Autokoulun apukirjalliset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Päräyttäessäni autolla läpi liikenneympyrän, vilkutan....

hyvissä ajoin ennen liikenneympyrästä poistumista.
29
83%
hyvissä ajoin ennen liikenneympyrään saapumista.
0
Ei ääniä
hyvissä ajoin ennen liikenneympyrään saapumista.
0
Ei ääniä
varmuuden vuoksi hätävilkuilla molempiin suuntiin.
0
Ei ääniä
lapanen pystyssä kaikille tutuille.
3
9%
vittuillakseni.
3
9%
 
Ääniä yhteensä: 35

Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

:kele:
Dumari

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Tiedetään että se vilkuttaminen on vitun vaikeaa, mutta kun 90% tekee sen väärin, niin mieleen tulee että ei edes yritetä kunnolla.

Pallotin ekan vaihtoehdon ja niin myös kättäydyn ympyröissä ajellessani.
Mulli75

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Ylin täppä.

Itse ajoin joskus liikenneympyrää väärään suuntan koska sieltä oli lyhyempi matka siihen haaraan mistä poistun ja kuorma-auto oli sen verran iso että olisi pitänyt ajaa ypyrän yli.

Pikavoitto tuli valtiolta kun perässä tuli valkoinen VW Golf valoja vilkutellen.
AarneAnkka

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hyvissä ajoin ennen liikenneympyrästä poistumista, paitsi jos olen kääntymässä heti oikealle. Silloin näytän vilkkua jo ennen ympyrään saapumista.
Dumari

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Dumari »

AarneAnkka kirjoitti:paitsi jos olen kääntymässä heti oikealle. Silloin näytän vilkkua jo ennen ympyrään saapumista.
Näin teen myös itse. Jotkut innokkaat vaan ottaa oppia tuosta ja vilkuttavat aina ympyrään tullessaan, koska ympyrässähän ajosuunta on sama kuin minne se vilkku heiluu heti oikealle käännyttäessä.

Tämä taas todistaa sen että suurin osa ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä tai heitä ei kiinnosta ajella autoa oikein liikenteessä.
slam

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja slam »

Juu, eipä sellaisen sarven oikeaoppinen käyttö luulisi vaikeaa olevan. Okei, saa olla vilkuttamatta, jos pelkää irroittaa käsiä ohjauspyörästä...
Pikku-Akka

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Hyvissä ajoin ennen poistumista.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vilkutan murheissani!
Pyyhin Netikettiin..
Lilo

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No siis tottakai mä laitan sen vilkun niinQ sinne ympyrän suuntaan vilkuttelemaan, et kaikki varmasti näkee et mä nyt ajan hei täs ympyrässä!1!! (Enintäs kymmene varvii sai ajaa Turus, aika tylsii ne turkulaiset. Tääl stadis oon joskus ajanu ainaki 15 ja Jonesuussa 20.)

Joojoo, kyl mä oikeesti sen ekan pistin.
hebuli

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ranskalaiset liikenneympyrät ovat vittumaisia, kuten ranskalaiset yleensäkin. Suomessa on yleensä tottunut siihen että isojen liikenneympyröiden jokaisesta kaistasta pääsee edes jonnekin (esimerkkinä Haagan liikenneympyrä), mutta ainakin niissä mihin Ranskassa eksyin, sisäkehällä meni yksi kaista joka ei johtanut minnekään. Siinähän sitten tein pari kunniakierrosta liikenneympyrän ympäri kun patonginpurijat eivät millään päästäneet takaisin ulkokaistoille.

Joku voisi liittää tuohon vielä sen kuuluisan kuvan Briteissä sijaitsevasta liikenneympyrärykelmästä josta hullukaan ei ota selvää.
ninnithequeen

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lapanen pystyssä tutuille.
Kah ku ei ole tuota korttia...
Angita

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Angita »

hebuli kirjoitti:Ranskalaiset liikenneympyrät ovat vittumaisia, kuten ranskalaiset yleensäkin. Suomessa on yleensä tottunut siihen että isojen liikenneympyröiden jokaisesta kaistasta pääsee edes jonnekin (esimerkkinä Haagan liikenneympyrä), mutta ainakin niissä mihin Ranskassa eksyin, sisäkehällä meni yksi kaista joka ei johtanut minnekään. Siinähän sitten tein pari kunniakierrosta liikenneympyrän ympäri kun patonginpurijat eivät millään päästäneet takaisin ulkokaistoille.
Ranskalaiset ovat kato niin itsevarmoja kuskeja. Vähän röyhkeyttä peliin ja tööttiä soimaan ni hyvä tulee.

Nim. Pariisin Riemukaaren ympäriajanut
Lilo

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Lilo »

hebuli kirjoitti:Ranskalaiset liikenneympyrät ovat vittumaisia, kuten ranskalaiset yleensäkin.
:komp:
Siinähän sitten tein pari kunniakierrosta liikenneympyrän ympäri kun patonginpurijat eivät millään päästäneet takaisin ulkokaistoille.


Tässä voin antaa vinkin: ranskalaiset ajavat periaatteella "perästä tuleva väistää": ei kannata turhaan sihdata väliä johon autonsa lykkäisi, koska siihen ei ole tarvetta. Vilkku päälle ja kaistan vaihto, voilà, ihme on tapahtunut.
hebuli

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Angita kirjoitti:Ranskalaiset ovat kato niin itsevarmoja kuskeja. Vähän röyhkeyttä peliin ja tööttiä soimaan ni hyvä tulee.
Opin kyllä paikallisille ajotavoille nopeasti tuon jälkeen. Siinä missä Suomessa painaisin jarrua, siellä vastaavassa tilanteessa opin painamaan kaasua. Samaten stuntti jossa ajoin kaupungissa iltapimeällä kaksisuuntaisen kadun keskiviivalla kahden auton (ohitettava ja vastaantulija) välistä kohotti hieman matkustajien kulmakarvoja. Ei se ollut niinkään uskalluksesta kuin ihan uudesta asenteesta kiinni. Pääsin siitä onneksi eroon palattuani Suomeen, kun normaalisti olen varsin rauhallinen ja harkitsevainen kuski.

Opin myös että turhaa niille paikallisille on yrittää puhua sen enempää englantia kuin surkeaa kouluranskaanikaan. Suomella ja käsien huitomisella pärjäsi hyvin.
Yönmustaritari

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Juuh. Kylläpä allekirjoittanutta riipii tuo ihmisten tusseroiminen moisessa jakajassa. Sinne kun ei jotkut hinttarit ja ämmät uskalla/osaa ajaa ollenkaan ennen kuin jakaja on täysin tyhjä liikenteestä. Siihen vaiheessa yleensä sitten ehkä mennään myös kun perässä tuleva torvisoittokunta turhautuu ja painaa ohi väkisin tai tulee antamaan ajo-ohjeita ikkunasta.

Minulla on vuosien saatossa silmä kehittynyt sen verta paljon, että pysty aika hyvin arvioimaan, aikooko jakajassa ajava positu seuraavasta liittymästä vai ei vaikkei vilkkua käyttäisikään.

Tietty sitten senkun laskee vaan oli eessä tahi ei. Antaa palaa vaan sano. Kyllä ne, kelle suora pelti merkkaa enemmän kuin vitutus jarruttelee vaikka ympyrässä etuajo-oikeutettuja olisivatkin.
tonttu

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Pallotin ekan vaihtoehdon.
Exsat

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mun täti j(oka on saanut ajokorttinsa ennen kuin autoihin edes rakennettiin vilkkuja) laittaa vilkun päälle liikenneympyrään ajettaessa (eli aina oikealle)
ja ottaa sitten pois ympyrän jälkeen. Joskus olen yrittänyt vähän vihjaista oikeaoppisemmasta vilkutustavasta, mutta niin se kuulemma pitää tehdä, kun lehdessäkin luki.. :roll: Sama rouva tietty arvostelee kovaan ääneen niitä, jotka ajavat ympyrään ilman vilkkua.
Dumari

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Dumari »

hebuli kirjoitti: Joku voisi liittää tuohon vielä sen kuuluisan kuvan Briteissä sijaitsevasta liikenneympyrärykelmästä josta hullukaan ei ota selvää.
Ääääänd here comes Bob!
Kuva
Elukka

Re: Autokoulun apukirjalliset

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Dumari kirjoitti: Ääääänd here comes Bob!
Ooooookei, tohon mä pallotan vaihtoehdon nro 6: Ahdistun. :D
Vastaa Viestiin