Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mulla taas olisi penkistä sellainen kysymys että miksi näen niin monien tekevän sitä pienellä nykyttävällä liikkeellä? Mielestäni he eivät tee sitä läheskään koko liikeradalla. Mulla jokainen toisto osuu rintaan ja siitä suorille käsille. Olkapäävammatko estävät?

Samaa olen ihmetellyt myös lajitreeneissä esim. etunojapunnerrusten ja vatsaliikkeiden teossa. Valmentaja vetää niitä kaksi kertaa nopeammalla tikitikitik-vauhdilla, mutta huomattavasti pienemmällä liikeradalla kuin minä. Ehkä mulle on iskostunut koulun ja armeijan kuntotesteistä kuinka puhtaassa suorituksessa suoran vartalon pitäisi käytännössä koskettaa maata ja siitä suorille käsille ennenkuin se lasketaan suoritukseksi, joten niin olen etunojiakin aina tehnyt.

Vatsaliikkeissä ehkä hieman ymmärrän sen että pienemmällä liikkeellä pidetään vatsalihasten jännitys koko ajan päällä, mutta silti hieman pidempi liike vaikuttaa mielestäni kokonaisvaltaisemmin vatsan seutuun.

Niin joo ja näkee välillä tätäkin hauisliikettä tekeviä joilla käsivarsi ei mene lähellekään suoraa, mutta tällöin kyseessä on mielestäni yleensä aloittelijat jotka kokeilevat liian isoilla painoilla.

Yleisesti: onko lyhyemmästä liikeradasta jotain hyötyä harjoittelun kannalta?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti:Mulla taas olisi penkistä sellainen kysymys että miksi näen niin monien tekevän sitä pienellä nykyttävällä liikkeellä?
Osaliikeradat vaikuttavat eri lailla kuin täydet. Itse esmes teen niskan taakse tangolla osaliikettä, jotta saan rasitukset epäkkäisiin, en niinkään muuhun olkapäähän tai ojentajiin. Tulee sellainen ihku polte. Monet myös lämmittelevät kohdennetusti osaliikkeellä. Rasituksen kohdennus siis lienee se pointti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Okei.

Vitun Homo löi mua eilen henkitorveen treeneissä. Vaikka pyysikin pyytämättä anteeksi, selitti kuitenkin kuinka pyrkikin saamaan tekniikkaharjoitteeseen vähän toden tuntua.

Just joo. Ensi kerralla taidan lyödä häntä silmiin, potkaista munille perille saakka ja kysyä, joko sitä todentuntua rupeaa löytymään. Ruoan nieleminen aristi eilen hieman, mutta se siitä. Olkaa kuitenkin vittu varovaisia kun harjoittelette toistenne vahingoittamista. Henkitorvi, silmät ja genitaalit ovat sellaisia kohteita joihin EI oteta harjoittelussa iskukontaktia, varsinkaan ilman suojia.

Sinänsä eilinen aihepiiri oli hieman... erilainen mitä ip-lajeissa olen yleensä tottunut näkemään. Ilmeisesti kyseessä ei ole ip-laji. Menee tässä kohta päänsisäiset ip-osoiteavaruudetkin ihan sekaisin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tänään jotain ihan uutta: pyörällä 16km.
bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti: Sinänsä eilinen aihepiiri oli hieman... erilainen mitä ip-lajeissa olen yleensä tottunut näkemään. Ilmeisesti kyseessä ei ole ip-laji. Menee tässä kohta päänsisäiset ip-osoiteavaruudetkin ihan sekaisin.
Riippuu mistä lajista oli kysymys :roll:


Lauantaisen sparrauksen jäljiltä lihakset niin arkoina, että tänään on ihan rehellisesti lepopäivä. Harjoitukset jatkuu huomenna.

edit: On muuten tosi viisasta lähteä poikain kanssa sparraamaan epämääräisen pituisen tauon jälkeen ja vetää vanhan tottumuksen mukaan täysii.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Okei.

Olkaa kuitenkin vittu varovaisia kun harjoittelette toistenne vahingoittamista. Henkitorvi, silmät ja genitaalit ovat sellaisia kohteita joihin EI oteta harjoittelussa iskukontaktia, varsinkaan ilman suojia.
Lisätään vielä maksan kärki yhdeksi herkäksi kohdaksi, johon osuessaan tipahtaa varmasti. No otinpahan opiksi kuinka tärkeää on suojata itseään käsillä ja silti niitä iskuja tulee läpi joskus.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Joo. Tuon yhden kerran jälkeen pidin toista kättä aina visusti kaulan lähellä. Häiritsi hänen tekniikkaharjoitteluaan, mutta varma on varmaa.
bliss kirjoitti:Riippuu mistä lajista oli kysymys :roll:
Ei maga tällä kertaa. Aiheet kuten "kuinka riistää toiselta käsiase vyökotelosta" tai "kuinka iskeä toista äkkiarvaamatta veitsellä" eivät kuulosta ihan varsinaiselta ip-touhulta varsinkaan Suomen rauhanaikaisen lain puitteissa. No, vastaliikkeitäkin toki harjoiteltiin, ja leikkiähän tämä vain on(?). Ehkä military magassa on samanlaista harjoitetta, Mylwin varmaan tietää kun on koulutettu ammattitappaja.

Puntisalilla käyty. Ei muuta erikoista kuin että jouduin vaihtamaan hauisliikkeen wanhempaan tekemääni kun joku meni varaamaan haukkaritelineen pitkäksi aikaa. Alussa kyllä haukotutti ja kyllästytti siihen malliin että meinasin lopettaa koko salikäynnin alkulämmittelyihin, mutta kyllä se siitä. Liika harrastaminen vie voimia, myös henkisiä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tissit, pena ja vatsat.

Penkissä tekniikka pysyi hyvin kasassa ja perse penkissä eli siis aika nostaa sarjapainoja. Muuten ei kovin hyvä treeni, varsinkin kun eräs möhköfantti pummasi laitteen kesken sarjojen välissä (tyhjensi siis painoista kun olin hakemassa lisää vettä).

Haukkari tangolla meni mukavasti. Sitten kävin jo istumassa Scott-penkissä, mutta päätin lykätä sitä vielä vuodella että saa pohjat tehtyä hyvin. Väänsin käsipainoilla loput.

Esiväsytykseksi istumaannousuja, jonka jälkeen vatsoja ylätaljassa.

Ja sit kotiin ruokakaupan kautta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Bluntly kirjoitti:vatsoja ylätaljassa.
Miten vatsoja tehdään ylätaljassa? Jotenkin silleen selkä kohti taljaa eteen alas tempomalla vai?
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Puolentoista tunnin raskaampi setti, meni vähän kehnosti kun roppa on tottunut tuohon tunnin pikareeniin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Eilen vajaa 2 tuntia raivaussahan kanssa taimikossa.
Tänään samaa settiä vajaa 3 tuntia.
Selkä ja hartiat kiittää, jumit jäi taimikkoon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jaahas tänään 7668 omronin tieteellisen tarkalla mittarilla askelta, ei aerobista liikuntaa kuin 30 min ja 1000m uintia.. jopa 10m pelkkiä käsivetoja ilman lisähappea..hapenottoa kyllä löytyy lihakset ei vaan kestä ikä ikä ikä, kyllä se lihaskuntokin,, joo paskaahan vääntää ei sitä nuorru enää..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Powerii, vedin ojentajat isommilla kuin moni isompi mimmi. Hahaa!
Puhisin myös aika äänekkäästi, luulen saavani sillä lisäarvostusta. Ehkä.
Vaihtuis tuo ohjelma jo, inhottaa kun on punnerruksia ja pystysoutuja/pystypunnerruksia sekasin, mun verenpaine laskee kun joutuu tolleen poukkoileen lattialta seisomaan, ja välillä alkaa huippaamaan. Räyh.
Prepare for the worstest.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Aamu-uintia tunnin verran, uintia reilusti 2 km (menin jossain vaiheessa sekaisin laskuissa, joten uin varmuuden vuoksi pari kierrosta ylimärääistä).
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eilen puoltoista tuntia haravointia pihalla. Sen jälkeen kävelin pajalle ja nostelin tunnin painoja åch kävelin takas.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Perusmagaa, perustekniikoita tasokokeita varten. Ei meinannut tulla edes hiki mutta kai syke vähän sentään nousi ja vartalo vetreytyi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Jatkoin hyväksi havaitulla perusvoimalinjalla toimiston pommisuojassa. Maastavetoja, kyykkyjä, penkkejä, kulmasoutuja.

Mielessä kävi Ylermin vihjailu mukavuusalueelta poistumisesta, ja sovelsin sitä kirjaimellisesti laittamalla 10 kg enemmän rautaa tankoon. Olin junnannut liian kauan samoissa painoissa, taisi vihdoin olla aika tapailla vähän rajoja. Muut liikkeet menivätkin ihan hyvin isommillakin painoilla, mutta penkit tuottivat vaikeuksia, en saanut kuin 4 toistoa enkä niitäkään aivan puhtaasti. Mutta kai tää täst, jos vaan jatkan samalla linjalla kunnes rupeavat nousemaan. (Perrrrrkele! ynnä muita voimamanauksia)

Hiilarien kanssa sama juttu. Olin aiemmin välttänyt niitä kuin ruttoa, mutta urheillessa se ei kannata. Nyt kun tankkasin sopivasti hiilaria ennen urhoilua, ei tullut yhtään semmoinen "puhti loppu" fiilis kuten ennen.

Ehkä teen työpäivän päätteeksi vielä vähän lisää noita penkkejä notta tissit uskovat että nyt on tosi kyseessä.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

SikaMika kirjoitti:Tänään jotain ihan uutta: pyörällä 16km.
:komp:

Eilen 28km.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kävelin tänään 7165 askelta 5,37km hyötyliikkumista ja illalla uin 1000m reilusti alle puoleen tuntiin..
Pyyhin Netikettiin..
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Viime ke lisäys: kävelin töistä kotiin, n.3 km

Eilen 5h riehumista Siwassa, eli sitä melkein liikuntaa.

Tänään: aamu-uinti, 50 min ja 2km. ihan jeesch
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eilen tunti punttia ja tänään uudestaan.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Sählyä. Aika nopeatempoinen peli tällä kertaa, ja itsellänikin oli skarppi olo. Maaleja en tehnyt kuitenkaan, koska muilla oli ilmeisesti vieläkin skarpimpi olo. :)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menen junttisalille, raportoin myöhemmin..
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tadaa! 16km pyöräilyä.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Pyörällä tappelupaikalle n. 3 km. Viiden kuukauden tauon jälkeen kädet tuntui raskailta sparratessa ja kaikki muukin jumppa ja vääntö tuntui vievän voimat äkkiä. Tajusin ottaa sykemittarin mukaan ja välillä näkyi maksimisyke 187 taulussa, keskisyke 164. Paljonkohan olisi mittarissa oikeassa katutappelutilanteessa.
Vastaa Viestiin