Sivu 1/1

Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 23.03.2006 18:27
Kirjoittaja huima
Markkinointiviestintä on iso osa nykypäivän kulttuuria ja voimia, jotka muokkaavat maailmankuvaamme. Tässä muutamia hyviä poimintoja ajatuksista, jotka saavat hyvälle tuulelle:

Kattojen ja pintojen käyttö markkinointiin ylilentäville lentokoneille:
http://www.brandinfection.com/2006/03/1 ... vertising/

Adicolor - värjää omat tossusi:
http://www.adidas.com/campaigns/adicolor/

Volkswagenin Gti-kampanja.

Unpimp your car - pretuned by german engineers. Puhdasta neroutta.

http://media.brandinfection.com/volkswa ... tapult.mov

http://media.brandinfection.com/volkswa ... _crate.mov

http://media.brandinfection.com/volkswa ... ngball.mov

Ja itse saitti, jossa pääsee itse varustamaan oman Golf GTi:n ja viemään sen koeajolle. Kokeilkaapa vaihtaa sisutukseksi nahka, ja huomatkaa koeajon aikana jotain säväyttävää.

http://www.vwfeatures.com/


Ja nerokkaita ulkomainoksia maailmalta:
http://billboardom.blogspot.com/

Esimerkiksi nännirengas koripallorenkaana:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... etball.jpg

Maalattuja puita WWF:n kamppikseen:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... _trees.jpg

3FM-radioaseman kamppis. Manholes as turntables:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... anhole.jpg

Nerokasta.

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 23.03.2006 19:07
Kirjoittaja huima
Mastercardin Priceless-kampanjat.

Uusin vaihe, tee oma mainos - täytä vain tyhjät kohdat.

http://www.priceless.com/promo/e1.html

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 23.03.2006 19:57
Kirjoittaja huima

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 23.03.2006 20:20
Kirjoittaja Lolita
Tämä jälkimmäinen oli ihan loistava! Olis hauskaa jos Helsingin rautatieasemallakin meno yltyisi tuollaiseksi, pitäisköhän kokeilla...

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 24.03.2006 12:04
Kirjoittaja killkill
Onhan noita "sovinnaisuuden rajoja rikkovia" mainoksia kiva katsoa.
En pidä niistä siitä syystä, että niissä The Man on valjastanut käyttöönsä vastakulttuurien ja antimainonnan keinoja kuten "postmodernin ironian".

Suosittelen tutustumaan Adbustersin tuotantoon. Nämä ammattilaiset kaivavat brändistä sen ytimen ja tuovat sen esille vähemmän mairittelevassa valossa - siksi että sinäkin ajattelisit mitä tuotetta ja mitä siihen liittyviä arvoja OIKEASTI tuet ostopäätöksen tehdessäsi.

Adbustersin anti-mainoksissa on yksi haittapuoli. Ne keskittyvät vain varsin suppealle alueelle kuten alkoholi-, pikaruoka-, muoti- ja tupakkatuotemainontaan. Otollisia kohteita olisi paljon muitakin.

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 25.03.2006 19:52
Kirjoittaja Hallusinaatio
Kuva
Kuva

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 26.03.2006 0:37
Kirjoittaja Gattaca
huima kirjoitti:Markkinointiviestintä on iso osa nykypäivän kulttuuria ja voimia, jotka muokkaavat maailmankuvaamme. Tässä muutamia hyviä poimintoja ajatuksista, jotka saavat hyvälle tuulelle:

........ Nerokasta.
Get a life. Ja ajatuksiakin.

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 26.03.2006 0:50
Kirjoittaja Bloom
Adbustersien historia on kiintoisaa luettavaa, adbusterithan ovat muuttaneet toimintatapojaan ja strategioitaan vuosien varrella. Myös logottomat tennarit ja vaatteet (http://nosweatapparel.com/) ovat sukua asbusterseille samoin kuin nologoismille.

Mainosmiehet ovat nokkelia, ja kaikki kunnia heille, mutta adbusterismi on kyllä paljon kiintoisampaa.

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 26.03.2006 10:30
Kirjoittaja huima
Gattaca kirjoitti: Get a life. Ja ajatuksiakin.
Awwww....

Relaa hieman.

Kokeile huulikiiltoa ja nauti hieman elämästä.

Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa

Lähetetty: 27.03.2006 21:30
Kirjoittaja EveryWoman
huima kirjoitti:...pintojen... Nerokasta.
Minusta nerokkuudesta voi alkaa puhua vasta kun mainonnassa on mietitty muutakin kuin pintaa. Esimerkkinä NYT-liitteen mainoselokuva kauan sitten, jossa ilkimyksenä pidetty mies osoittautuu suojelusenkeliksi. Nännirenkaasta voisi tehdä vaikka Saturnuksen kokoisen, saamatta kuitenkaan aikaan yhtä hienoa ja kannatettavaa elämystä.