohdallasi tuon pidemmän työsuhteesi aikana. Työnantajan näkökulmasta nöyrä ja auktoriteetinpelkoinen työntekijä on järkevin vaihtoehto. Pakkotyö karsii kätevästi omanarvontuntoa, jolloin kärkeväkin työntekijä lannistuu eikä enää ole niin suuri riski. Huono palkka toimii samalla tavalla.

Tämä ongelma on laaja, enkä minä ainakaan näin äkkiseltään osaa keksiä siihen mitään käytännön ratkaisua. Nykykäytäntö, maton alle lakaiseminen pitkäaikaistyöttömäksi, on erittäin typerä, koska sen avulla jätetään paljon resursseja käyttämättä. Kognitiivinen terapia voisi olla yksi keino valjastaa "ongelma" vahvuudeksi, mutta kustannustensa takia sekin taitaa olla pitkäaikaistyöttömien ulottumattomissa.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

PerttiMakimaa kirjoitti:Se sama "hyvin perusteltu" näkökulma ilman korjausehdotuksia on jokaisessa ikisessä aloituksessa. (lue: ottaa äijän ainainen ininä päähän. Tekisi ennemmin jotain.)
Eihän keskustelupalstoille kirjoittelun mielekästä vapaa-ajanviettoa pidä ollakaan, vaan kanssakeskustelijoiden asennejumittumien dementointia. Omat tyhjentävän seikkaperäisesti pohditut kommenttini lähetän aina sähköpostilla edustajalleni parlamenttiin.
Mussukka! Leikitkö sinä?
Is this what they call diplomacy?
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
PerttiMakimaa

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lucky Luciano kirjoitti:Eihän keskustelupalstoille kirjoittelun mielekästä vapaa-ajanviettoa pidä ollakaan, vaan kanssakeskustelijoiden asennejumittumien dementointia. Omat tyhjentävän seikkaperäisesti pohditut kommenttini lähetän aina sähköpostilla edustajalleni parlamenttiin.
Mussukka! Leikitkö sinä?
Is this what they call diplomacy?
Sähköpostilla? Minulla on punainen puhelin ilman numeronvalintalevyä tuossa koneen vieressä. Tv. nimimerkki moralisti, jolla on aivan liikaa vapaa-aikaa.

Kyllä tämä on aitoa Välittämistä (isolla v:llä). Diplomatia on niin suorituspainotteista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Diplomatia
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Mojo »

PerttiMakimaa kirjoitti:Diplomatia...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Diplomatia

:off:

Plöh... "Being diplomatic is the art of telling somebody to go to hell, in such a way, that he will loo forward for the trip"

Eli Gattacan kohdalla harva meistä on diplomaattinen :P
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Deleted-432

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

NOJOOJUST: ASIAA!
Minun tapauksessani kumminkin viimeinen niitti oli yhdstyksen yhden rahoitushanan uupuminen. No joo, osansa saattoi olla kritiikilläni pomolle, josta työtoverini kätteli ja sanoi: "Olet sankarini" :D'

Mutta noin vuosi siitäkin tapauksesta työsuhteeni lopettamiseen, työsopimus väärentämällä määräaikaiseksi.

Joku aika sitten oli lehdessä ex-pomoni kuva, ja juttu miten jalouttaan ottaa nyt hommiin SIVAREITA. Mikä herättää kysymyksen, että jos ja kun lisää työpaikkoja ei organisaatiossa ole, niin ehkäpä hän korvaa tukityöllistetytkin täysin ilmaisilla sivareilla ? :D Ei jalouttaan vaan oman systeeminsä hyödyksi.

Juttuni, että tukityöllistettyjä käyttävillä "olisi varaa maksaa enemmänkin" ei suoraan päde minuun, muuten kuin siten, että yhdistyksen (urheiluseurojen kattojärjestö) johtokunta ei suostunut maksamaan minulle edes työkaluja eli ohjelmia (itse varastetut piti tuoda) saati oikeaa palkkaa. Yhdistys olisi VOINUT maksaa enemmän, jos olisi kerännyt työkalujani ja kunnon palkkaa varten hitusen suurempaa jäsenmaksua. Mutta eihän toki. Palveluja halutaan, mutta niiistä ei haluta maksaa. Minkäs teet.
PerttiMakimaa kirjoitti:. (lue: ottaa äijän ainainen ininä päähän. Tekisi ennemmin jotain. Aloittaisi vaikka tällä kaikella ammattitaidollaan uuden yrityskonsernin, jolla työllistäisi kaikki savolaiset.)
Jos joku asia on yleisesti perseestä, niin totta kai siitä voi inistä, vaikka ei ratkaisua tiedäkään. Eikö muka saa valittaa kasvihuoneilmiöstä tai ryöstelevistä somaleista, ilman että on esittää yksityiskohtaista taloudellis-sosiaalis-poliittista ohjelmaa, miten kaikki ratkaistaan?

Ja tässä tapauksessa on ihan oikeutettua sanoa, vaikka ei yleisratkaisua tiedäkään, että ainakaan tämä hallituksen linja se EI OLE.

Sekin juttu.. ja ehkä tämä ei ORJUUTTA OLE jos sossu kuitenkin maksaa sen 500 päivän jälkeen jos ei pakkotöihin suostu.. että ne sossun eläteiksi jäävät eivät ole enää edes TYÖNHAKIJOITA eivätkä tyollisyyspalvelujen piirissä! Luultavasti sitten lopun ikäänsä muun yhteiskunnan ulkopuolella. Mutta tärkeintä poliitikoille, että OVAT POISSA TYÖTTÖMYYSTILASTOISTA!!!

Tämä uusi pakkotyölaki arvion mukaan (teevee) koskettaa noin 20 000 ihmistä kaikista työttömistä. Siinä on aika hyvä joukko, jolla teetättää töitä, jotta ei tarvitse miettiä miten luoda oikeita työpaikkoja. Ja aina vähemmän oikeita työpaikkoja on, kun "orjat " tekee ne työt.

Mitä konsernin perustamiseen tulee, niin minulla ei ole alkupääomaa, eikä ammattitaitoakaan. Jos nettialasta puhutaan. Kapakassa yhden äijän kanssa firmaa suunniteltiin, ja todettiin, että tiedetään yhteensä viisi henkilöä, jotta kaikki tarvittava tietotaito olisi kasassa. Mutta sitten tajuttiin, että tuskinpa tässä nykyajan nettikuplan puhkettua kilpailussa meidän firma niin tuottasi, että ELÄTTÄISI kaikki viisi.
PerttiMakimaa kirjoitti:
Rapanhapakko kirjoitti:Mutta eihän mies, joka samaistuu Perttimäkimaahan, tuohon valjuun olemattomuuteen, voi käsittää :D
:off:
Tartuin olennaiseen. Sinä tappaisit ollaksesi kuusikymppisenä Pertti Mäkimaa etkä kiertelemässä ympäri savon kyliä vanhempiesi Ladalla soittelemassa "I'm a slavea" SÄPI:n toivossa.
Säpiä on tarjottu, en ole suostunut. Katkeravittuilua minulta sen vaatiminen Cityssä, niinkuin olen monesti sanonut. Katkesi kun yksi tarjosi ja tietenkään en ruvennut. Tarjous riitti.

