Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Clay »

Noin 85 kilsaa työmatkapyöräilyä tällä viikolla..kunto vielä niin huono, että kyllä se ihan treenistä menee.
nypari kirjoitti:40 minsan juoksulenkki ja hyvä venyttely päälle. Penikat taas vaihteeksi kipeytyivät jo alkumatkasta. Ei auta lämmittelyt tai venyttelyt. Olen käynyt fyssarilla sun muilla ja luulen, että tämä on geneettinen juttu mulle. Paska homma!
Juokse sen verran, että penikoissa tuntuu, pysähdy, hiero painamalla rystyillä penikoita niin, että tuntuu kunnolla (sattuu), toista kunnes penikat ei vaivaa (itse hieroin kerran per lenkki, n. 4 km). Mulla autto. Ja niitä saa kyllä painaa ihan olan takaa - ei ne mene rikki.. toivottavasti
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Huomenna taas otetaan mittaa miehestä. Jänskättää mennä esittämään osaamistaan, vaikka viimeistely tänään oli ihan ok. Tiimin toinen osapuoli kun välillä intoutuu esittämään omia vapaaohjelmiaan eikä pysy alkuperäisessä käsikirjoituksessa. :roll: Koutsikin lupas tulla kyttäämään. *help*

Hikinen yö tiedossa. Käyn ohjelmaa läpi non-stoppina. Rankempaa kuin itse suoritus huomenna.

Herran haltuun. :shock:
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

I.M.Weasel kirjoitti:Huomenna taas otetaan mittaa miehestä. Jänskättää mennä esittämään osaamistaan, vaikka viimeistely tänään oli ihan ok. Tiimin toinen osapuoli kun välillä intoutuu esittämään omia vapaaohjelmiaan eikä pysy alkuperäisessä käsikirjoituksessa.
Mä oon koko ajan luullut että sä oot nainen. :shock:

Onnea matkaan, enivei. :jee:
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

lauantain HIIT juostu tutusti omalla kotisalilla ja masiinassa vauhtia 8,4 km/h. eli taas on viikon aikana edistystä tapahtunut.

päälle 30 min kuntopyörää, suht rauhallisesti mutta hikoillen.

nyt suihkuun, syömään ja sitten golffaamaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Clay »

Lutka kirjoitti:lauantain HIIT juostu tutusti omalla kotisalilla ja masiinassa vauhtia 8,4 km/h.
Taitaa olla mph eikä km/h. Tolla vauhdilla sun cooper-tulos olis 1,7 kilsaa - jalatonki juoksis sen nopeemmin.
Nyt penikseni on fantastinen!
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

Clay kirjoitti:
Lutka kirjoitti:lauantain HIIT juostu tutusti omalla kotisalilla ja masiinassa vauhtia 8,4 km/h.
Taitaa olla mph eikä km/h. Tolla vauhdilla sun cooper-tulos olis 1,7 kilsaa - jalatonki juoksis sen nopeemmin.

kyllä se on käsittääkseni kilsoja, koska juoksumatossa on euroopplaiset säädöt. mä olen ylipainoinen löllerö. muista se kun vertaat muihin.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Taas treeniä hanskat kädessä n. tunti ja loppuun 2 * 5 min. vapaapainia.
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

