Miksi erosit?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21420
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

1. Ei oikeastaan mikään seurustelusuhde omalta puoleltani: tunteet puuttuivat. Olisi pitänyt tehdä tämä selvemmäksi, mutta toisaalta pidin naista ystävän, jolloin kovin tiukat sanat olivat vaikeita. Nainen toivoi taustalla parisuhdetta, jaksoi katsoa yhden seurustelusuhteeni(2.) läpi ja katkaisi yhteydenpidon aloittaessani toisen(3.). Olisin voinut hoitaa homman vähän paremminkin, mutta olin henkisesti sen verran paskana, etten oikein nähnyt ympärilleni.

2. Puhalsin suhteen poikki, koska aloin tuntea, että minua tarvitaan vain seurustelukumppaniksi, eikä persoonallani ole juurikaan merkitystä.

3. Lopetin suhteen, koska olin itse kiintymässä naiseen, mutten ollut päässyt koko suhteen aikana selville siitä, mitä toinen ajatteli. Vaikea tilanne, mutta riskit tuntuivat liian suurilta = 100km/h suoraan seinään.

4. Halusin rakastua ja löysin hurmaavan naisen. Nopeasti selvisi, että tunteeni olivat vain halua tuntea ja päätin lopettaa suhteen ennen kuin satutan toista.
segma

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja segma »

EveryWoman kirjoitti:Ensimmäistä vuoden mittaista yläasteaikaista suhdettani en enää osaa pitää vakavana seurusteluna, koska toinen osapuoli ei antanut siihen itsestään oikein mitään (eli se ei ollut hänen osaltaan vakavaa). Sen vuoden kuluttua hän jätti minut sanoilla: "Musta tuntuu että tää ei toimi enää". Seuraavan parisuhteeni myötä tajusin ettei tämä ensimmäinen säätö ollut koskaan oikein toiminutkaan. Lempatuksi tullessani olin kuitenkin vielä siinä uskossa, että kyseessä oli elämäni rakkaus, ja että maailman ainoa minulle sopiva ihminen oli jossakin mielenhäiriössä tai ehkä vanhempiensa pakottamana (!) ajautunut tuollaiseen typerään ratkaisuun. Vasta kun yritin eron jälkeen saada henkilöä juttelemaan kanssani siihen johtaneista syistä, siinä kuitenkaan onnistumatta (vaikka lopulta olin varsin aggressiivinen asian suhteen), aloin tajuta ettei hän ollut oikeastaan koskaan aiemminkaan kertonut minulle itsestään mitään. Olin rakentanut hänen puolensa suhteesta omissa kuvitelmissani, eikä minulla ollut mitään käsitystä siitä, vastasivatko nuo kuvitelmat todellisuutta mitenkään. Hänen ajatuksensa ja motiivinsa ovat minulle vielä tänäkin päivänä täysin hämärän peitossa - ja tämä on historiani ainoa selvittämätön ja sen vuoksi myös osittain käsittelemätön asia. Aion vielä jonakin päivänä korjata tilanteen, eli etsiä sen kaverin käsiini ja keskustella asiat kunnolla halki (oletan, että hänestä on kuitenkin jossakin vaiheessa tullut teoistaan vastuun ottava aikuinen). En silti enää syytä häntä epäkypsyydestä niin kuin heti suhteen jälkeen tein. Ei sen ikäiseltä kai voi odottaakaan kovin kypsää parisuhdetoimintaa.
Heijaa. Löysin yhtenevyyksiä (itse asiassa koko juttu tavallaan menee samaa rataa jokaista lausetta myöten) neljän kuukauden takaiseen lyhytkestoiseen juttuuni (en sano seurusteluksi, koska sitä se ei koskaan kenenkään puolesta ollut), josta olen repinyt toistaiseksi ihan kiitettävät identiteettikriisit. Ainoana erona sukupuolien reversointi ja se, että ikää on/oli molemmilla noin pari kämmentä. Miksi tämä piti todeta? Jaa. Ehkä haen sympatiapisteitä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

slerghma kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:...
Heijaa. Löysin yhtenevyyksiä (itse asiassa koko juttu tavallaan menee samaa rataa jokaista lausetta myöten) neljän kuukauden takaiseen lyhytkestoiseen juttuuni (en sano seurusteluksi, koska sitä se ei koskaan kenenkään puolesta ollut), josta olen repinyt toistaiseksi ihan kiitettävät identiteettikriisit. Ainoana erona sukupuolien reversointi ja se, että ikää on/oli molemmilla noin pari kämmentä. Miksi tämä piti todeta? Jaa. Ehkä haen sympatiapisteitä.
Kas, kohtalotoveri! :)

