Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tunnin lenkki, oli tosin niin liukasta että joutui kävelemään jonkun verran. Olipas kiva tulla posket punaisina takaisin kotio :)
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Viiden kilsan juoksulenkki ja painoja perään: Leukoja pudotussarjana lisäpainoilla (15 kg x 6, 10kg x 4, 5kg x 2, ilman lisäpainoja x 3 = 15 toistoa yhteensä) ja pystypunnerrusta istualtaan 50 kg x 10. Treenin jälkeen palautusjuomaksi ykkösolutta. :)
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Lumitöitä 30 minuuttia + kuntosali 40 minuuttia (tissi- ja pötsitreeni).
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Teki hyvää selälle, perseelle, jaloille ja mielelle tunnin juoksulenkki pitkän automatkan jälkeen.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Kahden päivän saldo: pari tuntia kävelyä kärrytellen, siivoilua ja aivan mahtavan treenikauden suunnittelua.
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Hitto niin kun minä olen kironnut noita kuntosalin vekottimia, kun menee aina se 20 minuuttia, että saa itsensä teipattua laitteeseen kiinni ennen muutaman liikkeen suorittamista.

Nyt sitten lomilla tuli kokeiltua muutamaa vekotinta ja voi venaja, et nyt on sitten tissit kipeänä. Joo en mä edes tiedä mitä olen tehnyt mutta hapoilla ollaan. Oli jotenkin ojentajissa koko harjoituksen jälkeisen illan semmoinen tunne, että olisi puoli kiloa puudutusainetta tumpattu lihakseen. Siinähän olin sitten sämpylät kainaloissa sen päivän.

En mä kyllä oikein pidä tuommoisesta, "saleilusta".
HoundDog

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

No niin, no. Tuli tuossa Joulun kunniaksi vietettyä melkein viikko ilman liikuntaa. Ja syötyä kuin sika. Eli siis vähemmän sikaa ja enemmän juuri sitä mitä siallekin syötetään. Nyt kolmas päivä takana kun on taas liikuttu. Kävin uinnin jälkeen puntarilla ja vain kilo lisää Joulun mätöistä. Pika analyysi johti päätelmään, ettei kait siinä mitään ihmeellistä ole. Vai? Vaikka sitä mättöä tuli turpaan tungettua, niin alitajunta huusi järkeä puntaroimaan mitä sinne ammottavaan kitalakeen ollaan oikeen tuNkemassa. Toimii se. Nimittäin se, kun itselleen opettaa toimintamalleja ja miten niitä noudatetaan. Riippumatta mielentilasta. Sivuheitto: sama pätee yksiavioisuuteen. Ehkä.

No kuitenkin. Siis pari päivää säbää takana ja tänään uintia. Vaan kyllä se vanha ruho oppii laiskottelun nopeasti. Hämmästyttävää. Kun se kaikessa muussa hidastuu*, niin laiskottelussa se on parhaimmillaan. Siis, niin, ku, taas laittoi ruhon liikkeelle, niin lihakset huutavat hoosiannaa, vaikka niitä kuinka lämmitteli ja venytteli ennen reenejä. Ei niissä mitään vikaa ole. Pystyyn kuollutta solukkoa vain. Sitä se on, ikääntyminen. Nuorena miehenä sitä vedettiin viinaa pari päivää, nukuttiin tovi ja mentiin pelaamaan. Eikä tuntunu missään, ei edes syke noussut, saati että olisi tullut hiki.

Kävin muuten tuossa päiväsellä tihruumassa lenkkareita. Takaraivossa jyskyttää, perskutarallaa, se kitymaraton, johon porukoita on yllytetty. No ne lenkkarit. Asicsin nastoitetut pikasliipparit. Hetken kun niitä hypisteli, alkoi leNkkeily melkein kiinnostaa. Johan oli juoksutossut! Katsottuani hintalappua, niin kuin salaman välähdyksenä mieleeni muistui kuinka vihaankaan lenkkeilyä. Saati maratonia, edes puolikasta, puhumattakaan neljänneksestä. Ei jumanHeikura. Kait se on aloitettava. Jouskus.

Niitä näitä. Hauskaa Vappua!

*Don’t it make an older man a better lover?

Edit: Kas. En lukenut ritarin juttua ennen omani Typoamista. Me ollaan melkein niinQ Samikset? Juu nou?! Ritsku ja Mä.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Töiden jälkeen kipaisin reippaalle vaunuttelulenkille pojan ja miehen kanssa. Matkaa tuli noin 5 km, pienehkössä lumihangesa tarpoen. Lisäksi tein reisi ja masutreenin tv:a katellessani sekä illalla vaakamamboa. Eiköhän ala turvotus ja laardi kadota?!
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Eilen pitkästä aikaa kunnon salitreeni korkealla sykkeellä ja isoilla painoilla. Jalat on aika jäykkikset nyt, mutta kylläpä tuntui hyvältä! Tänään pilates ja jos jaksan, niin jotain sykkeenkohotusta lisäksi. Salin uusi hassunhauska luistelulaite pitää koeajaa jonkun ohjaajan avustuksella, eilinen testi meni hihittelyksi.
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Ajoin eilen sisään työpaikan punttisalia ja saunaa. Punnersin hiukan aina siihen asti, kun saliin tuli joku rikukiri veivaamaan paljon isommilla punteilla, millä itse pisteli. Rupes sapettaa ni lähin menee.

Saunaan mennessäni peilasin itseni kuitenkin aikamoisesksi adonikseksi punoittavine ja hiestä kiiltävine ihoineni. Lihakset pumpattuina ainoastaan kylmät, läskin peittämät vatsamakkarat oli kovin vastenmieliset.

Oli kuitenkin tosi nuijaa. Otan tänään vähän heviäässimpää musaa mukaan ja soitan sitä vähän kovemmalla josko sitten saisi paikat kipeiksi.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Taas sellainen pieni neljän kilsan vaunulenkkin lumessa tarpoen. Todellista voimakävelyä. Niin ja puoli tuntia lumitöitä omalla pihalla.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Eilen ratsastin tunnin ja roudasin hevosia sisään toisen tunnin, vielä sellasta helvetillistä mäkeä ylös-alas, hiki tuli!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Exsat kirjoitti:Salin uusi hassunhauska luistelulaite pitää koeajaa jonkun ohjaajan avustuksella, eilinen testi meni hihittelyksi.
Mulle sitä kans maanantaina jo vähän esiteltiin. Vaikutti hassulta. Olin vaan niin poikki, että aattelin sit seuraavalla kerralla ennen salitreeniä kokeilla lämmittelynä. Josko tänään sitten..
Nowaysis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Alotin vuoden kuntoilut perinteiseen tapaan. Menin puNppiiN himpun verran myöhässä ja kiilasin eturiviin. Oli kiutenkin pitkästä aikaa hyvä fiilis jumppailla. Sunnuntaina viimestään uusiksi.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Eilen salilla selkä-olkapäätreeni ja puoli tuntia vetkuttelua uusilla vempeleillä. Lisäksi erinäistä jääkaapin siirtelyä ja muuta aktiviteettia. Tänään aion riekkua ja tanssia villisti ja ennen kaikkea mauttomasti.
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Yönmustaritari kirjoitti:Ajoin eilen sisään työpaikan punttisalia ja saunaa. Punnersin hiukan aina siihen asti, kun saliin tuli joku rikukiri veivaamaan paljon isommilla punteilla, millä itse pisteli. Rupes sapettaa ni lähin menee.
Eihän se koskaan mieltä hivele jos joku tulee samalle penkille tekemään vuorosarjoin ja pistää enempiä miettimättä tankoon +40kg mitä itse vedän hikisesti, lämmittelysarjoikseen. Tarpeeksi kauan kun tuota on katsonut, on vaan oppinut olemaan välittämättä ja vertailematta. Jos ei muuta niin pyrkii tekemään niin eksoottisia liikkeitä ettei kukaan muu tee niitä. ;) Naisilla ei ole samaa ongelmaa, heidänhän kun kuuluukin tehdä niin söpöillä painoilla kivoja jutskia.

Toissapäivänä 7 km lenkillä, tuli tällä kertaa aika väsy. Syytän joulua ja uutta vuotta. Tänään kohtapuolin salille. Pitkänä viikonloppuna joko lenkille tai uimaan, pe tai la. Jee, taas on reippailu käynnistynyt.

Vinkki: sen jälkeen kun aloin tehdä myös "rotator cuffs"-liikkeitä (mitä lie suomeksi, kalvosimenkiertäjiä? :lol:), tunnuin pääsevän lopullisesti eroon ilmeisesti ylirasituksesta kipuilevista olkapäistä. Tärkeää on tietenkin myös tehdä rinta- ja hartialiikkeet oikeilla liikesarjoilla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lepuskin Sellon Elixia käyty sitten korkkaamassa. Paikka näytti ihan hyvältä ja varsinkin laitteet olivat paremmat kuin moiselta paikalta olisin odottanut. Tosin aivan liikaa oli kaiken maailman haarojenlevitysvehkeitä, minähän en niitä käytä.

Luultavasti tulen oleskelemaan tuola ja paljon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
HoundDog

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Tuli tuossa taas laitettua jalalla koreasti. Nimittäin päivänselvästi urakalla. Muutamana päivänä on tullut keskityttyä harjoituksissa pelkästään liikkeeseen. Ei millään tapaa tekniikkaan tai pelinkäsitykseen, vaan ainoastaan liikkeeseen. Onhan siis niin, etten lainkaan voi hyväksyä sitä että ikämies tason saavuttanut ruho olisi muka jotenkin suorituskyvyttömämpi kuin nuoren miehen vastaava.

Tankkasin niitä hiilareita. Sellaisessa muodossa jossa olen ne itselleni kokenut hyväksi. Näkkäri. Just se sama jota ne pöljät syöttää harmaille. Olen toki lukenut tuoteselosteen, en lue niitä kuin piru raamattua, mutta siis senkin perusteella riittävää polttoainetta tähän moottoriin (V2Keuhkoo). Tänään siis vedin tappiin asti silmät pimeinä. Ja kas kummaa kun energiat riitti. Se muuten tuntuu perin hyvältä kun 18v ruhot huutaa toisilleen penkiltä, jotta ’juoskaa nyt saatana, toi pappakin juoksee teidät kumoon’. Tuntuu se hyvälle, kun tuntee ja nyt jopa tietää että on pauttiarallaa kunnossa.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Maanantaina ja keskiviikkona kamppailulajia, vatsalihasrääkkiä ym. mukavaa, tänään kävelylenkki n. 14 km johon väliin punttisalilla tunnin treeni.
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Pystypunnerrusta levytangolla istuviltaan + olankohautuksia samalla painolla supersarjana:

1) 50 kg x 10 toistoa + 50 kg x 12 toistoa
tauko
2) 60 kg x 2 toistoa + 60 kg x 12 toistoa

Ojentajapunnerruksia käsipainoilla:

10 kg x 8 toistoa

+

sama liike 20 kg levypainolla, 8 toistoa

Juoksulenkki 40 minuuttia.

Leuanvetoa pudotussarjana lisäpainoilla, kapea ote:

1) 20 kg x 4
2) 15 kg x 3
3) 10 kg x 3
4) 5 kg x 3
5) ilman lisäpainoja x 3

yht. 16 toistoa

Hauiskääntöä 10 kg käsipainoilla 35 toistoa.

Nyt saunaan!
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tunti hikipäistä ratsastusta ja iltasella kävelylenkki. Ihanaa olla taas terve!
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Eilen reipas kävelylenkki, samaten tänään.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Meik »

Laatoitin vessaa.

En oo aikoihin ollut näin rojuna. No eihän se laatoittaminen itsessään raskasta ole, mutta ne liikkeet on. Leikkasin laatat lattialla ja siitä nousin kolmeportaisen a-tikkaan päälle yhdellä astumisella koko päivän, niin alkoi se tuntua. En jaksanut siirrellä tikkaita tarpeeksi usein ja välillä kekkuloin akrobaattisin liikkein vastakkaisen seinän ja tikapuun välissä.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Kuntosalilla rinta, hauis ja massu, lisäksi vähän temoilua lämmittelylaitteissa sykkeennostomielessä. Ensi viikolta alkaa uusi juNppaohjelma, discotanssia ja muuta jännittävää!
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Juoksulenkki kahden koiran kanssa, 40 minuuttia. Posket tulee kivan punaiseksi raikkaassa pakkasilmassa!
Vastaa Viestiin