Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja MrM »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... RRWidgetID

Samassa linkissä arvosteluni kakesta.

Tuo ääniohjaus ymmärtää suomea yllätävän hyvin. Sille on vain vaikea keksiä järkevää käyttöä :)
Munkin töllössä tuli mukana extra-kake jossa on touchpad ja äänikomentojen "siirto" TV:lle. TV tosin ymmärtää niitä äänikomentoja ilman kakeakin, joten mieluummin vaan huudan vähän kovempaa. Itse smart-kakelle en ole juuri mitään lisäarvoa keksinyt peruskaken vuoksi. Ääniohjaushuutelua käytän ainoastaan komennoille "Seuraava" ja "Edellinen", jotka siis vastaavat kaken näppäimiä |<< ja >>| joita kummassakaan kakessa ei jostain kumman syystä näytä olevan ollenkaan, vaan ainoastaan kelaus eteen ja taakse eli << ja >>. Niiden yläpuolella on kyllä kaken kuoreen merkitty harmaalla nuo |<< ja >>|, joten se toiminto kai pitäisi jotenkin saada niiden samojen nappuloiden kautta lähetettyä, mutta en kaikella pääni puhki raapimisellakaan ole keksinyt että miten helvetissä muka. Kokeiltu on tupla- ja triplanäpäytyksiä, pohjassa pitkään pitämisiä ja ties mitä, mutta aina niistä tuntuu irtoavan pelkkää kelaamista.

Normaalissa TV-käytössähän noilla ei tee yhtään mitään, mutta kun televisiolla on pääsy myös tietokoneen video- ja mp3-kansioihin, previous & next -nappulat olisivat niissä tilanteissa joskus ihan toivottuja. Ai niin, huudanhan mä sille töllölle joskus myös että voisitko sammuttaa tai käynnistää ittes, jos sellanen ajatus tulee joskus päähän ollessani muualla kuin TV:n edessä sohvalla. On ne hienoja.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No niin! Nyt keksin itselleni uran. Alan henkisesti huutamisesta järkyttyneiden televisioiden huuhaa-parantajaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Chromecast

35 oravannahalla (+toimituskulut) television HDMI-liitäntään menevä peukalonkokoinen videostreamausmokkula. Ottaa käskyjä wlanin yli Androideilta, IOS-laitteilta ja Chrome-selaimilta. Käytännössä yhteensopivissa sovelluksissa on nappi että pistäpä pyörimään Chromecastiin, joka hoitaa sitten videon netistä itsenäisesti. Chromessa minkä tahansa tabin sisällön saa streamattua myös, videon pakkaamisen hoitaa silloin koneella pyörivä selain enkä nyt ihan videoita noin katselisi.

Jos yhteensopiva laite löytyy, niin tällä saa kyllä pirun kätevästi Netflixin ja Youtuben telkkariin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -valkoinen

Ei yön aikana ehtinyt ladata aivan täyteen saakka. Paketissa ei tule muuntajaa mukana, ehkä tehokkaammalla muuntajalla voisi toimia paremmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt oli samassa ajassa ja samalla muuntajalla ladannut täyteen. Kenties kännyn paikka latauslaatan päällä vaikuttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei mun, mutta pakko olla nörtein gadget ikinä.

http://uproxx.com/gammasquad/2015/09/54 ... elicopter/
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Muuten erinomainen, mutta mukiteline taisi puuttua :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Astianpesukoneessa on wifi. Pakkohan se oli asentaa. Nyt voin käynnistää pesukoneen etänä :dumb:

Oikeasti en keksi tuosta mitään hyötyä. Pesukone voi nyt pushata viestiä, että vedenpehmennys tai kirkaste loppu, mutta jää kyllä marginaaliseksi hyödyksi.

Jossain luki, että oikeasti noita kodinkoneiden nettiyhteyksiä laitetaan, jotta valmistajat saavat reaaliaikaista dataa koneistaan. Ehkä. En lukenut sopimusta läpi, suostuinko tuohon.

Tai sitten valmistajat ajattelevat, että edes joku valitsee koneen tuolla perusteella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja pirun helppo päästä sun verkkoon kun noissa ei kovin kummoiset turvatoimet ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 27.10.2021 12:27 Ja pirun helppo päästä sun verkkoon kun noissa ei kovin kummoiset turvatoimet ole.
Joo. Tuota mietin jo eilen..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2021 12:19 Astianpesukoneessa on wifi. Pakkohan se oli asentaa. Nyt voin käynnistää pesukoneen etänä

Oikeasti en keksi tuosta mitään hyötyä. Pesukone voi nyt pushata viestiä, että vedenpehmennys tai kirkaste loppu, mutta jää kyllä marginaaliseksi hyödyksi.
Meidän tiskarissa kanssa wifi, en ole viitsinyt asentaa. Luulen, että perustornissakin olisi wifi.

Lämpöpattereissä etähallinta on jees, valaistuksessa semijees. Roboimurin kohdalla taas aika turha.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.10.2021 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2021 12:19 Astianpesukoneessa on wifi. Pakkohan se oli asentaa. Nyt voin käynnistää pesukoneen etänä

Oikeasti en keksi tuosta mitään hyötyä. Pesukone voi nyt pushata viestiä, että vedenpehmennys tai kirkaste loppu, mutta jää kyllä marginaaliseksi hyödyksi.
Meidän tiskarissa kanssa wifi, en ole viitsinyt asentaa. Luulen, että perustornissakin olisi wifi.

Lämpöpattereissä etähallinta on jees, valaistuksessa semijees. Roboimurin kohdalla taas aika turha.
imho lämpöpatterit selvä järki ja roboimurin laittaisin järkeväksi myös. Onhan se ok, jos voi käynnistää imuroimaan silloin kun ei ole kotona. Meillä ei roboa ole koiran takia.

JOs jääkaappi osaisi itsenäisesti tilata ruokaa, kun huomaa olevan tarvetta, siitä olisi hyötyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2021 13:37 roboimurin laittaisin järkeväksi myös. Onhan se ok, jos voi käynnistää imuroimaan silloin kun ei ole kotona.
Roboimuri jää säännöllisesti jumiin. Etäkäynnistys jää lähinnä teoreettiseksi optioksi ihannetapauksissa. Tietty wifin kautta robo sitten huutelee "help me..."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kissani istui vanhan läppärin näytön halki maanantaina töissä ollessani. Kait siinä oli kiva 7,7 kiloisen katin paistatella päivää. 5 vuotta sekin toimi, kunnes ei enää näyttö pelannut. Kauhea homma oli lainata sopivaa ulkoista näyttöä, jotta sai siirrettyä kaiken talteen ulkoiselle kovolle. Ja heti tilasin uuden koneen, jolla nyt kirjoitan.

Tällaisen peruslaitteen hankin. https://elisa.fi/kauppa/tuote/asus-f515 ... ntOption=1

Toivottavasti kissa keksii jatkossa taas istua muualla seuraavan 5 vuoden ajan. :roll:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 29.04.2022 17:05 Kissani istui vanhan läppärin näytön halki maanantaina töissä ollessani.
:o

Luulisi, että läppäreiden pitäsi olla kissan kestäviä. Kuitenkin lienee aika tavallista, että kissat niiden päällä istuskelevat. Sun kissasi on tosin aika raskassarjalainen 😛
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti: 02.05.2022 11:46 ^kuulostaa meriselitykseltä vakuutusyhtiölle.
Mulla kerran työntekijä ilmoitti, että tarvii uuden koneen.

Hänen läppärin näyttö oli mennyt rikki, kun joku oli painanut siitä läpän kiinni siirtääkseen sen pois tieltä, kun hän oli jättänyt sen toimistoll auki. Valitettavasti siitä läppäristä ei olisi saanut laittaa läppää kiinni, koska sen näppäimistön viereen oli kiinnitetty hänen onnenkivi, joka siis halkaisi näytön kiinni painettaessa.

Itsekin hetken pyörittelin, että mitä vakuutusilmoitukseen pannaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

daah! "onnenkivi halkaisi näytön"!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.05.2022 13:01 daah! "onnenkivi halkaisi näytön"!1
Kävipä tuuri. Tuli uus läppäri. Onnenkivi toimittaa :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 02.05.2022 12:57 Hänen läppärin näyttö oli mennyt rikki, kun joku oli painanut siitä läpän kiinni siirtääkseen sen pois tieltä, kun hän oli jättänyt sen toimistoll auki. Valitettavasti siitä läppäristä ei olisi saanut laittaa läppää kiinni, koska sen näppäimistön viereen oli kiinnitetty hänen onnenkivi, joka siis halkaisi näytön kiinni painettaessa.
Onnenkiven lisäksi tässä viestissä kiinnostaa minulle vieras puhekielisyyden taso tuossa, miten jätät possessiivisuffiksin pois muuten aika formaalilla tavalla ilmaistun persoonapronominin yhteydessä yksikön kolmannessa persoonassa. Tai siis voisin helposti kirjoittaa "mun läppärin näyttö oli mennyt rikki..." (ja vastaavasti onnenkivestä) ja työntekijästä kolmannessa persoonassa puhuttaessa jopa "sen läppärin näyttö...". Mutta jos kirjoitan "hänen", tuntuu melkein välttämättömältä kirjoittaa "hänen läppärinsä näyttö...". Kiinnostavaa. Pitkästä aikaa on Aito_Johannaa ikävä, jonkun osaavamman pitäisi selvittää mulle tähän liittyviä nyansseja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Juu, taivutukset kunniaan! (Paitsi läppäreiden näyttöjen taivuttelut. Ei ne yleensä kestä sitäkään..) :D
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 02.05.2022 13:49
exsu kirjoitti: 02.05.2022 12:57 Hänen läppärin näyttö oli mennyt rikki, kun joku oli painanut siitä läpän kiinni siirtääkseen sen pois tieltä, kun hän oli jättänyt sen toimistoll auki. Valitettavasti siitä läppäristä ei olisi saanut laittaa läppää kiinni, koska sen näppäimistön viereen oli kiinnitetty hänen onnenkivi, joka siis halkaisi näytön kiinni painettaessa.
Onnenkiven lisäksi tässä viestissä kiinnostaa minulle vieras puhekielisyyden taso tuossa, miten jätät possessiivisuffiksin pois muuten aika formaalilla tavalla ilmaistun persoonapronominin yhteydessä yksikön kolmannessa persoonassa. Tai siis voisin helposti kirjoittaa "mun läppärin näyttö oli mennyt rikki..." (ja vastaavasti onnenkivestä) ja työntekijästä kolmannessa persoonassa puhuttaessa jopa "sen läppärin näyttö...". Mutta jos kirjoitan "hänen", tuntuu melkein välttämättömältä kirjoittaa "hänen läppärinsä näyttö...". Kiinnostavaa. Pitkästä aikaa on Aito_Johannaa ikävä, jonkun osaavamman pitäisi selvittää mulle tähän liittyviä nyansseja.
Mulla on tästä teoria. Mun mielessä tarina ei kulje "hänen" vaan "Mirjan" (nimi muutettu). En halunnut käyttää oikeaa etunimeä, joten korvasin sen itselleni vähemmän tyypillisellä "hänen"- puhuttelulla. Hänettely kuulostaa turkulaiselta ja haluan yleensä irtisanoutua sellaisesta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 04.05.2022 9:17
urpiainen kirjoitti: 02.05.2022 13:49
exsu kirjoitti: 02.05.2022 12:57 Hänen läppärin näyttö oli mennyt rikki, kun joku oli painanut siitä läpän kiinni siirtääkseen sen pois tieltä, kun hän oli jättänyt sen toimistoll auki. Valitettavasti siitä läppäristä ei olisi saanut laittaa läppää kiinni, koska sen näppäimistön viereen oli kiinnitetty hänen onnenkivi, joka siis halkaisi näytön kiinni painettaessa.
Onnenkiven lisäksi tässä viestissä kiinnostaa minulle vieras puhekielisyyden taso tuossa, miten jätät possessiivisuffiksin pois muuten aika formaalilla tavalla ilmaistun persoonapronominin yhteydessä yksikön kolmannessa persoonassa. Tai siis voisin helposti kirjoittaa "mun läppärin näyttö oli mennyt rikki..." (ja vastaavasti onnenkivestä) ja työntekijästä kolmannessa persoonassa puhuttaessa jopa "sen läppärin näyttö...". Mutta jos kirjoitan "hänen", tuntuu melkein välttämättömältä kirjoittaa "hänen läppärinsä näyttö...". Kiinnostavaa. Pitkästä aikaa on Aito_Johannaa ikävä, jonkun osaavamman pitäisi selvittää mulle tähän liittyviä nyansseja.
Mulla on tästä teoria. Mun mielessä tarina ei kulje "hänen" vaan "Mirjan" (nimi muutettu). En halunnut käyttää oikeaa etunimeä, joten korvasin sen itselleni vähemmän tyypillisellä "hänen"- puhuttelulla. Hänettely kuulostaa turkulaiselta ja haluan yleensä irtisanoutua sellaisesta.
Kuulostaa uskottavalta teorialta. Tosiaan toi hänettely tuntui tuossa vähän keinotekoiselta, ja tämähän se selittäisi. En muuten tiennyt, että hänettely on jotenkin leimallisesti turkulaista. Mä ehkä miellän itse sellaisen keinotekoisehkolta kuulostavan hänettelyn suomenruotsalaisten tuttujeni jutuksi, joilla koulusuomi painaa läpi puhekieleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon luullu, että "hän" sanaa käytetään nykyään enää koirista puhuttaessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 04.05.2022 10:12 Mä oon luullu, että "hän" sanaa käytetään nykyään enää koirista puhuttaessa.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin