Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Onhan toi periaatteessa jännä, mutta ei herättänyt mussa mulletoi-himoa. Jollekulle toi saattaakin olla ihan hyvä hankinta, jos on yhtaikaa videotykin, iPod-telakan, muistikortinlukijan, pienen kaiutinjärjestelmän ja radio-ohjattavan lelun tarpeessa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:Ihme häröilyä verkkolevyjen ja yleensäkin ulkoisten levyjen kanssa juu.
...
Tähän mennessä tyytyväisin olen ollut (olisko ollut Landisk? pitää tarkistaa nimi kotona) verkkolevykoteloon joka tosin vaati että koneille, joilta levyyn halutaan yhteys, pitää asentaa ajurit.
Korjaus: kyseessä oli joku Akasa Integral. Ilmeisesti rajoituksena on että se tukee vain enintään 400 gigaisia (PATA) levyjä, minkä vuoksi sitä en olekaan enää nähnyt kauppojen hyllyillä. Mutta toimi muuten erinomaisesti minun tarpeisiini ja oli luotettava NDAS-levykehikko, johon vaihtelin lennosta eri kiintolevyjä tarpeen mukaan.
Myöhemmin ostin vielä "oikean" TCP/IP-pohjaisen verkkolevyn (lähinnä koska se tuki sekä PATA- että SATA-levyjä, kun noita PATA-levyjä on kuitenkin kertynyt) jota pitäisi päästä käpistelemään ilman lisäajurien asennusta
Tämä puolestaan oli AgeStar Landisk NCB3AST. Ihan turhaan ostin, minulla ei ole tälle yhtikäs mitään käyttöä juuri sen takia ettei se paska tue NTFS:ää vaan ainoastaan FAT32, ja Linuxissa kai NFS. Kuka hullu formatoi levyjään enää FAT-tiedostojärjestelmään ihanine 4Gt tiedostokokorajoituksineen, NTFS:ää heikompine turvaominaisuuksineen ja puuttuvine ominaisuuksineen? Ärsyttää että tuo FAT-rajoitus selvisi vasta ohjekirjasta, jotain 70 euroa roskiin.

Onko NegaDuckilla tiedossa RJ45-liitäntäistä verkkolevykehikkoa jossa olisi seuraavat ominaisuudet:

- suht halpa (ainakin alle 100€)
- RJ-45 liitäntä, toimii verkon yli mutta ei välttämättä TCP/IP (saa olla myös NDAS-levykehikko)
- tukee yli 500Gt PATA- ja SATA-levyjä
- tukee myös NTFS:ää
- helppo käyttöönotto (puoltaa mielestäni NDASia)
- voi käyttää verkon yli aivan kuten mitä tahansa kiintolevyä, eli partitioida/formatoida (myös NTFS)/defragmentoida jne. Windowsin normaaleilla työkaluilla.

Ei tarvitse mitään muita ekstraominaisuuksia kuten kykyä toimia itsenäisenä ftp-palvelimena, Bittorrent-latausmahdollisuus (esim. AgeStar Landiskissä on tuollainen ominaisuus, mitäköhän helvettiä sillä oikeasti tekee?) jne.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Onko NegaDuckilla tiedossa RJ45-liitäntäistä verkkolevykehikkoa jossa olisi seuraavat ominaisuudet:
Ei ole ihan kylmiltään tiedossa, mutta Verkkiksessä on oma kategoria näille, eiköhän sieltä löydy sopiva.

Esimerkiksi D-Link DNS-313 vaikuttaa ainakin ihan äkkivilkaisulla järkevähköltä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:Ei ole ihan kylmiltään tiedossa, mutta Verkkiksessä on oma kategoria näille, eiköhän sieltä löydy sopiva.

Esimerkiksi D-Link DNS-313 vaikuttaa ainakin ihan äkkivilkaisulla järkevähköltä.
No kun en ole vakuuttunut että ovat sopivia. Äkkiseltään kaikki vilkaisemani (myös tuo yllä linkitetty) ovat NAS-levyjä joihin on tungettu jotain käsittämättömiä "sisäinen iTunes-palvelin ja integroitu Bittorrent-clientti"-ominaisuuksia, eikä selvinnyt mitä tiedostojärjestelmiä tukevat ja näkyvätkö Windows-ympäristössä ihan normaaleina levyasemina joita voi operoida vapaasti aivan kuten IDE- tai USB-kaapelin päässä olevia levyjä. Ei viitsisi enää ostaa toista AgeStaria joka lentää samantien roskikseen. Näyttivät edelleen myyvän tuota samaa NCB3AST:täkin joka minulla jo onkin ja on ihan paska.

No joo, ajattelin jos sulla olisi omia kokemuksia jostain hyvästä vaihtoehdosta, mutta kai pitää alkaa googlettaa vain kovemmin. Pahus ettei Datadog myy enää Akasa Integralia, mutta ehkä MB Hintaseurannasta löytyy.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:No joo, ajattelin jos sulla olisi omia kokemuksia jostain hyvästä vaihtoehdosta, mutta kai pitää alkaa googlettaa vain kovemmin.
Ei mullakaan mitään erityisen hyviä kokemuksia ole. Mulla on kaksi Lidlin DataBox NDAS 400 -levyä, jotka ovat siis valmiiksi rakennettuja eli niihin ei voi iskeä haluamaansa levyä. Ne pitää ajurin avulla mountata / unmountata aina kun niitä käyttää (eikä konetta saa laittaa hibernate -tilaan jos levy on mountattuna), mutta toisaalta niitä voi käytellä Windowsin normaaleilla levytyökaluilla, eli defrag ja chkdsk onnistuvat ongelmitta.

Lisäksi minulla on yksi Packard Bellin verkkolevy (NetStore), mutta se toimi vain FATtina ja jossain vaiheessa yhteys kuoli kokonaan. Menin vipuun (joku koiranleuka neuvoi forumilla että "formatoi levy, niin se ei oikeasti formatoidu ja yhteys herää taas") ja levy tyhjeni. Nyt käytän sitä USB-levynä.

Nyt olen googlettanut isomman RAID-tyylisen tsydeemin perään, ja löysin haluamani (ReadyNAS NV+). Eli noista irtokehikoista ei ole kokemuksia, sajnálom.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Verkkolevytarpeistani taisi jäädä korostamatta tärkeää olevan että pystyisi suht helposti vaihtamaan kehikkoon toisen (PATA tai SATA) levyn lennosta joutumatta sulkemaan ja käynnistämään itse tietokonetta uudestaan. Vähemmin tärkeänä kakkosvaatimuksena tulee kyky ottaa kyseiseen levyyn verkon yli yhteys eri koneilta (=läppärini WLANin yli).

USB-kehikot ajaisivat muuten asiansa mutta ovat olleet käytössäni todella epävarmoja ja hukkaavat koko kiintolevyn tiedostot pahimmassa tapauksessa. Eivätkä ne tietenkään täytä kakkosvaatimustakaan, mutta USB-kehikon siirtäminen läppärin luokse ei ole mahdoton tehtävä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:USB-kehikot ajaisivat muuten asiansa mutta ovat olleet käytössäni todella epävarmoja ja hukkaavat koko kiintolevyn tiedostot pahimmassa tapauksessa.
Olen nykyään niin vainoharhainen että unmounttaan jopa muistitikut ja digikamerat Safely Remove -toiminnolla ennen irroittamista. Minäkään kun en oikein luota USB:hen.

Yritin kerran defragata yhtä USB-levyä, ja se jäi rouskuttamaan "ikuisesti", eli vaikka defragaus päättyi levy jatkoi rutinaa rutisemasta päästyäänkin eikä sitä saanut unmountattua. Häiritsevää.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Noniin, yö vietetty nysväten bittiä, mutta ehkäpä tämä tästä. 120 gigasta sain pelastettua tärkeimmät, noin 30 gigatavua vanhan läppärin kovalevyltä, mutta siitäkin on about neljäsosa korruptoitunutta kuraa, ja pitäisi jaksaa tonkia kaikki kama läpi että onko se enää kunnossa.

Nyt on haluamani levyosiot, 60 gigaa C:lle/käyttikselle, ja loput ~250 gigaa levystä kakkosasemana. Eli onpahan sitten (toivottavasti) helpompi päivittää tähän SSD-kovalevy rinnalle käyttislevyksi, kun 64 gigaisten SSD-levyjen hinnat hieman tulevat alaspäin.
Crowbar kirjoitti:Miksi sulle Manala ei kelpaa recovery-osio? Sehän on helvetin kätevä.
Aivan helvetin turha kun saman voi hoitaa DVD-levyllä joka ei ole jatkuvasti viemässä kiintolevyn alusta nopeinta mahdollista levytilaa käyttöjärjestelmältä jollekin recovery-sonnalle jota ei käytetä käytännössä ikinä.

Jos minä saisin päättää, asentaisin ihan puhtaan installin ilman valmistajan omia höpöhöpörojuja ja levypartitioita. Valitettavasti se ei ole mitenkäänpäin mahdollista näillä annetuilla työkaluilla. Kun pitäisi olla se Visvan OEM-asennuslevy, jota ei paketin mukana tullut.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:Pahus ettei Datadog myy enää Akasa Integralia, mutta ehkä MB Hintaseurannasta löytyy.
Eipä löydy ei. Mikä maksaa?

http://www.akasa.co.uk/akasa_english/pr ... 2_menu.htm

Nykyisin mulla on kai siis tällainen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:USB-kehikot ajaisivat muuten asiansa mutta ovat olleet käytössäni todella epävarmoja ja hukkaavat koko kiintolevyn tiedostot pahimmassa tapauksessa.
Olen nykyään niin vainoharhainen että unmounttaan jopa muistitikut ja digikamerat Safely Remove -toiminnolla ennen irroittamista. Minäkään kun en oikein luota USB:hen.
Juu no en mä ihan tuota tarkoittanut. Tottakai unmounttasin USB-levyt aina ennen irroitusta (teen myös datatikuille aina näin), mutta datamenetykset liittyivät tilanteisiin jossa olin esim. kopioimassa tai siirtämässä USB-levylle suuria määriä dataa, ja yllättäen USB-portti "nukahti" ja kadotti koko levyn kesken operoinnin. Tuli muistaakseni Windowsin virheilmoitus "Write delay failed", googlella löytyi paljon vastaavia ongelmatapauksia.

Joskus tuollaisen ongelman jälkeen sitten huomasi että kiva kiva, koko levyn NTFS meni samalla solmuun eikä mitään tuntunut olevan tehtävissä. Tätä tapahtui parin eri valmistajan USB-leyvillä/kehikoilla, ja kahdella eri tietokoneella (pöytäkone ja läppäri).

Tuota Akasa Integralia verkon yli käytettäessä en koskaan törmännyt tuollaisiin ongelmiin, toimi kuin junan vessa. Unmounttasin senkin jos aioin vaihtaa levyn tai sulkea koneen, mutta en muista koskaan havainneeni ongelmia vaikka olisinkin unohtanut unmountata ennen koneen sammutusta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja huima »

Herra Manala kirjoitti:Noniin, yö vietetty nysväten bittiä, mutta ehkäpä tämä tästä. 120 gigasta sain pelastettua tärkeimmät, noin 30 gigatavua vanhan läppärin kovalevyltä, mutta siitäkin on about neljäsosa korruptoitunutta kuraa, ja pitäisi jaksaa tonkia kaikki kama läpi että onko se enää kunnossa.
Kerro toki millä sait kaivettua datat vielä esiin?
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

huima kirjoitti:Kerro toki millä sait kaivettua datat vielä esiin?
PC Inspector File Recoveryllä, joka oli ensimmäinen freewaresofta joka vastaan sattui. En siis edes yrittänyt uuden läppärin levyltä enää pelastaa mitään partitioinnin ja uudelleenasennuksen jälkeen, vaan vanhan läppärin levyltä, joilta tiedostot oli movetettu uuden läppärin levylle.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lisää Visva-ihanuuksia. En voi kuulemma kopioida tiedostoja levyltä toiselle, koska niiden tiedostonnimet on kuulemma jotenkin vääränlaisia.

Kuva

Käyttis kuitenkin ystävällisesti pyytää antamaan tiedostolle uuden nimen. Ihan kiva että pyydät, olisi myös kiva jos antaisit kirjoittaa sen johonkin? Miten vitussa tää Vista voi olla näin paskaa purkkaliimaa?
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Vista jatkaa ruletustaan. 4 gigaa muistia ei riitä SD-resoluutioisen xvid-elokuvan toistamiseen, vaan kone herjaa että muisti ei riitä ja ohjelmia pitäisi sulkea, sillä koneessa on käynnissä jo ohjelmat:

- Windows Live Messenger (prosessienhallinnan mukaan vie 1,3Mt muistia)
- uTorrent (1 lataus, asetettu kiinteä maksimi 128Mt cachea, prosessienhallinnan mukaan vie 52Mt muistia)

Ah tätä Vistan tarjoamaa moniajon multihuipennusta. Kyllähän sitä ymmärtää ettei 4 gigatavua keskusmuistia ja 5 gigatavua levyvälimuistia voi riittää pyörittämään meseä, utorrenttia ja toistamaan elokuvaa media playerilla samaan aikaan. Task managerin mukaan totaalimuistia on 3069 megatavua käytettävissä, eli siis pyöreästi 3 gigatavua. Tästä yli 2,3 gigatavua on varattu Vistan cachelle, eikä ohjelmille, eivätkä ohjelmat voi käynnistyä tämän Vistan varaaman cachen takia, koska muistia on resurssienhallinnan mukaan vapaana tasan 0 megatavua.

Vittu että on muuten jo ikävä XP:tä. Voisko oikeasti joku jo selittää mulle, miten tällainen Vistan kaltainen paskakikkare on päässyt myyntiin asti? Tämähän on oikeasti käyttökelvoton eikä vain huono.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:Täältä löytyy aika kattava arvostelu & testi ReadyNAS NV+:sta.
... joten pistin tilaukseen.
Mitä vittua?!? Yhtäkkiä tuote onkin yhtaikaa loppu kaikkialta maailmasta. :shock: :evil: Verkkiksestäkin tuli ilmoitus että se on "vanhentunut". Mitähän he sitten osaavat tarjota tilalle?
Viimeksi muokannut NegaDuck, 02.05.2008 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Herra Manala kirjoitti: Vittu että on muuten jo ikävä XP:tä. Voisko oikeasti joku jo selittää mulle, miten tällainen Vistan kaltainen paskakikkare on päässyt myyntiin asti? Tämähän on oikeasti käyttökelvoton eikä vain huono.
Minä en kyllä koske XP:hen pitkällä tikullakaan. Vista on ihan vitun hyvä siihen verrattuna. Ei mitään ongelmia ikinä, vakaa ja toimii vikkelästi. Sulla on jotain koneessa vituillaan.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Tix

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Tix »

Crowbar kirjoitti:Minä en kyllä koske XP:hen pitkällä tikullakaan. Vista on ihan vitun hyvä siihen verrattuna. Ei mitään ongelmia ikinä, vakaa ja toimii vikkelästi. Sulla on jotain koneessa vituillaan.
Amen. Oisko noin puoltoista vuotta ollut käytössä, ei ole kaatunut kuin kerran ja sekin oli yrityksen takana. Kaikki mikä vistassa ei sovi pirtaan, voi tuunata pois. Vistasta kitisijät Ei Vaan Osaa.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Täältä löytyy aika kattava arvostelu & testi ReadyNAS NV+:sta.
... joten pistin tilaukseen.
Mitä vittua?!? Yhtäkkiä tuote onkin yhtaikaa loppu kaikkialta maailmasta. :shock: :evil: Verkkiksestäkin tuli ilmoitus että se on "vanhentunut". Mitähän he sitten osaavat tarjota tilalle?
Pah. Selvisi ettei sitä suostutakaan enää myymään tyhjänä, vaan vain ylihintaisilla kovalevyillä täytettynä. Tilasin option, jossa oli vielä kaksi paikkaa vapaana. Tosin nyt täytyy vielä laskea laskimen kanssa kummassa noista paketeista on oikeasti halvempi gigatavuhinta...

EDIT: Laskin (pohjautuen siihen mitä NV+ maksoi silloin tyhjänä). Se 4 x 250 Gb on sittenkin edullisempi kuin 2 x 750 Gb gigatavuhinnaltaan, vaikka irtokovalevyistä 750 Gb:set ovat tällä hetkellä halvimpia gigahinnaltaan. Vaihdoin tilauksen. 1 TB (jonka RAID pistää puoliksi) riittää toistaiseksi, laajennan sitä sitten myöhemmin. Kustannuksissa pitäisi tietysti huomioida se, että tuosta 4 x 250 Gb vaihtoehdosta on jo kaikki paikat täytetty, joten laajennuksen yhteydessä joutuu heittämään hukkaan kaksi kovalevyä...
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Firefox ja Vista tykittää yhteen. Joka kerta kun painan kitinässä ketjun edestä olevaa nuolta ja keltaista läpyskää joka vie lukemattomiin viesteihin kyseisessä ketjussa, minut heitetään oikealle sivulle, mutta uloskirjataan samaan hengenvetoon. Joka ikinen kerta.

Voisko Tix osaavana neuvoa?
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Crowbar kirjoitti:Minä en kyllä koske XP:hen pitkällä tikullakaan. Vista on ihan vitun hyvä siihen verrattuna. Ei mitään ongelmia ikinä, vakaa ja toimii vikkelästi. Sulla on jotain koneessa vituillaan.
Helvetti! Olet ensimmäinen ihminen joka on koskaan sanonut noin Vistasta. Se taitaa kertoa enemmän susta kuin mun koneesta. Mikään tässä ei toimi suoraan tai helposti. Esimerkiksi wlan-yhteys katoaa kokonaan jos yhteyden katkaisee edes hetkeksi, eikä Vista löydä wlan-tukiasemaani enää ollenkaan ellen uudelleenkäynnistä koko konetta, koska tukiasema ei lähetä nimeään ilmaan. Kaikki toimii niin vitun vaikeasti että oksettaa. Sopii tää varmaan sille porukalle jotka tykkää painella pikakäynnistysnappuloita ja käyttää bundled-softia. Muut ei tienaa kuin ongelmia.
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:EDIT: Laskin (pohjautuen siihen mitä NV+ maksoi silloin tyhjänä). Se 4 x 250 Gb on sittenkin edullisempi kuin 2 x 750 Gb gigatavuhinnaltaan, vaikka irtokovalevyistä 750 Gb:set ovat tällä hetkellä halvimpia gigahinnaltaan. Vaihdoin tilauksen. 1 TB (jonka RAID pistää puoliksi) riittää toistaiseksi, laajennan sitä sitten myöhemmin. Kustannuksissa pitäisi tietysti huomioida se, että tuosta 4 x 250 Gb vaihtoehdosta on jo kaikki paikat täytetty, joten laajennuksen yhteydessä joutuu heittämään hukkaan kaksi kovalevyä...
Tossa nyt ei ole yhtään mitään järkeä ostaa jotain obsoleetteja 250 gigaisia levyjä nippu nurkkiin homehtumaan. Vaikka ne 750 gigaset olisivatkin vähän kalliimpia gigahinnaltaan, niin pitkällä tähtäimellä ne on kuitenkin käyttöarvoltaan reilusti kustannustehokkaampia.
BettyB.

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:Joka kerta kun painan kitinässä ketjun edestä olevaa nuolta ja keltaista läpyskää joka vie lukemattomiin viesteihin kyseisessä ketjussa, minut heitetään oikealle sivulle, mutta uloskirjataan samaan hengenvetoon.
Sama vika eikä koneessa ole visvaa eikä tulikettua.
NegaDuck

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Tossa nyt ei ole yhtään mitään järkeä ostaa jotain obsoleetteja 250 gigaisia levyjä nippu nurkkiin homehtumaan. Vaikka ne 750 gigaset olisivatkin vähän kalliimpia gigahinnaltaan, niin pitkällä tähtäimellä ne on kuitenkin käyttöarvoltaan reilusti kustannustehokkaampia.
Isompi paketti tekee kuitenkin isomman loven lompakkoon. Ne valmiiksi asennetut 750-gigaiset ovat 2.63 kertaa kalliimpia kuin vastaavat irtokovalevyt (€325.50 / kpl vs €123.90 / kpl). Ne 250-gigaiset taas ovat vain 1.24 kertaa kalliimpia. Jälkimmäisten kappalehinta on siis huomattavasti lähempänä kaupan hintaa. 2 x 750Gb paketissa olisi hinnassa €403,20 ilmaa (asennettujen hinta vs irtohinta), kun taas 4 x 250Gb paketissa ilmaa on vain €65,40.

Tulee siis oikeasti edullisemmaksi ostaa se 4x250Gb paketti ja heittää siitä joskus myöhemmin pois kaksi levyä, kuin ostaa 2x750Gb paketti, niin pöhköltä kuin se kuulostaakin.

Käyttöarvon kustannustehokkuudessa voisi tietysti huomioida tähän ruuljanssiin menevän vaivan...
Herra Manala

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Tulee siis oikeasti edullisemmaksi ostaa se 4x250Gb paketti ja heittää siitä joskus myöhemmin pois kaksi levyä, kuin ostaa 2x750Gb paketti, niin pöhköltä kuin se kuulostaakin.
Mitäs jos myisit ne 4x250G levyt nyt pois vaikka jossain huuto.netissä vielä kun niillä on edes jonkinnäköistä myyntiarvoa, ja ostaisit kaupasta tilalle jotain vähän fiksumpaa, vähän fiksumpaan hintaan, kuten niitä seitenviiskymppisiä?

---

Visva jatkaa vittuiluaan. Siinä missä verkkokovalevyn sai XP:ssä dismountattua aika fifty-sixty tsäänssillä pidemmän käytön jälkeen ja 100% todennäköisyydellä heti koneen käynnistämisen jälkeen, Visva ei anna NDAS-levyä dismountata lainkaan, edes suoraan buutin jälkeen. En siis pysty vaihtamaan levyä Read-Only -modesta RW-modeen tarvittaessa ja takaisin. Siinä modessa missä levy kerran mountataan, levy on ja pysyy, eikä suostu enää dismounttaamaan muuten kuin rebootilla. Ja koska NDAS Device Managementin käynnistäminen automaattisesti mouttaa levyn aina siihen tilaan mihin se on edellisen kerran jäänyt, ja Vista lukitsee levyn mounttaamisen yhteydessä dismount-kelvottomaksi, en tällä hetkellä pysty vaihtamaan NDAS-levyn mounttausta Read Onlystä mihinkään suuntaan, enkä siten kirjoittamaan levylle lainkaan. Pikainen googletuskaan ei löytänyt apua ongelmaan. Aivan vitun turhauttavaa.

Kun sitten siirsin hiirellä dragaamalla NDAS Device Managementin pois Start Menun Startup-valikosta yhden pykälän verran juureen päin eli suoraan Start Menun alle, se katosi täysin, eikä edes Visvan search löydä sitä Start Menusta. Vasta kun vaihdoin Start Menu näkymän Classiciksi, ikoni löytyi, ja myös search sen löysi. Kummallista?

Ja miksi helvetissä tuo Start Menu Classic pitää olla tuollainen aataminaikainen W95-kopio ilman mitään my documents/my computer tyyppisiä pikavalintoja? XP:n kaltaista toimivaa starttivalikkoa ei tähän saa mitenkään. Tuo Visvan oma Start Menu taasen, joka korvaa Recent Programs -listan, on ehkä epäintuitiivisin, typerin ja sekavin uudistus käytettävyydeltään ikinä.

Ja nyt kun kerran on Rantti päällänsä, niin kertokaas että kuka vitun idiootti on keksinyt ottaa kansionäkymistä "Folder up" nappulan pois? Se, että otsikkopalkissa näkyy klikattavia kansioita jos ne belzebubin armosta siihen ylipäätänsä mahtuvat, ei yksinkertaisesti korvaa sitä tärkeintä nappulaa koko dirikkanäkymästä.