Voi perse. Luulin olevani kova jätkä kun uin toissa viikonloppuna 2000m päälle 50 minuutissa samalla vuorotahdilla. Tosin uimahousuni ovat ehkä numeroa liian väljät joten nopeammin olisin uinut ilman niitä. Jääköön tuo sitten seuraavaan kertaan, 2500m tunnissa on joka tapauksessa uusi tavoite.Duckzilla kirjoitti:Pulikoin Espoonlahden uintiallaksessa 2500 metriä (rinulia yhteen suuntaan ja kroolia toiseen) ajassa tunti ja pari minuuttia.
PeeÄs. Eilisessä Elixiirissä uimarilegenda ja -guru Jani "Jansku-Bansku" Sievinen opetti rintauinnin oikean käsivedon ja hengitystekniikan, otin tietopaketin boksilla talteen. Panin merkille että Jani ui rintaa hieman erilaisella rytmityksellä kuin mitä olen muiden nähnyt uivan, ml. hänen ohjelmassa opettamansa naikkonen, eikä Jani korjaillutkaan hänen rytmitystään.
Jani tuntui vetävän jalat linkkuun ja potkaisevan vasta sen jälkeen kun oli jo suoristanut käsivartensa uutta käsivetoa varten. Nainen (ja minä) vetävät jalat linkkuun samalla kun kädet ovat rinnan alla, ja potku tapahtuu samanaikaisesti käsien suoristamisen kanssa. Liekö tuolla suurempaa merkitystä?
Uutta tietoa oli se ettei hengitys tapahtuisi ollenkaan suun kautta. Tähän asti olen vetänyt ilmaa suulla sisään ja sieraimien kautta ulos.
Eilinen punttisali sujui hyvin mutta lihakset ovat nyt oudon hellinä, ikäänkuin tuo olisi ollut eka salikerta useamman kuukauden tauon jälkeen? Enhän mä pitänyt kuin viikon taukoa, tosin väliin mahtui kaksi alkoholipitoista viikonloppua, ja tuli siinä välilläkin juotua risteilyoluita pois. Sen täytyy olla syypää ja syntipukki.