Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

KisSandra kirjoitti:Uimahallikausi avattu varovaisesti.. Puolen tunnin vesijumppa ja päälle kilsan verran vesikävelyä. Yllättävän tehokasta on vedessä kävely ja näin kesätauon jälkeen tuntuikin raajat kohtuu raskailta altaasta noustessa. Vauhtia pitää alkaa taas reenaamaan ihan ihmeesti kyllä.
Miekin oon aloittanut hallikauden, nyt kun on taas pitkät radat käytettävissä. Tänäänkin kävin, ei kyllä huvittanut kuin vain reilun kilometrin verran uida. Jos olit samaan aikaan niin en varmasti nähnyt, en jaksanut laittaa piilareita päälle.. ja sen vähän mitä näin, katselin varmasti viereisellä radalla uineita aika hottiksia kilpauimareita!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

aasi kirjoitti:Miekin oon aloittanut hallikauden, nyt kun on taas pitkät radat käytettävissä. Tänäänkin kävin, ei kyllä huvittanut kuin vain reilun kilometrin verran uida. Jos olit samaan aikaan niin en varmasti nähnyt, en jaksanut laittaa piilareita päälle.. ja sen vähän mitä näin, katselin varmasti viereisellä radalla uineita aika hottiksia kilpauimareita!


Varttia vaillle yhdestä noin kolmeen olin.. mutta eipä mua siellä ole tarpeen kenenkään nähdäkään ;) Ei ole mtn näkemistä.. tai siis ON, liikaakin xD
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

25 kilometrin peruskevyt jolkottelu meinasi muuttua vähän kivuliaaksi kun huomasin ensin viiden kilsan jälkeen että unohdin maihareista pohjalliset. Suora, kivikova pohja jalan alla alkoi vähän tuntua päkiässä loppumetreillä.
Lisäksi fiksuna ihmisenä unohdin hakea reppuun pehmikkeet santiksen varastolta - tuloksena mukavat hiertymät peukalonlevyisistä nailonolkaimista.
Muuten ihan kivaa. Viikonloppu meneekin palautuessa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

AarneAnkka kirjoitti:Juu salilla irvistelin taas tuttuun tapaan. Hikinauha unohtui kotiin joten piti pyyhkiä otsaa hanskan selällä koko ajan (joo, mä käytän semmosia håmåja Lidlistä ostettuja salihansikkaita ettei mun hellät ja pehmoiset vauvakätöseni menis rakoille).
Hikinauha! Vyölaukku! Anna mun kaikki kestää..
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ai niin joo, me pelattiin tunti sählyä tänä aamuna. Hip.

Portaiden kiipeilystä ja salin reisivempeleestä on oikeastaan ollut iloa. Nyt tuntuu jotenkin helpommalta tehdä niitä kiireisiä pyrähdyksiä mitä sählyssä tarttee usein tehä.
huima

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Sairastelu nyt toivottavasti ohi.

Kevyt n. viiden ja puolen kilometrin lenkki illalla. Teki hyvää liikkua taas, vaikka kuolema meinasi korjata. Jalat kuitenkin muistivat mitä on juokseminen ja vaikka kroppa ei täysin toiminutkaan - fiilis oli sellainen että huomenna uudestaan.
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eilen tunnin reipas ratsastus, josta puolet ilman jalustimia. Niin se vaan se tasapaino löytyy sieltä taas pikkuhiljaa. Se on kuin pyörällä ajais. Saas nähdä millon uskaltaa jättää satulan pois. Hiki tuli, ja nyt varsinkin pohjelihakset on tosi helskatin kipeet, vaikka venyttelin niitä urakalla illalla.
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Noudatin neuvoani ja kävin lenkillä. Tunti hölkkää, juoksua, pölkkyjen nostelua ja leukoja. Tankkasin vettä ennen lähtöä, mutta silti janotti aika lailla. Ehkä se olikin suolavajaus tai jotain.

Viime kerrasta oli aika pitkä aika. Viime viikkoina olen vain käynyt saliähisemässä ja pelannut sählyä, ja huomaan että sillä on ollut kahdenlaista vaikutusta. Ensinnäkin kardiovaskulaarinen kuntoni on alentunut. Syke nousi ja menin piippuun paljon varhaisemmassa vaiheessa kuin aikaisemmin. Huuh, puuh. Toisaalta taas sain vedeltyä paljon enemmän ja helpommin leukoja kuin aikaisemmin.

Ihan älytöntä miten paljon sitä tarvitsee liikuntaa pysyäkseen kunnossa. Ja mikä on nettohyöty? No ainakin kauppakasseja on helpompi kantaa. Ja ehkä harjoitan aineenvaihduntaa planeettamme pinnalla vähän pidempään (jos tämä lasketaan eduksi).

Tapasin lenkillä myös vanhemman herrasmiehen siinä pölkkyjä nostelemassa, kysyi minulta harjoittelenko kenties Helsingin city-maratoniin. Sanoin että herranen aika, enhän mä nyt 40 kilsaa pysty juoksemaa, tämä on vain toimistotyöläisen kuntoliikuntaa kun hiiren työntelystä ei kunto kohoa. Hän sanoi että eivät maratoonaritkaan jaksa juosta maratonia kuin korkeintaan kolme kertaa vuodessa. Kertoi aloittaneensa maraton-juoksun sen jälkeen kun hänen vaimonsa oli kuollut syöpään. Osanottoni hänelle, ja onnea ja kuntoa maratonille.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Buukkasin itseni kuntonyrkkeilyyn. Ja takaisin kaalikeiton pariin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Jahans, näköjään menee "urheilusuorituksesta" pitkän päivän seisoskelut, kävelyt ja tanssimiset korkkarit jalassa. Huomaan nyt jalkojen lihaksien kivistelystä, että tuli sitten tosiaan oltua eilen ne jalassa sellaset abauttia rallaa 18 tuntia.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
huima

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Lauantaina ei tullut liikuttua, vaan kerttyä voimia.

Sunnuntaina hyvin lyhyt lenkki, sillä päätä särki ja jalat olivat kipeänä.

Nyt aamulla toinen lyhyt aamulenkki kipeillä jaloilla.

Hassua kuinka tehokkaasti parin viikon lepäily ja flunssailu saakin tuntemaan itsensä niin raihnaiseksi.
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

huima kirjoitti:Hassua kuinka tehokkaasti parin viikon lepäily ja flunssailu saakin tuntemaan itsensä niin raihnaiseksi.
Ehkä aloitit lenkkeilyn liian varhain, antamatta flunssan vielä kunnolla parantua? Mutta joo, kroppa kyllä surkastuu käsittämättömän tehokaasti. Kahden sairaalakuukauden jälkeen en pystynyt juoksemaan lainkaan - jalat eivät vaan kantaneet - ja pienen puolen kerroksen mittaisen portaikon nouseminen sai sydämen hakkaamaan niin että oli pakko pysähtyä lepäämään.

Mutta kyllä sitä palautuukin aika äkkiä loppujen lopuksi.
mustakikkeli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Tänään aloitan taas salikäynnit ja muunkin urheilun 3 vk täystauon jälkeen. Wish me luck.

Panin uudessa työpaikassani iloiten merkille että sen alakerran salilla taisi olla parikin erikokoista hiekkasäkkiä. Säkkihanskani saavat pitkästä aikaa käyttöä ja potkujakin satelee, sananmukaisesti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eilen pelattu viisi peliä MÖLKKYÄ! :h:
The great club outshines the individual, always and forever.
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ähisin salilla.. öö.. 38 minuuttia. Tällä kertaa pistin sekkarin pyörimään. Taas tuli kiire töihin kun piti aamulla vitkastella.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Noniin, taas on käynyt salille Sian tie. Viimeisen 8 kuukauden aikana olen pullistellut n. 10 kertaa, joten on jo korkea aikakin ottaa itseään kynäniskasta kiinni, ennen kuin joku muu sen tekee!
Ladonpa nyt sitten taas tänne näitä urheilusuorituksiani, toimikoon tämä ketju (tarpeettomana?) treenipäiväkirjana. Koska tavoitteena on myös painon pudotus, laittelen säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin infoa vaa'ankieliasemalta. Ihan vaan koska teitä kiinnostaa...

Pari seuraavaa kuukautta vetelen peruskuntokautta, eli pitkää sarjaa pienehköillä painoilla. Sen jälkeen aloitan ohjelman mukaiset treenit, eli pienempiä sarjoja isommilla painoilla.

Eilen kevyt jalkatreeni, tänään vähän tiukempi rinta-hauisvääntö. Eilen vaaka näytti 83 500 grammaa, joten lomailun merkeissä on napsahtanut pari kiloa lisää makkaraa mulkunnostajalihakseen.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustakikkeli kirjoitti: Panin uudessa työpaikassani
Onneksi olkoon. Vielä kun yhdistät tuohon harjoitteluun taskubiljardin peluun, alat olla Remun kaltaisessa kunnossa. Kulta! :h:
Kikkelis kokkelis.
Edith

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tunti sambaa. Luulin meneväni bailatinoon, mutta, kas, olikin sambaa. Ja se oli kivempaa! Suosittelen lämpimästi kaikille. Ja en muuten muista, milloin olisin viimeksi hikoillut yhtä paljon, mutta siitä osansa tietysti myös taukoilulle ja ilmastolle. Puh. Onnellinen.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Vesijuoksua ja hikipäistä laukkailua pellolla. Pohkeet krampissa!
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Etunojapunnerruksia 10 kappaletta sitten jää ylös n. 30 sekunniksi ja taas 10 punnerrusta. Tätä toistoa niin kauan kun kädet alkaa täristä ja maan vetovoima voittaa.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Eilen kävely-juoksulenkki kestoltaan 20 minuuttia. Uljas juoksu-urani on alkanut...
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Aamu-uinti
Edith

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Edith »

Paremmat piruetit kuin koskaan, vaikka takana oli kolmen viikon tauko baletista. Mä olen 28-vuotias ihmelapsi!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jalkatreenit. Tai jotain sinnepäin. Nuggumattomuus ei auttanut yhtään, eikä sekään että söin liikaa ennen treenejä. Salikin oli kuin kenkälusikalla ahdettu täyteen -> kuuma. Hikoilin kuin pistetty sika ja se näkyi.

Olivat hankkineet uuden masiina, jalkaprässiä mukailevan koneen. Selkänoja oli sopiva meikäläisen vaivaiskoivua muistuttavalle ristiselälle joten tuo taitaa olla käytössä tulevaisuudessakin. Normaaliprässissä kun on ollut pakko tehdä yhdellä koivella kerrallaan, kun selkä ei kestä, niin liike ottanut enemmän perseeseen. Tosin vasta totuttelua treeniin ja masiinan melkein koko pakka oli käytössä.

Ja oli tasan viimeinen kerta kun jalkapäivänä olen kävellen liikenteessä. Viimeiset kaksi ylämäkeä meni melkein kontaten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Parisenkymmentä kilometriä pyörällä. Aikaa meni tunti ja vartti, kun osui noita kaupunkiosuuksia reippaasti reitille.
Vastaa Viestiin