Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Brunssilla la Tornissa. Kun itse olen perinteisiä viideltä saunaan ja kuudelta putkaan miehiä, aina jaksaa hämmästyttää nämä, jotka la päivällä klo 12 vetävät kuoharia ja kossusnapsia "tuulensuojaan".

Itse jos otan pienen määrän päivällä niin alkaa väsyttämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Brunssilla la Tornissa. Kun itse olen perinteisiä viideltä saunaan ja kuudelta putkaan miehiä, aina jaksaa hämmästyttää nämä, jotka la päivällä klo 12 vetävät kuoharia ja kossusnapsia "tuulensuojaan".

Itse jos otan pienen määrän päivällä niin alkaa väsyttämään.
Mulla on kanssa sama. Otan mieluusti lasillisen vasta sitten, kun on ikään kuin päivä ohi ja iltarentoutuminen voi alkaa. Tähän kai se iltapäivädrinkin ihana syntisyyskin perustuu. Edellisestä onkin jo aikaa, pitäisi ehkä kokeilla.

Yhdellä tutullani oli ennen, ties vaikka olisi yhä, tapana ottaa sunnuntaiaamiaisella lasillinen bretagnelaista siideriä. Kaveri oli kyllä muuten aikamoinen työnarkomaani työskennellen aamusta iltamyöhään, ja tämä siideritapa taisi olla jonkinlainen odysseus-strategia itsensä sitomiseksi pyhittämään lepopäivä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siipiweikot @ Iso omena

Siivet kuivia ja kastike aivan liian etikkaista, ei jatkoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä söin bussiseikkailuni yhteydessä pizzan Pjazzassa. Mukava paikka tuollaiseen pistäytymiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti:Brunssilla la Tornissa. Kun itse olen perinteisiä viideltä saunaan ja kuudelta putkaan miehiä, aina jaksaa hämmästyttää nämä, jotka la päivällä klo 12 vetävät kuoharia ja kossusnapsia "tuulensuojaan".

Itse jos otan pienen määrän päivällä niin alkaa väsyttämään.
Mä preferoin päiväkännejä. En nyt ehkä vielä kahdeltatoista aloittaisi, mutta esimerkiksi yhdeltä. Hyvässä seurassa aika lentää enkä välttis jaksa valvoa myöhään, niin sitten pääsee ajoissa nukkumaankin. Mua alkoholi tosin piristää ja yleensä tulee vaihdeltua paikkaa eli käveltyä välillä :)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Brunssilla la Tornissa. Kun itse olen perinteisiä viideltä saunaan ja kuudelta putkaan miehiä, aina jaksaa hämmästyttää nämä, jotka la päivällä klo 12 vetävät kuoharia ja kossusnapsia "tuulensuojaan".

Itse jos otan pienen määrän päivällä niin alkaa väsyttämään.
Mä preferoin päiväkännejä. En nyt ehkä vielä kahdeltatoista aloittaisi, mutta esimerkiksi yhdeltä. Hyvässä seurassa aika lentää enkä välttis jaksa valvoa myöhään, niin sitten pääsee ajoissa nukkumaankin. Mua alkoholi tosin piristää ja yleensä tulee vaihdeltua paikkaa eli käveltyä välillä :)
Juu, toki päiväkännit ovat parhautta, jos ei vain olisi noita pikkuporvarillisia velvoitteita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Skumppa kruunaa hienon aamupalan, eli mä juon sujuvasti ihan mihin kellonaikaan tahansa. Ei aiheuta väsymystä tai koko päivän tissutteluja vaikka ottaa lasillisen heti aamusta tai lounaalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja elco »

Vinkkeli. Hyvää ruokaa, viihtyisä ympäristö ja mukava tarjoilija, mutta vittu neljä tuntia neljän ruokalajin menun syömiseen. Tuli olo, että katsoi leffaa, jonka olisi voinut kertoa 1.5 tunnissa; 2.5 tunnin kohdalla alkoi toivomaan, että loppuisi jo ja vika tunti oli kärsimystä. Jälkiruokien kiirehtimistoiveesta meni puoli tuntia toimitukseen.

Jättäkää väliin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://soilwineroom.fi/

Pienin ravintola, jossa olen ollut. 8 pöytää. Ihan jeesch viini ja tapas -paikka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ragussa toistamiseen. Tällä kertaa vaimon kanssa. Söimme menu Ragun viineineen. Pääruoaksi otimme poroa.

http://www.ragu.fi/

Esitän taas vakiopostaukseni nro 5.1, eli epäilen, että mun maku- ja hajuaistini ei ole riittävän kehittynyt osatakseni arvostaa. Eihän tuo pahaa ollut. Leivät olivat hyvät ja porosta pidin, mutta muu oli meh.

Kun ottaa menun viineineen, niin siinähän sitä viiniä kannetaan pöytään aika tiukkaan tahtiin. Mulle nyt ei tietysti tuottanut vaikeuksia imuroida samaa tahtia, mutta vaimolle kyllä.

Tästä päästäänkin opetukseen, eli em. tarjoilussa pitäisi ymmärtää, että ei niitä viinejä tarvitse juoda kokonaan. Maistelee vain ruoan kanssa. Mutta tietysti tämä on Kekkosen ajan kasvatille vielä uusi asia.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 18.09.2017 11:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2017 11:14 Kun ottaa menun viineineen, niin siinähän sitä viiniä kannetaan pöytään aika tiukkaan tahtiin. Mulle nyt ei tietysti tuottanut vaikeuksia imuroida samaa tahtia, mutta vaimolle kyllä.

Tästä päästäänkin opetukseen, eli em. tarjoilussa pitäisi ymmärtää, että ei niitä viinejä tarvitse juoda kokonaan. Maistelee vain ruoan kanssa. Mutta tietysti tämä on Kekkosen ajan kasvatille vielä uusi asia.
Ainakin joissain ravintoloissa tuollaisen menun kylkeen tulevan viinikokonaisuuden pystyy puolittamaan, jolloin kokonaismäärä pysyy kohtuullisempana ja maistaakin jotain vielä aterian loppupuolellakin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen söin Raxissa. Otin talon menun jälkiruokineen. Jälkiruoaksi otin pehmistä M&M karkeilla ja marjapiirakkaa. Tykkäsin tästä enemmän kuin Ragusta. Toki Ragun asiakaskunta, tarjoilu ja muu miljöö olivat Raxia mielyttävämpää.

Yöllä oli hiukan pyrstöyskää. Saattoi tietysti olla täysin Raxiin liittymätöntä, mutta epäilen vähän, että esim. vs-mössä tai nacho-kastike on saattanut lillua pöydössä liian pitkään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Minäkin kävin viikonloppuna pitkästä aikaa oikein Helsingissä asti. Ruokapaikkaa etsittäessä eksyttiin ravintola Fig:n. Enpä ollut tälläisestäkään kuullut, mutta osoittautui ihan kivaksi fine dining paikaksi. Ruoka oli hyvin tehtyä ja näyttävää. Annokset sen kokoisia, että jaksaa hyvin syödä useamman ruokalajin, eikä tarvi vyöryä ylensyöneenä ulos. Omaan makuun tuli tilattua ehkä väärät annokset, joten sellainen tajunnan räjäyttävä nautinto jäi uupumaan. Täytyy seuraavalla kerralla kokeilla jotain muuta. Samassa pöytäseurueessa istuneet naiset sen sijaan olivat omista annoksistaan kovin otettuja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hetkinen - ottiko Dave ruokafotot Rax:in annoksistaan? Huima on kohdannut voittajansa.

En ehkä hetkeen toivu tästä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No daah! Tietenkin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja elco »

Eevert.

Taas tuli tehtyä Pyhä Lupaus, että "tahra ja heinä" - gourmeeta ei pidä syödä enää ikinä. Kuuden ruokalajin menu 69e, 4.5h simputus ja jäi nälkä. Samaa paskaa kuin Roban Vinkkelissä.

Ei vaan mene tuo konsepti kaaliin. Miten vitussa sen kymmenen gramman annoksen valmistelu voi joka rundilla kestää yli puoli tuntia? Toisekseen, on aika perseraiskattu olo kun maksaa kahden hengen dinneristä 220e ja lähtee pois maha kurnien. Ei jatkoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole näitä viiden tai yli ruokalajin menuita syönyt kuin viitisen kertaa elämässäni. Mielestäni ehkä tärkein ja samalla kompastukselle alttein osa on juuri tuo annosten väliajan pituus. Se ei vaan saa olla liian pitkä. Ruokailuhan on yhtenäinen suoritus eikä mikään kidutus sillä, lähteeköhän se nälkä missään vaiheessa vai tuleeko se uudelleen seuraavaa annosta odotellessa. Esim. Ravinteeli Berthassa Tampereella viisi ruokalajia meni alle kahteen tuntiin - sen jaksaa hyvillä mielin suorittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Atalje Finne

Alkuruuaksi graavihevosta tryffelimajoneesia, pääruuaksi höyrystettyä nieriää ja ja jälkkäriksi lakritsi crème brûlée.

Onneksi firma maksoi, ei hintansa arvoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Kävin toissapäivänä maistelemassa Yes Yes Yes:ssä (Yrjönkatu, Hki) vissiin lähes koko menun 😂 Ruoka oli todella hyvää eikä olis ihan heti uskonut, että pöydässä ei ollut yhtään lihaa. Ilmapiiri oli rento ja oli kiva kun erilaisia annoksia tuli pöytään pikkuhiljaa koko porukan kesken jaettavaksi. Ei tullut kerralla mätettyä hirveää ruokamäärää alas joten olo ruokailun päätyttyä oli täysi muttei ähky. Pöytäseurueessa kehuttiin kovasti paikan omaa olutta. Maistelumenu maksoi vissiin 45€/hlö. Taidan käydä toistekin, oli sen verran hyvää :)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tämä on nyt sellainen en-syönyt-ravintolassa tilitys siitä, että olen espoolaistunut. Katsoin äsken julkaistua listaa Suomen 50 parhaasta ravintolasta (https://www.hs.fi/ruoka/art-2000005526322.html) ja totesin, että suurin osa Helsingin uusista listanousijoista on jäänyt minulta käymättä (kuten osa klassikoistakin, ml. Savoy ja Olo). Joskus olisi ollut toisin.

Nyt mun tulos taitaa olla 12/50. Voi niitä olla pari enemmänkin, kuka nyt kaikkea muistaa, mutta suuruusluokka kuitenkin tuota. Surkeaa :(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21132
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.01.2018 14:05 Tämä on nyt sellainen en-syönyt-ravintolassa tilitys siitä, että olen espoolaistunut. Katsoin äsken julkaistua listaa Suomen 50 parhaasta ravintolasta (https://www.hs.fi/ruoka/art-2000005526322.html) ja
Hyvin Espoo väistelee! Kirkkonummi ja Lohja listalla...
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kuppi kahvia ja cookie eilen Hesburgerissa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Arvoin hieman oikeaa ketjua, mutta menköön tänne, eikä suositteluketjuun.

Hummus House, Espoo, Soukka. Ulkoa hieman rouhean näköinen pieni Libanonilainen ravintola Soukan ostarilla, mutta ruoka on törkeän hyvää ja kohtuuhintaista. Soukan ostarihan on paikkoja, johon ihmisellä ei ole ollut asiaa, jos ei satu vieressä asumaan, niin tämän paikan löytäminen hieman kesti. Tämä on kuitenkin niin hyvä, että paikalle kannattaa ajaa ihan vartavasten jo hieman kauempaakin.

https://fi-fi.facebook.com/Hummus-House ... 713415459/

Tää rafla on sarjassa: Go before it's too late. Käymisen arvoinen, mutta vaikea ennustaa kauan se tuolla pysyy, jos ei löydä riittävästi asiakaskuntaa. Eatos jo lähti Isosta Omenasta, vaikka tarjosi erinomaista tuoreista raaka-aineista tehtyä Meksikolaista ruokaa. Ei vaan löytänyt riittävästi asiakaskuntaa, että toiminta olisi kannattanut. Samaan aikaan ihmiset jonottaa Taco Bellin tex-mex ruokia. Mikä näitä Espoolaisia vaivaa? :nuts:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämä Sellon uusi Smokers on näin kahden käynnin otannalla osoittautunut oikein kivaksi lounaspaikaksi.

Tänäänkin ihan taivaallista hapankaalia, eikä bratukassakaan mitään vikaa ollut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin