Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Runkkis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Pieni jumppatuokio: Käsipainoilla heilumista ja muutamia etunojapunnerruksia. Pitäisi tosiaan tehdä tuommoinen pikkujumppa päivittäin, mutta koska se suihkuun meno on niin hankala prosessi, niin aivan joka päivä ei viitsisi vetää hikeä päälle...

Ja pitäisi myös pistää joku dietti päälle, ettei tästä kotona makoilusta tulisi aivan massakausi... Eikös se Ninni ollut jollain Atkinssilla? Pitäisikö munkin?
slam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja slam »

Tämän viikon kuluessa osallistuin Sappeen rinteen käyttöön neljänä peräkkäisenä päivänä. (Ma-To) Edellisellä viikolla aloitin neljän päivän putken tiistaina ja lopetin perjantaina.

Kuutena kertana laskin vanhalla laudalla ja kahtena viimeisenä kertana uudella. Huomasin todella merkittävän eron näiden kahden vermeen välillä. Tämäkin on välineurheilua. Laskin uudella laudalla ensimmäistä kertaa, niin lauta vei miestä ilmaan kaarista.

Viimeisellä kerralla sain sellaisen tatsin homppaan, että pari kertaa katselin ilmasta jo, että kunkas täältä alas tullaankaan, mutta onnistuin ländäämään ne pois ja lämpesin totaalisesti ja vedin aivan raivolla viime torstai iltana. Todella nautinto vetää "täydellä tunteella" ja adrealiini lisäksi vapistuttaa sormia. 8)

On suorituspaikkakin on niin nautinnollinen!!!! siitä suuret kiitokset Sappeen ihanalle henkilökunnalle... :lol: Ensi viikolla voisi vetää, vaikka kuuden päivän laskuputken.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja brona »

Georgina kirjoitti:Vuokraajaehdokas kävi eilen Touhoa testaamassa ja tänään ratsastukset menikin sitten ihan päin helvettiä kun hevonen on niin paniikissa. *huokaus*
Mistäs moinen? Eikö hepsu ole tottunut muihin ratsijoihin vai ratsastiko kandidaatti vain niin eri tyylisesti? Mua otti silloin aikoinaan pannuun vuokriksen kanssa se, että muut vaan ookaili hepan kanssa, kun ite yritti ratsia tavoitteellisemmin. Joka kerta sai aloittaa ihan alusta, jos ratsi jonkun muun jäljiltä eli yrittää saada hepsu taipumaan ja rennoksi.
...
slam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja slam »

samperi oli vähän vaisummalla anto päällä pipe, kuin viime käynnillä eli torstaina, mutta läpällä piti pyytää kuvaamaan... todisteet Galleryssä...

huomenna uudestaan... onhan se rankkaa urheilua... Jos ei halua vetää aivan täysiä, niin "puoli valoilla" on hauska napsia kevyitä aireja. Se oli hauskoa tänään... sopivaa keliä saa hieman odotella... 8)
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Uitu 50 minuuttia. Luulin kuntoni rapautuneen, mutta ihan yhtä hyvin se meni kuin ennenkin. Tosin johtunee siitä että olen uinut säännöllisesti. Juoksua taas olen laiminlyönyt, joten voihan olla että juoksukuntoni on huonontunut.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Lauantaina n. 8 km lenkki hiitäen perinteiseen tyyliin.

Tänään Hiihtoharjoituksena räjähtäviä lähtöjä, kiihdytyksiä ja tasatyöntöjä mahdollisimman pitkään niin että käsissä tuntuu.
Loppuun rauhallista hiihtoa vuorovedoin.
slam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja slam »

Täytyy yrittää kohta venytellä lonkkia ja muita jänteitä... kampesin itseni aivan väkisellä rinteeseen, ja olihan siellä kohtuu hauskaa laskea, mutta kyllä tuo kankeus varmasti hieman haittaisi touhua, kun ainakin autoon istumaan meno ja kenkien laittaminen jalkaa oli vaikeaa...

Kaarella kankeutta ei huomannut lähes ollenkaan kuin muualla liikkuessa, mutta luulisi sen kait hieman vaikuttavan... ihan jees oli kuihtenkin pumpata... Reidet oli yllättävän hyvässä kunnossa, kun venyttelin ne huolella kuntoon...
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tunti uitu. Yleensä olen uinut tavallista reippaammin vedoin (melkein täysillä) vasta "loppukirinä" mutta nyt aloitin reippaan uinnin jo tunnin puolivälissä. Olo on siis voipunut ja väsynyt, mutta onnellinen.

Vaihdoin myös hieman ruokavaliotani. Ennen söin yhden kananmunan ennen uimaan lähtöä, mutta ystävän neuvosta vaihdoin raejuustoon jossa on enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa & kolesterolia, ja lisäksi kuulemma sellaista proteiinia jota kroppa pystyy hyödyntämään tehokkaammin. Päätin maistaa rasvatonta raejuustoa, mutta se on aikamoista stryroxia. "Rasvaisessakin" raejuustossa on kuitenkin niin vähän rasvaa että käytän mieluummin vaan sitä ja nautin vähän enemmän.
safi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja safi »

AarneAnkka kirjoitti: Päätin maistaa rasvatonta raejuustoa, mutta se on aikamoista stryroxia. "Rasvaisessakin" raejuustossa on kuitenkin niin vähän rasvaa että käytän mieluummin vaan sitä ja nautin vähän enemmän.
Tätä päivää en olisi uskonut hetki sitten vielä näkeväni, että siis kehun jotain Lidilistä ostettua ruokaa. Maista Aarne kuitenkin sitä Lidl:n raejuustoa. Maistuu aivan taivaallisen hyvältä, jopa suoraan purkista syötynä. Kotimaisista ja yhtä hyvän makuista en ole löytänyt edes niistä rasvaisemmista versioista.

Aiheeseen.. pitkästä aikaa kävin keskellä päivää punttiksella. Mukavan rauhallista, vain muutama ihminen lisäkseni. Nyt vielä koiruuksien kanssa nautiskelemaan aurinkoisesta ilmasta ja sitten Turkuun raviradalle testaamaan yhtä minulle ehkä treeniin tulevaa montekopukkaa. Käy sekin kai urheilusta..
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

safi kirjoitti:Turkuun raviradalle testaamaan yhtä minulle ehkä treeniin tulevaa montekopukkaa. Käy sekin kai urheilusta..
:shock: No ai käykö? :shock:
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pyöräily 14 km.
Eihän siellä niin kylmä ollutkaan.
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

safi kirjoitti:Tätä päivää en olisi uskonut hetki sitten vielä näkeväni, että siis kehun jotain Lidilistä ostettua ruokaa. Maista Aarne kuitenkin sitä Lidl:n raejuustoa. Maistuu aivan taivaallisen hyvältä, jopa suoraan purkista syötynä. Kotimaisista ja yhtä hyvän makuista en ole löytänyt edes niistä rasvaisemmista versioista.
Sillä minä itse asiassa aloitin, eli olen jo maistanut. Ja kyllä, maistui tosi hyvältä ainakin verrattuna Valion rasvattomaan joka minulla on tällä hetkellä kesken. Seuraavaksi on vuorossa Valion rasvallinen, ja jos sekään ei ole hyvää, niin takaisin Liideliin vaan. :D
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kuukauden tauko säännöllisestä treenaamisesta on tehnyt temput.
Peruskunto on laskenut.

Tänään alkoi taas Krav Magan treenaus.

