Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kuumeen jälkeen kevyt alotus. 1,5km hölkkää kaupalle ja 2km reipasta kävelyä takas kotiin maidot ja kananmunat repussa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja annepa »

Eilen ja tänään kävelty mettässä vaihtelevassa maastossa kumpanakin päivänä pari-kolme tuntia reppu selässä ja pyssy olalla. Hyvä reeni! Reisien sisäosat ja lonkankoukistajat sai kyytiä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Välipäivä, kahvia ja pullaa. Ja 9.72km työmatkapyöräilyä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Viikonlopun myrkyt hikoiltu aamulla.

Tsiksejäkin oli.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Koska tykkään rikkoa rutiineja ja elää veitsenterällä (= en käytä sykemittaria), ohessa kestopäivityksen kestopäivitys, kun kaikkia kuitenkin kiinnostaa. Muutokset lihavoituna.
Frederik Krueger kirjoitti:Ei erityisempää muutosta, normi viikko-ohjelma jatkuu:
ma: punttisali, illalla pitkä ja harras venyttely
ti: uimakoulu, minkä jälkeen maga
ke: ei mitään, palautuspäivä
to: aamulla punttisali, illalla maga
pe: jutsu
la: 2km uinti, tai vuoroviikoin salille kurittamaan hiekkasäkkiä + omatoimista taihenjutsu-harjoittelua samalla salilla. Myöhemmin päivällä venyttelyä
su: sparritreenit (jos ehtii ja jaksaa), minkä heti perään jutsu-treenit

Uimakouluun (edistyneempien kurssi, ei mikään vauvauinti) päätin mennä kun tilaisuus kerran tarjoutui. Haluan että tarkastavat mitä parannettavaa kroolissa ja rintauinnissani on, ja opettavat kuinka tehdä oikeaoppinen Mark Spitz-käännös altaan päissä. Ihan jännittää, hui.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Pyörittelyä 27.18km ja selkä-hartiatreeni.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Xiberia kirjoitti:kestopäivitys
Pelkkää pumppia? Miks sä oot jättäny ne muut pois? Eksä kyllästy tohon?
Oon kyl itekin vannonu, ettei pumppiin kyllästy ikinä, ja oon kohta lähössä juurikin sinne. =) Mut kyl mä vaihteluu tarviin. (Pahus kun täpärästi missasin aamun helmen total+core+stretching-yhdistelmän, ois ollu harvinaista herkkuu.)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lapitii kirjoitti:
Xiberia kirjoitti:kestopäivitys
Pelkkää pumppia? Miks sä oot jättäny ne muut pois? Eksä kyllästy tohon?
Minulle henkilökohtaisesti tuottaisi ongelmia harrastaa urheilua jossa ei opi mitään, esimerkkinä juuri aerobikit, spinnailut jne. Jos menee aerobikkaamaan, eikö samalla vaivalla kannattaisi mennä vaikka jollekin potkunyrkkeily- tms. kurssille joka lienee suunnilleen yhtä tehokas ja kokonaisvaltainen kuntoilukeino, mutta samalla oppii mättämään turpaan ja olemaan saamatta itse turpaan? Lukuisia muitakin esimerkkejä löytyy, ei sen tarvitse tappelemiseen liittyä.

Uintikin kiinnostaa sikäli koska se kehittää uimataitoa joka voi yllättäen osoittautua tärkeäksi taidoksi (ja rasittaa se kehoakin mukavan kokonaisvaltaisesti). Punttailu on vähän siinä ja siinä, mutta oppiipahan nostelemaan raskaampia painoja yläilmoihin.

Varmasti muitakin kriteereitä on kuin oppimis- ja itsensäkehittämisaspekti, esim. Ylermi varmaan keskittyy kilpailuhenkisiin sosiaalisiin seurapeleihin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti:Varmasti muitakin kriteereitä on kuin oppimis- ja itsensäkehittämisaspekti, esim. Ylermi varmaan keskittyy kilpailuhenkisiin sosiaalisiin seurapeleihin.
Sen verran on kilpailuviettiä, etten mitään harrasta ilman tavoitteita kehittyä. Pelkkä puuhastelu on aivan homoa ja lesboa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ai niin, uimakoulu. Ohessa arvostelu ekasta tunnista.

- Opettaja oli aika höttis nuori nainen. Brunetti, tietenkin.

- Opetettavia oli vähän liikaa, välillä törmäiltiin vaikka pyrittiin pitämään oikeanpuoleinen liikenne.

- Siitä on pitkä aika kun olen viimeksi uinut 25m altaassa, ja kylläpä se tuntuikin kovin lyhyeltä 50m altaisiin tottumisen jälkeen. Melkein tuntui kuin olisi mennyt altaan päästä päähän muutamalla vedolla. Miten kukaan viitsii edes uida 25m altaassa? Sopii paremmin lillumiseen ja jutteluun.

- Opin hieman uutta vapaauinnista, ehkä suurin juttu oli yrittää opetella hengittämään molemmilta sivuilta joka kolmannella vedolla. Pitääpä ottaa tavaksi, joskus aiemminkin testasin tuota mutta ei jäänyt tavaksi.

- Vapaauinnissa opetettiin tietynlainen käsiveto. Kun ope kysyi mielipiteitä, tulin maininneeksi että luulin että se tehtäisiin hieman eri tavallla... Vastaus oli jotakuinkin "Joo, noin kilpauinnissa, mutta emme ole vielä ihan niin pitkällä.". Jaahas, kai sitä pitää ensin opetella vapaauinnin "kuntoiluversio", ja vasta sitten palata kilpaversioon.

- Vihaan edelleen selkäuintia, enkä edelleenkään tajua mitä järkeä koko uimatyylissä on, varsinkaan altaassa. Muistan joskus kuulleeni väitteen että sillä jaksaa uida pisimpään, mutta ei mulla ole nykyisin pahempia jaksamisongelmia rinta- ja vapaauinninkaan kanssa. Ei siinä edes näe mihin päin on uimassa, pienetkin ylimääräiset pärskyt pääsevät helposti hengitysteihin jne.

Tuli samalla mieleen koulun ala-asteen uimatunnit joissa aina ihmetytti miksi siellä opeteltiin jatkuvasti vaan selkäuintia väkipakolla? En muista että kyseisillä tunneilla olisi koskaan opetettu ainakaan minulle esim. rinta- tai vapaauintia, aina vaan samaa selkää. Ei ihmekään etten oppinut kunnolla uimaan koulun ansiosta, kunnia kuuluu isälleni joka vei minua veljeni kera kiltisti joka su-aamu uimaan Yrjönkadun uimahalliin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

[quote="Frederik Krueger"][/quote]
Ihmettelin vaan, kun käsittääkseni Xib oli varsin aktiivi ja innostunut myös muiden tuntien suhteen. Ja kivoilta ne kuulostiki, BodyCombat ja Attack ja mitä niitä nyt oli.
Noin ylipäätäänkin kiinnostaa muiden salien tarjonnat ja ihmisten mielipiteet niistä, nykyisessä kun vituttaa yks asia niin voisin ehkä vaiks jossain vaihees vaihtaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joo, kyllä spinnatessakin oppii polkemaan raiskaajaa karkuun ja aerobikissä oppii nostamaan jalkaa hyökkääjän nenän korkeudelle. Tai ehkä ne vaan kehittää kuntoa, että pääsee lujempaa karkuun...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

16.5km pörräilyä ja tunti sählyä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

McJanne kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Minulle henkilökohtaisesti tuottaisi ongelmia harrastaa urheilua jossa ei opi mitään, esimerkkinä juuri aerobikit, spinnailut jne.
Sitten joskus, kun olet kulkenut tietä riittävästi eteenpäin, tulet ymmärtämään että myös sellainen käsite kun "tukiharjoitteet" opettavat aivan valtavan paljon lajista riippumatta.
Tukiharjoitteiden tarkoitus lienee yleensä kehittää, ei niinkään "opettaa".

Ilmeisesti tekvandoilijoille aerobikit ja spinninkit ovat erityisen tärkeitä tukiharjoitteita? Vähän sellaiselta homoilulta se näyttääkin. Kai käytätte myös sykemittareita harjoituksissanne?

Minä olen junttimaisesti keskittynyt voimaharjoitteluun ja venyttelyyn omissa tukiharjoitteissani. Varsinkin spinnaus/polkeminen on pannassa sen jalkalihaksia jäykistävän luonteen vuoksi, kiitos kovin pienen liikeradan. Ja aiheuttaahan se tutkimusten mukaan erektiohäiriöitäkin, aivan kuten moottoripyöräily. Pidän mieluummin timanginkovan erektioni.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

20.28km erektiota vahvistavaa pyöräilyä ja tunti kiimatippoja irroittavaa sählyä.
bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:Ja aiheuttaahan se tutkimusten mukaan erektiohäiriöitäkin, aivan kuten moottoripyöräily.
Bullshit. Mulla ei ole ikinä ollut erektiohäiriöitä vaikka kuinka ahkerasti oon pyöräillyt, moottorilla tai ilman. :wink:

Tänään kuitenkin vain 17 km lenkki. Siis "juoksu".
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Buu-huu! Kruegerin lajit on parhaat ja meillä muilla vaan tällasii huonoja! =(

Btw pumpista taas päivää. Liian lyhyellä välillä joo, uus lukkari ei oo oikein mun mieleen, mun lemppareita on poistettu (jo ajat sitten tosin) ja on vähän vaikee saada ajotukset kohilleen. Itken verta ku ainoo step on sunnuntaiaamusin, kumma kyllä en kovin usein sinne "ehdi". Ja kappas, onhan "meilläkin" Combat, en muistanukaan kun ei noi potku-lyöntijutskat oo oikein mun makuun.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Jos olisin vielä aktiivi kitinässä, en olisi siltikään tähän ketjuun kirjoitellut puoleentoista vuoteen. Tänään kuitenkin likan kanssa taaperojumpassa, ja perhana iskällehän se hiki tuli. Olen liikkunut, siis olen.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Persetti kun oli melkein viikon tauko taas lenkkeilystä *ruoskii itteään*. Noh, tänään meni reilu kolme kilsaa hissukseen hölkäten. Tästä se taas lähtee..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Eilen 20.5km ja tänään 23.5km pyöritse. Tänään lisäksi olkapää-ojentajajumppa salilla. Kokeilin vielä piruuttani ensimmäistä kertaa eläissäni frisbeegolfia 1.5h ajan Talissa, oli ihan hauskaa ja aika paljonhan siinäkin saa paitsi riuhtoa niin myös tallustella ylösalasedestaasympäri.

Niijoo, fillarointia kertyi viikon mittaan 117.22km ja se + sali- ja työhommat tuntuu hieman taas jaloissa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Viikkoon ei mitään virallista urheilua. Tästä huolimatta EI ole veltto tai läski olo. WAUDE.

Huomenna meen taas :)
Prepare for the worstest.
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

N. 3.5 km hölkkää/juoksua ja lenkki meni 5min nopeemmin ku yleensä. Jei!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ainiin! Tiistain tsiksiraportti!

Tsiksejä oli taas.

Nähtävästi mulla on joku flunssa päällä, yskin kuin keuhkotautinen ensimmäisen vartin ajan, mutta lähtipä ylimääräiset töhnät keuhkoista kunnolla liikkeelle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ei yhtään urheilua ennenkuin tämä prkleen flunssa on poissa.
Sairaana tai puolikuntoisena ei vaan rehkitä, niinq!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

saako juosta jos on nälkäinen tai janoinen, monasti tekisi mieli mennä maha tyhjänä harjoittelemaan?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin