killkill kirjoitti:Kesäkiloihini suivaantuneena päätin - vastoin tapojani - kokeilla dieetintapaista. Kovasti kehuvat, että tällä ns. Atkinsin Dieetillä pitäisi kilojen karista. Olen heivannut leivät, pastat ja perunat hittoon ruokavaliostani, popsin juureksia ja lihaa/kalaa. Viinaakaan en ole pariin päivään juonut.
Nyt alkaa ihmetyttää. Olo on koko ajan helvetin levoton ja takakireä. Paino kyllä tippuu, ei siinä mitään, mutta päässä on koko ajan (tavallista) omituisempi olo.
Onkos kellään tämmöisesti ruokavaliosta kokemuksia?
Itse syön tuon mukaan tällä hetkellä. Jo aiemmin ruokavalioni oli suhteellisen lähellä atkinsiä luonnostaan ja painoni pysyi hyvin normaalina. Jotenkin ihmiset vain paheksuivat kun en syönyt perunaa, en leipää enkä riisiä, vaan keräsin "rusinat" pullasta, ja aloin syödä "normaalimmin" -> painoa alkoi vähitellen kertyä (tietenkin vuodetkin ja hidastunut aineenvaihdunta teki osansa).
...
Joka tapauksessa huomasin että sain 2 kg syksyn aikana kun lisäsin leipäpalan lounaaseeni.'
http://www.loseweighthelper.com/atkins-diet.html
Tässä oli aika hyviä pointteja Atkinsin aloituksesta, ja tuolla sain oman voimattomuuteni ja takakireyden pois.. Yksi hapankorppu voilla aamulla ja olo oli mitä parhain.
Siellä oli myös hyvä kommentti rasvasta, ihmisillä kun on tapana tiputtaa se liian vähäiseen.. Ja sen välttämisestähän ei ole kyse.
pertzi kirjoitti:Atkinsin dieetti perustuu siihen, että hiilihydraatitonta ruokaa ei yksinkertaisesti pysty syömään kovin paljon. Kroppa sanoo stop. Samalla olo menee usein surkeaan suuntaan. Vitamiinien, hivenaineiden ja kuitujen saannin varmistamiseen dieetti ei myöskään oikein sovi. Yksipuolista on.
p.
Ja miten niin? Lienekö olet tutustunut Atkinsiin? Etpä taida olla...
Nykyään itse syön monipuolisemmin ja tasaisemmin, ja vielä enemmän eri vihanneksia (7,5 desiä) päivässä kuin aiemmin.
Impi kirjoitti:Atkins kuoli omaan diettiinsä.
Suosittelen faktojen tarkistamista ennen kuin paljastat oman tietämättömyytesi vielä laajemmin.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2957343.stm
Kaatumisonnettomuus on selkeästi hänen dieettinsä syytä??