Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Eilen: Pyöräily 16 km, Motivuksen Army-tunti. Kaltaiselleni hyväkuntoiselle mutta koordinaatiokyvyltään totaaliselle tumpelolle on omiaan tunti, jolla ei tehdä yhtään haastavaa askelsarjaa jossa on niitä hassunnimisiä aerobic-liikkeitä joissa menen aina väärään suuntaan vaan jolla juostaan vimmattua vauhtia salia ympäri polvia nostellen, hypitään jännehyppyjä ja haara-perus-hyppyjä ja juostaan salin toisesta päästä toiseen kantaen paria reppuselässä samalla kun ohjaaja huutaa "lujempaa nyt, tämä ei ole mikään lastentarha". :) Syke kattoon ja lihakset jumiin!
Tänään tulossa: pyöräily 14 km.

Edit: En sitten pyöräillytkään. Satoi.
Viimeksi muokannut Aito_Johanna, 04.11.2005 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Eilen: Kuntopyöräilyä, penkkipunnerrusta (ei kauhean paljon). Rivakkaa vaakamamboa.

Tänä aamuna: sählyottelu.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti:
siis millä tavalla hävinnyt? tarkoitatko, että ravi on laadultaan huonompaa eikä näytä niin hyvältä vai onks kyseessä ihan ravi, jossa ei ole tahtia eikä tasapainoa ja ehkä vielä jatkuvasti tahtirikkoja? vai tarkoitatko sitä, että ennen niin letkeä ok ravi on muuttunut jännittyneeksi, hepo vastustelee vai kuis? mä en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit, millä tavalla siis kadonnut?

dikki
Siis kadonnut aivan täysin, tilalle tuli peitsiä ja jotain töltin tapaista... Eilen se oli taas löydettävissä, saas nähdä tänään. Tuo tahdin häviäminen on ollut meille ennenkin ongelma, myös käynnissä. Epäilen nyt osasyylliseksi kunnon tärskyä jonka hepo otti kyseisenä päivänä aidasta, oisko lyönyt vähän lihaksistoa turraksi?
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Yläkroppa ja 17min kuntopyöräilyä päälle. Taidanpa kyllä ruveta hieman hämmentämään tuota mun ohjelmaa tässä kohtapuoliin, ei tunnu kovin mielekkäältä ja tehokkaimmalta mahdolliselta tavalta treenata 2-jakoisella malliin yläkroppa/alakroppa.. :?
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Selkä-hauis-massu salilla, lisäksi vähän tempoilua kuntopyörällä.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Taas on annettu näytöt kamppailulajin osaamisesta hyväksytyllä suorituksella kahden tunnin aikana.

Väsymys lopussa alkoi painaa, vitutus nousta kun tiesi ettei periksi saa antaa valvojan silmien tarkkaillessa suoritusta.

Loppu hyvin, kaikki hyvin kaikilta, tästä on mukava jatkaa.
Edith

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Edith »

Oijoi, mä olin tänään tuossa äsken sellaisella balettitunnilla korvaamassa flunssa-ajan poissaoloja, jolla en ole normaalisti käynyt ja tänään meitä oli siellä vain neljä oppilasta. Sain opettajalta tavattoman tarpeellisen neuvon piqué-piruetteihin, jotka ovat olleet ikiaikaisesti suurin kompastuskiveni ja nyt en tahtoisi muuta tehdäkään kuin pyöriä, pyöriä, pyöriä... (Eli polkupyöränvalmistajaksi alan, ehe-ehe.)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Kolme tuntia ratsastusta. Ensin herra hullun ponin kanssa maastossa, ei puuttunut vauhtia ei vaaratilanteita. Sitten suokkiruunan kanssa kenttätyöskentelyä ja lopuksi kävimme koittamassa vielä yhtä ponia, ja pääsin jopa pitkästä aikaa oikein maneesiin ratsastamaan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tällä viikolla ihQ mukavasti..

maanantaina 1400m uintia..
keskiviikkona 30km pyöräilyä..
ja eilen 55min sählyä..

