Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
aimohaiku

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

12,9 kilsan juoksulenkki kirkkaassa syysaamussa.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Eilen tuli uitua "vain" 1,5km. Ensimmäinen kilometri meni rintauinnilla ja sain uitua melkein koko 500m kroolaten. Henkilökohtainen ennätys :D

Tänään Normaalia rintauintia 1500m ja viimoinen 500m joka neljäs altaanväli kroolaten, eli taas 2km noin 50 min.
nastamuumio

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mulla oli aamulla kello soimassa 5.25 ja aikeet mennä uimaan ennen töihin tuloa, mutta en mennytkään!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Perusjutsuilua. Alussa tehtiin niin kovin paljon kaikenlaista lihasrääkkiä että en koe syyllisyyttä vaikka jättäisin tänään punttisalilla vatsaliikkeet väliin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Sali. Hartiat hieman jumissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:en koe syyllisyyttä vaikka jättäisin tänään punttisalilla vatsaliikkeet väliin.
Syyllisyys puski kuitenkin päälle, olin pakotettu tekemään kiertovatsaliikkeet kuten normaalistikin maanantaisin.

Ainoa maininnan arvoinen huomio oli että ensimmäistä kertaa elämässäni lienee aika ripustaa itseeni lisäpainoja leukojen (leveä myötäote) vetoa varten, sen verran köykäisesti tuntui 3x8 tällä kertaa menevän. Liittynee osittain painoni laskuun, 4-5 kiloa lähtenyt pois elokuusta.

Tuli tosin myös mieleeni että tämän viikon jälkeen voisi olla syytä pitää parin viikon tauko punttailusta, kun tuloskunnosta huolimatta tuntuu että lihakset ovat joka päivä väsyneen oloiset. Ei ehdi palautua kunnolla, ei.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

18km fillarilla ja jalkatreeni. Otin jalkatreeniin mukaan tyttöjen piNpinlevitysliikkeet eli reisien lähentäjät ja loitontajat, koska erityisesti lähentäjät ovat kroonisesti jumissa. Nyt niitä on pakko myöskin venytellä, joten toiveissa olisi että ne saisi auki vielä joskus lähitulevaisuudessa.

Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta, eli selvästi normaalia pienemmillä painoilla vähän pidempää sarjaa (~10-12 toistoa) tehden toiston niin räjähtävän nopeasti kuin mahdollista. Saat tuloksesi nousujohteeseen ja lihakset relattua tehokkaammin kuin kokonaan taukoa pitämällä. Suosittelen. Toimii.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Ei napannut lähteä lähikauppaan joten polkaisin pyörällä n. 4,5 km kauppaan ja ostokset repussa takaisin. Harmi kun matkan aikana ei ole yhtään ylämäkeä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Reipas kävelylenkki 12km.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Eilen tepsuttelin töistä kotiin, noin puolisen tuntia siinä meni. Tänään on vuorossa siwailua, eli 5,5h tepsuttelua, maitokaapissa riehumista, kuormien purkamista ja hyllyttämistä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eilen uintia kilsa puolet ja puolet vapaa-rinulia, tiputin parilastillista somaleita saunasta, heh, ensin joku heitteli vähän kiusakseen mutta eiväthän paksunahkaiset somalit kuin naurahdelleet kuin hetkisen.. Tavallisuudesta poiketen joku jäi vielä jälkeeni saunaan mutta ei sitä 20 minsaa enempää armotonta heittoa jaksa.. ;) Juma tulipas yht'äkkiä hiki! :lol: 8)
Sain itseni hikoilemaan ajatuksen voimalla, vaikka takanani tuuletusaukosta kuuluu hurja hurina..

Omron askeleet 8945 394kcal 6,7km eilen sen päälle
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

18km fillarilla ja rintahauistreeni.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Perusmagaa, vanhojen tekniikoiden pikakertausta. Ei tullut edes hiki, mutta tulipahan käytyä.

Vähän tuli mieleen pitäisikö ottaa kokeeksi kolmanneksi lajiksi defendo, sitä kun ei olisi kuin kerran viikossa ja on samassa paikassa just ennen km-treenejä. Pikkaisen jäi kutkuttamaan kun seurasin treenejä sivusta. Aika monet siellä tuntuvatkin harjoittelevan nyt molempia. Vauhtisokeus.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

SikaMika kirjoitti:Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta
Eikös magailu ole just sitä voimanopeutta? Kai homma toimii niinkin että noita vuorottelee jatkuvasti?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

SikaMika kirjoitti:Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta,
Joo voisin laittaa harkintaan, mutta ajattelin enemmän siltä kannalta että yrittäisin antaa kehon levätä kokonaan rasittamalla sitä mahdollisimman vähän, mukaanlukien tukielimistö. En tiedä kärsinkö ylikunnosta, mutta jonkin aikaa on tullut tehtyä suunnilleen joka päivä jotain urheilun tapaista, lihakset tuntuvat jatkuvasti hieman väsyneiltä ja hartaista venyttelytuokioista huolimatta olen normaalia kankeammassa kunnossa.

Joskus läksytin täällä Xibeä siitä että hän harjoitteli joka päivä ilman lepopäiviä, ehkä mun nyt pitäisi alkaa kuunnella omia neuvojani. Motivaation puutteesta ei vielä ole kyse, mutta pitäisi kai joku järki yrittää pitää ennenkuin yllättäen joku paikka brakaa varoittamatta. Sinänsä olen yllättynyt että esim. vuosi sitten treeneistä oireillut selkäranka ei oireile enää.

Toisaalta jos pyristelisin vielä jouluun asti, silloin tulee luultavasti kuitenkin pari viikkoa täydellistä urheilemattomuutta...
Duck kirjoitti:Eikös magailu ole just sitä voimanopeutta?
Joskus joo, mutta varsinaiset lihaskuntoharjoitteet tuollaisissa lajeissa keskittyvät ehkä turhan paljon pelkkien etunojapunnerrusten ja vatsaliikkeiden tekoon. Punttisalilla käynti on joka tapauksessa lihaksille ja tukielimistölleni vaativinta mitä tällä hetkellä teen. Lajitreeneissä ei välillä meinaa tulla edes hiki (joskus tosin tulee senkin edestä).
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Uin nys sit sen kilsan, enkä repinut kauheesti. Pukuhuoneessa jälkeenpäin yskitti aika lailla, mutta kylä tää täst. Perkele.
Lucy

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Kävin lenkillä ja totesin, että siellä oli mukavan viileää. Voisin vaikka yrittää hölkkäillä koko talven läpi tänä vuonna. Aikaisempina vuosina mukavuudenhaluni on voittanut viimeistään tammikuussa.
nastamuumio

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Menee nyt vissiin niin, että käyn toistaiseksi vain kerran viikossa salilla. Tarviin yhden arki-illan ihan vaan tiiviisti kotona kyhnöttämiseen.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

nastamuumio kirjoitti:Tarviin yhden arki-illan ihan vaan tiiviisti kotona kyhnöttämiseen.
Hai, voithaa sie käydä salilla aamuisinkin. Ovat yleensä vuorot silloin halvempia, ja sillai kaikki arki-illat jäävät vapaiksi kotona kyhnöttämiseen.
nastamuumio

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Duck kirjoitti: Hai, voithaa sie käydä salilla aamuisinkin. Ovat yleensä vuorot silloin halvempia, ja sillai kaikki arki-illat jäävät vapaiksi kotona kyhnöttämiseen.
Oon mä totakin miettinyt, kun tossa aika nurkalla olis 24 h/vrk -sali, mutta kyllä mä mielummin nukun. Töissä on pakko olla kumminkin viimistään 8.30. Ja kaikkia arki-iltoja en tolla pelastais, kun käyn tanssitunneilla neljänä iltana viikossa, paitsi jos oon perjantaina ihan todella törkeen väsynyt, niin sit vaan kolmena.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Uin sen 1500m 50/60 tyyliin lopetin kun jalat taas kramppasi, porealtaaseen ja saunaan..
+8878 omron askeleita 392 kcal 6,65km..
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Eilen 20km ja tänään 16km pyöräilyä.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Sählyssä kävin. Pelasin jotenkin rauhallisemmin kuin yleensä, ja siksi homma sujuikin jotenkin paremmin. Siltä se ainakin tuntui. Mutta yskä vähän häiritsi, toivottavasti se ei nyt muutu hirviöksi joka syö keuhkoni kostoksi siitä kun kävin urheilemassa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

- jutsua
- magaa
- jutsua
- jne.

Vaikka pakkasinkin tänään punttisalikamppeet mukaan, päätin kuitenkin aloittaa lupaamani punttisalitauon just nyt. Ei mitään varsinaista syytä, nyt vaan tuntui olevan sopivan rauhallinen hetki pienelle mietiskelytauolle. 2 vko kuluttua maanantaina sitten uudestaan.

Myös viikonloppu-uinnit/lenkkeilyt jättänen. Ym. lajitreeneissä luultavasti käyn, ne eivät yleensä paljoa paina. Tänään jutsuilutreeneihin on kuulemma tulossa joku ihka oikea kilpanyrkkeilijä opettamaan kikkoja, ja ilmeisesti tarkkailemme vastatekniikoita lähinnä jutsuilun näkökulmasta. Saas nähdä mitä meinaavat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Saliharjoitus 86min, muuten 8994 omron askelta joista harkkojen päälle aurobisesti 3950 askelta 37min yht. 418 kcal 6,74km..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin