Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Mä pyöräilinkin tänään hämmästyttävät 1600 metriä! Ja tein aamulämmittelyksi lattiaa järisyttävän massiivisilla 9 kilon käsipainoilla huikeat 15 pään yläpuolelle- ja haukkarinostoa! UOAAAARGHH! *Hulk-poseeraus*

Alko vihdoin valjeta mistä tää totaalihyytyminen on johtunut: työkiireistä ja univelasta. Kun menin eilen illalla melkein ajoissa nukkumaan, oli tänään jo melkein semmoinen olo että urheilu vois kohta melkein kiinnostaa. Katsotaan miten huomisen sählyt sujuu.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Aamusählyt sähelletty. Taisin tehdä kolme maaliakin, aika mäihällä tosin. Tiimimme otti kyllä palloa maaliinsa koko ajan, kunnes vastapuolen maalivahti vaihtoi meille. Hauska peli, ja mulle vuoden viimeinen, sillä seuraavan pelin aikoihin taidan olla Turkkuses'.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Eilen kävin noutamassa kokoontaitettavan qntopyöräni kellarin pimeästä nurkasta ja sotkin sillä tunnin katsellen telkkuohjelmaa digiboksilta. Ja nostenlin vielä vähän käsipainoja, ja punnersin, ja tein vazoja. En mitenkään kauheesti, mutta sainpahan velttoilukauden katkaistua.

Ja tänään menin uimahalliin ilman uimahousuja. Perkele, vuokrataan sit. Ja uimalasit hajosivat altaaseen päästyäni. Perkele! Siitä huolimatta uin 2500 metriä, kun ei kerran ollut kiire mihinkään. Kyllä silmät oli kloorivedestä aika sateenkaarilla loppua kohden. Sateenkaarilla? Niin. Ainaski mulla kun kloorivesi ärsyttää silmiä, valojen ympärillä alkaa näkyä semmoinen sateenkaarivärinen kehä.

Turussa ollessani ostan kyllä uudet uimalasit. Ja nuukana tietenkin epoksiliimaan vanhat varalaseiksi. Jaa miksi? No kun niissä on silmälasivahvuudet, joten ne eivät ole ihan poisheittokamaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mjoo 19.12 iltasella maksimilla punttia tai lähes 85min..

21.12 testasin GPS-sykemittaria, käyrät tulee kun saan purettua laitteen..
1h 16min 7,322km, kävelyvaudiksi tuiskeaa 5.75km/h 683,8kcal kulutus syke hyppi(ei muuten hyppinyt) tasaista 115 leuuniskua minuutissa..
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Sain väännettyä itseni qntolenkille noille jäisille poluille. Asfaltilla ja betonilla oli toki liukasta, mutta lenkki itse oli hiekkaa ja purua, ei liukastellut yhtään. Hölkkäsin ja vetelin leukoja ja nostelin itseäni nojapuilla, mutta en niin ankarasti kuin taannoin. Ihan vaan tämmöien pehmeä lasku takaisin urheilun makuun kaiken tuon joulukinkku-päivätorkkuvelttoilun päätteeksi. Aikaa meni tommoset kolme varttia.

Olin kuin alakoulun kova jätkä ja juoksin paljain päin. Kaikilla vastaantulijoilla oli pipo. Eivät selvästikään olleet yhtä kovia jätkiä kuin mä! Eiku hetkinen, jos oikein muistan, tosikovat jätkät pitivät kyllä pipoa, mutta silleen hölmön näköisesti otsalla kuin jotain tonttulakkia tai piippahattua. Timantinkovan kokonaisuuden kruunasi vielä näyttävä ja asennetta uhkuva maahan syljeskely. Ihan niin kova jätkä en sentään tällä lenkillä kuitenkaan ollut, pyrin välttämään nestehukkaa.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Tapaninpäivänä Vuokatin rinteissä lautailua. Siinä ohimennessä tuli tehtyä äkkijarrutus ja juostua rinnettä ylös antamaan ensiapua ja hälyttämään paikalle pätevämpiä kun ala-asteikäinen tyttö makasi tajuttomana rinteessä ja aika sekavassa tilassa.

On se kumma kuinka paljon ihmisiä oli rinteessä eikä kukaan muu mäkeä laskenut kiinnittänyt huomiota pieneen liikkumattomaan lapseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Sauvailua, 53min, 5674m, sydän keskimäärin 114, maksimi 137, kcal 759 kulunut..keskinopeus 6,42kmh keskimäärin kävellen sauva-avusteisesti.
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Kahden kilsan perinteinen maanantaiuinti. Ei ollut ees kiire kun olin pitkästä aikaa ajoissa liikkeellä. Lähinnä kai siksi että nukuin viime yön huonosti kun ajatus loman päättymisestä vaivasi mieltä...

Tällä kertaa unhoitin pyyhkeen, ja kaikki vuokrapyyhkeetkin oli loppu. Onneksi respan täti oli ystävällisellä tuulella, pahoitteli loppuneita pyyhkeitä ja lainasi minulle omansa joka oli puhdas kun olin esittänyt epäpyhän ajatuksen käydä lainaamassa pyyhe löytötavarapuolelta.

Uudet uimalasit toimivat. Hieman painaa se välituki nenää ellen aseta päälenksua tarpeeksi yläviistoon.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Laiskotteluviikon jälkeen homma lähti käyntiin yskähdellen, kirjaimellisesti. 10km fillarointia pakkasessa, touhu käy kurkun ja keuhkojen päälle. *köh*
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tänään ilma oli jo leudompi ja sotkeminen sujui letkeämmin. Toistaiseksi mittarissa 11km, siihen jäänee.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Pulistelin kontteja pommisuojassa. Ei kauheen isot painot, ja vain kaksi kierrosta. Tämmöinen pehmeä alku. Mutta näin yleisesti ei tuntunut menevän mitenkään kauheasti huonommin kuin ennen taukoa. Ehkä teen iltapäivällä vielä rästiksi vähän penkkejä lisää.

Yleinen innottomuus kuitenkin vaivaa, viimeksi sellainen "AARGH! HULK NOSTAA!" -into iski useita viikkoja sitten. Ja sen jälkeen joululomalla Turussa kun kello oli 23:30 ja makasin mutsin vierashetekalla yrittäen saada unta. Oiskohan tää vaan virikkeiden ja sutinan puutetta? Tai yleinen kaamos blues?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Juu eilen uiskentelin itiksen en kaljasaavissa vaan uimaaltaassa 800m pikkasen flunsa tuntui ja räkää päässä, jätin loppulöylyt väliin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lenkki kaverin kanssa.
1h 15min, 1200 kcal, keskisyke 131.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eilen iltasella sauvailua 7952m, 1h19min43sek, 782kcal kulutus, keskinopeus 5,94kmh.
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Sählyyyy. Työkavereita ei tullut paljoakaan paikalle, mutta onneksi siellä oli toinen porukka joka myös kaipasi lisäpelaajia, pelasimme sitten yhdessä.

Möhlin koko ajan pallon kanssa, sitten katkesi maila ja jouduin polvistelemaan maalivahtina (onneksi oli polvisuojat). Mutta tulipahan hiki pintaan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Sauvoin ja harpoin piitkin askelin, 5822m 50,21min, 6,94kmh keskivauhtia, nopein vauhti 14,59kmh,131 keskisyke, 219 korkein syke(voi mahoton! ja taitaakin olla kun ottaa iän ja kaikki huomioon, ellen oo tuleva teräsvaari? testaan tuon), 965 kcal kului.
Viimeksi muokannut Niba, 04.01.2009 9:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

Puoli kämpällistä tavaraa (yks iso pakettiautollinen) kannettu 2. kerrokseen. Menee urheilun piikkiin, ainakin tuli kuuma ja jännittävät lihakset sai kipeetä. Au.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Testasin avantouintia, 2,03 minuuttia, heart rate keskimäärin 77 huiput 124 uimanopeus 1,6kmh.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kävelin Makuunille ja takas, oliskohan 600-700 metriä matka yhteensä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Metsätöitä. Puun kaatoa ja pinoamista. Yht 3,5h.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Perinteinen maanantaiuinti 2000 metriä. Saattoi olla 2100 metriäkin, sekosin laskuissa jossain kohtaa.

Tuntuu tahti hieman nopeutuneen. Uin aiemmin about 500 metriä vartissa siihen mun perinteiseen krooli-rinuli -vuorotahtiini. Nyt se sama tuntuu menevän about 12-13 minuutissa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hurjastelin sauvojen kanssa wanhan kaupungin lahden ympäri mukana myös GPS-sykemittarin kertomaa noin varmistukseksi ettei paskan puhumisesta syytetä. Toi kalorimäärä oli ihan kiva, paitsi että joule on oikea mittayksikkö, toi on vähän kuin maili toi kalori. Eli 8020 joulea.


Kuva
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Hei, mähän olen taas täällä! Polkaisin 12km pyörällä heti "aamutuimaan" (klo. 14 jälkeen) koska se tuntui hyvältä ajatukselta. Ja koska caccapaperi oli loppu.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Pünttailin påmmisuojassa. Huomasin tekeväni vatsat väärin leiviskän kanssa kun laskin sen alemmas niskan taa. Olin käyttänyt liian isoa leiviskää ja se ajoi minut tekemään liikkeen väärin. Vaihdoin pienempään. Muuten meni ihan jees, tosin tunnun junnaavan paikoillaan viikosta toiseen. :( Pitäis varmaan vaihtaa vähän liikkeitä, kun olen pitkän aikaa käyttänyt aina vaan samoja lihasryhmiä ruhostani. Ehkä ruveta taas käymään Olariumissa pitkästä aikaa. On vielä kertalippuja sinne jäljellä.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Perjantain sählyt työkaverien kaa. Huomasin että kunnon yöunista oli ollut apua. Olin nukkunut pitkään ja sikeästi viime yönä, ja selvästi tuntui riittävän energiaa. Edellisellä kerralla olin nukkunut huonosti ja olo oli ollut aika hyytynyt.

Hmm, johtuiskohan se hyytyminen tuolla pommisuojassakin univelasta enemmän kuin liian kauan saman jutun tekemisestä? Pitääpä vielä kokeilla ja todeta tuo ennen kuin siirryn käymään Olariumissa.
Vastaa Viestiin