Tänään tulossa: pyöräily 14 km.
Edit: En sitten pyöräillytkään. Satoi.
Siis kadonnut aivan täysin, tilalle tuli peitsiä ja jotain töltin tapaista... Eilen se oli taas löydettävissä, saas nähdä tänään. Tuo tahdin häviäminen on ollut meille ennenkin ongelma, myös käynnissä. Epäilen nyt osasyylliseksi kunnon tärskyä jonka hepo otti kyseisenä päivänä aidasta, oisko lyönyt vähän lihaksistoa turraksi?kesseli kirjoitti:
siis millä tavalla hävinnyt? tarkoitatko, että ravi on laadultaan huonompaa eikä näytä niin hyvältä vai onks kyseessä ihan ravi, jossa ei ole tahtia eikä tasapainoa ja ehkä vielä jatkuvasti tahtirikkoja? vai tarkoitatko sitä, että ennen niin letkeä ok ravi on muuttunut jännittyneeksi, hepo vastustelee vai kuis? mä en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit, millä tavalla siis kadonnut?
dikki
No joo, tämä oli lohduttavaakesseli kirjoitti: ehkä se on muissa asioissa nyt kesän aikana edennyt niin nopeasti ja hyvin (kuten olen ymmärtänyt), että tollaset pikkuseikat kun ravi saattaa unohtua.
Joo, mä olen ehkä ottanut asiasta vähän liikaa stressiä ja ahdistanut hevosta. ----> jännittyy ----> vielä huonompi. Se käyntikin on hankala. Tahtoo mennä passiksi.kesseli kirjoitti:mä lähtisin purkamaan sitä ongelmaa ihan sillä että ensinnäkin ravin tempo hitaammaksi, mahdollisimman rentona (tarvittaessa graman), siirtymisiä käyntiin, rauhalliseen raviin. ja jos se menee jotain epämääräistä askellajia, älä ota mitään stressiä siitä.
Näitä mä olen tehnytkin ja ne toimii. Mutta taas suoralla hävii. Ja siis tätä ongelmaa ei ole kevyessä ravissa, eikä juurikaan maastossa edes perusistunnassakaan. Kevyt ravi menee hienosti, mutta jos istun alas niin melkein samantien tahti katoaa. Selkä jumissa? välttelee töitä? Molempia?kesseli kirjoitti:siinä kohtaa vois vaikka koittaa vähän väistättää, jolloin sen on melkein pakko astua raviaskelia. loivia väistöjä ja yks mistä mä tykkäisin kamalasti ois avotaivutukset, vaikka aika lievällä poikituksella, eli ihan vaan sen verran kun se "sietää".
Se vaihtelee. Välillä menee edestä tyhjäksi ja silloin jää ikäänkuin paikallaan tölttäämään. Kun käskee eteen, nousee laukka, tai lähtee ryntäämään peitsiä.kesseli kirjoitti: onko se niinku kiireinen ja hätäinen siinä ravissa silloin kun se muuttuu epämääräiseksi? kun mul ois vähän sellainen fiilis. voisin kuvitella, että just sellaisissa tilanteissa se ravi katoaa.
Näitä mäkin olen ajatellut, olen vaan toistaiseksi ollut niin laiska etten oo jaksanut kantaa niitä kentälle...kesseli kirjoitti:tietysti jos ongelma on oikein paha, voihan sitä laittaa vaikka yhden pitkän sivun täyteen ravipuomejatai sitten vois koittaa pyörittää liinassa.
6v. haflingertamma, kisattu vähän koulua. Liikkui kivasti oikeinpäin, kaverini ei saanut sillä kyllä laukkoja nostettua.. Oikein reipas ja ennenkaikkea varma tapaus. Estekyvyt testasin ilman satulaa 20cm ristikollaGina kirjoitti:Onneksi olkoon! Mimmonen?Camilla kirjoitti:Eilen ratsastusta ja juoksua hevosen perässä sateessaAi niin, me ostettiin oma poni niin nyt pääsee sitten harrastamaan vähän tavoitteellisemmin.
Jes, kuulostaa kivalta. Raportteja seurataan mielenkiinnollaCamilla kirjoitti: 6v. haflingertamma, kisattu vähän koulua. Liikkui kivasti oikeinpäin, kaverini ei saanut sillä kyllä laukkoja nostettua.. Oikein reipas ja ennenkaikkea varma tapaus. Estekyvyt testasin ilman satulaa 20cm ristikollaTavoitteena olisi joku HeA startata nyt ensi keväänä sitten.