Jos sinun juttusi oli lyhytkestoinen, pääset ehkä sen yli nopeammin kuin minä pääsin tuosta. Mietin eron jälkeen ihan niin kuin moni muukin vastaavassa tilanteessa, kauankohan mahtaa kestää että se kaveri muuttuu minulle yhdentekeväksi. Siihen meni puolitoista vuotta, eli 1,5 kertaa seurusteluaika. Vielä vuoden kuluttua suhteen loppumisesta olin tilassa, jossa yritin kieltää tyyppiä tulemasta kanssani samaan lukioon (:D) ja siinä epäonnistuttuani harkitsin itse vakavasti toiselle paikkakunnalle muuttamista lukio-opintoja varten. Samaan paikkaan kuitenkin päädyimme, mikä oli jälkikäteen ajateltuna hyvä juttu, sillä ensimmäisen lukiovuoden aikana (etenkin kun hän alkoi seurustella erään friikin muijan kanssa) vasta aloin tajuta millainen ihminen hän oikeasti oli (ei siis mikään paska tyyppi, vaan ihan mukava ja hieno ihminen, mutta minulle varsin sopimaton). Lukion jatkuttua puolisen vuotta kiitin jo onneani siitä, että suhde oli loppunut. Uskon kyllä edelleen, että sama prosessi olisi tapahtunut nopeammin, jos tyyppi olisi suostunut keskustelemaan asioista kanssani avoimesti heti eron jälkeen.

Huomattuani miten täyttä ja hienoa elämäni oli ilman kumppaniakin, päätin olla enää ikinä seurustelematta. :D Arvelin, etteivät parisuhteet sopisi minulle, kompromissihaluttomalle hedonistille - autuaan tietämättömänä siitä että maailmassa on sellaisiakin ihmisiä joiden kanssa voin elää parisuhteessa ilman kompromisseja kummankaan puolelta.

Vaikka ehkä oletkin tuskissasi tällä hetkellä, muista että se menee ohi vaikka juuri nyt ei siltä tuntuisikaan.
sinkkumatti

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Faghag kirjoitti:Olen eronnut suhteistani siksi, että:
Voi luoja.

Lainaan kaiken muun, mutta vaihdan "miehen" tilalle "naisen".
- Hyvältä näyttää..
AarneAnkka

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

-Superior- kirjoitti:Onneksi mä löysin sentään itselleni tän herrasmiesjääkiekkoilijan!
Puhuuhan hän kanssasi kuolemasta, kärsimyksestä ja sairaan musertavasta hämmennyksestä häilyvän elämän edessä?

Äitini puhuu niistä minun kanssani vaikken haluaisi. Hän kovasti tykkää puhua kuolemasta ja kärsimyksestä.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Kaikki alkoi varsin viattomasti mutta pian mina ja han huomasimme viettavamme paljon aikaa yhdessa. Se oli varsin varikas ja tapahtumarikas kesa jolloin teimme paljon monenlaista kivaa yhdessa, avioliitostakin oli jo puhetta kahdestaan.
Sitten koitti syys ja rikoin hanen sydammensa (kuulemma) jattamalla hanet... silla eihan ekaluokkalaisella voinut olla tyttojen kanssa mitaan tekemista, varsinkaan viela tarhaiassa olevien...

EDIT:
Niin, myohempien suhteiden paattymisiin kuului vastapuolelta ymmarrettavyydeltaan hyvin samantasoisia kommentteja esim. "ma tarvitsen omaa tilaa" ja "sa et ole tarpeeksi lahella" siis samalta henkilolta.
Avatar
tuike
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 171
Liittynyt: 30.12.2005 18:11
Paikkakunta: L-V

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja tuike »

1: V*unnuin, ahdistuin. Jätin, palattiin, jätin, palattiin. Tein pojan elämästä helvettiä ja lopulta se karkasi Lappiin.
2: Liikaa kakskymppiselle: olis pitänyt alkaa taloa rakentamaan ja lapsia tekemään. Ahdistus ja pako.
3: En vielä tänä päivänäkään täysin ymmärrä, miksi tämän jätin. Oltiin kai enemmänkin kavereita. Ahdistuin, petin, jätin.
4: Jätin, petin, jätti.
5: Luulin pitkään kaverin olevan harmiton sekopää, mutta osoittautuikin vaaralliseksi sekopääksi. Mustasukkainen ja kiero. Jätin.
6(=4):
Exsat kirjoitti:Mitä huonompi fiilis suhteesta, sitä tiukemmin yritän itseni sitouttaa toiseen, jotta eropäätös hankaloituisi niin merkittävästi, ettei sitä ehkä tarvitsisi tehdä lainkaan.
Osu ja uppos.
Jokaiselle jotakin
-minulle kaikki loput!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Ann »

1. en tykännyt tarpeeksi
2. ei tykännyt tarpeeksi
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

1. Löysi paremman, onneksi
2. Löysin (ei kirein, buaha) paremman, suhde oli tosin vain parin kuukauden mittainen ja vietetty lähinnä päihteiden alaisena
3. Toinen kasvoi aikuiseksi ja toinen ei
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja cardic »

1-n ei ollut se oikea
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
RolloTomasi

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Parisuhteilevat ihmiset seurustelevat monta kertaa ja ovat haluttuja useamman kuin yhden taholta. miksi ei erota ja vaihtaa parempaan?

Miehet saavat enemmän pillua ja naiset saavat suuremman voittajan, paremman ihmisen kumppanikseen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

1. Stereotyyppinen teinikihlaus purkautui siihen että saatiin molemmat selville pettämispuuhistamme. Minä menin omia teitä kun miestä ei näkynyt viikkoon kotona, mies taas oli viikon toisen naisen luona (Lue: "kalassa"). Löi ja töni, ruumiini on näköjään tarpeeksi kova hajottamaan lundian hyllytason kertaiskulla. Tyhmä olin.

2. Kolmen vuoden suhde kaatui henkilökohtaiseen romahdukseen, omaan itsesääliin ja riittämättömyyteen. Mies oli omasta mielestään maailman paras kaikessa, ja vaati minua muuttamaan itseni totaalisesti. Snobi mikä snobi, mutta mitä muuta Ullanlinnasta voi odottaa? Jälkeenpäin hankkinut valheillaan välirikon minun ja kummipoikani (herran siskon poika) vanhempien välille, enkä ole nähnyt poitsua puolen vuoden aikana kertaakaan. Paska mikä paska ja hyvä että on poissa mun elämästä.

3. *paskat*
Viimeksi muokannut Elppis, 11.05.2006 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
DeliriumTremens

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

joo-o... nooh ero tuli just, kun ei tuo mies tuntenut samalla tavoin kuin minä..

tosin nyt olen alkanut miettimään tunsinko minäkään kuitenkaan sittenkään niin voimakkaasti kuin luulin, kerta olen niin hyvin päässyt eron yli...

Hmm... nooh elämä ja hysteria jatkuu ^^
DeliriumTremens

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

tietty sitä säännöllistä sekstailua on ikävä...

kevättä rinnassa, kevättä rinnassa
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

DeliriumTremens kirjoitti:kevättä rinnassa, kevättä rinnassa
Sit ei muutaku uutta kehiin vaan! :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Sudenhenki

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Kauhiast eroja tullut tänä keväänä. Ensin Aarne, sitten minä ja nyt vielä Delirium (sekä tietysti lukuisia IRL eroja).
Herra Manala

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elppis kirjoitti:3.
Jee ihanaa. Hommataan suljetusta yhteisöstä poikaystävä, hengataan sen kanssa hetken ja sitten annetaan yhteisön kautta palaute toiminnasta. That's the spirit!

Ja ei muuta kuin uutta putkeen! Muistathan raportoida tunnollisesti jatkossakin! <3
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Herra Manala kirjoitti:
Elppis kirjoitti:3.
Jee ihanaa. Hommataan suljetusta yhteisöstä poikaystävä, hengataan sen kanssa hetken ja sitten annetaan yhteisön kautta palaute toiminnasta. That's the spirit!

Ja ei muuta kuin uutta putkeen! Muistathan raportoida tunnollisesti jatkossakin! <3
Onko pikku manala vähän katkera? Voi voi. Enpä taida olla ainut palstalta, joka on seurustellut toisen palstalaisen kanssa, ja laittanut tänne ero-topikkiin siitä kuvaelman.

Urpo.
The great club outshines the individual, always and forever.
DeliriumTremens

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Sudenhenki kirjoitti:Kauhiast eroja tullut tänä keväänä. Ensin Aarne, sitten minä ja nyt vielä Delirium (sekä tietysti lukuisia IRL eroja).
joo mun kaveriporukassa tuntuu olevan joku kunnon "let's break up"-homma menossa :S melkein on veikkaus pystyssä, ett kukas seuraavaks
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Sudenhenki kirjoitti: Ensin Aarne.....
Tää oli kyllä ennen aarnee....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Herra Manala

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elppis kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Elppis kirjoitti:3.
Jee ihanaa. Hommataan suljetusta yhteisöstä poikaystävä, hengataan sen kanssa hetken ja sitten annetaan yhteisön kautta palaute toiminnasta. That's the spirit!

