Törkeä tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Elukka kirjoitti: Siis että saan laiskotella. :oops: Ettei tulkita vahingossa väärin...
Pervertti! Nyt vasta huomaan! En nähny mitää kun mulla oli liikaa jotain savinaamiomönjää pläsissä.
<3
ninnithequeen

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elukka kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Ninni lupas jo et saan.
:shock: Nythän tää alkaa meneen jo berwån puolelle. :oops:
No todella :shock:
Siis että saan laiskotella. :oops: Ettei tulkita vahingossa väärin...
:lol:

No, mä oon vaan nii kaksmielinen että se on kuulemma jo vallan yksimielistä. Mieheni sanoin tämä siis.
Patz

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Patz »

You two, get a room!

Hei hoi, paskasti alkanut päivä hymyilee illasta. Postipoika oli pudottanut luukkuun ihkupihkun lahjakortin, jolla saan kasvo- ja jalkahoidon, kestovärin ja parit ruiskurusketukset. Jihuu, ehkä tästä myyrän näköisestä kumisaappaastakin kuoriutuu siedettävä pubiruusu!

Niin, ja kovinpaan kummastukseen vetäsin reippaan hikilenkin koiraa perässä raahaten, kylläpä helpotti!

Nyt kun vielä löytyis se sopiva loft-tyyppinen ratkaisu jostain hki:n sisäisen lippualueen sisältä. Ehkä se aurinko kohta möllöttää tähänkin risukasaan, vai kuinka!?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No niin, nyt on taas normimeininki. Pudotin kukkaruukun varpailleni, kaadoin tomaattikeiton hellalle ja parta jäi ovenväliin.

Menen punkkaan ennenkuin sattuu mitään vakavampaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Turbohaltija

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

:D
Dumari

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Cotona jo. Onneks huomenna tarvii mennä vasta kasiks töihin, vähän olis ny väsy. Piti onnitella kaveriakin äsken kun hänellä on huomenna vuosipäivä. Vuosi saikkua putkeen, siihen ei joka jäpä pystykään :D
Exsat

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Exsat »

urpiainen kirjoitti: Joskus sporalinjojen tuolle puolen uskaltautuessa olen kuitenkin hämmentynyt siitä, että vaikka omasta mielestäni puhun paikatonta yleissuomea, niin taidan olla väärässä: heti avatessani suuni ihmiset kuulevat minun olevan Helsingistä.
Mulla on sama juttu jyväskylänkielen kanssa. Kuvittelen puhuvani ihan samanlailla kun toisetkin, mutta heti toisen lauseen jälkeen joku sanoo, että: "Hei sä puhut tosi hauskaa murretta, mistä sä oot?". Tosin nykyisellään kun mun jyväskylä on saanut vaikutteita tampereesta, lahdenkielestä ja oulusta (pienellä, kun puhutaan kielistä, ei kaupungeista) niin sitä on ehkä vaikeampi paikallistaa.

Mun mielestä murteet on yleisesti hauskoja, ja tarttuvat muhun liiankin nopeasti. Ainoana poikkeuksena siis turku, joka on ärsyttänyt niin kauan kuin muistan. Tästä huolimatta yritin lukiossa olla suvaitsevainen ja seurustella turkulaisen kanssa. En ollut kovin hyvä siinä.
RolloTomasi

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

urpiainen kirjoitti:Kertokaa ihmeessä ajatuksianne murteista!
Onko lahtelaisittain puhuttu kalifornianenglanti murre?
1108

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Se on öitä, taas 35 min myöhässä mutta nyt maate.
Starflare

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Minä poden tätä perkeleen kiukuttelevaa selkää, ja elätän toiveita että pääsen huomenna treenaamaan siitä huolimatta. Nightynight :demoni:
Nowaysis

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ensimmäinen kosketus oulunmurteeseen oli kun naapurin tyttö tuli kysymään "Alakko nää mua?" ja minä kysyin vieressä seisovalta äidiltä että mitä tuo tyttö haluaa. Kotona meillä puhutaan jyväskylää with a pohjoispohjalainen twist. Järkytystä aiheutti aikoinaan pikkuveljeni ilmoittaessaan haluavansa "pannaania". Juu. Koulussa tietty oli pakko puhua oulua, turpiinhan sitä saa jos alakaa hienostelemaan jollai vieraila kielilä(hyyyiih, ihan noin pahasti en sentään puhunut;) ) Minusta Oulussa puhutaan aika kamalasti. Vieläkin puistattaa kun aikuiset ihmiset puhuvat ratiosta tai laukun hihinasta. Toisaalta, vanha murre on paljon hauskempaa kun siinä on niin paljon lainasanoja ruotsista. "Löytyykö siltä röökkynältä hantuukia?"

Savo on kyllä toinen kieli joka ei kauneuskilpailuissa pärjää. Tampere on vähän siinä ja siinä, ehkä ei niin kaunista mutta hieman huvittavaa. Lappilaisten ja karjalaisten miet ja siet ovat aivan ihquja, samoin tykkään jänkhäläisten puheesta :P

Stadin slangista olen aina tykännyt, siinäkin ruotsalaislainat antavat kivan säväyksen, ja pidän siitä nuotista. Stadilaisilta oppii aina hyviä sanoja, viimeksi opittu "speksei". Uuh. Ja ihan parhautta on erään Anna P.:n harrastama oulun/stadin miksailu, hän saattaa lähteä vaikkapa himmaan dokkaileen. Myös Turussa puhutaan hauskasti, erityisesti pidän siitä että (vähän niinq)konditionaalia käytetään imperfektin tilalla, nuuH.

Tästä aiheesta voisi tässä virkeystilassa :roll: kirjoittaa vielä parikymmentä sivua, mutta säästän teidät moiselta. Tässä analyysissä ;) raapaistiin vasta murre/aksentti-innostukseni pintaa. Pakko vielä mainita svedujen "skeånska" ja englannista nooh-skotti-irkku-cockney ainakin
:h: Ehkä tästä aiheesta saa jatkaa huomenna, pliis?

Vielä pakko mainita, että minulle selvisi vasta viitisen vuotta sitten ettei "pahki" olekaan ns. yleissuomea. Siis daa.
Elukka

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Patz kirjoitti:You two, get a room!
Jaa mää vai? :oops:
mustanikki

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Lolita kirjoitti:
HotPants kirjoitti:Sun gissas kuulostaa ihqulta. Mut nimi olis voinu olla trendimpi, sillai vaiks Pexi Beckham. Esimerks!
Se on ihQ, tykkää suklaasta ja valkkarista, ihan niinkuin minäkin. Ja sipseistä. Oikeestaan se tykkää kaikista samoista ruuista kuin minäkin ja tykkää mun ihanista kengistäkin ja kirjoista. Me ollaan ihan samixet Pekan kaa.
Et kai sä vammanen syötä kissalle suklaata?? Kaikille kissantappajille eläimiä annetaankin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Nowaysis kirjoitti:Ensimmäinen kosketus oulunmurteeseen oli kun naapurin tyttö tuli kysymään "Alakko nää mua?" ja minä kysyin vieressä seisovalta äidiltä että mitä tuo tyttö haluaa. Kotona meillä puhutaan jyväskylää with a pohjoispohjalainen twist.
Samixet!1 Tosin se oli poika, enkä kysynyt ees keltään että mitä toi tarkoittaa, pidin auttamattomasti typeränä. Ensivaikutelma ei myöhempien vuosien aikana juurikaan korjautunut.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nowaysis kirjoitti:Vieläkin puistattaa kun aikuiset ihmiset puhuvat ratiosta tai laukun hihinasta.
Tästä olen samaa mieltä. Pohjanmaalla taannoin muuan isäntä innostui bensa-aseman kahvilassa haukkumaan kovaan ääneen porareita. Kyllähän minä tiedän, että Kosolan perintö elää niillä lakeuksilla, mutta että näin kova vastenmielisyys duunareita kohtaan? No, hetken kuluttua selvisi, että mies paheksuikin bodareita. :roll:
Nowaysis kirjoitti:Toisaalta, vanha murre on paljon hauskempaa kun siinä on niin paljon lainasanoja ruotsista. "Löytyykö siltä röökkynältä hantuukia?" (...) Stadin slangista olen aina tykännyt, siinäkin ruotsalaislainat antavat kivan säväyksen, ja pidän siitä nuotista.
Juu juu! Isäni pystyy halutessaan puhumaan sellaista 50-luvun slangia, josta on toisinaan vaikea sanoa, onko se väännettyä suomea vai ruotsia. Oma slangini on kyllä paljon köyhempää. Anna P:n fani olen jo ihan näillä tiedoilla minäkin!
Nowaysis kirjoitti:Ehkä tästä aiheesta saa jatkaa huomenna, pliis?
Se olisi peräti mukavaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mustanikki kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Se on ihQ, tykkää suklaasta ja valkkarista, ihan niinkuin minäkin. Ja sipseistä. Oikeestaan se tykkää kaikista samoista ruuista kuin minäkin ja tykkää mun ihanista kengistäkin ja kirjoista. Me ollaan ihan samixet Pekan kaa.
Et kai sä vammanen syötä kissalle suklaata?? Kaikille kissantappajille eläimiä annetaankin.
:cheer: :cheer: :cheer:

Ekan kerran mä olen saanut jonkun vetämään herneen niin syvälle nenään, että pitää oikein Mustanikillä haukkua. Ja vielä ihan ilman yrittämistä!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sinkkumatti

Re: Törkeä tiistai

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

mustanikki kirjoitti: Et kai sä vammanen syötä kissalle suklaata?? Kaikille kissantappajille eläimiä annetaankin.
Gattaca iskee..
Vastaa Viestiin