"Ollaan vaan kavereita"

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Vadim »

RolloTomasi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Tunnetko paljonkin tyyppejä, jotka reagoivat tuolla tavalla ihastuksensa seuraan?
En ole tehnyt tilastoa, mutta voimmehan avata siitä oman ketjun ja laskea tai vaihtoehtoisesti selvittää minkätyyppisiä fyysisiä kipuja ihastuksen seura aiheuttaa.
:yo:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Keikaus kirjoitti:Ai niin, ajattelinpa kertoa, mikä ärsyttää, siis toistona. Miehet, jotka eivät tajua, että he eivät sytytä minua. Se ärsyttää siis ihan sikana. Minua myös ärsyttävät miehet, jotka yrittävät ja yrittävät. Vittu, jos olen kerran sitä mieltä, ettei ei sytytä, niin olen sitä mieltä koko loppuelämäni. Ja kun kyse ei ole siitä, etteivätkö nämä miehet olisi a)komeita b)älykkäitä c)jopa oikean pituisia d)tasapainoisia yms. yms., mutta kun ei niin ei. Kun ei ole niitä oikeita immuniteettigeenejä!

Ja sitten mua ärsyttävät miehet, joita ärsyttää se, että he eivät sytytä minua. Silti ymmärrän näitä miehiä
Siis voi itkut, en vois enempää kompata!!!1 :noin sata huutomerkkiä: On vähän niinq aika ajankohtainen aihe just nyt sitäpaitsi.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Dumari kirjoitti: ollaan vain kavereita.
Mun kaverilla on tohon vakiofraasiin vakiovastaus: "Jos mä haluisin kavereita (enkä pilluu), mä menisin partioon."
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Clay »

Lapitii kirjoitti:
Dumari kirjoitti: ollaan vain kavereita.
Mun kaverilla on tohon vakiofraasiin vakiovastaus: "Jos mä haluisin kavereita (enkä pilluu), mä menisin partioon."
Mä olin monta vuotta partiossa, mutta ei mulle sieltä yhtään kaveria jääny.
Nyt penikseni on fantastinen!
ninnithequeen

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Clay kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:
Dumari kirjoitti: ollaan vain kavereita.
Mun kaverilla on tohon vakiofraasiin vakiovastaus: "Jos mä haluisin kavereita (enkä pilluu), mä menisin partioon."
Mä olin monta vuotta partiossa, mutta ei mulle sieltä yhtään kaveria jääny.
Sullei oo kavereita!!!!!
hermine

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja hermine »

irmelianneli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Ai niin, ajattelinpa kertoa, mikä ärsyttää, siis toistona. Miehet, jotka eivät tajua, että he eivät sytytä minua. Se ärsyttää siis ihan sikana. Minua myös ärsyttävät miehet, jotka yrittävät ja yrittävät. Vittu, jos olen kerran sitä mieltä, ettei ei sytytä, niin olen sitä mieltä koko loppuelämäni. Ja kun kyse ei ole siitä, etteivätkö nämä miehet olisi a)komeita b)älykkäitä c)jopa oikean pituisia d)tasapainoisia yms. yms., mutta kun ei niin ei. Kun ei ole niitä oikeita immuniteettigeenejä!

Ja sitten mua ärsyttävät miehet, joita ärsyttää se, että he eivät sytytä minua. Silti ymmärrän näitä miehiä
Siis voi itkut, en vois enempää kompata!!!1 :noin sata huutomerkkiä: On vähän niinq aika ajankohtainen aihe just nyt sitäpaitsi.
Niin. Ja sit sitä huomaa oikeastaan olleensa melkein vuoden tosi ihastunut johonkin tajuamatta sitä itse koska ajatteli ettei voisi ihastua sellaiseen ihmiseen: liian vanha, puhuu väärää kieltä ja sen kanssa hävettää liikkua kaupungilla kun sillä on kamala takatukka ja likaiset vaatteet. Yks päivä vaan osaa yhdistää, että se outo jatkuva onnentunne, selittämätön tasapaino ja hyvä olo ja hyrisevä lämpö jota tuntee erityisesti aina kun toinen on lähellä johtuukin tuosta ihmisestä.

Oli se sitten biologiaa, kemiaa tai mitä tahansa.

Noihin Aarnen ja muidenkin teorioihin: haluaisitko täydellisen naisen, joka väistämättä saa sinut omalla täydellisyydellään tuntumaan itsesi enemmän tai vähemmän kömpelöksi ja rumaksi ääliöksi? Vai jonkun ihan tavallisen, jonka seurassa jostain syystä kaikki jotenkin vaan natsaa ja joka saa sinut tuntemaan itsesi täydelliseksi (virheinesikin) ja erityiseksi? Niin me naisetkin. Tähän juuri perustuu deittimassapostittajien epäsuosio, tunteeseen siitä ettei ole toiselle arvokas itsenään vaan olisi korvattavissa kellä tahansa muulla kriteerit täyttävällä vapaaehtoisella rakkauden/pillunjakajalla.
HellBell

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti: Jos avattaresi on yhtä kuin meksikolainen niin onpa söpö. En ymmärrä sitä kevytmielistä noutajaneitoa! Pitäydyn kuitenkin ihmisissä, heh.
Itse ketku siinä, jeps. No en mäkään ymmärrä niitä koiraneitoja, jotka eivät oikein syty hänestä - onko se vain se koko sitten, etteivät voi ottaa häntä vakavasti vai mikä, beats me. Hirveän hurmaava, mun mielestä, mutta onkin valloittanut mut.. että ehkä oon jäävi sitten tässä asianlaidassa.

On-topic: "Ollaan vaan kavereita"-juttu on hyvä silloin, kun todellakin ollaan kavereita. Ja siihen olemiseen ei kuulu ensinkään esimerkiksi seksi tai romanttinen kiihko ja rakkaus. Ystävän rakkaus erikseen.
"Ollaan vaan kavereita"-juttu miehen ja naisen välillä toimii, jos suhde on molemminpuolisesti mielletty ystävyyssuhteeksi. "Vähän kuin sisko tai veli"- tyyppinen ajatuskudelma jos silloin liikkuu mielessä, ovat asiat ok.
RolloTomasi

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

hermine kirjoitti: Noihin Aarnen ja muidenkin teorioihin: haluaisitko täydellisen naisen, joka väistämättä saa sinut omalla täydellisyydellään tuntumaan itsesi enemmän tai vähemmän kömpelöksi ja rumaksi ääliöksi? Vai jonkun ihan tavallisen, jonka seurassa jostain syystä kaikki jotenkin vaan natsaa ja joka saa sinut tuntemaan itsesi täydelliseksi (virheinesikin) ja erityiseksi? Niin me naisetkin. Tähän juuri perustuu deittimassapostittajien epäsuosio, tunteeseen siitä ettei ole toiselle arvokas itsenään vaan olisi korvattavissa kellä tahansa muulla kriteerit täyttävällä vapaaehtoisella rakkauden/pillunjakajalla.
Saanko minäkin vastata tähän?
Vastaan kuitenkin.

Täydellisyys on subjektiivinen näkemys.
Minä haluaisin täydellisen naisen. Täydellisen omiin näkemyksiini verrattuna.
Sellaisen, joka on silmissäni kaunis (tähän sellainen, että jos ihminen on mielestäni kiva, hän jotenkin muuttuu kauniiksi oli hyvän näköinen tai ei, ja jos ihminen on mielestäni inhottava, hän muuttuu rumaksi) ja mielestäni kiva. Sellainen, jonka seurassa en pelkää. Sellaisen, joka ymmärtää minun tilaani, mieluiten oman kokemuksensa kautta - kokemuksen ei tarvitse olla sama, mutta lähellä sitä. Sellaisen, jonka kanssa natsaa. Sellaisen... täydellisen itselleni.
slam

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja slam »

Itselläni on tuo kaverivihko kohtuullisen tyhjä nimistä, että en laittaisi pahakseni, vaikka joku vain puhtaasti kaveripohjalta lähtisi kanssani esim. baareihin oleskelemaan.

Minusta ei varmasti olisi suurtakaan iloa kaverille, että kohtalaisen hyvästä sydämestä sellainen varmasti lähtee, jos joku sellaista ehdottaa, että kaveri mielessä voisi oleskella kanssani.

Kohtalaisen tylsiä iltoja niissä baareissa saa viettää, kun yksin käypi... oleilemassa.
segma

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja segma »

EveryWoman kirjoitti:
slerghma kirjoitti:Ainoat TOIMIVAT parit ovat siis romanttinen siipi x2 tai kaverisiipi x2. Eriparisiipien valinnasta ja pakonomaisesta lentämisestä ainoa seuraus on tuska toiselle osapuolelle.
Ai? Kaksi parasta kaverisuhdettani siis ovat (tai vähintäänkin ovat joskus olleet) TOIMIMATTOMIA? Kumma kun emme itse ole tätä toimimattomuutta huomanneet. :D
Eli olette tietoisesti olleet Vain Kavereita, vaikka toinen osapuoli olisikin toiseen järjettömästi ihastunut? Jos näin on, niin ihmettelen miten ihastunut osapuoli moista kestää. Itse en ainakaan kestäisi. Ehkä minulta puuttuu sinisilmäinen usko ihmisten hyvyyteen (eli siihen, että toinen osapuoli ei käyttäisi toisen ihastusta jotenkin - tiedostamatta eli ei - hyväkseen).
On aivan helvetin itsekästä toiselta osapuolelta VAATIA toista olemaan vain kaveri, jos tietää toisen haluavan jotain muuta.
Eihän se edes ole mitään ystävyyttä, että vaatii toista tekemään jotakin mikä aiheuttaa hänelle vahinkoa ja mitä hän ei halua tehdä. Eli ystävyyssuhdetta ei edes voi aloittaa tuolta pohjalta. Ajatteletko oikeasti, että vaikkapa joku täällä olisi moista vaatimassa?
Jos joku on ihastunut henkilöön joka ei ole ihastunut häneen, niin tällä ihastuksen kohteella on aika suuren mittakaavan valta siihen ihastuneeseen ja hänen päätöksiinsä. Ihastuneena sitä pyrkii luonnollisesti miellyttämään toista, jolloin "ollaanko vaan kavereita?" on itse asiassa enemmän vaatimus kuin kysymys. Ei ihastunut henkilö ajattele omaa parastaan. Catch my drift? Eli ei, en usko että kukaan sananmukaisesti moista vaatisi, sitä vain voi tehdä tiedostamattakin.

Tuo siipivertaukseni jäi ehkä vähän vajavaiseksi sikäli, että ensitapaamiset ovat se kiitorata, miltä lähdetään lentoon tai jätetään lähtemättä, riippuen siitä mitä halutaan. Tuossa kiitoradalla päätetään siivet ja tuleva lentokorkeus (tosin kohdelentokorkeuttahan voidaan lennon aikana muuttaa miten halutaan). Mitä korkeammalle noustaan, sitä syvempi suhde ja sitä korkeammalta tullaan alas kun lento loppuu. Lisäksi kaverisiipien päälle voi kasvaa romanttiset siivet myöhemmin ja vastaavasti romanttisten siipien alle voi kasvaa kaverisiivet, jolloin ei välttämättä pudotakaan, kun romanttiset siivet sulavat aurinkoa lähestyttäessä.
slam

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja slam »

slerghma kirjoitti:
Eli olette tietoisesti olleet Vain Kavereita, vaikka toinen osapuoli olisikin toiseen järjettömästi ihastunut? Jos näin on, niin ihmettelen miten ihastunut osapuoli moista kestää. Itse en ainakaan kestäisi. Ehkä minulta puuttuu sinisilmäinen usko ihmisten hyvyyteen (eli siihen, että toinen osapuoli ei käyttäisi toisen ihastusta jotenkin - tiedostamatta eli ei - hyväkseen).
Ensin tietysti lähdetään liikkeelle siitä, mikä on ns. "kaverisuhde". Itselleni se on sitä, että kaksi samaa harrastavaa tai samalla paikkakunnalla asuvaa mieshenkilöä käy yhdessä baarissa tai harrastuksissa. Itselläni läppä lentää oikeastaan kenen tahansa ihmisen kanssa, kunhan itse ja toinen henkilö on nauttimassa samasta asiasta, josta riittää yleensä myös juttua.

Kaikenlainen naiskaveruus poikkii varmasti uusia naaras tuttavuuksia ja saattavat ne kemiatkin joskus kohdata...

Ihastunut Mies tai nainen on tuollaisessa vastakkaisen sukupuolen kaverisuhteessa oivallisessa opetuksessa ja tajuaa sen, että välittää voi, vaikka ei olisi ihastunutkaan toiseen ihmiseen. Ja se on ihan todellista välittämistä, vaikka ei olisikaan ihastunut.

Vain tyhmä saattaa ajautua hyväksikäytetyksi rahallisesti, tai arvotavarallisesti. Noh, kait nainen osaa miehen pakettiinkin laittaa XD
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

HellBell kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Jos avattaresi on yhtä kuin meksikolainen niin onpa söpö. En ymmärrä sitä kevytmielistä noutajaneitoa! Pitäydyn kuitenkin ihmisissä, heh.
Itse ketku siinä, jeps.
Kovasti on tutunnäkönen otustässä.
"I want you to get excited about your life."
Faghag

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Dumari kirjoitti:Oletetaan tilanne että mies ja nainen käy treffeillä, treffit menee kohtuullisesti. Mies kiinnostuu, nainen ei ja ilmoittaa sen selkeästi. Nainen lisää että voi tapailla kuitenkin jos ollaan vain kavereita.
Ymmärrän tämän lauseen, jos on vastikään suhteesta/avo- tai avioliitosta eronnut ja on siitä vielä vereslihalla, mutta silti ei halua elää nunnan/munkin elämää vailla kontaktia toiseen sukupuoleen. Itsetunto kaipaa tuossa tapauksessa hieman buustausta, mutta toiselle ei oikein voi luvata mitään syvempää tai seksuaalista, koska itse elää vielä kipeitä juttuja lävitse. Silloin kepeä deittailu kamumielessä on paikallaan, koska se piristää mieltä ja antaa toiveita iloisemmasta huomisesta.

Mutta olen samaa mieltä, että ketään ei saa roikottaa väärien toiveiden ylläpitämisessä. Kenenkään rakastumispotentiaalia ei saa pitää varattuna, jos siihen ei kykene vastamaan aidosti.

Komppasin (ihme kyllä) epsin ajatuksia melkein hänen jokaisessa kirjoituksessaan tässä ketjussa.
Dumari kirjoitti:Sama lause saattaa joskus pulpahtaa suusta erotessa, mutta se taitaa olla asia erikseen.
En ole niin kehittynyt ihminen vielä, että kykenisin muuttamaan syvät tunteet kaveritunteiksi merkityksellisen suhteen jälkeen. Yleensä siinä erotilanteessa on sen verran kovia sanoja viljelty puolin ja toisin, että on vaikeaa muistaa heti toisessa ne hyvät asiat, vaikka suhde olisi kaveripohjaltakin alkanut.

Onhan jokainen varmasti riidellyt myös samaa sukupuolta olleiden ystävien kanssa ja näiden riitojen jälkeen on voitu pitää useampikin kuukausi taukoa yhteydenpidossa. Kun pahin suuttumus on ohitse mennyt sitä on tajunnut, että tuossa on se minun elämääni rikastuttava tärkeä ihminen ja ottanut puhelimen käteensä sekä pyytänyt anteeksi. Omien tärkeiden, pitkäaikaisten ystävieni kanssa olen käynyt tämän lävitse... ja he ovat olleet ystäviäni siksi yli 20 vuotta.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Faghag kirjoitti: Onhan jokainen varmasti riidellyt myös samaa sukupuolta olleiden ystävien kanssa ja näiden riitojen jälkeen on voitu pitää useampikin kuukausi taukoa yhteydenpidossa. Kun pahin suuttumus on ohitse mennyt sitä on tajunnut, että tuossa on se minun elämääni rikastuttava tärkeä ihminen ja ottanut puhelimen käteensä sekä pyytänyt anteeksi.
Noup. En ole koskaan riidellyt kenenkään ystäväni kanssa. Ainoat tosimielessä käydyt riidat on käyty vanhempien tai sen yhden ja ainoan vakavasti otettavan kumppanin kanssa.

Mitäs tästä voisi päätellä??? :shock:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nokkaelain kirjoitti:Miksi muuten ei "täysien itseluottamuspisteiden mies" voisi käyttäytyä öykkärimäisesti? Ei ominaisuuksilla ole kai muuta yhteyttä kuin mahdollinen syy - seuraus -suhde, joka ei kuitenkaan selitä kaikkea öykkäröintiä.
Yritetään ensin määritellä öykkäröinti. Minun mielestäni se on tarpeetonta epäystävällistä käyttäytymistä muita kohtaan. Eli jos vaikka haastat baarissa riitaa jostakin pikkuasiasta, tönit ja potkit vaikka toinen ei olisi antanut aihetta, olet öykkäri - mutta sinut kovin ottein ulos heittävä portsari ei ole. Jos etuilet jonossa taklaamalla ennen sinua tulleet sivummalle ja huutamalla protestoijille Naama kii!, olet öykkäri - mutta jos kiireesi syyn selittäen kysyt ystävällisesti voisitko etuilla, et ole öykkäri.

Aukotonta todistusta itseluottamuksen ja öykkäröinnin poissulkevuudesta on toki mahdotonta esittää, koska kyse on ihmisistä eikä vaikkapa matematiikasta, mutta aika lähelle voidaan päästä erilaisia lähestymistapoja yhdistelemällä:

1. Mikään keksittävissä olevista öykkäröintiä aiheuttavista syistä (tai ainakaan mikään tähän mennessä minun kuulemistani) ei ole tyypillinen eikä uskottava teoreettiselle henkilölle, jolla on täydellinen itseluottamus. Toisin sanoen vastakysymykseen: Miksi käyttäytyisi? ei löydy järkeviä vastauksia (pl. ääriharvinaiset poikkeukset, joita lienee keksittävissä vaikka minä en ole vielä kuullut yhtäkään).

2. Ihmisellä, joka ei tunne itseään, ei ole kokemukseen pohjautuvaa varmaa tietoa parhaista tavoista päästä tavoitteisiinsa (ja osittain hänen tavoitteensakin saattavat olla tiedostamattomia), ja siksi hän turvautuu umpimähkäiseen ja impulsiiviseen keinovalikoimaan. Osalla näistä ihmisistä tuohon keinovalikoimaan kuuluu öykkäröinti, osalla taas ei. Itsensä tunteminen ja itseluottamus taas ovat voimakkasti toisiinsa kytkettyjä. Siihen, mitä ei tunne, ei voi Oikeasti Luottaa (Ostaisitko auton ilman mitään tietoa sen toimintamekanismeista ja kunnosta?). Joskus ihmisillä kyllä ilmenee myös katteetonta itseluottamusta, mutta tällaista kutsuisin muilla nimillä, koska kyse on niin olennaisesti eri asiasta.

Täydellisen tiedostettuun (sekä motiivien että keinojen osalta) toimintaan öykkäröinti taas ei kuulu, koska se ei ole paras tapa saavuttaa haluttua tavoitetta niin että ei samanaikaisesti vähennä omaa onnellisuuttaan. Aina löytyy jokin toimivampi tapa. Öykkäröivä henkilö ei ole tietoisesti valinnut huonosti toimivaa strategiaa, vaan valinta johtuu joko siitä että hän ei tunne parempia strategioita, tai siitä että hän ei tunne omia todellisia motiivejaan. Hän siis saattaa kuvitella haluavansa aiheuttaa muille ihmisille mielipaha, vaikka todellisuudessa hänen kokonaisvaltaista onnellisuuttaan lisäisi enemmän asian hoitaminen ilman mielipahan aiheuttamista.
nokkaelain kirjoitti:Sen lisäksi, etteivät mainitut asiat ole riippuvaisia, juttua mutkistaa sekin, etteivät mainitut asiat ole yksiselitteisiä vaan pikemminkin sumeita. Ja sumean joukon ja sen komplementin leikkaus ei yleensä ole tyhjä joukko. Joten senkin takia: ensimmäinen väittämä ei ole välttämättä suoranaisesti rakenteellisesti ristiriitainen.
Tosiaan, joitakin harvinaisia poikkeuksia on varmasti mahdollista löytää. Mutta väittäisin niiden olevan niin harvinaisia, että niillä ei ole tosielämän kannalta suurtakaan merkitystä. Jos taas sitten itseluottamus ja öykkäröinti määritellään eri tavalla kuin minä tässä, saatetaan toki päästä myös eri lopputulokseen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

slerghma kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Ai? Kaksi parasta kaverisuhdettani siis ovat (tai vähintäänkin ovat joskus olleet) TOIMIMATTOMIA? Kumma kun emme itse ole tätä toimimattomuutta huomanneet. :D
Eli olette tietoisesti olleet Vain Kavereita, vaikka toinen osapuoli olisikin toiseen järjettömästi ihastunut? Jos näin on, niin ihmettelen miten ihastunut osapuoli moista kestää.
Sanotaan mieluummin: Ystäviä (eikä Vain Kavereita). Mutta joo. Toisessa suhteessa minä olin se ihastunut osapuoli, toisessa taas se toinen. Kyllä minä ainakin mieluummin valitsen mahdollisuuden viettää aikaani tärkeän ystäväni seurassa + sydänsurut kuin eron ystävästä + sydänsurut. Ei sydänsurujen kohtaaminen ole kuolemaksi - päin vastoin.
Itse en ainakaan kestäisi.
Veikkaan, että et ole kokeillut, joten et oikeastaan voi tietää.
Ehkä minulta puuttuu sinisilmäinen usko ihmisten hyvyyteen (eli siihen, että toinen osapuoli ei käyttäisi toisen ihastusta jotenkin - tiedostamatta eli ei - hyväkseen).
Minä en ymmärrä ollenkaan tuota ajatusta, että ihmiset ylipäätään haluaisivat ja pyrkisivät käyttämään ystäviään hyväksi (edes tiedostamatta). Sitäkin on vaikea mieltää, miksi joku haluaisi hyväksikäyttää tuntematonta henkilöä. Hyväksikäytöstä ei seuraa hyväksikäyttäjälle itselleenkään mitään hyvää, joten miksi vaivautua? Tämä on ystäväpiirini ihmisille harvinaisen selvää - ehkä siksi olen voinut antautua ihastukseni kohteenkin ystäväksi hyvillä mielin (tietäen, että hän rakastaa minua ystävänä vaikka ei romanttista ihastusta minua kohtaan tunnekaan).
Jos joku on ihastunut henkilöön joka ei ole ihastunut häneen, niin tällä ihastuksen kohteella on aika suuren mittakaavan valta siihen ihastuneeseen ja hänen päätöksiinsä. Ihastuneena sitä pyrkii luonnollisesti miellyttämään toista, jolloin "ollaanko vaan kavereita?" on itse asiassa enemmän vaatimus kuin kysymys. Ei ihastunut henkilö ajattele omaa parastaan. Catch my drift? Eli ei, en usko että kukaan sananmukaisesti moista vaatisi, sitä vain voi tehdä tiedostamattakin.
Taas tätä ihmeellistä ajattelua, jonka mukaan se mikä on toisen eduksi olisi toiselta pois. Ei tuo laki päde ainakaan minun ystäväpiirissäni. Ei haittaa vaikka jokainen ajaa omaa etuaan (pitkällä tähtäimellä) - se kun on kaikkien muidenkin etu siinä samalla. Ja tokihan ihastunutkin ajattelee omaa parastaan - eri asia on se, jos ei ymmärrä omaa parastaan ja on sen seurauksena mennyt ihastumaan hyväksikäyttäjäidioottiin.
RolloTomasi

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

EveryWoman kirjoitti: Ei sydänsurujen kohtaaminen ole kuolemaksi - päin vastoin.
Itse asiassa, joissain tapauksissa, se voi olla.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

RolloTomasi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Tunnetko paljonkin tyyppejä, jotka reagoivat tuolla tavalla ihastuksensa seuraan?
En ole tehnyt tilastoa, mutta voimmehan avata siitä oman ketjun ja laskea tai vaihtoehtoisesti selvittää minkätyyppisiä fyysisiä kipuja ihastuksen seura aiheuttaa.
No avataan!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

RolloTomasi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Ei sydänsurujen kohtaaminen ole kuolemaksi - päin vastoin.
Itse asiassa, joissain tapauksissa, se voi olla.
Kerro toki.
RolloTomasi

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

EveryWoman kirjoitti: Kerro toki.
Teoriassa se olisi mahdollista.
Itsemurha ei ole asioiden kohtaamista, vaan niistä pakenemista.
Mutta ihminen voi vahingossa tappaa itsensä. Esimerkkejä: sydänsuruinen ihminen viiltelee itseään ja vahingossa liian syvältä tai hän ajaa autoaan joutuessaan tunnekohtauksen valtaan ja ajaa kolarin tai pois tieltä, vaikkapa äänivallia vasten ja kuolee.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

RolloTomasi kirjoitti:Itsemurha ei ole asioiden kohtaamista, vaan niistä pakenemista. Mutta ihminen voi vahingossa tappaa itsensä. Esimerkkejä: sydänsuruinen ihminen viiltelee itseään ja vahingossa liian syvältä tai hän ajaa autoaan joutuessaan tunnekohtauksen valtaan ja ajaa kolarin tai pois tieltä, vaikkapa äänivallia vasten ja kuolee.
Myös nuo esimerkkisi kuulostavat siltä, että asioita ei ole kohdattu. Eikö viiltely ole juurikin käsittelemättömän tuskan kanavoimista toimintaan? Ja "tunnekohtauksen valtaan" joutuminen tuskin tulee noin yllättäen, jos tunteita on järjestelmällisesti kohdattu ja käsitelty (tai vähintään niitä kohdatessa on huomattu, ettei esimerkiksi auton rattiin ole mitään asiaa niin kauan kuin moiset fiilarit on hoidettu pois päiväjärjestyksestä).
RolloTomasi

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

EveryWoman kirjoitti:Myös nuo esimerkkisi kuulostavat siltä, että asioita ei ole kohdattu.
Minusta noissa esimerkeissäni nimenomaan kohdataan asiat ja tunteet. Ehkä tarkoitamme tunteiden kohtaamisella eri asioita?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

RolloTomasi kirjoitti:Ehkä tarkoitamme tunteiden kohtaamisella eri asioita?
Todennäköisesti.
Faghag

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Georgina kirjoitti:
Faghag kirjoitti: Onhan jokainen varmasti riidellyt myös samaa sukupuolta olleiden ystävien kanssa ja näiden riitojen jälkeen on voitu pitää useampikin kuukausi taukoa yhteydenpidossa. Kun pahin suuttumus on ohitse mennyt sitä on tajunnut, että tuossa on se minun elämääni rikastuttava tärkeä ihminen ja ottanut puhelimen käteensä sekä pyytänyt anteeksi.
Noup. En ole koskaan riidellyt kenenkään ystäväni kanssa. Ainoat tosimielessä käydyt riidat on käyty vanhempien tai sen yhden ja ainoan vakavasti otettavan kumppanin kanssa.

Mitäs tästä voisi päätellä??? :shock:
Heh, että mun ystäväni ovat mulle kuin perhe? Tai että olen kovin riitaisa ihminen? ;)

Mutta minä olen niitä ihmisiä, joka uskoo suoran konfliktin kautta tapahtuvaan uusiutumiseen. Siksi kai pidin kalpamiekkailustakin kuntourheilulajina: kalvat heiluivat, iskuja jaettiin, mutta ottelun jälkeen käteltiin kuin herrasmiehet eikä kaunaa kannettu, vaikka kroppa oli mustelmilla.
segma

Re: "Ollaan vaan kavereita"

Viesti Kirjoittaja segma »

EW, ymmärrän ajatuksiasi. Olet selkeästi ihmisiin luottava optimisti ja se on hienoa. Arvostan sitä. Itse en tuohon tosin kykene, sillä minun on vaikea - ellei mahdotonta - luottaa ihmisiin (jos totta puhutaan niin välillä ajattelen todella paranoidisesti). Olisi hienoa, jos voisin luottaa ihmisiin ihan oletusarvoisesti. Harmi ettei se onnistu päättämällä. Mutta tämä ehkä kuuluu paremminkin tuonne Shrink -osastolle, joten ehkä jatkan tarinointiani sinne.
Vastaa Viestiin