Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikko 19:

Maanantai: sali selkä, haba
Tiista: sali tissit, olkapäät, ojentajat
Keskiviikko: kävely 6,8km 1h 3min
Perjantai: sali jalat, vatsat
Sunnuntai: kävely 9,2km 1h 24min
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Tiukka viikko takana, juoksua, salia, juoksua, salia, tänään viettelen ekaa lepopäivää treenaamisesta. Pitäs taas saada vaan pitkislenkkeihin fiilis, ollu vähän kipeenä eikä ole jostain syystä napannu.. Mut kesä on edessä, sillon lähtee!
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Perjantai 18.5
Hölkkälenkki 6.9km, kävelyä noin 1km ja kuntosalilla 60 min. Hyvä fiilis.

Sunnuntai 20.5
Hölkkälenkki 5km, kävelyä 1km ja kuntosalilla 80 min. Jalkapohjiin sattuu.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Tänään juoksua koiran kanssa (6,5km), eilen sama duunin jälkeen (duunia 8-20). Alavattaa juilii, piti ostaa rautatabletteja, naama on ku kalakkilaivan kapteenilla. :( Huomenna lepopvä, ylihuomenna juoksua juoksua ja päälle salia, kun sinne pääsee sit kans saunoon :D (ja mullahan ei kämpillä omaa saunaa ole)..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Menee välineurheilun puolelle, mutta oli noilla urheilukalsareilla kivempi kipitellä kuin dressmanneilla. Tällä kertaa ei tarvitse laastaroida palleja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Eilen kahden yöhukin jälkeen juoksulenkki again - hieman nihkeää ja väsynyttä, mutta syke nous ja lenkki tuli tehtyä (vajava 10 km), tänään samaa ohjelmassa. Ilmat ihanan kesäisiä, t-paitaa ja shortseja jalkaan ja menoksi.. :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olen juossut hieman salaa itseltäni. Hyvin hiljaa ja ilman kunnon juoksukamoja. Näin ollen allergiani/flunssani on vaikeampi saada selville, että olen urheillut puolisalaa. Olen vaikuttunut oveluudestani.
Prepare for the worstest.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Lauantai 26.5
Kuntosali 80 min. Kiireinen viikko takana, enkä ole ehtinyt liikkumaan riittävästi.

Sunnuntai 27.5
Hölkkälenkki noin 5 km. Aurinko paistaa ja juoksu rullaa.
Viimeksi muokannut Fiona, 27.05.2012 8:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Joo, siis ihan hirweetä.
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=AvOzS-shy3I [/youtube]
Prepare for the worstest.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Eilen juoksulenkki ja salilla tiima tiukkaa keskivartalotreeniä. Tänään juoksuilemaan, again :)
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Keksin nyt parhaimman tekniikan uudestaan. Ensin leukoja ja sitten punnerrukset. Viime aikoina minulle onkin kasvanut Higgsin bosomi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Oon käyny joka toinen päivä n. 10 km rullistelemassa vuosien tauon jälkeen. Upeeta miten helposti se sujuu edelleen ja kuinka mukavaa se on! Jos nyt sais vähän kuntoa kohotettua niin että vois talvella jatkaa juosten. Lisäksi olen käynyt pyöräilemässä muutaman kerran viikossa. Siitä tosin meni vähän maku kun vedin lauantaina soratielle pitkin pituuttaan kun seisaalteen ylämäessä polkiessa meni poljin alta. Nahkat puuttuu iloisesti molemmista kyynärvarsista, vasen olkapää juilii ja vasemmassa polvessa vettä. Taidan silti mennä tänään rullaileen ja alan tosissaan kattoa uutta pyörää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Eilen rullistellessa hoksasin että taidan ensi talvena kokeilla hiihtää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mies osti mulle uuden pyörän :h: Vanhan fillarini räminä imi kaiken ilon pyöräilystä, nyt pyöräilen taas aivan onnessani työmatkat ja enemmänkin. Pyöräily on ihanaa! Ihanaa!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Uudet Niken juoksutossut ajettu eilen osin sisään. Hyvältä tuntuivat, mutta kilsan jälkeen oikea jalkaterä meni tunnottomaksi ilmeisesti vaan siistä syystä, että oli sen verran enempi pehmeyttä ja joustoa takana. Jos ei muuta, niin kyllä uusista tossuista motivaatiota saa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lenkki 55min.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yli viikon sairasloman jälkeen ensimmäinen hikeen johtanut liikuntasuoritus. Juoksua siis, vaikka mun BU-hikoilukaveri tekikin oharit. No, ehkä se oli hyvä, sillä aika räkäisenä meni loppumatka, ei kovin nättiä se.

Varailin myös ennakkoon tanssitunteja lomaa varten Pole Academyltä. Siellä oli paljon uusia jännän kuuloisia tunteja, joten keräilin kalenteriini vähän kaikkea. Luvassa on ainakin tankotanssia, tankoakrobatiaa, tuolitanssia ja stripteasea. Mulla on ko. paikkaan nyt 20 kerran kortti, joten pitää katsoa mikä tuntuu kivoimmalta ja panostaa siihen sitten loput. Mukava että on vähemmän pyörimistä vaativia vaihtoehtoja, jos se mun tankopahoinvointi ei mene ohi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Watch this 90 yr old Pole Vault 7ft and make you feel worthless
http://www.liveleak.com/view?i=97a_1343983058
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

paljon pyöräilyä edelleen paskalla pyörällä. Olis ees jonku päivän satamatta niin pääsis taas rullaileen!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Edelleen sataa joka päivä. Jalat tuntui kevyeltä niin lähin kokeeksi juokseen. ja siis mähän VIHAAN juoksemista, keuhkot repee, happi loppuu. Paitti että pyöräily ja rullailu onki tehny sen ettei lopukkaan! Juoksin yhteen pötköön (rauhalliseen tahtiin) kolme kilometriä ja jaksoin ihan hyvin! Oisin jaksanu enempikin mutta ajattelin muka järkevästi ettei kaikkea kerralla ja kävelin loppumatkan kotiin. Kuningasolo, taian opetella käyttään jotain vekotinta jolla voi kuunnella samalla musaa ja käydä toistekin! Ja hepo kunnossa 1-2 tuntia ratsastusta päivittäin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lenkki 1h5min, keskisyke 132.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja masa »

Kertokaas juoksijat mulle hieman faktaa juoksijan oikeaoppisesta ruokavaliosta kun en osaa. Eilenkin oli lenkillä sellaista räpeltämistä että meinas taju lähteä kun ei jaksanut mutta painoin väkisin eteenpäin.

Syöttekö kolmen tunnin välein ja mitä mihin aikaan?
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Fiona »

^ Juoksen 3 x 10 km/vko, mutta käyn myös kuntosalilla. Maratoonareiden yms. ruokavalio on varmasti hiilihydraattipitoisempi. Syön noin 3-4h välein ja rytmitän ruokailut sen mukaan mihin aikaan pääsen lenkille. En juokse tyhjällä tai täydellä vatsalla ja edeltävästä ruokailusta on yleensä kulunut noin 2-3 tuntia. Lenkin jälkeen juon vettä ja syön. Syön ihan normaalia kotiruokaa eli lihaa/kalaa/kanaa/ruisleipää/hedelmiä/vihanneksia/kevytmaitoa. En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta netissä on paljon erilaisia esimerkkejä juoksijoiden ruokavaliosta. Esimerkiksi http://www.iltasanomat.fi/juoksukoulu/a ... 07296.html

Onko kenelläkään käyttäjäkokemuksia barefoot kengistä?
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Syöttekö kolmen tunnin välein ja mitä mihin aikaan?
Pääasia on, että et syö raskasta ja paljon ennen juoksua. Tässä on suuria eroja ihmisten kesken - jotkut voivat juosta jo tunti tukevan aterian jälkeen, toiset vaativat viidenkin tunnin sulattelun. Mahan ollessa täysi verihän pakkautuu sinne, eikä se kunnolla kierrä lihaksissa, juoksu ei kulje. Mielestäni ei ole merkitystä sillä kuinka usein syö, vaan se, mikä on olotila ennen juoksua. Pidemmänkin juoksun jaksaa aika huonolla energiatasapainolla, esmes aamulla tyhjällä vatsalla voi juosta tunnin lenkin. Näin ainakin mulla. Hyvä lämmittely on tarpeen, kuten kävely ja pieni venyttely, jotta sykkeet eivät heti nouse liikaa. Kuitenkin kannattaa ylipäätään syödä riittäävästi ja laadukkaasti - myös hiilareita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Eilenkin oli lenkillä sellaista räpeltämistä että meinas taju lähteä kun ei jaksanut mutta painoin väkisin eteenpäin.
Vedät todennäköisesti liian kovaa jos olo on tommonen. Sykemittaria voisit harkita, sillä on helpompi seurailla että juokset kunnollesi sopivaa vauhtia. Jos tarkotus on kasvattaa kuntoa ja polttaa läskiä, ei ole mitään järkeä paahtaa veren maku suussa.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin