Oletko nostanut kesoa autossa tai...?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko nostanut kesoa autossa tai...?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Olen näyttänyt keskisormea ja huudellut kanssa-autoilijoille. Torveakin olen joskus painanut. Kerran Ikean parkkipaikalla räkäisin kunnolla naapuriauton ovenkahvalle, kun oli ajanut ihan meidän autoon viereen niin ettei ovea mahtunut avaamaan. Siitä en ole ylpeä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Turbohaltija

Re: Oletko nostanut kesoa autossa tai...?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ehkä yhden kerran. Yleensä en jaksa innostua autoilusta niin paljon, että alkaisin hillumaan muille. Piittaamattomuus muista tielläliikkujista on kyllä ärsyttävä piirre. Välillä jupisen itsekseni kun joku esim. tukkii kiihdytyskaistan ajamalla 70 km/h kun pitäisi kiihdyttää sataan. Mutta mitään perinteisiä "nainen ratissa" juttuja tai kanssa-autoilijoiden provoamista en harrasta. Tyyttiäkin painan aika harvoin enkä koskaan muuta kuin niissä tilanteissa mihin se on tarkoitettu. Helsingissä ihmisten hermot ovat niin kireällä, että he tyyttäilevät koko ajan ja monesti aivan turhista syistä. Korvat meinaa välillä hajota jalkaisin liikkuessa, kun niissä tyyteissä on niin kova äänikin.

Yleensä olen huomannut, että mitä neutraalimmin liikenteessä on ja kun huomioi toiset kohtuullisesti, vulgaareihin ylilyönteihin ei tarvitse ryhtyä.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Oletko nostanut kesoa autossa tai...?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Kerrompa nyt yhden tarinan vaikka se vähän pidemmän sorttinen onkin, lukee ken jaksaa..

Meillä on kesämökki tuolla Hailuodossa ja se kun on tollanen pierunkuoren kokoinen saari niin siellä ei se sitä halkova päätie ole mikään levein eikä suorin, kokenutkin autoilija saa siellä olla tarkkaavaisena.

Tapahtuipa tuossa männä kesänä siellä tällainen, että olimme isäni kanssa ajelemassa mökiltä lauttarantaa kohden ihan sellaista hyvää, reipasta mutta rajoitusten mukaista vauhtia, isäni tuon saaren tuntee kyllä perin hyvin kun on siellä syntynyt ja kasvanut aikoinaan.. Tämäpä vauhti ei kuitenkaan perässämme punaisella BMW:llä ajelevalle turistiseurueelle riittänyt vaan he kokivat tarpeelliseksi siellä perässä ajellessaan tööttäillä hurjasti aikansa ja sitten ajoivat lopulta meistä ohi.. Ohimennessään sitten katsoivat viisaaksi näyttää meille kesojaan. Ilmeistä oli, että kiire heillä oli päästä lauttarantaan ja että siinä ohittaessaan ajattelivat tyytyväisinä ehtivänsä näin sinne ennen meitä. No niin menivät ohi ja katosivat mutkan taakse, meitä vähän nauratti koko tilanne. Pari minuuttia heidän jälkeensä saavuimme sitten mekin sinne lauttarantaan, näimme heidät siellä jonon hännillä (oli sinäkin iltana ihan kiitettävän pitkä tuo jono) ja silloin iski piruus.. :twisted: Pyysin isääni ajamaan tuon auton ohi liioitellut hitaasti ja näytin siinä sitten ohimennessämme vastapalveluksena kyseiselle seurueelle takasin kansainvälisiä sormimerkkejä.. Tilanne oli niin nautinnollinen kyllä että ai ai.. Eivätpä arvanneet turistiparat, että ei auta vittuilut sellaisille ihmisille joilla sattuu olemaan auton etulasissa se piskuinen lupatarra joka oikeuttaa ajamaan suoraan etuajo-oikeutettujen kaistalle ja näin olleen pääsemään myös lautalle ennen turisteja :D :D :D

Tuo lupa myönnetään saaressa vakinaisesti asuville ihmisille, ei sitä tosin nykyään ole meidänkään perheellä kun olemme vain kesämökkiläisiä siellä mutta tuona kyseisenä iltana satuimme kuin satuimmekin olemaan liikenteessä setäni autolla ja hänellä tuo lupa siis on kun asustelee tuolla saaressa ihan vakituiseen.

Eli kyllä, olen näyttänyt kesoa! :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
slam

Re: Oletko nostanut kesoa autossa tai...?

Viesti Kirjoittaja slam »

KisSandra kirjoitti:
Eli kyllä, olen näyttänyt kesoa! :)
Hauska tarina, pitäisikö moinen uskoa?

En jaksa soitella turhaan torvea, ja olen sitä vain ehkä kerran pari käyttänyt. Heti ei muistu mieleen kuin avin yksi tapaus:

Kerran painoin kevyesti torvea, kun huomasin, että edessä oleva auto ei lähde liikkeelle. Manneperhe näyttelee merkkejä ja polkee hirveet kaasut kohta risteyksestä edestäni. Pieni äännähdys takana aiheutti hirveän tunnekuohun, mutta mukavaa, että purkavat sitä liikenteessä enemmin kuin tappeluissa.

Hetkonen olihan minulla myös toinenkin tapaus mielessä. Ajelin puuautolla tyhjänä stoppiristeykseen ja siinä oli nuoria gimmoja. Painoin tosi kevyesti ja hiljaa torvea. Pieni murahdus kuului pellin alta. Vieressä oleva vuosia nuorempi kaveri nauroi aivan kippurassa tilanteelle. 8)
Vastaa Viestiin