Ja ei muuta kuin uutta putkeen! Muistathan raportoida tunnollisesti jatkossakin! <3
Onko pikku manala vähän katkera? Voi voi. Enpä taida olla ainut palstalta, joka on seurustellut toisen palstalaisen kanssa, ja laittanut tänne ero-topikkiin siitä kuvaelman.

Urpo.
Jaa että katkera. No sehän se olisikin loogisin selitys?

Koita ennemmin vaikkapa seuraavanlaista selitystä: Ei ole mitään typerämpää, akkamaisempaa ja urpompaa kuin seurustella tietyn yhteisön tai kaveripiirin jäsenistöjen kanssa, ja antaa sen jälkeen palautetta heistä yleisesti porukan sisällä ja samalla aina hieman vahingossa verrata heitä mm. tämänhetkisiin kumppaneihinsa - jotka myös ovat yllätys yllätys samasta yhteisöstä peräisin. Mutta "tekeehän muutkin sitä". Vittu joo, oikeen maanmainio motiivi olla kusipäinen juoruämmä. Tämä ei ole sinulta edes mikään ensimmäinen kerta, kun pudottelet pikkusieluisia ja muka-ei-mitään-pahaa-sanottavaa -tyyppisiä kommentteja tästä kyseisestä kaverista, joka kerta kuitenkin antaen ymmärtää miten surkeaa homma oli nykyiseen ylivertaiseen kity-suhteeseesi verrattuna. Aivan käsittämättömän halpamaista touhua. Ei todellakaan käy kateeksi niitä mainostoimiston uhreja, jotka ovat erehtyneet pipua sinussa kastamaan.
Durasel

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Jaa, minun mielestä elppa ei ole kovinkaan paljoa hiiskunut edellisestä suhteestaan. Suhteellisen neutraalisti ja lyhyesti kommentoi sitä, eikä maininnut kyseessä olleen kitysuhde. Jos jotain OIKEATA paskaa tai tosiasioita elppa olisi jauhanut, niin sitten asia olisi ollut eri kantimissa.

Asiahan on toki tulkintakysymys mikä kenellekin on paljon avautumista, miun mielestä vain näin ei tapahtunut ja elpan kommentointi oli suht.koht asiallista.

edit: jaa vois vaikka vastailla topikin kysymykseenkin..

keissit 1-3: häntä ei kiinnostanut niin paljoa kuin minua
keissit 4-5: minua ei kiinnostanut niin paljoa kuin häntä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Me kaikki muistamme manalan cityn ajoilta 2004-2005. Nyt kun Manalan oma suhde kariutui, on hänestä taas tullut joku helvetin moraalivartija, vittuilee ja tuomitsee muita.

Heti kun herra saa vähän pillua, niin rauhoittuu. Mitä? Koska aloitat taas itkemisen?

Ja ps. Minähän en sanonut kenestä oli kyse; itse kohdistit ko. tekstin tiettyyn henkilöön. Kitinässä on niin paljon uusia naamoja, joilla ei ole hajuakaan kenestä puhuin.

Yhtä hyvin minä oletan näkeväni täällä tekstiä omasta itsestäni; oli se sitten hyvää tai pahaa entiseltä seurustelukumppanilta. Miksi hyssyttelisin (vaikkakin kirjoitinkin suht. laimeasti ja sen suurempia dramatisoimatta) eron syitä vaan sen takia että ko. henkilö on tältä palstalta? Jos intimiteettisuojasta puhutaan, niin luulen että taidat itse rikkoa tätä ko. "sääntöä" huomattavasti enemmän kuin minä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Katto Kassinen

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Katto Kassinen »

Herra Manala kirjoitti: Ei ole mitään typerämpää, akkamaisempaa ja urpompaa kuin seurustella tietyn yhteisön tai kaveripiirin jäsenistöjen kanssa, ja antaa sen jälkeen palautetta heistä yleisesti porukan sisällä ja samalla aina hieman vahingossa verrata heitä mm. tämänhetkisiin kumppaneihinsa - jotka myös ovat yllätys yllätys samasta yhteisöstä peräisin..
Nyt perkele komppia niin maan perkeleesti. :komp:
Noriyumi

Re: Miksi erosit?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

eps kirjoitti:Makuja on monia.
Sä ansaitsisit saada kunnollisen naisen. Mua tosiaan harmitti kun sul meni viimeisimmän kaa poikki :( Kunnon miehet ovat kortilla, ja kuulut heihin.
Vastaa Viestiin