Pubivisat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nypari

Pubivisat

Viesti Kirjoittaja nypari »

Oletko kuullut niistä? Oletko osallistunut? Mitä pidit? Itse olen muutaman kerran osallistunut isäni firman joukkueessa. Paikka on ollut Pickwick pub täällä Tampereella, muutama hiiva ja 20 kysymystä, joista viisi ajankohtaista, pari urheilua ja viimeinen kyssäri kahden pisteen arvoinen. Hauskaa oli, taidettiin sijoittua neljänneksi eli palkinnotta jäätiin.

Erityisesti täällä musukaupungissa mainittu kulttuurimuoto kukoistaa elinvoimaisena muistaakseni yli 20 pubin viikoittain ylläpitämänä. Olisiko muuten mahdoton rasti perustaa Kity-joukkue tänne, käytäis sitten vaihtelevalla kokoonpanolla kerran viikossa visoissa?

Itse tykkään tietokilpailuista ja visoista, onko hengenheimolaisia?
slam

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja slam »

Minut valittiin ala-asteella Raamattutietokilpajoukkueeseen. Päästiin johonkin suulliseen kisaan asti, missä oli muita kouluja. Ei oikein osattu puhua, mutta kirjalliset meni hyvin... :lol:
Exsat

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Ouluun perustettiin joku baarivisailuyhdistyskin juuri. Itse olen osallistunut joskus Tampereella Arthurin visailuun kaverin isoveljen joukkueessa. Ei vissiin pärjätty konkareille.
slam

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja slam »

nypari kirjoitti:
Itse tykkään tietokilpailuista ja visoista, onko hengenheimolaisia?
Yleistieto on kohtuullisen heiveröinen, mutta voinhan myö yrittää...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

slam kirjoitti:Minut valittiin ala-asteella Raamattutietokilpajoukkueeseen. Päästiin johonkin suulliseen kisaan asti, missä oli muita kouluja. Ei oikein osattu puhua, mutta kirjalliset meni hyvin... :lol:
Onpa söpöä! Pikku-Slämäri Raamattu-visailemassa!
Kikkelis kokkelis.
slam

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja slam »

Keikaus kirjoitti:
Onpa söpöä! Pikku-Slämäri Raamattu-visailemassa!
Voisin kouluttaa sinusta nykyään kunnollisen uskovaisen! Pitäisköhän perustaa joku lahko, että saisi palkan mieleisestään työstä. Kirjoittelisi ja saarnaisi... 8)
Filovirus

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Itse pelasin noin nelisen kertaa Englannissa ollessani, oli kyllä hauskaa. Suomessa en ole vielä törmännyt samaan ainakaan lähikuppiloissa. Kyllä muuten varmaankin käytyä tulisi jos vaan saisi tarpeeksi ihmisiä kasaan, joka täällä sula mahdottomuus.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Oih ja voih, olen niiiiin ikävissäni kun täällä peräsyrjälässä ei moisia järjestetä... Lahessa asustellessani Pomppuvisa oli ykkönen, osallistuin siihen varmaan reilun vuoden verran lähes joka torstai-ilta, kyseessä oli siis viikottainen pubivisailu. Kävin myös Oluthuoneen visassa, se oli muistaakseni sunnuntaisin. Siellä kävin tosin paljon harvemmin.

Pomppupubissa oli menestystäkin, ja palkinto oli ihan mukava; kolme tuoppia olutta jokaiselle voittajajoukkueen jäsenelle. En muuten juo olutta. Tiedoistani hyötyivät siis vain oluenystävät joukkuetoverini.

Ideana oli aina keksiä joku mahdollisimman typerä nimi joukkueelle :D

Voih... Kamala ikävä pomppuvisaa!! Pitää alkaa kinuamaan, että josko tuossa lähiöpubissani voisi alkaa baariviailua järjestämään. Voisin tehdä sen itsekin, ihan palkatta. Pubivisailukisailu vain on niin :h:
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

nypari kirjoitti: Oletko osallistunut? Mitä pidit?
Pickwick pub täällä Tampereella... palkinnotta jäätiin.
Osallistun aina jos kohalle sattuu. Pidän. Voittanu ainaskin reippaasti olutta.
(Ai Pickwickis, niiiin kaaaakana... :P)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
nypari

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja nypari »

Lapitii kirjoitti:
nypari kirjoitti: Oletko osallistunut? Mitä pidit?
Pickwick pub täällä Tampereella... palkinnotta jäätiin.
Osallistun aina jos kohalle sattuu. Pidän. Voittanu ainaskin reippaasti olutta.
(Ai Pickwickis, niiiin kaaaakana... :P)
Hetken mietittyäni Pickwick on liian kaukana, mites olis Salhojankadun pub? :lol:
ninnithequeen

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Minua huvittaa suuresti tämä topikki.

Johtunee siitä, että olen itse vetänyt bingoa ja tietovisaa baareissa jo vuosia. Ja kyllä, se kukoistaa monessa paikassa. Monet vanhemmat pariskunnatkin tulevat vain siksi maanantaisin baariin, että siellä on se tietokilpailu tänään. Bingo on kuitenkin suositumpaa, ainakin mitä mie olen nähnyt...
nypari

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja nypari »

ninnithequeen kirjoitti:Minua huvittaa suuresti tämä topikki. Johtunee siitä, että olen itse vetänyt bingoa ja tietovisaa baareissa jo vuosia. Ja kyllä, se kukoistaa monessa paikassa.
Ai sua huvittaa?! Hyvä sulle! Onko sitten vaikea mieltää, että kaikki eivät ole lähiöräkälävisailuemäntiä? Hitto joo, wanha juttu, poistakaa tää topikki.
ninnithequeen

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nypari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Minua huvittaa suuresti tämä topikki. Johtunee siitä, että olen itse vetänyt bingoa ja tietovisaa baareissa jo vuosia. Ja kyllä, se kukoistaa monessa paikassa.
Ai sua huvittaa?! Hyvä sulle! Onko sitten vaikea mieltää, että kaikki eivät ole lähiöräkälävisailuemäntiä? Hitto joo, wanha juttu, poistakaa tää topikki.
Tuota...elä ny hermostu.

Mie vaan kerroin että minuu huvttaa. Ja syyn kerroin perään. Elä siitä hernettä nokkaas vedä.
ninnithequeen

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin, ja mulla olis monta hauskaa tarinaakin kerrottavana asiaan liittyen, mut enhän mie ny uskalla mittään sanoo, koska heti käydään kimppuun :roll:
nypari

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja nypari »

Emmäkään aloita enää yhtään ketjua, kun heti ollaan suuresti huvittuneita.
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Brocker »

Olen osallistunut muutaman kerran ja menestynytkin kohtalaisesti.. (kiitos lähinnä hyvien joukkuetovereiden).
Kaveriporukalla käydään aina Iltalehden 25 kysymystä visailumuotoisesti läpi, kun tietyllä porukalla samaan baariin satutaan. Ihan hyvää ja sivistävää ajanvietettä.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
ninnithequeen

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nypari kirjoitti:Emmäkään aloita enää yhtään ketjua, kun heti ollaan suuresti huvittuneita.
Just.
Tää huvittuneisuushan oli ihan vaan sua kohtaan tarkoitettu? Ei ziisös...

No mut on-topik:

Vedin aikoinaan bingoa baarissamme (ei työ-ajalla) ja koska rakas mieheni voitti pääpalkinnon, henkilökunta ja niitten puolisot bannattiin jatkossa kilpailuista, koska vanhat mammat luulivat että kyse on vilpistä. Ja ottivat vielä tosissaan. Naurettiin kovasti. Siis minähän tiedän mitä kenenkin kupongissa lukee? Ja osaan valita ne tippuvat pallot joissa numerot lukee? Noh, tämmöistä kuulemma juu....:lol:
nypari

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja nypari »

Brocker kirjoitti:Kaveriporukalla käydään aina Iltalehden 25 kysymystä visailumuotoisesti läpi, kun tietyllä porukalla samaan baariin satutaan. Ihan hyvää ja sivistävää ajanvietettä.
Oisko niitä nykyään 20? Entisen työkaverin kanssa pyrittiin työpäivänä tekeen ko. kyssärit pikku vedon höystämänä. Yleensä päästiin keskiarvoon siinä pylväsdiagrammissa tai hieman yli. Joskus sain 24/25, mut yleensä jäin johonkin 15.
nypari

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja nypari »

ninnithequeen kirjoitti:
nypari kirjoitti:Emmäkään aloita enää yhtään ketjua, kun heti ollaan suuresti huvittuneita.
Just.
Tää huvittuneisuushan oli ihan vaan sua kohtaan tarkoitettu? Ei ziisös...
Olin tulkitsevinani huvittuneisuutesi ylimielisyydeksi, mutta myönnän, olin väärässä. Zori!
ninnithequeen

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nypis nou hätä :)

Hauska tarina bingosta vielä:

Meillä oli se penteleen pallokone vähän rikki, ja pallot lenteli pitkiinsä. Mä en tänä päivänäkään tiedä, oliko porukalla sinä päivänä hauskaa bingon takia, vai siksi että mä konttasin kokoajan bilispöydän alla perse pystyssä niitä palloja onkimassa...
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Brocker »

nypari kirjoitti:
Brocker kirjoitti:Kaveriporukalla käydään aina Iltalehden 25 kysymystä visailumuotoisesti läpi, kun tietyllä porukalla samaan baariin satutaan. Ihan hyvää ja sivistävää ajanvietettä.
Oisko niitä nykyään 20? Entisen työkaverin kanssa pyrittiin työpäivänä tekeen ko. kyssärit pikku vedon höystämänä. Yleensä päästiin keskiarvoon siinä pylväsdiagrammissa tai hieman yli. Joskus sain 24/25, mut yleensä jäin johonkin 15.
Niin taitaa olla ja nimikin taitaa olla "Kuka arvaa oikein" tms. mutta samapa tuo, MEILLÄ 10 on ns. "homoraja" eli jos jää sen alle joutuu tarjoamaan kaikilel muille kierroksen. Keskiarvot yleensä n.15/20 paikkeilla, pari kertaa on myös joku saanut kaikki oikein.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Isäukko perusti just Ouluun jonkun tietoviisaskerhon, pääsi lehteen ja kaikkea.
Se on erikoistunut noihin pubivisoihin, miekin kävisin jos olis aikaa. =P
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pubivisat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Brocker kirjoitti:Olen osallistunut muutaman kerran ja menestynytkin kohtalaisesti.. (kiitos lähinnä hyvien joukkuetovereiden).
Kaveriporukalla käydään aina Iltalehden 25 kysymystä visailumuotoisesti läpi, kun tietyllä porukalla samaan baariin satutaan. Ihan hyvää ja sivistävää ajanvietettä.
Karjalan Prikaatissa pelattiin työporukalla aina iltiksen visa ja kuka veikkaa oikein päivän päätteeksi. Mainiota viihdettä kyllä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin