Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Yleinen lätinä jä kitinä
Exsat

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

ninnithequeen kirjoitti: Mä en käsitä pulleita teinityttöjä, jotka luulevat näyttävänsä ilmeisesti hurjan hottiksilla jenkkakahvat farkuista tursuten :laatta:
Aika monilla nuorilla (ja toisinaan vanhemmillakin) naisilla on jostain tullut sellainen harhakäsitys, että kaikki paljas pinta on seksikästä.

Keksin lisää tyylittömyyslistaan:
Vääränlaiset alusvaatteet suhteessa muuhun asuun. Eli esim. tavalliset rinsikat selän paljaaksi jättävän topin kanssa (niskan takaa solmittavan), vaatteiden läpi tahattomasti näkyvät alusvaatteet, housujen läpi pullottavat alushousunreunat jne. Iuh!
hermine

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Exsat kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: vaatteiden läpi tahattomasti näkyvät alusvaatteet, housujen läpi pullottavat alushousunreunat
Mun mielestä noi on jotenkin hellyyttävän inhimillisiä. Siis jos on todellakin tahatonta. Kun stringien käyttö tuntuu kuitenkin kauhean itsetarkoituksellisen seksikkäältä, vaikka sitä perusteltaisiinkin sillä, ettei näy alushousunreunat sitten housujen läpi. Jotkun ohuenpuoleiset housut vaan on sellaisia että niistä näkyy ainakin kumartuessa kohoumina mitkä tahansa alushousut, tai siis sen huomaa vaikka olisi stringitkin. Negatiivisempaa mun mielestä on se, jos näyttää selkeesti siltä niinkun ei olisi alushousuja ollenkaan.
Faghag

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Minun mielestä goottipukeutuminen on tyylitöntä siksi, että se ei juurikaan sovi mihinkään muuhun tilaisuuteen kuin larppaamiseen. Gootti täydessä tällingissä maitokaupassa on huvittava näky. Kesähelteellä Tuska-festareilla pvc-muovissa hikoileva gootti on arkkiesimerkki säähän sopimattomasta pukeutumisesta. Samaa sanon myös niistä "luontoihmisistä", joiden mielestä gore-tex-kengät ja villapaita sopivat Ooppera-illan asusteiksi, nämäkin on nähty.

Lisäksi naisilla kapeakärkiset ja piikkikorkoiset fuck-me-saappaat alkavat olemaan yhtä passé (varsinkin valkoisina) kuin nelikärkiset (eli carré-kärkiset) kengät miehillä. Tinttitukka miehillä on myös mauton. Naisilla selvästi halpa kotitekoinen vaalennus, joka saa koko tukan näyttämään kusenkeltaiselta.

Anteeksi kaikki rastatukat, mutta inhoan rastoja. Minusta ne ovat tukan väärinkäyttöä ja näyttävät epähygieenisiltä. Sopivat oikeastaan vain tummaihoiselle, jolla sopiva tukanlaatu rastoja varten.

Itse käytän jatkuvasti näitä tyylittömiä asioita:
- iso risti kaulassa hyvin lyhyessä ketjussa, painava, aitoa hopeaa ja minusta tyylikäs.
- Marlene Dietrich-kulmakarvat, tarkistakaa vaikka kuvat galleriassa.

EDIT: Martta, mun pitää esitellä sulle mun ihana Boutique Animalésta ostettu vanhan roosanvärinen, romanttisen läpinäkyvä röyhelöpaita, jota käytän tiukan mustan samettisen miestenliivijäljitelmän, farkkujen ja bootsisaappaitten kanssa. Ja mä olen siinä aika rock vähän niinQu Andy McCoy. Lisäksi olen aina tykännyt käyttää valkoista paitaa solmion (vaihtoehtoisesti Hermés'n huivin kanssa, joka on solmittu á la Gary Grant), miestenliivijäljitelmän ja farkkujen kanssa, se on aika klassinen Marlene D.-tyyli.

Sinkkumatti, nussukka on aikas hot mustavalkoisessa Marimekon Jokapoika-paidassa. Kesäksi ehdotin sinivalkoista versiota farkkujen ja valkoisten tennarien kanssa. Panisin!! :-D
Leilah

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Mullekin tuli vielä mieleen yksi tyylittömyys, aikuisilla lasten päähineet. Näitäkin olen nähnyt. Eräs käyttäjä kehui, kuinka pinkki fleecehattu pupun kuvalla on todella lämmin ja käytännöllinen. Aikuisen naisen päässä se on kyllä myös typerän näköinen.

Itse käytän joskus kotihousuina valkeita, pitkiä ribbivillahousuja, joiden haarakiila on mitoitettu suomalaisen naisperseen mukaan. Mies ei saa nauruaan loppumaan...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tuli vielä tämmöinenkin aiheesta mieleen: Kuinka moni teistä uskaltaa pukeutua omasta mielestään mukavasti tai oman persoonallisen tyylin mukaisesti, tai jopa ruman tyylittömästi, vaikka tietää, että muiden mielestä on tyylitön, epäseksikäs ja karmaiseva. Jos olet mieltynyt johonkin muodistamenneeseen vaatekappaleeseen tai tyyliin, pukeudutko kuitenkin niin, vaikka tiedät, että saatat herättää negatiivista huomiota vai yritätkö pysytellä pukeutumisesi kanssa neutraalilla alueella ja edes jokseenkin muodin mukaisena.

Vilkkuvatko stringisi lantiofarkkujen vyötäröltä, onko talvihattusi lasten mallia, käytätkö ruskeita polvisukkahousuja, tuuletatko mahamakkaraasi lyhyen paidan alta vain koska sinä tykkäät pukeutua niin?

Itse omistan kasoittain kulahtaneita ja venyneitä vaatteita, joita käytän edelleen, koska en jaksa panostaa pukeutumiseeni arkena. Osa käsilaukuistani on lasten mallia ja kaikki t-paitani eivät sovi käyttötilanteeseen. Lempikamaluuteni on leopardikuvioinen trikoinen puolihame, jossa on vaaleanpunaisia kukkia. Se on kesällä ihanan viileä ja kevyt ja olin sillä viime vuonna Tuskassa. Tänään farkkujeni alla on venyneet ja vanuneet valkoiset pitkikset, joissa on reikiä sekä haaroissa, että reisissä ja veritahroja lahkeissa, koska Pekka hyökkäsi kimppuuni eilen. Anteeksi, innostuin liikaa, tuota teidän ei olisi tarvinnut tietää.

Minä rakasta rumia ja tyylittömiä vaatteita ja kenkiä sopivina annoksina!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RolloTomasi

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Lolita kirjoitti: Kuinka moni teistä uskaltaa pukeutua omasta mielestään mukavasti tai oman persoonallisen tyylin mukaisesti, tai jopa ruman tyylittömästi, vaikka tietää, että muiden mielestä on tyylitön, epäseksikäs ja karmaiseva.
:yo:
Minä.

En yksinkertaisesti jaksa kiinnittää pukeutumiseen huomiota. Riittää, että vaatteiden värit eivät häiritse itseäni ja että vaatteet tuntuvat mukavalta päällä.
Starflare

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Lolita kirjoitti:Tuli vielä tämmöinenkin aiheesta mieleen: Kuinka moni teistä uskaltaa pukeutua omasta mielestään mukavasti tai oman persoonallisen tyylin mukaisesti, tai jopa ruman tyylittömästi, vaikka tietää, että muiden mielestä on tyylitön, epäseksikäs ja karmaiseva. Jos olet mieltynyt johonkin muodistamenneeseen vaatekappaleeseen tai tyyliin, pukeudutko kuitenkin niin, vaikka tiedät, että saatat herättää negatiivista huomiota vai yritätkö pysytellä pukeutumisesi kanssa neutraalilla alueella ja edes jokseenkin muodin mukaisena.
Täällä yksi ilmoittautuu! Pukeutumistani on moitittu niin pitkään kuin jaksan vain muistaa, mutta toisinaan saa kuulla kehujakin sitten :) .

Koskaan en ole muodin perässä juossut, enkä siitä mitään ymmärrä. Mutta en kuitenkaan vedä päälleni mitä hyvänsä. Pidän eniten kestävistä ja mukavista vaatteista, sillä harvoin kuitenkaan ostan mitään arkivaatteita ellei sitten tarvetta ilmene (kuten nyt uudet farkut kun edellisten, jo kertaalleen paikattujen haaraosa repesi).

EDIT: Uudet maiharit kyllä tarvitsisin.
sinkkumatti

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Faghag kirjoitti:Sinkkumatti, nussukka on aikas hot mustavalkoisessa Marimekon Jokapoika-paidassa. Kesäksi ehdotin sinivalkoista versiota farkkujen ja valkoisten tennarien kanssa.
Ei ei ei.

Mieleeni piirtyi juuri kuva duunipaikan ruokalassa nähdystä kaljapulloharteisesta ja rasvamahaisesta nörtistä sininen marimekkopaita päällä.. :shock:
Patz

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Lolita kirjoitti:Sä et ole nähnyt Tissinikkiä jakkupuvussa ja saapikkaissa...
Niih!

Vaikea kysymys mikä on tyylitöntä ja mikä ei, jokaisella kun on kuitenkin se oma tyylinsä. Vaikka en itse voi sietää mitään röyhelöitä, hörhelöitä rusetteja ja härpäkkeitä, voi nekin näyttää jonkun päällä tyylikkäälle. Koska minussa on jo itsessäni kurveja ja "röyhelöitä", en halua niitä yhtään lisää pukeutumisella ja siksi suosinkin melko klassista ja pelkistettyä pukeutumista.

Mielen tuli kuitenkin muutama tyylittömyys, jätän itsestäänselvyydet (vyölaukut, salihousut, raitaverkkarit...) luettelematta:

- runsaiden naisten liian runsaat kaula-aukot (pikkutissisillä toimii)
- paksupohjaiset saappaat/korkkarit (huorahtavia)
- väärän kokoiset vaatteet
- en myöskään pidä siitä, että nykyisin miehet tuntuu käyttävän jatkuvasti (töissä, arkena) jotain h*lvetin tennareita. Ymmärrän että ne on (huonoja) nahkakenkiä mukavammat, mutta silti. Eikö voisi satsata muutamaan laadukkaaseen nahkakenkäpariin?
- poolopaidat (paitsi urheillessa)

Tyylittömyyttä on myös olla pukeutumatta tilanteeseen sopivasti. Kuten Fägäkin mainitsi, ei oopperaan mennä goretexeissä ja maastohousuissa eikä urheilutapahtumaan osallistuta pikkumekossa (pl. Ascot). Näitäkin valitettavasti tuntuu riittävän...
RolloTomasi

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tissinikki kirjoitti:- poolopaidat (paitsi urheillessa)
Tästä kai seuraa kolme kysymystä:
- mitä vikaa on pooloissa?
- eikö poolo ole hieman kuuma urheillessa?
- onko joku toinen tapa peittää kaulansa? (kaulahuivi ei oikein käy)
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 22.02.2006 10:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kid

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Ihanaa huomata, kuinka tyylitön mä olen. No ei vaineskaan. Mun mielestä jos ihminen tykkää pukeutua salihousuihin, liian lyhkäsiin farkkuihin, mammapaitaan peittääkseen ison mahan, jakkupukuun, matchaaviin verkkareihin jne. tuo tähän tylsään arkeen hieman piristystä. Mikä sen mukavampaa niin ah, täydellisenä arvostella muita :P
Kittys

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Kittys »

RolloTomasi kirjoitti:- onko joku toinen tapa peittää kaulansa? (kaulahuivi ei oikein käy)
Miks kaula pitää peittää?

Jos siel on heltta alla.. on se salee entist typerämmän näkönen jollai kauluksel peitettynä.
RolloTomasi

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kittys kirjoitti: Miks kaula pitää peittää?
Puolustusmekanismi.

(Toinen syy on tuulensuoja.)
Patz

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Patz »

RolloTomasi kirjoitti:Tästä kai seuraa kolme kysymystä:
- mitä vikaa on pooloissa?
- eikö poolo ole hieman kuuma urheillessa?
- onko joku toinen tapa peittää kaulansa? (kaulahuivi ei oikein käy)
- poolot vaan on tarkotettu talviurheiluun, ei sille mitään voi. Erityisen kuvottavana pidän poolopaita&pikkutakki -yhdistelmää. Poolot on usein ohutta puuvillaneulosta, joka nuolee ihoa tai vaihtoehtoisesti on muodottoman löysä. Poolopaidan tarkoitushan on olla jonkun toisen paidan alla ja kauluksen funktio on lämmitää kaulaa / estää viiman puhaltaminen kaula-aukosta sisään.

En nyt ymmärrä miksi kaula pitää peittää, mutta lähes yhtä peittävä lienee ihan kauluspaita solmiolla tai ilman. Muita vaihtoehtoja pystykauluksiset neuleet, neuletakit ja paidat, ja tietysti ne jo hylkäämäsi huivit (jotka on kyllä aika gay).
Viimeksi muokannut Patz, 22.02.2006 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siis meikäläisen housuthan on aina kainalossa, lahkeet liian lyhyet ja yleensä pöksytkin on rikkinäiset. Eikä muu vaatetus sen paremmassa kunnossa. Luultavasti käyttäisin salihousuja jos niiden kuminauha olisi katkennut.

Ja kaapissa olisi nilkkabuutsitkin...


Farkkuhameet on sitten oma inhotuksenkohteeni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kittys

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Bluntly kirjoitti:Siis meikäläisen housuthan on aina kainalossa, lahkeet liian lyhyet ja yleensä pöksytkin on rikkinäiset. Eikä muu vaatetus sen paremmassa kunnossa.
.. ja edessä keltasta ja takana ruskeaa..?
sinkkumatti

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Bluntly kirjoitti:lahkeet liian lyhyet
Pelkäät tulvia?
RolloTomasi

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tissinikki kirjoitti:- poolot vaan on tarkotettu talviurheiluun, ei sille mitään voi. Poolot on useis ohutta puuvillakudosta, joka nuolee ihoa tai on muodottoman löysä. Poolopaidan tarkoitushan on olla jonkun toisen paidan alla ja kauluksen funktio on lämmitää kaupaa, estää viiman puhaltaminen kaula-aukosta sisään.
Tuota en ole oikein ymmärtänyt, että poolopaidan pitäisi olla jonkun toisen paidan alla. Minusta se käy hyvin päällyspaidaksi (ja ihmettelen miten joidenkin mallien päälle pitäisi edes mahtua tunkemaan vielä toinen paita). Ja toki se on puuvillaa tai villaa, eihän se muuten lämmittäisi. Alunperin muistaakseni poolot tehtiin paksusta villasta, ei ohuesta puuvillakankaasta. (EW:llä on asiasta takuulla varmempaa tietoa.)

(tai sitten olen sekoittanut toisiinsa polopaidan eli tennispaidan ja poolokauluksisen paidan eli turtleneckin.)

Ja juu, en minä ole kaulahuivia hylännyt. Minusta se on kuitenkin sellainen vaatekappale, jota pidän mieluummin lämpötilan pudotessa alle kymmenen lämpöasteen.
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 22.02.2006 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Lolita kirjoitti: Vilkkuvatko stringisi lantiofarkkujen vyötäröltä, onko talvihattusi lasten mallia, käytätkö ruskeita polvisukkahousuja, tuuletatko mahamakkaraasi lyhyen paidan alta vain koska sinä tykkäät pukeutua niin?
Talvihatut ovat lasten mallia. Tosin samoin kasvot, joten yhdistelmä ei ole kovinkaan silmiinpistävän näköinen. Pää sattuu olemaan pientä mallia, ja aikuisten hatut, varsinkin ns. yhdenkoonmallit peittävät korvien lisäksi myös silmät. Sitäpaitsi lasten hatut ovat käytännöllisempiä ja usein myös hienompia.

Mahamakkara tunkee paidan alta välillä lähinnä liian matalavyötäröisten housujen vuoksi. Jostan syystä farkkujen vyötärön madalluttua paidat ovat pysyneet yhtä lyhyinä kuin ennenkin, jolloin peittävyys häiriintyy.

Yhdyn Tissiksen pooloinhoon, sikäli kun tällä tarkoitettiin niitä trikoohirvityksiä. Neulepoolot ovat ihan mukavia.
sinkkumatti

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Niin joo. Kenkäperverssifriikkinä en voi sietää naisilla "korkokenkiä" joissa korko on yhtenäinen koko pohjan kanssa. Rumat!
Myös huonosti hoidetut ja lankkaamattomat kengät ovat ehdoton nou.
Filovirus

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Lolita kirjoitti:Tuli vielä tämmöinenkin aiheesta mieleen: Kuinka moni teistä uskaltaa pukeutua omasta mielestään mukavasti tai oman persoonallisen tyylin mukaisesti, tai jopa ruman tyylittömästi, vaikka tietää, että muiden mielestä on tyylitön, epäseksikäs ja karmaiseva.

Minä myös :yo:

Koska lempivärini nyt sattuu olemaan vaaleanpunainen ja piNkki (usein kuulee, että aika nou nou monien mielestä) ja tekoturkisjutuista pidän. Vaikka omasta mielestäni näitäkin käytän hyvän maun rajoissa, esimerkiksi laukuissa, huiveissa ym. No okei, omistan yhdet törkeät piNkit housut ja paljon vaaleanpunaisia paitoja ja tekoturkiskauluksisia neuletakkeja. Mut ne on cool.
bedlam

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ainakin meillä täällä Oulussa on nuorilla tytöillä nykyään muotia survoa housunlahje takaa sukan alle. Siis olkoon vaikka buutsit ja huippumuodikkaat farkut, niin lahje on survottu sukan sisään. Ilmeisesti muotiin myös kuuluu se, että lahje on mahdollisimman kurtussa sukan sisällä. Ja sukallakaan ei tunnu olevan niin väliä, tennissukkakin käy.

VOI VITTU ETTÄ ON URPON NÄKÖISTÄ TOUHUA!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

bedlam kirjoitti:Ainakin meillä täällä Oulussa on nuorilla tytöillä nykyään muotia survoa housunlahje takaa sukan alle. Siis olkoon vaikka buutsit ja huippumuodikkaat farkut, niin lahje on survottu sukan sisään. Ilmeisesti muotiin myös kuuluu se, että lahje on mahdollisimman kurtussa sukan sisällä. Ja sukallakaan ei tunnu olevan niin väliä, tennissukkakin käy.

VOI VITTU ETTÄ ON URPON NÄKÖISTÄ TOUHUA!
Täällä etelässä tuo on nuorien poikien muotia. Kuka h*lvetti sen keksinyt! Ei voi olla typerämmän näköistä. Idiootteja kaikki.

En minä kyllä suuremmin tykkää tästä muodista, että farkun lahkeet kuuluvat saapikkaiden sisälle. En todellakaan kaipaa paluutta yhdeksänkymmentäluvulle asiassa, mutta ehkä vähitellen taivun. Tyhmältä se nayttää kuitenkin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kid

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Lolita kirjoitti:Tuli vielä tämmöinenkin aiheesta mieleen: Kuinka moni teistä uskaltaa pukeutua omasta mielestään mukavasti tai oman persoonallisen tyylin mukaisesti, tai jopa ruman tyylittömästi, vaikka tietää, että muiden mielestä on tyylitön, epäseksikäs ja karmaiseva.
Minä. Ei vois vähempää kiinnostaa oonko muodikas tai tyylitön. Oma sekava tyyli pitää paikasta riippumatta. (ei kyse hautajaisista, oopperasta ym.)
Pääasia, että mä itse viihdyn kuteissani ja mulla on rento ja hyvä olla.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä on mielestäsi tyylitöntä, epäseksikästä tai rumaa?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ihanan mehukkaan hirveitä asioita te olette löytäneet! Kiitos niistä! Kyllä asia on juuri niin kuin Kid sanoi, että parasta on kun itse saa täydellisenä arvostella muita. :wink:

Kyllä mulla joskus on ihan hirveitä asuja päällä. Tai siis ainakin muiden mielestä hirveitä. Mulla oli jossain vaiheessa ja kai vähän vieläkin esim. nyöripaita-fetissi ja pidin yhtä nyöripaitaa päällä, vaikka se on varmaan monen mielestä mauton. Nyt paita on kyllä minustakin, koska se on liian paksua puuvillaa. Pitäisi ehkä löytää ohuempi nyöripaita.

Joo, ja kesämökillä käytetyt asut ovat ihan luku sinänsä..
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin