Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 20.05.2021 17:19 , en oikein keksi syytä, miksi menisin sen ravintolan tyyliä edustavalle illalliselle espoolaisostariin, kun Helsinkikin on lähellä. Tältä kannalta ilahduin, kun Hesarissa oli taannoin juttua siitä, että Rantaraitin ravintolat nostavat kunnianhimoaan ja laatuaan. Siinä olisi toimiva espoolaiskonsepti. Ei siis kilpailijana ravintolaillallisille Helsingissä, vaan enemmän sellainen reipas ulkoilu ja hyvä ateria siihen yhteyteen.
Just noin!

Itse en lähtisi helsinkiinkään perusillallisen perään ilman muuta menoa. Ei se kivijalka niin paljon hienompi ole kuin ostari.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

100 parasta ravintolaa enkä mä ole käynyt yhdessäkään. Pitäisi skarpata käyntejä, mutta yksikään noista ei ole edes suunnitelmissa varmaan siksi että tunnistin ehkä viisi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä sain noin 26, plusmiinus muutama, kun ei muista. Joskus olisi saattanut olla enemmänkin, nyt oli useita helsinkiläispaikkoja, joita en edes tiedä. Mutta paljon olisi uutta koettavaa, kun vain korona ja lompakko antaisivat myöten.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vain BasBas ja Pizzeria Via Tribunali käytynä. Ja jälkimmäiseen tuskin menen toistamiseen vapaaehtoisesti.

Mutta tuskin yhdestäkään listalla saa >500g T-bonea. Menen mielummin moisten perässä ulkomaille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miksi haluaisit syödä ravintolassa lihanpalan, jonka paistaa helposti itse? Se lihanpala on kuitenkin niin kallis raaka-aine, että sen ravintolahinta on ihan posketon. Raflassa kannattaa syödä jotain, mitä ei kotona saa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joskus on kiva kun joku muu tekee.

Itsetehtynä saa toki parempaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos Lucy on the skyn sapuskan taso on samaa kuin viime kesänä, ennustan hyvää tulevaisuutta.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.05.2021 19:48 Raflassa kannattaa syödä jotain, mitä ei kotona saa.
Koko idea on juuri tässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hummus House on muuttamassa Otaniemen ostarille. Alustavasti ovat suunnitelleet avaavansa 15.10. Ainakin Soukassa oli loistavat lounaspöperöt. Erityismaininta falafeleille ja kana-shawarma kannattaa lähteä varta vasten hakemaan, kun sitä on tarjolla. Soukan aikaan se oli lähinnä pe-la, mutta uuden isomman liiketilan myötä tarjonta saattaa parantua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Alppilan suunnilla tuli testattua kaksi uutta syöttölää. Perinteisiin on kuulunut syöpöttely Weeruskassa, mutta Weeruskaa ei enää kiinnosta veget. Listalla oli vain kaksi vegevaihtoehtoa: pizzaa tai hampurilainen. Ennen on Weeruskassa ollut hyviä vegevaihtoehtoja punajuuripihvineen jne. No, ei tarvi sinne enää mennä. Jos menen ravinteliin syömään, niin en todellakaan halua siellä mitään pizzaa saati hampparia, jota en halua ikinä missään.

Kajaaninkadulla oleva nepalilainen nimeltä Yarsa pelasti nälkäkuolemalta. Sairaan hyviä vegevaihtoehtoja ja ruuan tulisuusmerkinnät piti paikkansa. Itse siis mietoja otin (söimme siellä kahtena iltana) ja olivat mietoja mutta erittäin maukkaita. Jatkoon!

Toisena testasimme Brahenkentän kupeessa olevan kreikkalaisen ravintolan Zorbaksen. Ei ole siitäkään mitään valittamista. Tai ehkä vegevaihtoehdot olisivat voineet olla erilaisempia keskenään. Mutta oikein maukasta oli eli jatkoon sekin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Testasin: NAUGHTY BURGERin Back to Bacon

Pekoni oli oikein rapsakka, mutta pihvi niin kuohkea ettei ollut minkäänlaista suutuntumaa. Ei mitään hajua mikä oli sämpylää, mikä pihviä.

Maistui jonkinlaiselta sipulihillolta.

Pieni.

Ei jatkoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Söin joku aika sitten Naughty Burgerissa. En muista minkä purilaisen, mutta ei ollut minusta kummoinen. Muistaakseni koko seurue oli vähän hämmentynyt tasosta, tai siis sen puutteesta. Luulisi, että tuollainen hampurilaisiin erikoistunut paikka olisi paljon parempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Naughty tarjoaa minusta hyvin tunkkaista ja rasvaista ruokaa. En ole koskaan poistunut tyytyväisenä enkä taida enää mennä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lippulaivan Bites Burgers oli yllättävän hyvä. Vallilasta ja Kampista taitaa löytyä kanssa ravintolat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Burgereista puhuen, pidin Triplan The Lucky Bastardista. Iso ja hyvä burger ja oli siinä ranskiksiakin kyljessä. Kerran olen siis syönyt ja sekin lounaslistalta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä oon käynyt koronan aikana kohtuullisen usein Friends & Brgr:ssa, tuntui jotenkin hyväksyttävältä riskiltä kun pyödät on paikallisen kauppakeskuksen ison atriumin seinustalla käytävällä kolmannessa kerroksessa - kuin olisi ulkona syönyt. Jotenkin tykkään, ei oo niin teollisen mössön oloista kuin mitä mäkkärissä tai hesessä, mutta silti aika pikaruokaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti: 06.05.2022 19:36 Mä oon käynyt koronan aikana kohtuullisen usein Friends & Brgr:ssa, tuntui jotenkin hyväksyttävältä riskiltä kun pyödät on paikallisen kauppakeskuksen ison atriumin seinustalla käytävällä kolmannessa kerroksessa - kuin olisi ulkona syönyt. Jotenkin tykkään, ei oo niin teollisen mössön oloista kuin mitä mäkkärissä tai hesessä, mutta silti aika pikaruokaa.
Joo. Friends & Brgrs on minustakin ihan oiva tälllaisten pikaruokahampurilaisketjujen sarjassa. Tosin niiden ranskalaiset perunat ovat olleet välillä vähän heikkoja, tai sitten tyyli ei vain ole makuuni. Mut purilaiset tosiaan ihan hyviä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Luckiefun

Aivan paska, kuten tiesin jo sinne mennessä, mutta kaveri halusi "vetää sushiöverit", vaikka syö vain kahdenlaisia knöölejä. Itse syön pitkin hampain kiinalaista, mikä on täysin yliarvostettua ruokaa jo lähtökohtaisesti.

Samaa rasvaista ja geneerisen makuista nuudelia ja lihasooseja sekä friteerattuja kanapalloja kuin kaikissa kiinalaisissa. Vaikka söin itseni ähkyyn, en koe saaneeni kunnon vastinetta 14,50 eurolle.

Ainoa oikeasti hyvä kiinalainen ruoka on ollut Tapanilan Chinamanin paistettu riisi kanalla tai possulla. Sen raflan taitaa vaan omistaa vantaalainen kristitty persupoliitikko, joten ei kiinnosta sekään enää. Sen verran hörhö äijä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lähi Luckiefunista sai hyvää kalakeittoa lohesta, muuten ihan jämää-
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lolita kirjoitti: 09.05.2022 21:21 Samaa rasvaista ja geneerisen makuista nuudelia ja lihasooseja sekä friteerattuja kanapalloja kuin kaikissa kiinalaisissa. Vaikka söin itseni ähkyyn, en koe saaneeni kunnon vastinetta 14,50 eurolle.

Ainoa oikeasti hyvä kiinalainen ruoka on ollut Tapanilan Chinamanin paistettu riisi kanalla tai possulla. Sen raflan taitaa vaan omistaa vantaalainen kristitty persupoliitikko, joten ei kiinnosta sekään enää. Sen verran hörhö äijä.
Ainakin Tapiolan Biangissa lounasbuffa on selvästi peruskiinalaista mättölää laadukkaampi, ja lista-annokset ovat osin oikeinkin hyviä. Ei se nyt mikään edesmennyt Dong Bei Hu ole, mutta kannattaa silti kokeilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Biangille peukku.

Jos stadissa pyörii, niin Mei-Lin on hyvä. Sitchuanilaista, kuten myös Bei Hu oli.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.05.2022 8:27 Jos stadissa pyörii, niin Mei-Lin on hyvä.
En ole jostain syystä käynyt, mutta vaikuttaa tosiaan kiinnostavalta, kiitos. Vai onkohan vähän liian autenttinen nössö-länkkärille - listalta löytyy (A)asianmukaisesti siankorvaa, possunkieltä, naudanmahaa, possunsuolta ja lottoannos "sisäelimiä chilikastikkeessa". Todella kiinnostavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ työkaveri veti tuolla herneet nenään kun sai jotan kirveella murskaksi hakattua kanaa luineen. Itse sain "semi-tulisen" annoksen, jossa puolet oli kuivattuja chilejä. En syödyt chileistä ainuttakaan ja sain puolet lopusta annoksesta syötyä vedet silmistä valuen. Suosittelen pitäytymään kaikkein tylsimmiltä kuulostavissa annoksissa.

Listan perusteella työkaverini avautuminen on huomioitu:
Friteerattuja Kananpaloja (sisällä on luut ), Tulista Chiliä ja Pippuria (Chongqing tyyliin)

Listaan on tullut myös kuvat. Kun aikanaan asuin vieressa, niin listalla oli vain tekstit ja olo oli kuin ulkomailla: ei mitään hajua mitä lautasella tulee olemaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Mä kävin Dong Bei Hussa aika paljon silloin, kun se avasi ensimmäisessä lokaatiossaan Museokadulla ja asuin naapurissa. Kun ravintola oli aivan uusi, harjoittelivat polttavuuden säätöä, ja halusivat oikein kysellä, miten reagoin eri asteisiin. Ei-tulisesta juuri ja juuri selvisin hengissä. Säätivät sitten skaalaa paremmin kohdalleen (tai siis epäilemättä pois oikealta kohdaltaan), vaikka aika vahvoja ne minusta aina olivat. Mutta erinomaisia!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hesarissa oli taannoin juttu näistä kaupungin kiinalaisista jotka tarjoaa autenttista kokemusta kiinalaisille turisteille. Osa paikoista oli sellaisia, että pääasiassa myivät länkkäriannoksia, mutta turisteille löyty toiset listat. Luin silleen huonosti etten muista paikkoja, kun ei Helsingissä juuri tule käytyä ja ajattelin etten tarvi tietoa mihinkään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin