Presidentinvaalit

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Seuraavissa presidentinvaaleissa äänestän..

Tarja Halosta
24
39%
Sauli Niinistöä
22
35%
Matti Vanhasta
3
5%
Heidi Hautalaa
4
6%
Jotakuta muuta ehdokkaista, ketä
3
5%
Kirkkovenettä, Mikki Hiirtä, Aku Ankkaa, tyhjää tms.
4
6%
En äänestä, koska Halonen voittaa kumminkin
0
Ei ääniä
En äänestä, koska ei sopivaa ehdokasta
2
3%
En äänestä, koska ei kiinnosta koko touhu
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 62

Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Mahdollisesti äänestän Matti Vanhasta, asialinjan poliitikkoa, joka ei pyri haalimaan ääniä pusimalla neilikoita, nuhtelemalla saarnaavasti täysikasvuisia kollegoitaan tai uuden lenkkeilyharrastuksen virilisoivia vaikutuksia hehkuttamalla.

Pidän myös puheita pääministerin harmaan elottomasta habituksesta sekä räiskyvän persoonallisen luonteen puutteesta vallan tarpeettomina. Valtionpäämies on toki maansa esikuva, mutta mielestäni yhtäkään poliitikkoa - valtaoikeuksista riippumatta - ei ole syytä äänestää primäärisesti sen perusteella, kuinka usein tämä hyppii narua television leikkimielisissä visailuissa vailla käsitystä häpeästä.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Exsat

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä äänestän sitä joka on ylen vaalikoneessa mun kanssa eniten samaa mieltä.
SingleMalt

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Lucky Luciano kirjoitti:Mahdollisesti äänestän Matti Vanhasta
...
Q: Mitä jää jäljelle tavallisesta suomalaisesta miehestä, jos siitä poistetaan kirurgisesti elämä?

A: Matti Vanhanen.

Katkeran kyynelen vuodatan, kun tavja valitaan jatkoon. Eikö tämä sossujen touhu jo riittäisi..
Vinc

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Vinc »

Lucky Luciano kirjoitti: ...
Ohhoh...Kitystä löytyi jo toinenki mahdollinen äänestäjä Vanhaselle (itseni lisäksi). Täshän alkaa Masan vaalivoitto häämöttää.

Tääl ei varmaan asiaperustelut tehoa (niin ku mä niit erikoisemmin tietäisin), joten otetaan asian vierestä.
Vanhanenhan sais Karpelalta hyvin tukea, kun Tanja kävis ulkomaiden päämiesten tapaamisissa hiukan iskemäs silmää, niin jo alkas hommat toimii...ja Suomessa olisivat asiat jälleen hyvin.
Herra Manala

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Äänestän Saulia, tuota Suomen Samuel L. Jacksonia. Kaveri on cool kuin fonzie. Vanhanen taas on syönyt liikaa kosteuden- ja huumorinpoistajia.

Toisella kierroksella äänestän ihan ketä tahansa paitsi kommumammaa. Vaikka itse Iippo Vinettoa. Kommumammastakin saisi oikein hyvän presidentin. Venäjälle.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Herra Manala kirjoitti:Äänestän Saulia, tuota Suomen Samuel L. Jacksonia. Kaveri on cool kuin fonzie. Vanhanen taas on syönyt liikaa kosteuden- ja huumorinpoistajia.

Toisella kierroksella äänestän ihan ketä tahansa paitsi kommumammaa. Vaikka itse Iippo Vinettoa. Kommumammastakin saisi oikein hyvän presidentin. Venäjälle.
Kuka on kommumamma? Halonen? Hän on pohjoismainen sosialidemokraatti, joka ei ole sosialisoinut yhtään mitään eikä tehnyt Suomesta yksipuoluevaltiota, joissa pidetään vaaleja joissa on vain yksi puolue/ehdokas ja joka saa 99,9 % äänistä. TODELLISIA kommareita Suomessa on alle 2 % tai jopa alle 1 %. Se siitä. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Angita

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Angita »

Haa! Mä oon ensimmäinen, joka tunnustaa äänestävänsä Heidi Hautalaa.
aimohaiku

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Epäilen, että Tarja jatkaa maamme presidenttinä, halusin minä sitä tai en.
Kannatusluvut sen kertovat.

Ja onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, kuka maamme
presidenttinä kulloinkin on? Presidentin virka taitaa nykyisin olla
enemmänkin edustustehtävä.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Na kirjoitti:Veikkaan että noilla valtuuksilla kaikki presidentit tulee olemaan aika vaisuja.
Presidentin aseman tarkasteleminen ainoastaan virkaan kuuluvien valtaoikeuksien määrällisten ominaisuuksien kannalta on hieman yksioikoista. Erityisesti ulkopolitiikassa nimenomaan presidentin julkilausumat aatteeliset ja ajatukselliset linjaukset vaikuttavat isolta osin siihen, millaiseksi esimerkiksi EU:n sisällä mielletään Suomen julkinen kanta. Erityisesti tässä kontekstissa presidentillä on arvovaltaa, joka ylittänee jopa perustuslaillisilta valtaoikeuksiltaan Suomen johtavan poliitikon, pääministerin.
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 08.09.2005 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Federalistina, atlantistina, humanitaarisena haukkana ja shampanjasosialistina annan asiaankuuluvan protestiäänen.
Hulluhauki
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 03.10.2005 22:01

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Hulluhauki »

Tänään tuli Ylen Ykköseltä ohjelma Suomussalmelta. Siellä oli ennen, on vieläkin ?, oikeita "vanhoillislaestadiolaisia korpikommunisteja". Kuuluisin heistä oli Ryysyrannan Jooseppi.(fiktiivinen nimi).
Jos kuuluisin heihin, ketä äänestäisin?
Hmmm.
Kun ei oo väykkykään ehdolla.
Tai mistä sen vielä tietää.
Näkyykö se jotenkin päällepäin?
DeliriumTremens

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

aivan ehdottomasti Halosta, kukaan muu ei tule kuuloonkaan!!! Ajatuskin Vanhasesta pressana hoh hoh, jo sen pääminsteriys on aivoja rasittavaa
kyyppo

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

Kuva
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En kannata Halosta, mutta ihmetyttää tuo kritiikki siitä että hän ei kuulu kirkkoon - toisin sanoen häntä kritikoidaan siitä että hän ei usko 2000 vuoden takaisiin Lähi-Idän paimentolaisheimon höpinöihin Ukosta pilven päällä joka on luonut kaiken 7:ssä päivässä. Hihhuliko pitäisi saada pressaksi? :kele:

Toiseksi on falskia arvostella häntä "sosialistiksi". Hän ei ole sosialisoinut mitään eikä hänellä ole edes valtuuksia sosialisoida mitään. Hän kannattaa nykyistä markkinataloutta ja hyvinvointiyhteiskuntaa - kuten kaikki muutkin Vasemmistoliitosta Kokoomukseen; tosin painotuseroin tietysti.

Sitten SETA ym. Jos hän on ajanut vähemmistöjen etuja ei kai se tarkoita että hän ajaisi v a i n vähemmistöjen etuja.

Kaiken kaikkiaan Halos-kritiikki on ollut kovin falskia. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Gingston »

Kyllä minä ajattelin Sauli Niinistöä äänestää, kun olen kuitenkin
vähän enemmän oikealle kallistunut kuin vasemmalle. SDP:stä
on muutenkaan oikein pidä.

Ps. Se että joku sanoo olevansa demari, ei kerro vielä mitään hänen
polittiisesta suuntautumisestaan.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Suvinen kirjoitti:
Angita kirjoitti:Haa! Mä oon ensimmäinen, joka tunnustaa äänestävänsä Heidi Hautalaa.
Sori, kakkoseksi jäit :D ehdin ensin.
Mie äänestin edellisvaaleissa ekalla kierroksella, kun olin vielä pitkätukkainen homssukka.
Nykyisin ärsyttää vihreiden tapa potkia kapuloita puolustusvoimien rattaisiin aina ja kaikkialla, silloinkin kun se ei ole edes perusteltua.
Periaatevastustaminen on vähän kehno lähtökohta kun puhutaan politiikasta, pitäisi nähdä vähän metsää puilta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ihmetyttää vähän Niinistön kampanjansa alussa länkyttämät sloganit: "Vahva valtiontalous on myös köyhän etu." ja "Hyvinvointia voidaan ylläpitää vain työllä." Miksi pitää länkyttää idioottimaisia itsestäänselvyyksiä?? :buuuu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Angita

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Angita »

Suvinen kirjoitti:
Angita kirjoitti:Haa! Mä oon ensimmäinen, joka tunnustaa äänestävänsä Heidi Hautalaa.
Sori, kakkoseksi jäit :D ehdin ensin.
No, niinpä teitkin, hupsista keikkaa. :D
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Presidentinvaalit

Viesti Kirjoittaja Ann »

http://www.yle.fi/vaalit/

Osaisiko joku kertoa minulle, miksi Saukki on alkanut tuntua hyvältä vaihtoehdolta?

Ehkäpä Tarja Halosen Conan-kampanjointi vain osui arkaan paikkaan.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin