Mihin matkalle?

Yleinen lätinä jä kitinä
eps

Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja eps »

Aiotko käydä lomamatkalla lähiaikoina? Mihin ajattelit matkustaa? Missä haluaisit käydä, mutta aika tai raha ei ole antanut siihen mahdollisuuksia? Pidätkö kultturelleista kaupunkilomasta, elämyksiä tarjoavasta matkasta harvoin vierailluille seuduille, leppoisasta rantalomailusta vai vauhdikkaasta biletysmatkasta? Kerro meille!

e.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Rantalomat eivät minua kiinnosta lain, ja "bilettäminen" aiheuttaa ihan jo terminäkin inhonväristyksiä. Toisaalta, koska viime vuosina suurkaupunkeja on tullut harrastettua työn ja asumisen puolesta kotitarpeisiin ihan riittävästi, niin nekään eivät ole olleet lomalistani kärkipäässä, vaikka silloin tällöin sellaisissa olenkin lomaillut.

Tästä jääkin jäljelle kaltaiselleni keski-ikäiselle täti-ihmiselle erinomaisesti sopivat lomakohteet: suosin mielelläni pikkukaupunkeja, joista toisaalta pääsee kätevästi käveleskelemään maaseudulle ja luontoon, mutta joissa toisaalta riittää myös kaupunkikulttuuria nautittavaksi yhden loman tarpeisiin. Kaupunkikulttuurilla en tässä yhteydessä kuitenkaan tarkoita niinkään konsertteja tai - herra paratkoon! - shoppailua, tai välttämättä edes museoita jne., vaan pikemminkin kaunista ja *vanhaa* arkkitehtuuria sekä järkevän hintaisia mutta laadukkaita paikallisia herkkuja tarjoavia ravintoloita. Ehdotuksia näillä kriteereillä sopiviksi lomakohteiksi ottaisin ilolla vastaan.

Tosin viime vuosina on ulkomaanmatkailuun aiottu aika ja raha tupannut hupenemaan myös kotimaahan, ja erityisesti vaellusreissuihin Lapissa. Vaikka yöpyy teltassa ja syö kantamaansa pussiruokaa, rahaa - loma-ajasta puhumattakaan - näihinkin saa uppoamaan mukavasti jos turruttaa ekologisen omatuntonsa ja matkustaa pohjoiseen Finnairilla ja kenties vielä helikopterilla syvälle erämaahan (no, tämän olen ökyillyt kyllä vain kerran).

Onkohan tämä nyt sitten ristiriidassa ylläsanotun kanssa, mutta viimeisen parin vuoden suosikkikohteita ovat olleet - Lapin lisäksi - yhdistetyt vaellus- ja kaupunkilomat Itä-Euroopan vuorille sekä työmatkojen ohessa varastetut kaupunkilomailut Toscanassa ja New Yorkissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
hebuli

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

En ole vielä ihan varma toteutanko jo "talvi"lomalla vaiko vasta kesällä (saattaa jäädä kesään asuntohässäköiden takia), mutta ainakin Praha kutsunee (ja loppuja kesälomasta vietän kaiketi koto-Suomessa kesämökillä). Kaupunkilomat ovat enemmän minua varten, ainakin mitä ulkomaihin tulee.
Bliss

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kroatiaan käypi tiemme syksymmällä :)
Tuntui luetun perusteella juuri meille sopivalta lomakohteelta. Kassotaan kuin käy...
Mulli75

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kotimaan olen läpi käynyt. Joskus voisi ottaa uusiksi Suomi-tourneen.

Ulkomaillakin tullut saman matkan aikana useassa eri maassa ja kaupungissa.

Viimeisin reissu Tammi-helmikuulta sisälsi lämmintä ja pakkasta pikkukaupungin ja muutaman miljoonakaupungin, rantalomaa, kaupunkielämää, biletystä, rauhallista menoa ja vähän vauhtiakin, eri kulttuureja, taidetta ja historiaa 16 päivän ajan eteläisellä ja pohjoisella pallonpuoliskolla.

Vielä on monta paikkaa mihin tavoite päästä. Ei mitään suunnitteilla tulevan kevään tai kesän aikana.

Ei ole väliä onko kaupunki vai maaseutuloma aina sieltä pois pääsee.
Tavoite käydä joka mantereella. Saa nähdä jääkö etelänapamanner haaveeksi.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja ak »

Ei nyt vielä ihan lähiaikoina, mutta kesällä olisi ensimmäistä kertaa elämässä palkallista lomaa ainakin viikko. Vielä ei kyllä ole minkäänlaisia matkasuunnitelmia. Pitää katsella minnä halvalla tai kohtuuhinnalla pääsee. Tietysti, jos matkaseuraa jostain löytyy niin sekin voi vaikuttaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kaupunkiloma Euroopassa olisi unelmana, mutta rahaa en varmaan ikinä saa säästettyä siihen malliin, että pystyisin matkan toteuttamaan. Prahaan olisi päästävä uudelleen, se kun on varmaan muuttunut paljon vuodesta -89, jolloin siellä viimeksi olin. Kaikki säästöt menevät "syysmasennusmatkaan" aurinkoon Marraskuussa. Lottoan siis ahkerasti.

Kesään kuuluisi kotimaan matkailua, mutta toteutus tökkii siinäkin. Ei ole rahaa eikä autoa. Vuosia elämästäni olen kiertänyt kesällä Suomea joko asuntovaunun tai teltan kanssa. Ehanaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
eps

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja eps »

Minusta olisi kiva lähteä kiertämään autolla Keski-Eurooppaa. Taitaa vaan tämä suunnitelma jäädä haaveeksi, sillä sellaista matkaa ei ole kiva tehdä yksin, enkä ole ihan varma, löydänkö edes aikaa moiselle reissulle.

Toinen toiveeni on päästä viikoksi Puerto Ricoon työpaikan kustannuksella, mutta saa nyt nähdä. Tämä toive ei ole enää minusta kiinni.

e.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Seuraava matkakohteeni on Tansania.. Ensi kesäkuussa 2 viikkoa.. =)
Tuskin tulisi muuten lähdettyä moiseen maahan, mutta ulkoministeriön myötävaikutuksella se valikoitui matkakohteekseni erään kurssin myötä jolle pääsin.. Lennot omaan piikkiin, asuminen ja sapuska siellä on valtion laskuun..

Matkustaminen on mukavaa.. =)
AarneAnkka

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Olen päättänyt erakoitua neljän seinän sisällä ja olla matkustamatta ellei ole aivan pakko. Paitsi kesällä vois käydä Irelandiassa moikkaamassa siskoa joka täyttää silloin 40 vuotta.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Ajattelin matkustaa Suomeen, rakkaaseen kotikaupunkiini Helsinkiin. Päivät aion kuluttaa makoillen ja kuppiloissa ja kaupoissa hengaillen, iltaisin viettelen sitten kehnoa elämää mahdollisuuksien mukaan. Onpa miellyttävä ajatus! Vielä nelisen viikkoa täällä...
slam

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja slam »

Turkuun vois mennä huomenna mahdollisesti.
Leilah

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Tällä hetkellä ei ole varsinaisesti matkoja suunnitteilla, ellei työmatkaa Joensuuhun lasketa. Olin reilu kuukausi sitten Kanarialla, which was very nice. Loppuvuodesta lähden tod.näk. Ruotsin risteilylle ja vuoden päästä ajattelin suunnata jonnekin päin Suomea hiihtämään. Puolet matkan huvista ja ilosta on matkan suunnittelu ja odotus.
Nowaysis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Vadim kirjoitti:Ajattelin matkustaa Suomeen, rakkaaseen kotikaupunkiini Helsinkiin. Päivät aion kuluttaa makoillen ja kuppiloissa ja kaupoissa hengaillen, iltaisin viettelen sitten kehnoa elämää mahdollisuuksien mukaan. Onpa miellyttävä ajatus! Vielä nelisen viikkoa täällä...
'

Niin samixet, paitsi Helsinki on vaan niinq mun kakkoskotikaupunki ;) Viikko kahvitteluja ja pitkiä lounaita takana, paluu arkeen ja kouluun ei ihan hirmuna jaksa kiinnostaa :roll: (menipäs ot)
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mä haluaisin käväistä pitkästä aikaa Itä-Euroopassa. Mä olen varmaan ollut viimeksi Varsovassa, Prahassa ja Budapestissa yli kymmenen vuotta sitten, kouluttuani niitä nuoruudessani riittämiin. Uusissakin paikoissa olisi kiva käydä, esimerkiksi Dubrovnikissa, Sarajevossa ja Belgradissa. Bulgaria ja Romaniakin kiinnostavat, miksei myös Ukraina.

Ja Pariisissakin olis taas kiva käydä. Alan saada nikoja, kun edelliskerrasta alkaa olla jo puolisen vuotta aikaa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Milloinkohan viimeksi olen ollut ulkomailla..? Vissiin opintomatkalla Virossa muutama vuosi sitten (Tallinna-Viljandi-Tartto). Nuorempana tuli matkusteltua enemmän, mutta ei nyt missään kovin kiintoisissa paikoissa, Kreikan saaristo lähinnä tullut koluttua. Kotimaassa enemmänkin on tullut viime vuosina matkailtua, mökkireissuja, sekä talvella että kesällä, mukavaa. Seuraava lomareissu suuntautuu kotikaupunkiin Hml:aan pikkusiskon ja tyttärensä kanssa, ensi viikolla. Viikko olis tarkoitus olla, ja samalla käydä vähän mm. Ikeassa ja siskon sukulaisissa jne.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Jossain vaiheessa Amsterdam ja Hollantia muutenkin,kesällä ois hieno käydä tanssaamassa viikon festareilla vapaamielisessä portugalissa.

Mutta onhan noita minne pitäis mennä vaikka kuinka:P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NomenNescio kirjoitti:Seuraava matkakohteeni on Tansania.. Ensi kesäkuussa 2 viikkoa.. =)
Tuskin tulisi muuten lähdettyä moiseen maahan, mutta ulkoministeriön myötävaikutuksella se valikoitui matkakohteekseni erään kurssin myötä jolle pääsin.. Lennot omaan piikkiin, asuminen ja sapuska siellä on valtion laskuun.
Tästä tulikin mieleeni yksi matkasuunnitelmani. Pikkusiskoni on nimittäin kesäkuussa suuntaamassa samoin ulkoministeriön kannustuksella Saharan eteläpuoliseen Afrikkaan (tosin ei Tansaniaan), ja olen tässä laskeskellut, riitäisikö aika ja raha vierailuun luonaan. Se olisi kuitenkin minulle kokonaan uusi maailma. Sitäpaitsi olin pienenä aivan julmettu luontodokumenttifriikki, ja savannisafarille pääsy oli suurimpia haaveitani. Jos vihdoin toteuttaisi lapsuudenunelmansa, edes yhden.

Taitaa kuitenkin Afrikanmatka jäädä syksyyn, sillä kesällä täytyisi keritä paitsi vaeltamaan Lappiin, niin myös ihmettelemään Saksaan (kunhan ne potkupallokisat siellä loppuvat). Jostain syystä en nimittäin koskaan ole käynyt Saksassa, vaikka maa minua suuresti kiinnostaakin. Nyt olen järjestämässä kesäkaudelle pariakin työmatkaa maahan, ja niiden yhteydessä onnistunee toivottavasti lomailu ja vierailu saksalaisten ystävieni luona.

Vielä komppaus helsinkilomailijoille: kuten olen viikonpäiväketjuisssa kaakattanut, olen itsekin ollut Helsingistä poissa sen verran pitkän aikaa, että yhä intoilen Helsinkituristeilusta, vaikka kyse onkin synnyinkaupungistani. Hienoa hommaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Angita

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Toukokuussa kityristeilylle Tukholmaan. Loppukesästä Washington DC:hen ystävien häihin. Morsian on vanhin ystäväni, jonka olen tuntenut vauvasta asti, sulhanen taas veljeni ystävä. Olen tavallaan siis saattanut heidät yhteen ja menen katsastamaan työni tuloksia. Amorina toimiminen on ihanaa! :h:
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Vadim kirjoitti:Ajattelin matkustaa Suomeen, rakkaaseen kotikaupunkiini Helsinkiin.
Itsekin ajattelin matkustaa ensi kesänä täältä Latokartanosta Helsingin keskustaan. Aion asua pari päivää hotellissa ja tutustua nähtävyyksiin sekä kauniiseen ympäristöön ylipäätään. Uskon todella, että näin saa aivan uudenlaisen, ainutlaatuisen näkökulman omaan kotikaupunkiinsa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Exsat

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä haluaisin ruskettua. Sen lisäksi haluaisin istua kahviloissa ja syödä kaikkea hyvää. Jos matkaseuraa löytyy (miehestä tai ystävistä), raha- ja työtilanne sallivat niin ensi kesänä voisi sitten jonnekin matkustaa.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Think »

Jonnekin korkealle, josta näkee pitkälle. Tai vaihtoehtoisesti merenpinnan tasolle, josta nousee korkeita vuoria. Oman pienuutensa näkeminen tuolla tavoin jaksaa olla kerta toisensa jälkeen avartavaa ja käsittämättömän hienoa...
Ovela kuin orgasmi
hebuli

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Suvinen kirjoitti:Raha on tiukilla; kerran pääsin jo matkatoimistoon asti kysymään lentojen hintoja Australiaan.
4000 euroa pisti sen verran hiljaiseksi, että ajattelin haudata unelman toistaiseksi.
Piti ihan tarkistaa ebookersista maksaako Australian-matka todellakin noin paljon, ja kyllä peeveli se kahdelta ihmiseltä näytti olevan halvimmillaan jotain vähän päälle 3500€, mitä katsoin meno-paluun jonnekin huhtikuuhun. Hatunnosto tutulleni joka tuntui käyvän kaveroimassa kyseisessä maassa vähän väliä... Taitaa lentolöpö olla hinnoissaan.
RolloTomasi

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kesälomalla haluaisin matkustaa San Franciscoon, mutta matkustan Lahteen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

hebuli kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Raha on tiukilla; kerran pääsin jo matkatoimistoon asti kysymään lentojen hintoja Australiaan.
4000 euroa pisti sen verran hiljaiseksi, että ajattelin haudata unelman toistaiseksi.
Piti ihan tarkistaa ebookersista maksaako Australian-matka todellakin noin paljon, ja kyllä peeveli se kahdelta ihmiseltä näytti olevan halvimmillaan jotain vähän päälle 3500€, mitä katsoin meno-paluun jonnekin huhtikuuhun. Hatunnosto tutulleni joka tuntui käyvän kaveroimassa kyseisessä maassa vähän väliä... Taitaa lentolöpö olla hinnoissaan.
Hei kiva seurapeli! Minä tarkistin American Airlinesin kautta (näiltä olen jostain syystä ostanut verraten usein edullisia lippuja - kerran jopa Helsinki-Ivalo-välille!) ja pääsin kesäkuussa hintaan 1761 dollaria (n. 1450 euroa?) per henki edestakaisin Helsingistä Sydney'iin. Kuka löytää seuraavan edullisemman?

Nimim. projektina Suvinen kenguruiden ruoaksi

PS Matkauutisia sen verran, että varasin juuri hotellin Tampereelta parin viikon päähän. Eksoottista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin