Torino 2006

Yleinen lätinä jä kitinä
nypari

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja nypari »

Näen tossa luistelija-Koskelassa menestyjän. Miten on, yltääkö mitaleille asti? Ainakin itse soisin hänelle mitalin, koska hirmu reenaaja ja sopivan nöyrä ainakin on. Toisaalta puheista kumpuaa luja, terve itseluottamus.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ei oo Nykasen Matin voittanutta.
Kikkelis kokkelis.
Tsaari

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Kisoja tulee seurattua luultavasti aika paljon. Tosin nykyään enää vain murto-osan siitä mitä joskus nuorempana. Eilistä mäkikisaakaan en katsonut kun oli parempaa tekemistä mm makuuhuoneessa. Suomen lätkämatsit varmasti katson kaikki ja valikoivasti muutakin tarjontaa. Töissä tulee katson kaikki väkisinhiihtokisatkin vaikka kotosalla ollessa ne voisi hyvin jäädä katsomatta.

Mietin tässä muuten, että kuka teistä katsoisi kisoja ellei siellä olisi suomalaisedustusta ollenkaan? Minusta tuntuu, että omalta kohdalta jäisi seuraaminen lähes nollille. Jalkapallo on lentopallon ohella ainoa laji mitä katson siitäkin huolimatta vaikkei Suomi olisikaan mukana kahinoissa. Niin ja tietysti beach volleyta katson mielelläni. Lentopalloa ja beach volleytä katson siksi, että ne omia lajejani.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Lapitii kirjoitti: naisten paippi
Ohos, naisethan vetää yllättävän hyvin ja isosti.
En edelleenkään tajuu miksei tätä näytetä enemmän, kiinnostusta takuulla löytyis: lajihan on älyttömän hyvää viihdettä ja katsojaystävällinen (lähes riippumatta siitä ymmärtääkö kaikkia lajin hienouksia vai ei), suomalaiset menestyy upeasti ja kohderyhmän luulis houkuttavan mainostajia.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
nypari

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja nypari »

Lapitii kirjoitti: ...naisten paippi...
En edelleenkään tajuu miksei tätä näytetä enemmän...
Olisko syy selostajan viljelemissä trikeissä, gräpeissä, bäksaideöreissä ja fronttiseiskoissa. Kai nuo näyttää ihan pelleiltä suomijuntin mielestä ja se taustalla pauhaava konemusa. Lajinakin vielä nuori, samantyypisiä kasvukipuja kuin salibandyllä, joka sekin tosi katsojaystävällinen laji.

Mutta samaa mieltä eli hemmetin hyvä ja loppuun asti mielenkiintoinen katsojalaji. Tulee oikein hyvälle mielelle, kun katselee urheilijoita ja heidän hyvää pössistään.

Onneksi suomalaiset pärjäävät, muutenhan lajia ei varmasti edes näytettäisi.
ninnithequeen

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nypari kirjoitti:
Lapitii kirjoitti: ...naisten paippi...
En edelleenkään tajuu miksei tätä näytetä enemmän...
Olisko syy selostajan viljelemissä trikeissä, gräpeissä, bäksaideöreissä ja fronttiseiskoissa. Kai nuo näyttää ihan pelleiltä suomijuntin mielestä ja se taustalla pauhaava konemusa. Lajinakin vielä nuori, samantyypisiä kasvukipuja kuin salibandyllä, joka sekin tosi katsojaystävällinen laji.
Mutta samaa mieltä eli hemmetin hyvä ja loppuun asti mielenkiintoinen katsojalaji. Tulee oikein hyvälle mielelle, kun katselee urheilijoita ja heidän hyvää pössistääni.
Ihan totaalinen komppaus tähän :komp:
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

nypari kirjoitti: Olisko syy selostajan viljelemissä trikeissä, gräpeissä, bäksaideöreissä ja fronttiseiskoissa.
...
Kai nuo näyttää ihan pelleiltä suomijuntin mielestä ja se taustalla pauhaava konemusa.
Lajislangi voi olla aluks vähän hankalaa, mutta milläs sen korvaisit? Suorilla suomennoksilla? :P Sit varmaan viä joku Bubi tai Hoopi selostaan hypnoottisen monotonisellä äänellä? Vähän elävämpi selostus sopii mun mielestä tähän lajiin.
...
Ai näyttää vai? Ei musta, mut okei, eihän yks laji voi kaikkia miellyttää.
Just tänään muuten tulin miettineeks tota musajuttuu (ku Aamulehes oli jotain tyyliin "laitetaan räppi soimaan"), et vähän yllätyin ku kilpailijoiden biisivalinnat oli jotain äijä/sukkahousuheviä. =) Ja kisapaikoilta on mun korvaan tarttunut enimmäkseen jotain punk-tyylistä (Bad Religion! \o/). Äsken oli hyvä lopettaa Nirvanaan. =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katoin sen "miesten" lumikourujutun ja oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun moiseen pelleilyyn tuhlaan aikaani.

Yleensäkkin kaikki puhtaasti arvostelulajit voitaisiin tunkea omiin pellekisoihinsa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Bluntly kirjoitti: arvostelulajit
Se on kyllä totta että arvostelulajit on... noh, *köh* arvostelulajeja, ei voi mitään. :/ Aina jää jossiteltavaa mäkihyppyjen ja taitoluistelujenkin jne. jälkeen. Sama juttu noiden stnan puusilmätuomareiden kans. :P
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Think »

nypari kirjoitti: Olisko syy selostajan viljelemissä trikeissä, gräpeissä, bäksaideöreissä ja fronttiseiskoissa. Kai nuo näyttää ihan pelleiltä suomijuntin mielestä ja se taustalla pauhaava konemusa. Lajinakin vielä nuori, samantyypisiä kasvukipuja kuin salibandyllä, joka sekin tosi katsojaystävällinen laji.
Eikä asiaa varmasti auta osaamaton selostajakaan. Nykyään tämä on parantunut, mutta viimekisoissa kun tätä lajia näytettiin, niin siellä oli joku tahvo, jonka selostuksesta ei tiennyt virkattiinko villasukkia vai laskettiinko lumilaudalla.

En alan slangistoa tunne, mutta siinä miesten paipissakin selostaja sanoi viikonloppuna monta kertaa esim. "Ottaa kiinni gräbin" ...ööö...eikös se "gräbi" ole nimenomaan siitä laudasta kiinni ottamista. :)
Ovela kuin orgasmi
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Think kirjoitti: Eikä asiaa varmasti auta osaamaton selostajakaan. Nykyään tämä on parantunut, mutta viimekisoissa kun tätä lajia näytettiin, niin siellä oli joku tahvo, jonka selostuksesta ei tiennyt virkattiinko villasukkia vai laskettiinko lumilaudalla.

En alan slangistoa tunne, mutta siinä miesten paipissakin selostaja sanoi viikonloppuna monta kertaa esim. "Ottaa kiinni gräbin" ...ööö...eikös se "gräbi" ole nimenomaan siitä laudasta kiinni ottamista. :)
Eikös se oo niinq "ote"? Eli ottaa otteen (kiinni laudasta)? Ei mun korvaan ainakaan kuulosta pahalta...
Mut juu, selostajien ruotiminen ja mokien bongailu on toki aina ihan oma lajinsa kisoissa. =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Think »

Lapitii kirjoitti: Eikös se oo niinq "ote"? Eli ottaa otteen (kiinni laudasta)? Ei mun korvaan ainakaan kuulosta pahalta...
Mut juu, selostajien ruotiminen ja mokien bongailu on toki aina ihan oma lajinsa kisoissa. =)
Saattaa olla. Selostajien kannalta toivon että olet oikeassa...
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hyvältä näytti nuo suomalaisten suoritukset pikaluistelussa. Voiko niiltä oikeasti odottaa mitaliakin oikein :think:
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Think kirjoitti: Saattaa olla. Selostajien kannalta toivon että olet oikeassa...
Siis eihän tos mitään vikaa ollu (mutta onpa täällä tarkkakorvaisia ihmisiä!), tarkotin ihan oikeita mokia ja itse kunkin ihastuttavan persoonallisia maneereja.
Se Anssi "droppaa raniin" Nybergistä, nyt tsekkaamaan päivän bubismit ja odottelemaan Jussi "Wiener Stadthalle" Saarisen raportteja. =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Lapitii kirjoitti:
nypari kirjoitti: Olisko syy selostajan viljelemissä trikeissä, gräpeissä, bäksaideöreissä ja fronttiseiskoissa.
Lajislangi voi olla aluks vähän hankalaa, mutta milläs sen korvaisit? Suorilla suomennoksilla?
Tarkennetaan tota nyt viä sen verran, että lajislangin sijaan tossa on aika pitkälti kyseessä lajitermistö, jota ei mun mielestä oikein voi muuttaa (vrt. taitoluistelun flippi, lutzi, tulppi, mäkihypyn telemark).
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
nypari

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja nypari »

Lapitii kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:
nypari kirjoitti: Olisko syy selostajan viljelemissä trikeissä, gräpeissä, bäksaideöreissä ja fronttiseiskoissa.
Lajislangi voi olla aluks vähän hankalaa, mutta milläs sen korvaisit? Suorilla suomennoksilla?
Tarkennetaan tota nyt viä sen verran, että lajislangin sijaan tossa on aika pitkälti kyseessä lajitermistö, jota ei mun mielestä oikein voi muuttaa (vrt. taitoluistelun flippi, lutzi, tulppi, mäkihypyn telemark).
En tainnut tuoda itseäni tarpeeksi selvästi ilmi. Mainitessani tästä jargonista tarkoitin sitä, että suomalaisjuntit(siis lähinnä se suuri mm. hiihtosentrinen yleisö) vierastavat todennäköisesti lajia, koska eivät ymmärrä näitä termejä, joita itse en soisi käännettävän suomeksi.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

nypari kirjoitti: suomalaisjuntit(siis lähinnä se suuri mm. hiihtosentrinen yleisö) vierastavat todennäköisesti lajia, koska eivät ymmärrä näitä termejä
Antaa juntin ihan rauhassa vierastaa, IMHO lajia silti näytetään suosioonsa nähden ihmeen vähän. No, näissä kisoissa YLE on jo ainakin muuttanut lähetyspolitiikkaansa joten sen suhteen ei valittamista, todellakaan.

Edit: Nypsin salibandyvertaus tähän oli aika naurettava. :P
Viimeksi muokannut Lapitii, 14.02.2006 0:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
nypari

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja nypari »

Hitto toi naislätkä on karmeeta katsottavaa. Muistan viime kisoissa tunteneeni alituista myötähäpeää kiekkoilijattareitamme kohtaan. Jos mahdollista, häpeäntunne on voimistunut. Jos Suomi saa pronssit kiekosta, niin kyllä helpolla menee.

Olisiko se vaan niin, että naislätkää ei tulisi pelata olympialaisissa. Käy ihan Mertsiä sääliksi, kun se yrittää selittää parhain päin kotimaisia mokia.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä olen seurannut olympialaisia vain Lehdestä
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti: Curling on sitten vaan niin jännää! Viimeiseen päähän jäi tänä iltana ratkaisu, ja kumma kyllä, Suomi vei USA:n päänahan.
.
Mä en taas sitä curlingia oikein ymmärrä...kyllä kattelin tuossa sivusilmällä, mutta kun...ne säännöt ei oikeen oo auennut vielä mulle. Itse sitä vois kans kiva mennä kokeilemaan joskus.
ninnithequeen

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
On joo sen verran hauskan näköstä, että olis kiva koittaa. Ei taida vaan olla kovin yleinen laji..
Ei taida olla ei...

Mut mä oisin kyl sairrrraan hyvä siinä, kun oon niin kova plikka siivoomaan, niin varmaan sutisin hyvin :lol:
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Oli kyllä uskomaton toi Zhangien luistelu. Tollanen kaatuminen/loukkaantuminen ja silti hopealle. o_O Respect.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
ninnithequeen

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Varsin mielenkiintoista, että Suomen naiset voittivat oman karsintansa sprintti-viestissä. Mutta että mitali? Jaa-a...
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Varsin mielenkiintoista, että Suomen naiset voittivat oman karsintansa sprintti-viestissä. Mutta että mitali? Jaa-a...
Jos ei mitalia sprintistä tule (tulee!), niin Kuituselta tulee kultaa loppuviikosta, se on varma asia se.
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Re: Torino 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Perkele! Hopeaa odotin jo, vaikka hienohan toki tuo pronssikin.