Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
daddykillkill

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Herra Manala kirjoitti:Kunnon tumpelo.
Puspus.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tais löytyä vihdoin oma uusi NASsi.

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30521/75/

Vielä kun näitä sais suomesta. Pistin jo verkkokuppaan kyselyä tuosta kikottimesta. Niillä on tuon vanhempi ja hitaampi rinnakkaismalli (DNS-323) myynnissä, jossa on tuohon uudempaan ja nopeampaan vehkeeseen verrattuna lisänä USB 2.0 liitäntä, verkkotulostuspalvelu ja torrent-palvelu. Ei mitään maata-mullistavaa siis, mutta nopeamman 321:n pitäisi olla noin 30 euroa edullisempi, eikä 323:kaan maksa kuin joku 155 euroa.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NASseista puheenollen Drobosta on tullut uusi versio jossa on myös FireWire -liitäntä. Mutta se ei NASsina ole edelleenkään yhtään sen parempi, sillä DroboShare liitetään edelleen USB:lla. Mutta ainakin prossutehoa säästyy hieman jos Drobon kytkee suoraan koneeseen, sillä FireWire ei vie CPU-tehoa samalla lailla kuin USB.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

^ Noi drobot ovat kyllä olleet suorituskyvyltään heikkoja testeissä. Kaiken kaikkiaan olen saanut sellaisen käsityksen että kyseessä on sellanen kutosen tai seiskan yleisarvosanan ansaitseva laite. Ei siis missään nimessä NASsien parhaimmistoa vaikka hanskaisikin levyrikot hyvin.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Väittävät myös että Drobo on "the world's only safe, expandable storage technology" - mutta kun mun ReadyNAS NV+:ssassani oleva X-Raid on sitä myös. Ei ihan yhtä vinkeällä tavalla kuin Drobo, mutta on silti. Sen voi levy kerrallaan laajentaa isommaksi - mutta jos haluaa lisää kapasiteettia, kaikki levyt pitää vaihtaa isommiksi. Jos käytössä on kaksi pienempää ja kaksi isompaa levyä, pitää vaihtaa Flex-Raidiin ja luoda kaksi volumea jotta kaiken levytilan saa käyttöön. Mutta silti, siinä on turvattu ja laajennettava tallennusteknologia. Mihin Drobo perustaa väitteensä?
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Tais löytyä vihdoin oma uusi NASsi.
Entäs tää? Tällä hetkellä blu-ray -aihiot maksavat varmaan enemmän kuin uusi kovalevy, mutta eiköhän niiden hinnat tuu ales.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Tais löytyä vihdoin oma uusi NASsi.
Entäs tää? Tällä hetkellä blu-ray -aihiot maksavat varmaan enemmän kuin uusi kovalevy, mutta eiköhän niiden hinnat tuu ales.
Olen katsomassa laitetta reilun satasen, en reilun tonnin hintaluokasta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Uusi kannettava syntsien kunniaksi!

Acer Extenza 5620Z, näyttö 15,4", prossu 1.87MHz Intel Dual-core Centrino T2390, muisti 2+1G, kovo 160G, Visva home premium(vaihdan kyllä työproffaan)ja halpa kuin saippuapala!
Viimeksi muokannut Niba, 07.09.2008 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Yönmustaritari kirjoitti:Siis ja nehän soi hyvin. Ei niin hyvin kuin musiikin toistoon tarkoitetut virallisten pää-äänilähteet tarkoitetaan mutta vähintäänkin riittävästi kun äänenpäine pysyy hillittynä.
Sama. Samat telkänpöntöt on helsingin koneen vieressä ja koska kuuntelen musiikkia lähinnä kuvatuubin kautta niin ei juuri pienet taajuuskorjaamattomuudet edes vituta. Saati että kuuntelisin selvin päin.

Mainiot keputtimet (Vekaralla on Z3tms-sarjaa, ihan passelit nekin) mutta jos kuuntelee musiikkia selvin päin ja hartaudella niin kyllä kannattaa hankkia ihan oikeat kai-arit.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Ohhoh! Mutta eikö siihen tavoitteeseen olisi riittänyt Harmony 555? :) (kysyy joku joka just osti kameran jossa on pelkästään lelumielessä hyödyllinen ominaisuus)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NegaDuck kirjoitti:^ Ohhoh! Mutta eikö siihen tavoitteeseen olisi riittänyt Harmony 555? :)
Kai Kungenkin olisi "riittänyt".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Itse asiassa ei, sillä se ei vastaa toiminnallisuudeltaan Harmonya. Mutta halvimmasta 555:stä ylöspäin ero on lähinnä näytön koossa, värikkyydessä ja öh, kosketeltavuudessa. Kaikki käyttävät samaa tietokantaa ja PC-ohjelmistoa.

Itse päädyin 555:een sen takia että se käyttää ihan normaaleja AAA-paristoja sisäänrakennetun akun sijaan. Eikä pöydälle tule kaukkarin lisäksi mitään ylimääräisiä telakointipömpeleitä.

Mut on toi kyl hiano. :D
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:^ Itse asiassa ei, sillä se ei vastaa toiminnallisuudeltaan Harmonya.
Mikä tää huikea toiminnallisuusero sitten on? Kungen ei ehkä tarjoa yhtä monia erilaisia makropaikkoja tai yhtä koleeta valaistusta/näyttöä, mutta on se silti mielestäni valovuoden edellä hinta/laatu/käytettävyyssuhteeltaan yhtäkään luigitekin harmonikkaa. Nää peruskapulaharmonyt on kuitenkin tosiaan aika basic-vehkeitä, jotka ei oikein anna perusteita sille mukanatulevalle hintalapulle jos lähtee vertaamaan tollaseen monta kertaa halvempaan kungeniin, joka kuitenkin hoitaa käytännössä ihan samat asiat ihan yhtä hyvin, ja voisi sitä kautta olla ihan "riittävä" varsinkin jos puhutaan jonkun toisen ihmisen käyttötarpeista joita ei välttämättä tiedetä ihan niin hyvin kuin niitä omia.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Mikä tää huikea toiminnallisuusero sitten on?
Laaja tietsikan kautta päivitettävä laitetietokanta joka varmistaa että ohjauskoodit toimivat just eikä melkein eikä laitetta tarvi pahemmin opettaa. Takana erittäin huono kokemus Kameleon-kaukkarista. Joka tosin taisi olla viallinen maanantaikappale.
on [Kungen] silti mielestäni valovuoden edellä hinta/laatu/käytettävyyssuhteeltaan yhtäkään luigitekin harmonikkaa ... varsinkin jos puhutaan jonkun toisen ihmisen käyttötarpeista joita ei välttämättä tiedetä ihan niin hyvin kuin niitä omia.
Öh. Kai Bluntlylla oli kuitenkin joku syy ostaa Harmony eikä Kungen?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NegaDuck kirjoitti:Laaja tietsikan kautta päivitettävä laitetietokanta joka varmistaa että ohjauskoodit toimivat just eikä melkein eikä laitetta tarvi pahemmin opettaa.
Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa koskapa kyseisen kapulan käytössä perusajatuksena on makroja muistuttavat aktiviteetit, joita täytynee tehdä melkoisesti jos haluaa päästä tulevaisuudessa helpolla. Näiden tekeminen voi vain vaatia melkoista hinkkaamista.
NegaDuck kirjoitti:Kai Bluntlylla oli kuitenkin joku syy ostaa Harmony eikä Kungen?
