Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

Mä haluan uuden pelikoneen, kun vanhalle biliboksille ei ole mitään kivaa peliä tarjolla. Tai siis on, mutta ne on pelattu jo. Sitä paitsi biliboksi on jo niin vanha, että kaikki nauraa mulle. Jopa tyttöystävä, tai ainakaan se ei ymmärrä miksi vitussa, minä, aukuinen äijä ostaisin "jonkun ihmeen pelikonsolin" No en minäkään ymmärrä, mutku mä haluan.

Siis kumman mä ostan. Kummalle on peremmin pelejä tarjolla, ja kummalle tulee paremmat pelit. Näppis/hiiri-tuki ja pelituki niille? Mitä hä?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti: Kummalle on peremmin pelejä tarjolla, ja kummalle tulee paremmat pelit. Näppis/hiiri-tuki ja pelituki niille? Mitä hä?
Aiemin oisin sanonut ett billbox360, mutta nyt mielipide on kääntynyt PS3 puoleen, huolimatta miehisestä hintalapusta. PS3 grafiikkamaailma mielestäni pyyhkii 360:llä pöytää koska tahansa, plus PSP+PS3 yhteys on hiano ja luo mobiilille pelaajalle paljon uusia mahdollisuuksia, kunhan tässä kehittyy.

PS3 on tulossa näppis und hiiri-tuki, ellei liinux hörhelöt ole jo sellaista väsäillyt. Ja omasta mielestä pelivalikoima on himottavampi PS3:lle.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Googlebot

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Annan ääneni Xbox360:lle, enemmän minun makuuni olevia pelejä vaikka ei tarpeeksi silläkään. Käytännön grafiikka- ja tehoeroa noilla kahdella konsolilla ei ole, jotkut pelit näyttävät paremmilta Boxissa ja jotkut PS3:ssa.

Ainoa henk.koht. syy minulle valita PS3 Boxin puolesta olisi Gran Turismo 5. Erityisesti PS3:ssa vituttaa sen uudemmissa malleissa pois tiputettu PS2-tuki. Xboxilla on sentään jonkinlainen taaksepäin-yhteensopivuus (tosin minulle XBox-pelejä ei ole juurikaan kertynyt, PS2-pelejä kylläkin).
MGandhi

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

masa kirjoitti: Siis kumman mä ostan. Kummalle on peremmin pelejä tarjolla, ja kummalle tulee paremmat pelit. Näppis/hiiri-tuki ja pelituki niille? Mitä hä?
Mies ostaa XBoxin. Tyttö tai hassuja seurapelejä haluava ostaa Sonyn.

XBoxin pelivalikoima on selkeästi äijempään makuun, mutta eiköhän tuokin tilanne ajan myötä tasoitu konsolien välillä.

Sonysta en osaa mitään oikein sanoa, mutta XBoxia ainakin voin omakohtaisten kokemusten myötä suositella.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

MGandhi kirjoitti: XBoxin pelivalikoima on selkeästi äijempään makuun
Tekeekö Xbox360:sta miehekkäämän se, että Rock Band- peli on Gamespotin sijalla 4, kun PS3 kys. peli on sijalla yksi.

Eipä noi listat kovin erillasia ole, PS3 on vaan parempi vaihtelu.

Top Xbox360-pelit: http://tinyurl.com/33rf2j

Top PS3-pelit : http://tinyurl.com/38bwrk
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

Hyvin te kundit vedätte ja kiitos siittä, mut mites noi hiirulaishommat. Onko molemmilla masiinoilla hiiri/näppistuki?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:Hyvin te kundit vedätte ja kiitos siittä, mut mites noi hiirulaishommat. Onko molemmilla masiinoilla hiiri/näppistuki?
Tässä Logitechin PS3 näppis: http://tinyurl.com/y9negl

BillBoxiin näppis+hiiren saa adapterin avulla

http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Duckzilla

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Xbox360:n tekee miehekkäämmäksi se, että sille ilmestyy vähemmän japani-ropeja tyyliin Final Fantasy.
Haemaeraemies kirjoitti:BillBoxiin näppis+hiiren saa adapterin avulla

http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html
Vaan moniko peli sitten tukee hiireä?
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

Haemaeraemies kirjoitti:Tässä

Cool. Operaton Flashpointin ja muiden lots of nappuloita-pelien pelaaminen konsolilla siirtyi juuri aimo harppauksen lähemmäs.. ja enää ainut kysymys on tämä :D
Duckzilla kirjoitti:Vaan moniko peli sitten tukee hiireä?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Duckzilla kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:BillBoxiin näppis+hiiren saa adapterin avulla

http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html
Vaan moniko peli sitten tukee hiireä?
Ei mitään tietoa, ei siitä ollut mitään puhetta, vaan siitä että saako hiirtä ja näppistä:p En tajua että miksei Billboxiin ole voitu laittaa mahdollisuutta suoraan lyödä kys, kappaleet kiinni, kun kerta on usb:kin tarjolla.

Onneksi mikkisofta tarkastelee pc-pelaajien tuntoa ja tuo markkinoille integroidun näppiksen ja ohjaimen Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Duckzilla

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

BTW, kyllä Xbox360 on tähänkin asti tukenut näppäimistöä USB:n kautta. Se toimii silloin kun kirjoitetaan viestejä siihen tekstinsyöttökenttään. Mulla on himassa olkkarissa semmoinen vinkeä valaistu mininäppis sitä varten.
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

Toi Assasins Creed näyttää kyrvikkäältä peliltä. Onks Aarne tai joku muu testannu?

http://www.gamespot.com/ps3/action/assa ... id=6182795

Mites Aarne box360 seikkailupelit muuten. Löytyyks?
Duckzilla

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Tässä vähän visuaalisempi arvio Assassin's Creedistä:
http://www.gametrailers.com/player/27616.html

Itse en ole testannut, mutta on kuulemma hyvä.
Mites Aarne box360 seikkailupelit muuten. Löytyyks?
Ei kovin kummoisesti. Vaan eikös äijille riitä kunhan saa räiskiä?

Jos roolipelimeininki kelpaa seikkailun lomassa, niin Mass Effect on ihan ehdoton eeppinen scifi-pläjäys.
Viimeksi muokannut Duckzilla, 23.11.2007 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Haemaeraemies kirjoitti:PS3 grafiikkamaailma mielestäni pyyhkii 360:llä pöytää koska tahansa
Itse asiassa olen kuullut muutaman pelin kohdalla boksin graffojen olevan pleikkaria parempaa. Lähinnä ruudunpäivitystasolla siis. Johtunee pitkälti siitä, että uusi pleikka on tällä hetkellä ohjelmoijille huomattavasti haastavampi alusta. Menee varmaan hetki aikaa, että oppivat repimään täydet tehot irti. Mutta esim. Call of Duty 4 kuulemma on täysin identtinen kummallakin koneella.
Haemaeraemies kirjoitti:PS3 on tulossa näppis und hiiri-tuki, ellei liinux hörhelöt ole jo sellaista väsäillyt.
PS3:ssa on ollut aina tuki kaikille usb-näppiksille. Pitäs vain hommata langaton sitä varten, mun pc-näppiksen piuha oli ihan liian lyhyt kun testailin. Toisaalta kaikkein tärkeintä olisi, että Travianin sais toimimaan pleikkaselaimella.
masa kirjoitti:Toi Assasins Creed näyttää kyrvikkäältä peliltä.
Ainakin PS-versio kaataa kuulemma koneen vähän väliä. Boksiversion bugisuudesta ei tietoa.
Viimeksi muokannut bedlam, 23.11.2007 12:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

Duckzilla kirjoitti:Tässä vähän visuaalisempi arvio Assassin's Creedistä:
Ziisas kuinka kaunis. Nähtävästi joutunen ostamaan itselleni joululahjan. :D
Vaan eikös äijille riitä kunhan saa räiskiä?
Nääh. Enemmän nappaa adventure/action genre. Musta vaan on kivempi lukea koko kirja, kuin lukea ekaa kappaletta nn-kertaa.


Mut 360 vaikuttaa siis paremmalta koneelta (Beddis). Onkos niiden myynnissä olevien versioiden eroilla väliä minkä ottaa?
NuoriDaavid

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:.


Mut 360 vaikuttaa siis paremmalta koneelta. Onkos niiden eroilla väliä minkä ottaa?
Meillä on tämä

Kiintolevy kannattaa olla.
bedlam

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Niin joo, eiköhän konsoleista kannata valita se, joka enemmän vastaa omia tarpeita. Boksille on tällä hetkellä laajempi pelivalikoima ja jos ihan pelkkää pelikonetta etsii, niin varmasti on parempi vaihtoehto.

Itselle pleikkari oli ihan selkeä valinta hinnastaan huolimatta. Ensinnäkin Sonyn ratti löytyi jo valmiiksi niitä tyttöjen rallipelejä varten. Toisekseen formuloita ei ole tällä hetkellä boksille saatavissa ja itselle formulointi on autopeleistä innostavinta. Blu-ray-soitin oli myös yksi suuri syy, vaikkei vielä teräväpiirtoleffoja hyllystä löydykään kuin yksi. Ohjaimen liikkentunnistus on myös joissain peleissä ihan hauska lisä, vaikka suurimmassa osassa pelejä valitseekin mielummin perus-tattiohjauksen.

Enemmän tuota on toistaiseksi tullut käytettyä nettiselaimena ja viihdekeskuksena, mutta hiljalleen alkaa innostavaa pelattavaa löytyä enemmän ja enemmän. Yksinoikeuspelithän nykyään ovat harvassa, ilmeisesti boksin yksinoikeus Bioshock saattaa sekin tulla pleikkarille ensi vuoden puolella. Sonylla ei ole tällä hetkellä Formuloiden lisäksi kuin Ratchet & Clank ja Drake's Fortune, joista ensinmainittu oli kuitenkin itselleni ihan pakkohankinta.
nokkaelain

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:.
Mut 360 vaikuttaa siis paremmalta koneelta. Onkos niiden eroilla väliä minkä ottaa?
Meillä on tämä

Kiintolevy kannattaa olla.
Lisäksi kannattaa välttää vanhoja Premium-versiotakin, joita varmaan on edelleen kaupoissa. Siis hajoamisongelman takia. En kyllä osaa sanoa, miten voi varmistaa, että saa sellaisen laiteversion, joka kestää paremmin.
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

Millainen dvd-soitin tossa 360:ssä on? Tarviiks siihen lisäkilkkeitä vai toimiiko ilmankin? Kaukosäädin?
bedlam

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

nokkaelain kirjoitti:Lisäksi kannattaa välttää vanhoja Premium-versiotakin, joita varmaan on edelleen kaupoissa. Siis hajoamisongelman takia.
Ja myös sen takia, että niistä puuttuu hdmi-liitin.
Googlebot

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

masa kirjoitti:Cool. Operaton Flashpointin ja muiden lots of nappuloita-pelien pelaaminen konsolilla siirtyi juuri aimo harppauksen lähemmäs.. ja enää ainut kysymys on tämä :D
Duckzilla kirjoitti:Vaan moniko peli sitten tukee hiireä?
Hiiri-/näppistuki jäänee yhtä suureksi harvinaisuudeksi kuin aikaisemmilla konsoleilla joille ne sai jälkitoimituksena, eli ei juuri ollenkaan. Syitä tuen puutteelle:

- Konsoleita pidetään yleensä olohuoneessa, eikä näppiksen ja hiiren käyttö ole siinä ympäristössä yhtä näppärää kuin kädessä pidettävän gamepadin => useimmat konsolistit eivät hanki tai käytä kb/m ainakaan jatkuvasti.

- Jos FPS-moninpelit tukisivat hiiriohjausta, asettaisi se verkkopelaajat eriarvoiseen asemaan kun hiirelläsohijat pwnaisivat muita pelaajia vasemmalla kädellä.

- Myös yksinpelien balanssin säätäminen vaikeutuu jos pitäisi huomioida samanaikaisesti sekä gamepadilla että hiirellä pelaavat. Gamepad-pelaajille sopiva pelin tempo ja vaikeustaso voisi olla hiiripelaajille aivan liian helppo. Yleisesti ottaen konsoli-FPS-pelit ovat kankeamman ohjauksen vuoksi huomattavasti hidastempoisempia kuin vastaavat PC-pelit, ja joutuvat käyttämään enemmän apuneuvoja kuten automaattitähtäys jne. Hyvä esimerkki on esim. Serious Sam:n PC ja PS2-versiot.

Olen jo vuosia ihmetellyt mikseivät konsolivalmistajat voi laittaa gamepadeihinsa pientä peukalolla ohjattavaa trackballia, joka toimisi suht sopivana hiirenkorvikkeena eikä tarvitsisi hiiren tavoin tasaista pintaa alustaksi?
bedlam

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sitä olen joskus miettinyt, että missä vaiheessa PS:n käyttämien blu-ray-levyjen kapasiteetti alkaa näkyä hyötynä verrattaessa boksin dvd-asemaan. Luin jostain, että uuden GTA-pelin tekijät ovat raapineet kovasti päätään, että kuinka saavat survottua x-box-version yhdelle levylle.
Googlebot

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

bedlam kirjoitti:Luin jostain, että uuden GTA-pelin tekijät ovat raapineet kovasti päätään, että kuinka saavat survottua x-box-version yhdelle levylle.
Millä tauhkalla ne ovat kyseisen pelin täyttäneet? Ykkösiä ja nollia sekaisin?
bedlam

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Googlebot kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Luin jostain, että uuden GTA-pelin tekijät ovat raapineet kovasti päätään, että kuinka saavat survottua x-box-version yhdelle levylle.
Millä tauhkalla ne ovat kyseisen pelin täyttäneet? Ykkösiä ja nollia sekaisin?
En tiiä, jos niillä on jo kakkoset ja kolmosetkin käytössä. Muistaakseni joutuivat edellistä osaakin musiikin osalta paikkailemaan enemmän kuin olisivat halunneet, joten kyllä kai hd-graffoilla ja tilaäänillä varustettu versio vielä suuremman paketin tekee.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Mä haluan uuden pelikoneen, kun vanhalle biliboksille ei ole mitään kivaa peliä tarjolla. Tai siis on, mutta ne on pelattu jo. Sitä paitsi biliboksi on jo niin vanha, että kaikki nauraa mulle. Jopa tyttöystävä, tai ainakaan se ei ymmärrä miksi vitussa, minä, aukuinen äijä ostaisin "jonkun ihmeen pelikonsolin" No en minäkään ymmärrä, mutku mä haluan.

Siis kumman mä ostan. Kummalle on peremmin pelejä tarjolla, ja kummalle tulee paremmat pelit. Näppis/hiiri-tuki ja pelituki niille? Mitä hä?
Et kumpaakaan. Updeittaat konettasi ostaen:

Intel E2160 prosessori 70e
Gigabyte GA-P35-DS3 emolevy 100e
2x1G Corsair 675MHz L4 muistia 40e
Nvidia Geforce 8800 GT 512Mt näytönohjain 200e

Ylikellotat biosista prosessorin toimimaan 2x nopeudella ja siinä sulle on nopea pelikone karvan yli 400 eurolla.