Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Niba kirjoitti:saako juosta jos on nälkäinen tai janoinen, monasti tekisi mieli mennä maha tyhjänä harjoittelemaan?
Kaikki itseään kunnioittavat laihduttajat tekevät lenkkinsä aamulla tyhjällä vatsalla jolloin rasva palaa parhaiten kun hiilarit on palaneet yöllä. Janoisena urheilu ei kuulosta kuin hulluudelta, miten järkevän vesimäärän nauttiminen janoonsa (=nestehukkaansa) voisi jotenkin huonontaa suoritusta? Itse hörpin litran verran vettä aamulla ennen lenkkiä, osa korvaamaan yön aikana haihtunutta ja osa lenkin aikana haihtuvaa nestemäärää.

Tänään 5.07km pyörällä hyörimistä ja jalkatreeni.
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Paska lenkki mut tulipahan tehtyä.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Stinky kirjoitti:Paska lenkki mut tulipahan tehtyä.
Toihan se on tarkoitus, tehdä vaikkei se aina kiinnostais, jossain välissä se sitten tulee jo ilman kiinnostustakin automaatiolla. Tsemppistä jatkoon 8)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tänään en ole urheillut koska on välipäivä, ellei sitten lasketa työpaikalla tapahtuvaa jokapäiväistä hyötyliikuntaa (koska en käytä hissiä, tuli noustua portaita tänäänkin lähemmäs 30 kerrosta). Joskus ihan ihmetyttää miten kova jätkä olen, alkaa melkein itseäkin pelottaa.
McJanne kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Tukiharjoitteiden tarkoitus lienee yleensä kehittää, ei niinkään "opettaa".
Kehittää, opettaa, missä ero.
Ajattelin että jos esim. jos keihäänheittäjä viskoo selkänsä taakse seinään raskasta ohjektia tai mäkihyppääjä tekee jalkaharjoitteita levytangolla, tarkoituksena olisi ennemmin kehittää fysiikkaa kuin opettaa jotain lajiin liittyvistä suoritustekniikoista. Jos taas harjoittelee tekniikoiden oikeaa suoritusta, katsoisin sen olevan yleensä jo varsinaista lajiharjoittelua eikä tukiharjoitteita.
Menen tästä balettiin ja opettelen sen viikossa ja sitten olen kova jätkä ja tulen kitinään uhoamaan vasten parempaa tietoani! Jos alat väittää, vetäsen vaaleenpunasella balettitossulla judolla turpaan sua!
Sinänsä pelkkä argumentum ad verecundiam ei ole toimiva argumentti, varsinkaan jos sanoja ei ole auktoriteetti kuin vain omasta mielestään. Argumentti pitää osata perustellakin.

Nii ja siks toisekseen, mä harjoittelin kamppailulajeja jo silloin ku sä teit ekat potkusi vasta äitis masussa, nii!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Dumis kirjoitti:Toihan se on tarkoitus, tehdä vaikkei se aina kiinnostais, jossain välissä se sitten tulee jo ilman kiinnostustakin automaatiolla. Tsemppistä jatkoon 8)
Kiitos tsempeistä. Sitä tarvitaan :]
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

SikaMika kirjoitti:
Niba kirjoitti:saako juosta jos on nälkäinen tai janoinen, monasti tekisi mieli mennä maha tyhjänä harjoittelemaan?
Kaikki itseään kunnioittavat laihduttajat
En mä mitään laihduta! Olen taas pursunnut kaksi kiloa takaisin kesällä kuihtumaani..
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ke 7.8km pyöräilyä + tunti sählyä. Se on yksi maailman kovimmista lajeista tuo mölkky: poljin tänään 30km ihan vain ostaakseni kapulat, mitähän itse pelaaminen tulee aikanaan olemaan, huh-huh!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

3h lepikkoa nurin ja pinoon. Kaloreita paloi ainakin ison evakkopaistilautasellisen verran.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tuo rauta taas painavaa pidemmän tauon jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Se on yksi maailman kovimmista lajeista tuo Petanque: poljin tänään 8km ihan vain ostaakseni kuulat, mitähän itse pelaaminen tulee aikanaan olemaan, huh-huh!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Se on yksi maailman kovimmista lajeista tuo opettajan tuuraus: poljin tänään 30km ihan vain päästäkseni töihin ja - luojan kiitos - sieltä pois, mitähän itse oppiminen mahtaa muksuille olla, huh-huh!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kevyt talviurheilupäivä: 45.7km pyöräilyä ja tunti sählyä. Sählynpeluussa vauhtini oli normaalia vaisumpaa, wonder why...
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Toissapäivänä:
60 crossing cardio

Eilen:
45 min aamu-uinti
60 min crossing basic
35 crossing cardio

Tänään
60 cardio pro (taju wex-tunti)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Samaa kuin ennenkin, tosin tänään jätin punttisalikäynnin väliin koska jätin aamiaisen syömättä verikokeiden vuoksi. Otetaan normaalit kolesteroli-, maksa- jne. arvot, ihan jänskättää ovatko ok vai ei. Ainakin verenpaine oli hyvällä tasolla, kolesteroleja ei multa ole koskaan aiemmin mitattukaan. Saas nähdä onko siltä osin sukurasitteita tms.

:off: Hoitsu ihmetteli myös kovasti ettei minulla ole silmälaseja/näköongelmia vaikka olen koko ikäni tehnyt päätetyötä, eli hopi hopi pitäisi käydä pitkästä aikaa tarkistamassa tilanne optikolla näöntarkastuksessa. Tosin kun mietin, on mulla aika monta vanhempaa päätetyökaveriakin joilla ei ole silmälaseja, tuskin ne kaikki piilareitakaan käyttää? No käydään kuitenkin optikolla kun keretään, vaikka en ole huomannut vielä mitään ongelmaa. Otetaan samalla silmänpaineet, rengaspaineet jne.

Uimatreeneissä opeteltiin selkäuintia, ei se niin epämukavaa ollutkaan kuin muistelin vaikka edelleenkin ihan turha ja typerä uimatyyli joka tapauksessa. Ensi kerralla selkäuinnin käännös, uh huh. Viimeviikkoinen vapaauinnin käännös oli jo tarpeeksi haastavaa opetella. Tämänkertaisissa treeneissä oli jonkinmoinen yleisökato, ovatko jotkut jo heittäneet arkun naulaan?

Tuleva viikonloppu pe-su menee tiiviisti jutsuiluleirillä, lähinnä kai leikitään leikkiaseilla. Pitänee ostaa Snickersejä mukaan ettei hiilarit lopu kehosta kesken kuten yhdellä aiemmalla vkl-leirillä, myöhemmillä leireillä ymmärsivät sentään tuoda kaikille välipalaksi esim. omenoita ja muita hedelmiä. Muutama viikko eteenpäin olisikin vuorossa ilmeisesti maga-leiri (vielä ei ole tullut vahvistusta varaukselleni), ehkä mut pakotetaan siellä taas tasokokeeseenkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mä mietin kans uimakouluun menoa, että kävisin uudestaan saman kurssin, jonka kävin toissa talvenakin. Asiaa puoltaa se, etten oppinut silloin mitään uutta kurssilla, joten tarvitsisin lisää oppia, mutta asiaa myös epäilyttää siksi, että etten oppinut silloin mitään kurssilla. Voiko jotkut ihmiset vaan olla luonnostaan niin lahjattomia, ettei krooli onnistu millään, noista käännöksistä nyt puhumattakaan? Toiset on enemmän luotoja liikkumaan kuin toiset?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nastamuumio kirjoitti:mutta asiaa myös epäilyttää siksi, että etten oppinut silloin mitään kurssilla. Voiko jotkut ihmiset vaan olla luonnostaan niin lahjattomia, ettei krooli onnistu millään, noista käännöksistä nyt puhumattakaan? Toiset on enemmän luotoja liikkumaan kuin toiset?
Minusta tuntuu todennäköisemmältä että joko olet ollut väärässä tasoryhmässä, tai opettaja on todella huono. Ainakin minulle on tullut jatkuvasti pikkusälää miten tietyt asiat tehdään oikein. Mukaan on eksynyt yksi jonka olisi ehkä kannattanut harkita menemistä alemmille kursseille kun jo 25m uinti tuntuu tuottavan jaksamisvaikeuksia.

Voin sanoa ettei se kääntymisen harjoittelu ollut kenellekään helppoa, ja vaikealta se tuntuu vieläkin. Harjoittelua harjoittelua.

Vaikka en suoraan usko siitäkään olevan uimaongelmissasi kyse, välillä näkee treeneissä sun muissa kuinka vetreän ja urheilullisen näköiset nuoret ovat kuin perunasäkkejä joutuessaan käyttämään kehoaan hieman itselleen oudolla tavalla. Viime maga-treenien jotkut erikoisemmat lihaskuntoharjoitteet olivat aika karmeaa katseltavaa, vetäjäkin puisteli päätään epäuskoisena katsoessaan porukan suorituksia. Tuntui kuin jotkut olisivat unohtaneet miten kävellään, ja kyseinen porukka on sentään harrastanut lajia puolestatoista vuodesta pariin vuoteen.

Kyllä se nyt on kuulkaas Suomen nuoriso sillä lailla että ne kaikki MacBookkinne ja IPhonenne lentävät samantien roskiin, niiden syytä kaikki tällainen henkinen ja fyysinen vetelyys. Meillä IBM ThinkPad/Nokia-puhelimien käyttäjillä tuntuu menevän paljon paremmin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Piilareista tuli mieleeni että jos ja kun joudun joskus hankkimaan lasit, mihinkään hemmetin piilaripelleilyyn en lähde mukaan, ja vastustan piilarien hankkimista kaikille niille nelisilmäläheisilleni joista yhtään välitän. Tähän päätökseen päädyin kun aiemmin tänä vuonna erään tutuntutun toinen silmä sokeutui "piilarionnettomuuden" seurauksena. Ei vittu saatana, ihmisen turhuudellakin on hintansa. Juujuu, yksittäistapaus eikä saa yleistää, mutta silti. Turhaa, aivan turhaa...

Sinne näöntarkastukseen tosiaan pitäisi mennä kaiken varalta kun kerran työnantaja maksaisi mahdolliset linssit, kun kerran vielä töitä on. Sangat nyt voin vääntää vaikka itse rautalangasta tai käytetyistä klemmareista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Frederik Krueger kirjoitti: Minusta tuntuu todennäköisemmältä että joko olet ollut väärässä tasoryhmässä, tai opettaja on todella huono. Ainakin minulle on tullut jatkuvasti pikkusälää miten tietyt asiat tehdään oikein. Mukaan on eksynyt yksi jonka olisi ehkä kannattanut harkita menemistä alemmille kursseille kun jo 25m uinti tuntuu tuottavan jaksamisvaikeuksia.
Mä olen ollut tässä ryhmässä, lainaus Helsingfors simmsälskapetin sivuilta: "AIKUISTEN TEKNIIKKA (ikäsuositus 15v-)
Uimataito 100 m yhtä mittaa. Ei vaadita tekniikan pohjataitoja. Tavoitteena on oppia selkä, rinta ja vapaauinnin eli krooliuinnin tekniikkaa ja saada lisää mielekkyyttä kuntouintiin."