14:56:13 [KnkyGirli] ihan sama.... mulle riittää se että treenaan ja tiedän mitä teen.... ne voi puhua jotka ei treenaa
14:58:09 matt83 liittyy keskusteluun.
14:59:45 [matt83] mitä k-g treenaa?
14:59:58 [savi] pitäiskö ostaa wiskiä ja kaljaa tänään
15:00:37 [KnkyGirli] matt punttia ja juoksua
15:00:54 [KnkyGirli] mut mä olen just kuullut täällä et mun juoksuvauhti on kuulemma normaalin ihmisen kävelyä
15:01:22 [matt83] mistäs muut sen tietää??
15:01:24 [Gissa] nus nus
15:01:27 [KnkyGirli] nää pojat juokseet täällä 15 km/h vauhdilla ja kun mulla on vaan 8,4 km/h niin se ei ole juoksua vaan mun salin juoksumatto on kuulemma väärin kalibroitu
15:01:50 [KnkyGirli] mutta ihan hyviä poikia ku juoksee samaa vauhtia Paula Radcliffen kanssa :)
15:02:20 [savi] kyl Paula lujempaa juoksee, jos on lyhyempi matka
15:02:26 [matt83] onhan se melkoista
15:02:37 Gissa poistui keskustelusta.
15:02:39 [Mr_Manala] paula radcliffe taitaa juosta "samalla" vauhdilla vähän pidempiä matkoja?
15:02:40 [KnkyGirli] savi olitko livenä kattomassa ku Paula juoksi?
15:02:55 [KnkyGirli] väitän ettet pysy edes 500 m sen perässä
15:03:18 [KnkyGirli] 15 km/h on todellakin kova vauhti
15:03:36 [Mr_Manala] mut onhan se hyvä aina lässyttää et "te voitte puhuu mitä vaan jotka ette treenaa" ku on ite käyny viikon verran jossain saililla löntystämässä 8,4km/h nopeuksia matolla 15:03:46 [KnkyGirli] ne vitun fillaripoliisit polki koko ajan pyörää siinä rinnalla ja kaveri oli siellä ja sanoi että joutu tekee esim mäessä töitä kunnolla ja oli sen jälkeen ihan puhki
15:03:51 [savi] Knky, en mä olekaan mikään hyvä juoksija...en ole cooperissa päässy edes kolmeen tonniin
15:03:51 [matt83] Kuin pitkiä matkoja juokset girl?
15:03:58 [KnkyGirli] manala joo 3 kk
15:04:07 [KnkyGirli] ite sä olet varmasti enemmän ylipainoinen ku mä
15:04:16 [KnkyGirli] joten en paljon viisastelis ja morkkais siellä
15:04:18 freek poistui keskustelusta.
15:04:31 [KnkyGirli] matt mä olen vasta 3 kk sitten alottanut
15:04:57 [KnkyGirli] ja nostan vasta kuntoa ja hapenottokykyä
15:05:04 [matt83] uusi elämäntapa vai?
15:05:09 --laura katosi paikalta.
15:05:11 [Mr_Manala] sun maratonjuoksijas juoksee melkeen kahtakymppiä, se on aika vitusti enemmän juoksunopeutena kuin 15km/h. ja se juoksee sillä nopeudella 42km kun me muut juostaan muutamia kilometrejä max. siinä se ero tulee.
15:05:31 [KnkyGirli] sä väitit juossees teininä 12- 16 km/h kevyesti fillarin vieressä
15:05:32 [KnkyGirli] hehehe
15:05:37 [Mr_Manala] onhan se nyt selvä ettei kukaan meistä juoksis 15km/h mitään 42km lenkkiä, onkin täysin naurettavaa lähteä vertaamaan marathonjuoksijaan noita.
15:05:57 [KnkyGirli] pointti on se että sä juoksis paulan vieressä e3des 200 m
15:06:01 [Mr_Manala] joo, kyllä 12-16km/h on sellasta perusjuoksua jota vetää helposti kilsan pätkän
15:06:05 [KnkyGirli] en tosin minkään
15:06:16 [KnkyGirli] okei, mä lähden kattomaan ku sä teet ton
15:06:19 [KnkyGirli] hehehe
15:06:42 [Mr_Manala] hehehe, höhöhö, hahaha
15:06:53 [KnkyGirli] ja mähän sanoin että keskivertokuntoilija juoksee maratonin 3 k 30 min
15:06:57 [KnkyGirli] 3 h 30 min
15:07:15 [KnkyGirli] eli jotain kymppiä about
15:07:27 [Mr_Manala] mikä ihmeen keskivertokuntoilija? mun duunikaverini, lähes viiskymppinen langanlaiha kääpä veti helsinki-maratonin just alle kolmeen tuntiin
15:07:28 [KnkyGirli] tai kovempaa
15:07:35 [KnkyGirli] se on jo tosi hyvä aika
15:07:40 [KnkyGirli] alle kolme tuntia
15:07:52 [KnkyGirli] kun tuolla mm-kisoissa paula veti esim parhaaseen suomalaiseen 20 min keulan
15:08:00 [KnkyGirli] suomalaisen aika oli jotain 2 h 40 min
15:08:15 [Mr_Manala] no, se oli sen suomalaisen häpeä.
15:08:29 [matt83] paulahan juoksi me:n?
15:08:56 [KnkyGirli] se sijoittui sitten kolemnkymmene parhaan joukkoon se sun tuttu?
15:09:04 [KnkyGirli] siis miesten sarjassa ilman että oli ikäluokissa
15:09:17 [KnkyGirli] http://www.helsinkicitymarathon.com/ilmo 2/results_show.php?serie=HCM_M_18&hcmyea r=2005&hcmid=1&base=HCM
15:09:41 [KnkyGirli] 60-v voittajan aika oli 2 h 52 min
15:09:45 [Mr_Manala] sitä en tiedä monenneksi se tuli, mutta sanoi juosseensa alle kolmeen
15:09:52 [KnkyGirli] käy kattoo tuloslista
15:10:08 [KnkyGirli] kyyskymppisisssä ainoastaan yks mies juoksi alle 3 h
15:10:12 Dumari liittyy keskusteluun (KityBadass).
15:10:24 [Mr_Manala] ei se kuuskymppinen olekaan
15:10:27 [-Lapitii-] kai se ois mentävä ulos. pää täs hajoo jos vaan istuu ja miettii
15:10:30 [KnkyGirli] 55 v vuotiaissa 3 ekaa oli alle 3 h
15:10:50 [Dumari] ottaisko jo oluen vai mitä tekis? pyykit kuitenkin koneeseen ekana..
15:11:18 [-Lapitii-] ota dumis se olut. pyykkäyski on sit kivampaa
15:11:19 [KnkyGirli] 40 v miehissä 11 ekaa oli alle 3 h
15:11:28 [KnkyGirli] tais puhua paskaa joko sinä tai sun kaveris
15:11:45 [-Lapitii-] mul on edelleen noi kuus karhunpoikaa, eikä ne oo lisääntynykään vielä
15:11:52 [savi] Knky, mun henk. koht. paras Cooper-tulos on 2890 - siinä on keskinopeus 14,5 km/h
15:12:05 [Mr_Manala] no se on sen oma asia
15:12:18 [KnkyGirli] heheh
15:12:21 [KnkyGirli] hävisit
slam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja slam »

Ihan hauskaa oli vähän hypellä menneiden aikojen muistoksi ja tulevien aikojen iloksi reenasin...

Pari kakaraa lähti perään ihan "palli kovana". `se keuli tuosta tonne, kaksi vuotta sitten` :lol: Painelin niitä karkuu. Ei olisi vähempää voinut kiinnostaa... Alkaa tekeen mitään juniorityötä...
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Lutka mitä toi HIIT oikein meinaa?
nim. blondi
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Lutkalle "lohdutukseksi", että mä lönkyttelen kans tuota 8-9km/h kun puhun lenkkeilystä. Ja olen vielä hiton ylpeä siitä! Vielä ei ole kauaakaan siitä, kun oli niin paska kunto ettei pystynyt viittäkään minsaa pitämään minkäänlaista lönkyttelyä päällä, nyt sentään pystyy juoksemaan jo ihan "oikeita" lenkkejäkin.

Voitte pojat huviksenne käydä kokeilemassa millaista on juosta juoksumatolla 15km/h. Joillain saleilla se on jopa kiellettyä, kun matolla tuossa vauhdissa kompuroiminen on aika vaarallista.
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

Exsat kirjoitti:Lutkalle "lohdutukseksi", että mä lönkyttelen kans tuota 8-9km/h kun puhun lenkkeilystä. Ja olen vielä hiton ylpeä siitä! Vielä ei ole kauaakaan siitä, kun oli niin paska kunto ettei pystynyt viittäkään minsaa pitämään minkäänlaista lönkyttelyä päällä, nyt sentään pystyy juoksemaan jo ihan "oikeita" lenkkejäkin.

Voitte pojat huviksenne käydä kokeilemassa millaista on juosta juoksumatolla 15km/h. Joillain saleilla se on jopa kiellettyä, kun matolla tuossa vauhdissa kompuroiminen on aika vaarallista.
joo. mä juttelin siskoni kanssa tuon keskustelun innoittamana ja hän kertoi juosseensa just puolimaratonin heinäkuussa ihan pikkusen reiluun kahteen tuntiin. ja keskustelin myös intohimoisen kävelijän/koiranulkoiluttajan eli äitini kanssa joka kertoi että hänen normaali ripeä kävelylenkkinäs on 6 km ja siihen menee tunti ja viis minsaa päälle.

mutta joo.... jatketaan lönkyttelyä ja annetaan poikain juosta noilla nopeuksilla. vielä jos vähän harjoittelisivatkin, niin pääsisivät SUL:n listoille.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Clay »

Lutka kirjoitti:mutta joo.... jatketaan lönkyttelyä ja annetaan poikain juosta noilla nopeuksilla. vielä jos vähän harjoittelisivatkin, niin pääsisivät SUL:n listoille.
Kyllä ne viidenkympin kävelijät menevät paljon ripeämpää vauhtia. Mulla meni siihen matkaan 11 tuntia.
Ja kuten tuosta lainauksesta näkyi, paras cooper-vauhtini on 14,5 km/h (tosin juoksin kovempaa koska kävelin vähän aikaa, jotta pistäminen loppuisi) ja siihen pystyy melkein kuka tahansa lenkkeilyä harrastava.
Nyt penikseni on fantastinen!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tänään fillarointia 15km ja salilla tiukahko jalkatreeni, kestoltaaan venytyksineen reilun tunnin. Kotona vielä loppuvenyttelyt ja nyt nuquu.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Ratsastusta ja jälleen kerran oman lantion, reiden, perseen, polvien ja nilkan mietintää. Harj. ravi tuntui jo ihan hyvältä ilman jalustimia vaikka hepo oli lomaltapaluufiiliksissä kuin lentoon lähdössä.

Sulkista n. 1,5 tuntia irmeliannelin kanssa, oli mukavaa ja ainakin lopuksi tehokasta kun älysin liikuttaa jalkojani. Pitäis saada aikaiseksi käydä useammin.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Aamulenkki 40min, jonka jälkeen pyöräilin uimahallille vaan huomatakseni että se olikin kiinni, prkele.. Onneks kylppäriremontin pitäis olla ohi huomenna.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Exsat kirjoitti:Lutkalle "lohdutukseksi", että mä lönkyttelen kans tuota 8-9km/h kun puhun lenkkeilystä.
Mä kanssa, ja ne kaverini joiden kanssa olen vertaillut vauhtia. Tuo lienee naisille varsin tyypillinen lenkkeilyvauhti. Tuntuu mukavalta ja rullaa sopivasti. Äijjillä on isommat lihakset ja pidemmät koivet.

Suorituksilla brassailun jätän kyllä väliin, siitä yksinkertaisesta syystä ettei ole mitä mainita. Duunia riittää sen verran, että hyvä kun ehtii nukkua (tekosyy?). Vakaa aikomukseni on lopettaa tällainen työtahti viimeistään sitten kun opiskelu loppuu ja siirryn työelämään (!).
Na

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Na »

Kevään ja kesän olen juossut 50-70km/vko. Eri pituisia lenkkejä. Nopeita n. 8-10 km pyrähdyksiä ja sitten n. kerran viikossa verkkaisempi 25-30km. Ensi kesänä olisi tarkoitus juosta marathon alle 4 tunnin.
Nyt tulevalla viikolla aion kokeilla juosta koko 42+risat ( en ole ennen kokeillut ottamalla aikaa) ja katsoa törmääkö sitä siihen kuuluisaan kolmenkympin seinään. :)
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

Vertailtaessa, tai kuten jotkut haluavat, kilpailtaessa sukupuolten välillä juosuvauhdissa pitemmällä matkalla, ei sanottavaa eroa synny. Katsokaa vaikka huippumarathonareiden aikoja. Maailmanennätysten eroa ei ole kuin n. 12 minuuttia(muistaakseni). 10 km:a kohden siis 2,5 minuuttia, prosentuaalisesti ero on n. 9 prossaa. Nainen siis kykenee "samakuntoisena" 9 km/h vauhtiin, miesten juostessa 10 km/h nopeutta.

Olen monesti kuullut naisia sanottavan miehiä sitkeimmiksi luonteeltaan ja tämän ominaisuuden heijastuvan pidempiaikaisessa urheilusuorituksessa, kuten juoksussa.

Väitän, että ylipäätään naiset ovat juoksutyyppisessä, hengityselimistöä ja hapenottokykyä erityisesti rassaavassa liikunnassa miehiä huonokuntoisempia. Yleisesti ottaen naisten pohjataso liikunnan kunnolla aloittamiseen on heikompi ja mutulla ajateltuna he ovat laiskempia ja ailahtelevampia liikunnan harrastajia.

När allt kommer omkring:
Mielestäni naisten ja miesten juoksuvauhtia voi vertailla ilman suurempaa sovinismia keskenään tasapuolisesti.
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

Niin... meinas unohtua, tänään rinta/olkapääreeni ja vatsat tykö, 1 h 10 min. Huomenna olis futispeli, mutta säärihaava edelleen tulehtunut, joten taidan passata.
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

ei ehkä voi sanoa että naiset olisivat miehiö huonokuntoisempia, vaan naisten luontainen suorituskyky on alhaisempi. se johtuu esim. sydänlihaksen pienemmästä koosta joka on suoraan verrannollinen sen pumppaustehoon joka on suoraan verrannollinen verenpaineeseen ja sykkeeseen. lisäksi naisen normaali hemoglobiini on n. 120-130 kun taas miehillä se on n. 150-180. hemoglobiini taas kertoo veren kyvystä kuljettaa happea kudoksiin verenkierron mukana.

kudokset (erityisesti lihakset) tarvitsevat happea pystyäkseen työskentelemään ja tietysti myös verenkierron yleinen tehokkuus (verenpaine, syke) määrittävät sen kuinka tehokkaasti elimistö vapautuu hiilidioksidista, maitohapoista ja muista urheilusuorituksen aikana syntyvistä aineenvaihdunnan jäteaineksista.

lisäksi naisen biomekaaniset ominaisuudet kyllä vaikuttavat myös suorituksiin. nyt juoksusta puhuttaessa matala painopiste, lyhyemmät raajat ja kehon luontainen korkeampi rasvapitoisuus vaikuttavat esim. askelpituuteen ja voimavarojen taloudelliseen käyttöön.

mutta toki nämä viimeksi mainitut biomekaaniset tekijät ovat pikkujuttuja. eihän esim. 100 m pikajuoksussakaan ero ole naisten ja miesten huippuaikojen välillä kuin 1 sek luokkaa.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Gina kirjoitti: Mä oon koko ajan luullut että sä oot nainen. :shock:

Onnea matkaan, enivei. :jee:
Yritän olla. Vaikka tänään suoriuduin ehkä yhtä taitavasti kuin Anselmi Apina (joka luultavasti on urospuolinen...,) :roll:

Kyllä ihmisen psyyke on jännä. Eilisen flopin jälkeen (=Mea culpa, mea maxima culpa) olin niin jäässä, että meni ookkailuksi koko rata. Vi*uttaa joukkueen puolesta, joka olisi ansainnut minulta vahvempaa suoritusta tänään. Lisäksi vi*uttaa ponin puolesta, se olisi radalla ansainnut vähän enemmän koordinaatteja kartalla pysyäkseen. Nyt vaan istuin kyydissä...., olis kannattanut jäädä kotiin. :oops:

Yht'äkkiä pystyn ymärtämään todella hyvin milta suomalaisista yleisurheilijoista tällä hetkellä tuntuu. Elämä on. :(

Lähtee sirottelemaan tuhkaa päälleen.
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

[quote="I.M.Weasel"][/quote]

Aaah. Niin tuttu tunne. No ens kerralla sitten taas paremmin :hep:
tuulenpuiska

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Gina kirjoitti:
I.M.Weasel kirjoitti:
Aaah. Niin tuttu tunne. No ens kerralla sitten taas paremmin :hep:
:p: Koordinaatiokysymys. Selkeästi.
killkill

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja killkill »

Eilen tein pisimmän luolapenetraationi. 85 metriä sisään, 38 metrin syvyydessä. Ihme ja kumma ei edes jänskättänyt.
Vastaa Viestiin