Voi olla että jo liian paljon nykykunnolle ja lihaksille, onneksi lepoa väliin.. :?

1 kerta viikossa -> kunto pysyy
2 kertaa -> hidas paraneminen kunnossa
3 kertaa -> nopeampaa kehitystä..
Pyyhin Netikettiin..
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

aamulenkki 40 min.

sali jäi iltapäivältä väliin koska olo on tosi väsynyt ja tukkoinen. luotan että tiedän milloin lepo on tarpeen ja se hetki tuli nyt. illalla vaan venyttelyt telkan ääressä, ellen lähden baariin ottamaan lasin viiniä siitä hyvästä että uhoamani 3 kk ilman viinaa on onnistuneesti takana :)
huima

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

55 minuuttia juoksua vesisateessa.

Elämä maistuu hyvälle.
HoundDog

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Viikon jouduin pitämään taukoa liikunnasta. Urheiluvamma esti touhuumiset. Tänään oli jo pakko päästä, kesti kroppa tai ei. Puoltoista tuntia fillarilla. Tuulessa ja vesisateessa (tietänette miltä haisee uitettu koira). Mutta että se silti teki eetvarttia. Viikon apatia oli kerralla pyyhitty pois. Ajatuskin juoksee taas paremmin kun normaali vireystaso on palautettu. Ja kroppa kesti. Siis helppoahan tuo taas oli kun on viikon levännyt. Tuntui ettei mikään ylämäki ollut yhtään mitään. Tästä se taas lähtee kunnes seuraavan kerran kolhin itseni...
Dumari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

12h väänsin rautaa, kyllä siinä kaloreja paloi kanssa jokunen.
edit: siis työn puolesta :wink:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Eilen ratsastusta ja juoksua hevosen perässä sateessa :roll: Ai niin, me ostettiin oma poni niin nyt pääsee sitten harrastamaan vähän tavoitteellisemmin.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Camilla kirjoitti:Eilen ratsastusta ja juoksua hevosen perässä sateessa :roll: Ai niin, me ostettiin oma poni niin nyt pääsee sitten harrastamaan vähän tavoitteellisemmin.
Onneksi olkoon! Mimmonen?
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Showtanssitunti ja tunnin jalka-selkätreeni perään. Ihan huippu olo, kun ei jäänyt baari-illan jälkeen kotiin rötväämään vaan sai kiskottua itsensä liikkeelle.
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

salilla 1 h, yläkroppatreeni. en ollyt syönyt aamupalaa, joten voimat oli aika alhaalla.

tänä vlopppuna en ole kerinnyt treenata kuin 1 x pvä ;(
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti: ehkä se on muissa asioissa nyt kesän aikana edennyt niin nopeasti ja hyvin (kuten olen ymmärtänyt), että tollaset pikkuseikat kun ravi saattaa unohtua ;-).
No joo, tämä oli lohduttavaa :) onhan se edennyt, mutta ois se tosi ammattilaisen alla edenny vielä enemmän...
kesseli kirjoitti:mä lähtisin purkamaan sitä ongelmaa ihan sillä että ensinnäkin ravin tempo hitaammaksi, mahdollisimman rentona (tarvittaessa graman), siirtymisiä käyntiin, rauhalliseen raviin. ja jos se menee jotain epämääräistä askellajia, älä ota mitään stressiä siitä.
Joo, mä olen ehkä ottanut asiasta vähän liikaa stressiä ja ahdistanut hevosta. ----> jännittyy ----> vielä huonompi. Se käyntikin on hankala. Tahtoo mennä passiksi.
kesseli kirjoitti:siinä kohtaa vois vaikka koittaa vähän väistättää, jolloin sen on melkein pakko astua raviaskelia. loivia väistöjä ja yks mistä mä tykkäisin kamalasti ois avotaivutukset, vaikka aika lievällä poikituksella, eli ihan vaan sen verran kun se "sietää".
Näitä mä olen tehnytkin ja ne toimii. Mutta taas suoralla hävii. Ja siis tätä ongelmaa ei ole kevyessä ravissa, eikä juurikaan maastossa edes perusistunnassakaan. Kevyt ravi menee hienosti, mutta jos istun alas niin melkein samantien tahti katoaa. Selkä jumissa? välttelee töitä? Molempia?
kesseli kirjoitti: onko se niinku kiireinen ja hätäinen siinä ravissa silloin kun se muuttuu epämääräiseksi? kun mul ois vähän sellainen fiilis. voisin kuvitella, että just sellaisissa tilanteissa se ravi katoaa.
Se vaihtelee. Välillä menee edestä tyhjäksi ja silloin jää ikäänkuin paikallaan tölttäämään. Kun käskee eteen, nousee laukka, tai lähtee ryntäämään peitsiä.
kesseli kirjoitti:tietysti jos ongelma on oikein paha, voihan sitä laittaa vaikka yhden pitkän sivun täyteen ravipuomeja :twisted: tai sitten vois koittaa pyörittää liinassa.
Näitä mäkin olen ajatellut, olen vaan toistaiseksi ollut niin laiska etten oo jaksanut kantaa niitä kentälle... :oops: Liinassa ongelmaa ei ole. Selässä kai se on, mitähän tästä ajattelis. Laukassa antaa istua ihan hyvin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tunti sählyä. Välillä tuntui että taju meinaa lähteä, sen verran pitkä aika viime kerrasta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Gina kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Eilen ratsastusta ja juoksua hevosen perässä sateessa :roll: Ai niin, me ostettiin oma poni niin nyt pääsee sitten harrastamaan vähän tavoitteellisemmin.
Onneksi olkoon! Mimmonen?
6v. haflingertamma, kisattu vähän koulua. Liikkui kivasti oikeinpäin, kaverini ei saanut sillä kyllä laukkoja nostettua.. Oikein reipas ja ennenkaikkea varma tapaus. Estekyvyt testasin ilman satulaa 20cm ristikolla :P Tavoitteena olisi joku HeA startata nyt ensi keväänä sitten.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Camilla kirjoitti: 6v. haflingertamma, kisattu vähän koulua. Liikkui kivasti oikeinpäin, kaverini ei saanut sillä kyllä laukkoja nostettua.. Oikein reipas ja ennenkaikkea varma tapaus. Estekyvyt testasin ilman satulaa 20cm ristikolla :P Tavoitteena olisi joku HeA startata nyt ensi keväänä sitten.
Jes, kuulostaa kivalta. Raportteja seurataan mielenkiinnolla :)
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Pacetunti. Meinasivat jo perua, mutta kun minä tulin paikalle niin se uusi hottisohjaaja päättikin pitää tuntinsa, ja pyllisteli vielä vihjailevasti edessä koko setin ajan. Miesraukka kotona joutui sijaiskärsijäksi. :h:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Gina, poni muuttaa meille nyt perjantaina ja sunnuntaina pääsen sillä heti valkkutunnille. Saas nähdä kuinka käy. Ihan kiva kun tuo uusi paikka on ridamatkan päässä ratsikoulusta.

Tänään menen body pumpiin, kun viime viikolla en kerennyt kertaakaan. Selkä kyllä muistaa nää jutut hyvinkin nopeasti.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Salilla rinta-olka- ja ojentajatreeni, tunti pilatesta päälle.
HoundDog

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Tuli taas Nopsailtua. On se vaan pimeää. Se on nimittäin niin, että markä ja musta pinnoite suorastaan imee kaiken pyöräiLEDvillen tuottaman valotehon. Ja jos jostain syystä tien reunassa oleva valkoinen viiva hukkuu, niin herramunjee että tulee orpo olo. En vielä tällä kertaa löytänyt itseäni kynnetystä kaurapellosta. Täytynee suunnitella lenkit siten, että pysyy valaistulla tiellä (jep ja tähän liittyen onkin pienesti avauduttava lemmikkieläin ketjussa).
Vastaa Viestiin