Rintauintitekniikkani on sujuva eikä siinä ole ainakaan suuria ongelmia, ja sen perusteella joku arvelikin, että olen väärässä ryhmässä, kun sitä osaan sen verran hyvin. Kurssin alussa jotkut osallistujista uivat rintauintiakin pää ja kasvot täysin pinnalla, mutta jotenkin heidän oppimiskykynsä tuntui olevan varsin nopea. Simmsällskapet ei aikuisille alempaa tasoa järjestä, ja tykkäsin sikäli niiden kurssista, että sen aika sunnuntai-iltaisin on mulle kerta kaikkisen mainion sopiva. En ole mikään atleetti, mutta tanssimisen myötä mulle on jonkinlaista kehonhallintaakin hiukan kertynyt.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nastamuumio kirjoitti:mutta asiaa myös epäilyttää siksi, että etten oppinut silloin mitään kurssilla. Voiko jotkut ihmiset vaan olla luonnostaan niin lahjattomia, ettei krooli onnistu millään, noista käännöksistä nyt puhumattakaan?
nastamuumio kirjoitti:Rintauintitekniikkani on sujuva eikä siinä ole ainakaan suuria ongelmia
Onko tämä jokin sukupuolisidonnainen juttu? Muistaakseni millikin valitteli joskus kuinka krooli ei tunnu vain sujuvan toisin kuin rintauinti (olikos milli jopa ollut jossain uimaseurassa?) ja harvoin näen muutenkaan naisten kroolaavan, jos jätetään kilpailijat pois laskuista.

Minulla taas oli toisinpäin, krooli tuntui aina helpolta polskuttelulta, eihän siinä tehdä muuta kuin potkitaan jalat suorina ja kauhotaan, välillä muistaa haukata sivulta happea. Rintauinti taas tuntui aina monimutkaiselta, monivaiheiselta tekniseltä suoritukselta. Nykyisin sekin sujuu kai ihan ok, mutta korkea kynnys sen oppimiseen oli, ja paljon sitä on joutunut hiomaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Aseleiri oli älyttömän hyvä. Fyysisesti ei pääosin kovin rasittava koska leiri oli tekniikkapainotteinen, paitsi siinä vaiheessa vähän kun meidät laitettiin huitomaan miekoilla ilmaa useampi sata kertaa. Siinä meinasi jo pukata vähän hikeä ja puuskututtaa, mutta vain melkein. Kädet ja hartiat kyllä kipeytyivät siinä yhteydessä. Sunnuntaina menin leirin jälkeen normitreeneihin.

No tänään ehdin käydä jo punttisalilla, viime viikon toinen kerta jäi lopulta kokonaan väliin työ- yms. kiireiden takia. Inhottavaa kun käy noin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Frederik Krueger kirjoitti:Aseleiri oli älyttömän hyvä. Fyysisesti ei pääosin kovin rasittava koska leiri oli tekniikkapainotteinen, paitsi siinä vaiheessa vähän kun meidät laitettiin huitomaan miekoilla ilmaa useampi sata kertaa. Siinä meinasi jo pukata vähän hikeä ja puuskututtaa, mutta vain melkein. Kädet ja hartiat kyllä kipeytyivät siinä yhteydessä. Sunnuntaina menin leirin jälkeen normitreeneihin.

No tänään ehdin käydä jo punttisalilla, viime viikon toinen kerta jäi lopulta kokonaan väliin työ- yms. kiireiden takia. Inhottavaa kun käy noin.
Ei tämä ollut en urheillut palsta!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niba kirjoitti:Ei tämä ollut en urheillut palsta!
Minähän ilmoitin jo että minulle on kannattavampaa ilmoittaa poikkeamisista normaalirutiiniini, kuin rapsata ihan joka päivä mitä sinä päivänä on tullut tehtyä. Noin kova raportointitahti saattaisi haitata urheiluani. Piinkova viikkourheiluohjelmani löytyy aikaisemmista viesteistäni, ou jeah.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En ole urheillut sitten toissa viikon perjantain, enkä urheile tälläkään viikolla. Toivon mukaan ens viikolla onnistuis. Pää on kestäny tosi hyvin, mitä sitä turhia tressaan :]
Prepare for the worstest.
bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kävellen töihin, aika tasan 8 km, aikaa meni 1.05.22.
Takaisin sama matka mutta kevyttä intervallia kävely/juoksu, ekat 15 min 4 min/1 min, joppumatka 3 min/2 min. Pääsin himaan ajassa 56.01.01

Aika huono. Pitää juosta kovempaa. Tai koko matka :P
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Salilla noin tunti painon nostelua. Pientä kunnon kohoamista havaittavissa rapakunnosta ylöspäin, ehkä sit ens kesänä olis kunnossa... jossei hajoo sitä ennen jostain :roll:
Vastaa Viestiin