Minä en suostuisi olemaan pertti mäkimaa edes kaikesta maailman rahasta ja naisista. Mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän saisi koko maailman, mutta menettäisi sielunsa? :D
nojoojust

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Rapanhapakko kirjoitti:NOJOOJUST: ASIAA!
Nyt tuli identiteettikriisi. :shock:
Deleted-432

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

nojoojust kirjoitti:
Rapanhapakko kirjoitti:NOJOOJUST: ASIAA!
Nyt tuli identiteettikriisi. :shock:
Anna pillua! :D
nojoojust

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Rapanhapakko kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:Nyt tuli identiteettikriisi. :shock:
Anna pillua! :D
Ei kuitenkaan noin vakavaa kriisiä...
Elukka

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Rapanhapakko kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:
Rapanhapakko kirjoitti:NOJOOJUST: ASIAA!
Nyt tuli identiteettikriisi. :shock:
Anna pillua! :D
Älä sinä kuule mun haniselle ala. :kele:
Enthu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Onko käytännössä mahdollista että tippuu toimeentulotuelle mikäli irtisanoutuu työelämävalmennus/työharjoittelupaikasta,mille ajalle
eli tässä tapauksessa 19.5 saakka on myönnetty työttömyysetuudet?
Filovirus

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Enthu kirjoitti:Onko käytännössä mahdollista että tippuu toimeentulotuelle mikäli irtisanoutuu työelämävalmennus/työharjoittelupaikasta,mille ajalle
eli tässä tapauksessa 19.5 saakka on myönnetty työttömyysetuudet?
Mun lappusissa lukee että: kun harjoittelu on kestänyt 6kk saman työnantajan alaisena, voi sen keskeyttää ilman karenssia. Jos keskeyttää aikaisemmin, pitää olla perusteltu syy. Tässä mä hieman mietin, että jos tekee 3kk sopimuksen, niin tuleeko siitäkin karenssia jos ei jatka sopimusta, jos siihen mahdollisuus työnantajan puolelta?

Ja sitten mietin sitä, että kartuttaako työvoimakoulutuksessa käyty harjoittelu samassa paikassa (jos siis sen jälkeen jatkaa pelkkänä harjoittelijana ilman koulutuksessa oloa) työharjoittelun kokonaisaikaa, joka on max 12kk (poikkeuksena 18kk)?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Vadim »

nojoojust kirjoitti:
Rapanhapakko kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:Nyt tuli identiteettikriisi. :shock:
Anna pillua! :D
Ei kuitenkaan noin vakavaa kriisiä...
Häh? Nojoojust on nainen?
nojoojust

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Vadim kirjoitti:Häh? Nojoojust on nainen?
:P Sellainenpa hyvinkin, vaikka Setan testi muuta väittääkin...
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Vadim »

nojoojust kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Häh? Nojoojust on nainen?
:P Sellainenpa hyvinkin, vaikka Setan testi muuta väittääkin...
2 x häh?

Toinen itseäni hämänneistä palstalaisista on urpiainen, jota veikkailin mieheksi myöskin. Onkohan hänkin tehnyt Setan testin? Pitäisköhän munkin?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vadim kirjoitti:Toinen itseäni hämänneistä palstalaisista on urpiainen, jota veikkailin mieheksi myöskin. Onkohan hänkin tehnyt Setan testin?
Setan testi kirjoitti:Kuvauksesi
Olet mies. Sinulla on miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Persoonassasi on huomattavasti enemmän miehekkyyttä kuin naisellisuutta. Sinussa ei ole juurikaan naisellisia ominaisuuksia. Olet luonteva mies, joka ei pidä meteliä sukupuolestaan.

Haluat jossain määrin liittyä miesten ryhmään sekä erottautua naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja epäfeminiinisen kohdan. Mieheytesi ja naiseutesi eivät siis ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla femiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi

Tulet hyvin toimeen naiseutta ja mieheyttä itsessään yhdistävien androgyynien sekä sukupuolineutraalien ja naisten kanssa, koska sukupuolinen profiilisi ei ole niin kovin kaukana muista ryhmistä.

Naisellisuuspisteesi: -8
Miehekkyyspisteesi: 8
En kyllä oikein ymmärrä, että ensin testi moittii sukupuolisuuttani epätasapainoiseksi, koska "maskuliinisuus hallitsee persoonaani" todeten sitten, että jos haluan korjata tätä epätasapainoa minun "on syytä kehittää maskuliinisia puoliani". Ihme juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Enthu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Enthu »

viimeiset 4 viestiä :off:
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Eikun me käsitellään sitä, onko sukupuoli orjuutta. Tää on siis ihan on topic.
Sinussa on paljon maskuliinista miestä ja ripaus feminiinistä naista. Olet lähes androgyyni persoona eli mieheytesi ja naisellisuutesi ovat aika tasapainossa ja sinusta on luontevaa toteuttaa itseäsi sekä miehisten ja naisellisten puoliesi kautta. Olet sukupuolen suhteen itsevarma.

Olet mies eli sinussa on paljon maskuliinisuutta. Sinulla on miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Maskuliinisuus on sinulle tärkeää ja osaat nauttia mieheydestäsi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vadim kirjoitti: Toinen itseäni hämänneistä palstalaisista on urpiainen, jota veikkailin mieheksi myöskin.
Mitä vittua, eikö se olekaan lintu?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mylwin kirjoitti:
Vadim kirjoitti: Toinen itseäni hämänneistä palstalaisista on urpiainen, jota veikkailin mieheksi myöskin.
Mitä vittua, eikö se olekaan lintu?
Onko urpiainen lintu vai kala?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vadim kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Vadim kirjoitti: Toinen itseäni hämänneistä palstalaisista on urpiainen, jota veikkailin mieheksi myöskin.
Mitä vittua, eikö se olekaan lintu?
Onko urpiainen lintu vai kala?
No ei se tunnu selviävän minulle itsellenikään. Eilen tehdessäni Setan testin olin siis mies. Kokeilin kuitenkin äsken uudestaan siten, että valitsin toisen vaihtoehdon niissä kohdissa, joissa olin eilen muistaakseni kahden vaiheilla:
Setan testi kirjoitti:Olet nainen. Sinulla on naisellisia persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei juurikaan ole miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Osaat nauttia naisellisuudestasi.
Haluat liittyä naisten ryhmään sekä jonkin verran erottautua miesten ryhmästä. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole täysin tasapainossa, vaan feminiinisyys hallitsee persoonaasi. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi.
Tulet hyvin toimeen naiseutta ja mieheyttä itsessään yhdistävien androgyynien sekä sukupuolineutraalien ja miesten kanssa, koska sukupuolinen profiilisi ei ole niin kovin kaukana muista ryhmistä.

Naisellisuuspisteesi: 2
Miehekkyyspisteesi: -4
Mitäköhän viime yönä on tapahtunut, kun muutos on näin suuri? Joka tapauksessa lienee selvää, että nyt tämä alkaa jo mennä off topiciksi, koska selvästikään en ole sukupuoleni orjuuttama. Pitkä matka tästä on Vadimin eheyteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Herttua
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 13.05.2006 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Herttua »

Nyt sitten olen työvoimatoimiston osoittamassa palkkatyössä Suomen Löytötavarapalvelussa,atk-tallennusta...myöhemmin ehkä tulee asiakaspalvelua ja puhelimeen vastaamista,mikäli ne nyt edes pitää mua kehityskelpoisena,kun kädestä pitäen kaikki on ohjattu,neuvottu ja annettu vinkkejä monesta suunnasta.Hienoo täs sentäs että koeajaltakin maksetaan palkkaa...syksyllä jos sinne jään nousee sadalla egellä...mikäli vakipaikkaan
lokakuun alusta toukokuun loppuun 07 päädytään,tulee sit lounasetu ja
työsuhdematkalippu ... antaas kattoo kuin äijän käy

edit: jussin jälkeen ollu kk jo töissä
Joskus tekee kipeää mutta ei haittaa
1108

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herttua kirjoitti:antaas kattoo kuin äijän käy
Hyvin mulle käy, kiitos vaan kysymästä.
Vastaa Viestiin