Lämmittelyä, venyttelyä, tekniikoita, kestävyysharjoituksena erilaisia liikkeitä (etunojahyppyjä, etunojapunnerruksia ja saksihyppyjä) n. minuutin erissä ja siinä välissä sparrausta.
Starflare

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Starflare »

AarneAnkka kirjoitti:
safi kirjoitti:Tätä päivää en olisi uskonut hetki sitten vielä näkeväni, että siis kehun jotain Lidilistä ostettua ruokaa. Maista Aarne kuitenkin sitä Lidl:n raejuustoa. Maistuu aivan taivaallisen hyvältä, jopa suoraan purkista syötynä. Kotimaisista ja yhtä hyvän makuista en ole löytänyt edes niistä rasvaisemmista versioista.
Sillä minä itse asiassa aloitin, eli olen jo maistanut. Ja kyllä, maistui tosi hyvältä ainakin verrattuna Valion rasvattomaan joka minulla on tällä hetkellä kesken. Seuraavaksi on vuorossa Valion rasvallinen, ja jos sekään ei ole hyvää, niin takaisin Liideliin vaan. :D
Kerronpa tässä oman kokemukseni. Lidlin raejuusto on yhtä hyvää kuin valion normiraejuusto.
Yllätyksekseni myös ingmanin raejuusto on nykyään hyvää, vaikka ennen olikin muistaakseni heikompaa tavaraa. Euroshopperin rasvaton raejuusto oli siedettävää, mutta näytti & tuntui styroksilta. Kaikkein hirveintä on kuitenkin ruotsalainen "keso" merkkinen raejuusto, ja joudun toteamaan että aivan hirveää paskaa, joista olen ikäväkseni maistanut maustamatonta ja jotakin maustettua. Phui saatana.
safi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja safi »

Starflare kirjoitti: Kerronpa tässä oman kokemukseni. Lidlin raejuusto on yhtä hyvää kuin valion normiraejuusto.
Makuasioista ei tietty voi kiistellä, mutta minulla on kaapissa tuota Valion tavallista raejuustoa. Olisko rasvaa 2% Salaatin kanssa sitä voi syödä, mutta ei kyllä suoraan purkista. Mielestäni niitä ei voi samana päivänä vertailla keskenään. Mikä mahtaa olla rasva% siinä Lidln vastaavassa? Olisko siinä sen maun salaisuus..
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Pakko sanoa, että Euroshopperin rasvaton raejuusto on ihan suokkaria tällä hetkellä! Esim. joku Ingmanin rasvaton raejuusto on kuvottavaa, kun se lilluu kauheassa määrässä sitä inhottavaa nestettä! ES:ssa puolestaan ei ole tippaakaan sitä, on ihanan kuivaa. Lisäksi se Ingman on koostumukseltaan mielestäni ällöttävää, siinä on semmosia irtonaisia palloja.. yäk. Makunsa kullakin :)
isohaara

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja isohaara »

AarneAnkka kirjoitti:
safi kirjoitti:Tätä päivää en olisi uskonut hetki sitten vielä näkeväni, että siis kehun jotain Lidilistä ostettua ruokaa. Maista Aarne kuitenkin sitä Lidl:n raejuustoa. Maistuu aivan taivaallisen hyvältä, jopa suoraan purkista syötynä. Kotimaisista ja yhtä hyvän makuista en ole löytänyt edes niistä rasvaisemmista versioista.
Sillä minä itse asiassa aloitin, eli olen jo maistanut. Ja kyllä, maistui tosi hyvältä ainakin verrattuna Valion rasvattomaan joka minulla on tällä hetkellä kesken. Seuraavaksi on vuorossa Valion rasvallinen, ja jos sekään ei ole hyvää, niin takaisin Liideliin vaan. :D
Itse asiassa diLlin raejuusto on Valion raejuustoa, samalla lailla kuin lafkan maidotkin, eli Valio on vain suostunut pistämään tavaran erilaiseen purkkiin.
Ja myötäillä pitää itsekin, Lidlin raejuusto on ylivoimaista sekä maultaan että hinnaltaan.
safi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja safi »

isohaara kirjoitti:Itse asiassa diLlin raejuusto on Valion raejuustoa
Ei muuten ole. Tuotteen nimeä en muista, mutta purkin kyljessä lukee Saksa valmistusmaana. Kylmähyllyssä oli kyllä kotimainen vaihto-ehtokin ainakin isommassa pakkauksessa. *muistelee*
isohaara

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja isohaara »

No sitten on puhe eri purkeista.
Starflare

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Starflare »

irmelianneli kirjoitti:Pakko sanoa, että Euroshopperin rasvaton raejuusto on ihan suokkaria tällä hetkellä! Esim. joku Ingmanin rasvaton raejuusto on kuvottavaa, kun se lilluu kauheassa määrässä sitä inhottavaa nestettä! ES:ssa puolestaan ei ole tippaakaan sitä, on ihanan kuivaa. Lisäksi se Ingman on koostumukseltaan mielestäni ällöttävää, siinä on semmosia irtonaisia palloja.. yäk. Makunsa kullakin :)
Pakko kyllä ihmetellä että kuka niitä rasvattomia raejuustoja edes haluaa syödä kun ei siinä normissakaan ole rasvaa paljoa. Ingmanilta en rasvatonta suostu edes kokeilemaan kun perusroina on niin erinomaista ja on siinä ihanassa nesteessä niinkuin lidlin ja valionkin raejuustot.

Pidän myös ingmanin cottage cheesestä, joka on ihan raejuustoa, mutta se on sellaista haketta, rasvaakin taisi olla hieman enemmän. Pitääpä lähteä kauppaan :P .

EDIT: Safin ja Isohaaran purkkikeskusteluun viitaten sanoisin vielä että minä ostan yleensä sen ison 400g purkin kun ei se pieni riitä minulle.
Viimeksi muokannut Starflare, 02.03.2006 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Yeah, Mankind rules!!! (Isohaaran avatarista siis kyse)
Paras päivä ikinä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Cardiopace 1 h. Tekipä hyvää pitkästä aikaa. Vieläkin ihan tomaattina.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Starflare kirjoitti:Pakko kyllä ihmetellä että kuka niitä rasvattomia raejuustoja edes haluaa syödä kun ei siinä normissakaan ole rasvaa paljoa. Ingmanilta en rasvatonta suostu edes kokeilemaan kun perusroina on niin erinomaista ja on siinä ihanassa nesteessä niinkuin lidlin ja valionkin raejuustot.
Siis syötkö/juotko myös sen nesteen sieltä? :laatta: Mitä virkaa sillä ees on?! Hyi. Mä valutan sen aina pois, mikäli olen ollut pakotettu sellaista ostamaan. Yritän noita pahoja (eläin)rasvoja välttää, mutta lorautan kyllä siihen Euroshopperiin rypsi- tai muuta kasviöljyä, siitä tulee aivan ihanaa!
slam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja slam »

Raspauskoneella oli ajettu kaari hienoksi ja kantti piti aivan unelmasti kaaressa. Harmittaa, kun en mennyt aikaisemmin laskemaan, sillä oli todella nätti pipenkaari hetken aikaa, kunnes "miljoonat" new school hiitäjät paukutti sen sileäksi jääksi. Sappeella pitivät jotakin newschool tapaamista parhaillaan...

Jokainen ländäys ja hieraisu jotenkin kummasti tasoitti sitä ja kohta pinta oli kova kuin sementti (+ liukas)... :p Olin suurinpiirtein yksin laudan kanssa moisen 15 päisen hiihtoporukan seassa. Aina ei pääse yksin käyttään pipeä. :lol:
isohaara

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja isohaara »

EDIT: Safin ja Isohaaran purkkikeskusteluun viitaten sanoisin vielä että minä ostan yleensä sen ison 400g purkin kun ei se pieni riitä minulle.
Se pikkunenkin riittäisi hyvin jos siinä olisi samanlainen uudelleensuljettava kansi. Töhnä kun on kilohinnaltaan luultavasti maan edullisin, niin ei tekisi kipeetä ollenkaan ostaa useampaa purkkia kerralla. Sellaista yön yli avoimen kannen alla seissyttä ei oikein mielellään enää suuhun mätä. Ja jos en väärin muista, niin sen pienen purkin rasva-% taitaa olla 4,7, mutta en mene vannomaan.
Yeah, Mankind rules!!!
Aye! :kele:
Vastaa Viestiin