Luultavasti sama kuin miksi joku ostaa jenkkikärryn perusrotiskon sijaan, pippelinpidennys. Toisaalta on tuossa peruskapulaan verrattuna paljon hyviä puolia kuten juuri hyvä valaistus, suurin osa toiminnoista voidaan suorittaa max parin nappulan hipaisulla eli jopa mutsini voi osata käyttää sitä varsinkin kun kaiken saa vieläpä på finska.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mikä tää huikea toiminnallisuusero sitten on?
Laaja tietsikan kautta päivitettävä laitetietokanta joka varmistaa että ohjauskoodit toimivat just eikä melkein eikä laitetta tarvi pahemmin opettaa. Takana erittäin huono kokemus Kameleon-kaukkarista. Joka tosin taisi olla viallinen maanantaikappale.
Niin no en tiedä. Mä en oikein koskaan ole tykännyt noista ohjauskoodeista, koska ne laittaa joitakin nappuloita sinne minne en välttämättä itse haluaisi. Mulla vahvistimen kaukosäädin on oppiva yleiskaukosäädin, ja olen sille opettanut jokaisen laitteen nappulat ihan infrapunaoppimisella ja juuri niille paikoille kuin haluan. Vie aikaa huiman vartin verran, ja paljoa vähemmällä ei varmasti pääse alkamalla instaamaan softia koneelle ja etsimään kokeilemalla usb:n kautta leikkien jotain oikeita ohjauskoodeja. Niin kauan kun kake oppii infrapunasta nappulat, en keksi laitetietokannoille oikein mitään muuta käyttöä kuin korkeintaan niiden näppäimien kohdalla, jotka hyötyvät pidemmästä pohjaanpainamisesta kuten volume. Nämä ei välttämättä aina toimi opetuksen kautta vaan vaativat sitten peräkkäisiä painalluksia volumen kasvattamiseksi haluamalle tasolle jos sitä haluaa nostaa enemmän kuin pykälän kerrallaan.
on [Kungen] silti mielestäni valovuoden edellä hinta/laatu/käytettävyyssuhteeltaan yhtäkään luigitekin harmonikkaa ... varsinkin jos puhutaan jonkun toisen ihmisen käyttötarpeista joita ei välttämättä tiedetä ihan niin hyvin kuin niitä omia.
Öh. Kai Bluntlylla oli kuitenkin joku syy ostaa Harmony eikä Kungen?
No puhuin tuossa lähinnä noista Harmonyn peruskapuloista, jotka vastaavat paremmin Kungenin ominaisuuksia, ulkonäköä ja käytettävyyttä, kuten tuo Harmony 555, mutta maksavat 10 kertaa enemmän. Noi makromultimediamegapaneeliläystäkkeet ovat sitten oma lukunsa. Eipä nekään noin 30 kertaa kalliimpina hinta/toiminnallisuussuhteessa Kungenille pärjää mitenkään päin, mutta jos niiden foldaavia kosketusvalikkoja ja muita sen kaltaisia ominaisuuksia kokee tarvitsevansa, niin vertailu on huomattavasti epäkelvompi kuin oppivaan peruskapulaan nähden.
1108

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mä nyt tiedä onko tämä nörttiasia mutta tämän ostin:

http://www.tecsol.tarjoaa.fi/tuotteet.html?id=1/48&ok

Ja tehoa muuten löytyy! Isolla luki että älä suuntaa valoa silmiin. No miehän bojotin öögaan heti samantien ja voin sanoa että kylä kirpas. On se 170 Lumenia aika perkeleesti.

Ainoa mikä harmittaa niin on hinta, se saatana oli taskulampusta aivan kipeä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1108 kirjoitti:Ainoa mikä harmittaa niin on hinta, se saatana oli taskulampusta aivan kipeä.
Ja aika nopeasti taitaa himmetä tuommoiset ledit.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
1108

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Bluntly kirjoitti:Ja aika nopeasti taitaa himmetä tuommoiset ledit.
200 000h? Ei mielestäni kovin nopeasti ja 10v takuuta tuikulla jos himmenee.
Monsieur Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

1108 kirjoitti:Ja tehoa muuten löytyy! Isolla luki että älä suuntaa valoa silmiin. No miehän bojotin öögaan heti samantien ja voin sanoa että kylä kirpas. On se 170 Lumenia aika perkeleesti.
Ollaankos sitä nyt vähän ylidramaattisia? Tavallinen 60W hehkulamppukin antaa 800 lumenia.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Melkein unohdin että tämä ketju oli olemassa. No, mulle tuli postissa muutama päivä takaperin tämmönen ja tämmönen:

KuvaKuva

Zoom H-2 on siis digitaalitallennin jossa on neljä mikrofonia. Siinä on erinomainen äänenlaatu ja mikrofonien signaali-kohinasuhde on loistava. Paitsi käyttää liikkkuvaan kenttänauhoitukseen sen voi myös kytkeä suoraan tietokoneeseen ja käyttää sitä USB-mikrofonina.

Soundman OKM taas on stereomikrofoni joka laitetaan korviin. Tällöin saadaan erittäin autenttisia binauraalisia tallenteita. Jos niitä kuuntelee kuulokeet päässä, tulee erittäin vakuuttava vaikutelma siitä kuin olisi itse paikalla, sillä pään ja korvien muoto vaikuttavat mikrofoneihin saapuvaan ääneen ja aivot osavat tulkita nämä vaikutukset ja antaa äänelle tilavaikutelman. Yksi kuuluisimmista binauraalisista tallenteista on "virtual haircut". Kokeilkaapas kuunnella se kuulokkeet päässä ja silmät kiinni.

Nämä kaksi toimivat vallan hyvin yhdessä.
1108

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Monsieur Manala kirjoitti:Ollaankos sitä nyt vähän ylidramaattisia? Tavallinen 60W hehkulamppukin antaa 800 lumenia.
Kysyikö kukaan paljonko joku vitun hehkulamppu antaa lumeneita? Ei tainnut, mutta meidän oma vappupallo päästi iloisen aivopierun niin että pelmahti ja liihotti nillittään.

Hyvin sä manala taas kerran kiskot.
Tix

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:
1108 kirjoitti:Ja tehoa muuten löytyy! Isolla luki että älä suuntaa valoa silmiin. No miehän bojotin öögaan heti samantien ja voin sanoa että kylä kirpas. On se 170 Lumenia aika perkeleesti.
Ollaankos sitä nyt vähän ylidramaattisia? Tavallinen 60W hehkulamppukin antaa 800 lumenia.
Joo, kaikille on valtava yllätys se, että wattimäärällä ja laskennallisella valovirrallalla on matemaattinen yhteys. Lumenit eivät kuitenkaan kerro yhtään mitään siitä, että mikä on valovirran suunta. Tiukasti keskitetty valokeila on junous teoreettisista lumeneista riippumatta vähän muuta kuin joku vitun hehkulamppu.

Iso 6 D-pariston maglite pääsee johonkin 160 lumeniin. Rajuhan tuo lumenarvo pikkulampulle on jos pitää paikkaansa. Sopii sellaista suuntailla silmäänsä jos haluaa. Mä valkkaisin mielummin sen 60W hehkulampun.
1108

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Sopii sellaista suuntailla silmäänsä jos haluaa. Mä valkkaisin mielummin sen 60W hehkulampun.
Tuikutin junous poks zäp vahingossa öögaan.

Verokkina kun käyttää Maglite 4D mallia niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Pikkutuikku säädettynä pieneksi täpläksi on uskomattoman kirkas, maglitellä mitään jakoa. Tiedä sitten kuinka maglite innostuu valaisemaan jos siihen ostaa led polttimon.

Mutta syy miksi pikkulampun ostin on ihan simppeli: tahdoin pienen tehokkaan lampun joka menee taskuun.

Mutta perse kun olisi pitänyt ostaa 60W hehkulamppu ainoastaan. Tullut sitten taas mieleen.
Vastaa Viestiin