Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onslow kirjoitti:Tilaa enskerralla jotain muuta kuin nauravat nakit ranskalaisilla.
Deliziosalla ei toiminut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Onslow kirjoitti:Tilaa enskerralla jotain muuta kuin nauravat nakit ranskalaisilla.
.. mutku .. ne on niin hyviä.

Rodolfo on ihan jees, mutta en ole koskaan saanut siellä elämää mullistavia kokemuksia. Se ei välttämättä ole ollut mulle siis La Famigliaa paljon parempi paikka, vaikka onkin kivemmassa paikassa.
daddykillkill

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Nanda Devi

Liekö tuuria, mutta tarjoilukin oli ystävällistä ja ammattitaitoista (kts poikkeavat arviot linkin takaa)

Tämän kolmannen vierailun jälkeen tulin siihen tulokseen, etten tajua intialaisen ruoan pointtia. Tilasit mitä tahansa, niin aina pöytään tulee kellertävää riisiä isossa kulhossa ja ruskeaa tulista tahnaa pienessä astiassa. Ainoa mikä vaihtelee on tulisuusaste -> ja kaikki maistuu samalta riippumatta siitä, tilasitko lihaa vai kanaa. Samaan lopputulokseen kun pääsee syömällä kotona piri-piriä suoraan purkista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kolme Liisaa

Lounas on pienempi kuin lastenannos normiraflassa. Sinänsä ihan välttäviä safkoja.

En mene uudestaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Hai Long

Lounasbuffet. Rö-rö-rööyyh! Härkää sipulilla, chilipossua ja kanaa hai long - tekivät tehtävänsä. Loppupäivän voinkin sulatella ateriaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
ninnithequeen

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tää kävi eilen Niittarin mäkkärissä eksän ja muksun kans, jäi syömäti vaik maksettiinki ruokailu, heh. Joskus tuommonen sonta maistuu kybällä, joskus ei ollenkaan.

Ikävä Itiksen Ravintola Katariinaa :h:
bedlam

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Holiday Innissä tarjottiin ilmainen aamiainen puol ysiltä. Ei oo vieläkään näläkä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Korea house

Vähän pettymys. Annoksessa luki kyllä makeahko, mutta oli niin julmetun sokerinen. Riisiäkään ei tuotu sammiollista vain desin kukkura lautasella. Hintakin oli jokseenkin suolainen 14€.

Täytyy antaa toinen mahdollisuus joskus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Chico´s

Kuvittelin ettei tuosta mestasta saa mitään hyvää, mutta tunapihvipurilainen oli ihan ok.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Koskarin mäkkäri eilen: pari tuplaa ja kananugetit tykö - toimi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ravintola Hella

Hieno paikka. Hinta-laatusuhteeltaan loistavia ravintola-annoksia, mutta aikaa saa varata. Parhaimpaan lounasaikaan ei aina löydy tilaa.

Tänään meni floridanleike pariisinperunoilla, alkuun vuohenjuustosalaatti.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Rouva Pupu

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tassoksessa käytiin taas syömässä. Pieni maailmani järkkyi kun ruokalista oli vaihtunut, olen niin kaavaihminen sen suhteen minkä annoksen otan. Sen lempparin. Hyvää oli. Kun olen jonkin verran valitellut pihveistä niin sanottakoon, että täydelliset pihvit ovat tehneet comebackin!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pitkästä aikaa tuntui, että ravintolassa sai kokea elämyksiä. Sain vihdoin aikaiseksi mennä tutustumaan Taidehallilla pesivään Farangiin. Oikeastaan aika varauksetta ja poikkeuksellisella innolla suosittelen kaikelle kansalle. Kohteena oli pöytäseurueellamme nimellä Yao Jing kulkeva maistelumenu. Onhan se suorastaan sikamaisen kallis, mutta kun jokainen ruokalaji on herkullinen, kiinnostava ja vielä asettelultaan kaunis, niin kyllä kannattaa siirtää parista alemman tason nautinnosta resurssit tähän elämykseen. Minusta siis todella hyvä. Niin, ja kannattaa valita kolkon pääsalin sijaan paljon tunnelmallisempi ja intiimimpi sivuhuone.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti:Chico´s

Kuvittelin ettei tuosta mestasta saa mitään hyvää, mutta tunapihvipurilainen oli ihan ok.
Sulle kävi sellanen tuuri että voi verrata vähintään kuusi ja lisänumeroon lotossa? Uskokaa pois Chico's on paska paikka ainakin Itiksen Chico's.
Jos san lmaislipun niin sitten voi kärsiä sitä odotusta ja muuta vittua paikassa. Onneksi HOKin olutravintolat on edes muuta maata.
Jatketaan Coloradojen mainostamista?
Colorado on muuten keskikaljakuppila Pilkanmaalla(tai siis Markankylä)..
On ollut jo kohta 20 vuotta muut Coloradot on vain huonoja kopiota!
http://www.colorado.fi/colorado.htm
Google linkki
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Copacabana

Solomillo a la pimienta
Pippuripihvi härän sisäfileestä (180g), kermainen pippurikastike, lohkoperunat. VL

Hinta 10€ Syö Helsinki tarjouksessa.

Tykkäsin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja RP »

Wayne´s Coffeessa oli mitä suussa sulavimmat tonnikalawrapit. Maistui koko perheelle... itse en edes kovin välitä tonnikalasta, mutta ah nyt oli suorastaan nautinnollinen shoppailuruokailu.

Näytti makeat pikkuleivät ja leivokset aikasta houkuttelevilta. Ehkä ensi kerralla maistelen niitä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eilen Santa Fé:ssä tuli syötyä BBQ Ribs. Olin yllättynyt, koska ribsit oli kuorrutettu punaisilla pikkuchilin palasilla, samoin kastike oli tulista. Oli huulet söpösti turvonneet ruuan jälkeen, maukasta kyllä oli! Mies söi beef fajitas, joka näytti sekin hyvältä. Yllättäen tarjoilija toi ruuat väärinpäin, olen lehmä :oops:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Söin eilen Tampereen Gastropub Nordicissa Ankkaa. Aivan järkyttävän hyvä annos ja todella hyvä hinta-laatusuhde (suurehko ankankoipi, jotain maalaisleipää ja salaattia 10€). En olisi kyllä siltä paikalta huonoa odottanutkaan, mutta silti se erinomaisuus vähän yllätti. Suosittelen!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Käytiin lauantaina intiimillä illallisella Roccassa. Paikka oli muuttanut Linnankatu 3:een, jossa aiemmin juurikin osoitteen niminen ravintola tarjoili ylimaallista ravintoa. Valitettavasti paikka ei riittänyt takaamaan samaa elämystä tälle kerralle. Skipattiin alkuruuat, pääannoksessa oli ankanrintaa, peruna-tryffelimoussea ja päärynäkastiketta. Olihan se ihan hyvää mutta en tilaisi toiste. Seuralaisen pippuripihvi ei myöskään ollut mitenkään erityisen hyvä josko nyt ei huonokaan. Jälkiruuaksi otin juustolautasen, joka oli myös heikompi kuin mitä kotona olisin tarjolle asettanut. Miehen kookospannacotta + banaanijäätelö maistui "kuin kymmenen hyvää makua olisi yhdistetty osaamatta karsia". Kirsikkana kakun päällä myöskään viinisuositukset eivät hivelleet makunystyjä vaikka ne olivat paikan sommelierin ehdotukset.

Emmätiä. Saattoi olla todella hyvää enkä vain osannut arvostaa mutta enemmän uskon omaan aistinvaraiseen arviointiini ja luokittelen nykytarjonnalla Roccan juuri sellaiseksi ravintolaksi, joka tarjoaa ylellisen näköistä ruokaa ilman makua. Nyyh, pakko selvittää kuka siellä Linnankatu 3:ssa kokkaili ja minne se meni.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^No höh, olipa pettymys. Itse olen käynyt Roccassa joskus kun se oli vielä vanhalla paikalla, ja silloin ruoka oli kyllä loistavaa. Perusraaka-aineista oli loihdittu ihan loistavaa ruokaa silloin, listalla oli muistaakseni jonkinlaista kasvissosekeittoa, kuhaa, perunapyrettä ja jokin marjajälkkäri. Kuulostaa simppeliltä, mutta oli taivaallista. Slurp.

Hee, pitääkin mennä tässä ravinteliin syömään kun saa taas itsekin syödä kunnon ruokaa!
Manaaja

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jos ravintolaa bashataan sellaisilla perusteilla kuin "olihan se hyvää mutta en tilaisi toiste", "ei ollut mitenkään erityisen hyvä josko nyt ei huonokaan" tai "kymmenen hyvää makua olisi yhdistetty osaamatta karsia" niin minulle nousee välittömästi "vittu mitä elitistipellenillitystä" -ajatus päähän.

Jos mä en ole ollut tyytyväinen jonkun ravintolan tarjontaan tai palveluun, niin kyllä mä yleensä olen pystynyt ihan konkreettisesti sormella osoittamaan ja sanomaan että mitkä jutut ovat tökkineet ja olleet oikeasti huonosti. Toi taas kuulostaa mun korvaani vähän ympäripyöreältä jostan-pitää-nitkuttaa-vaikka-väkisin -tyyliseltä nillitykseltä.

Ja siis, voihan olla että se ruoka oli ihan oikeasti huonoa, enkä halua sinäänsä kenenkään subjektiivista kokemusta lähteä lyttäämään, mutta kun on itse ollut jos jonkinlaisen palautteen kanssa tekemisissä vuosien varrella, niin tuollainen kuulostaa aina vähän nihkeältä, kun ei oikein osata sanoa suoraan missä on vika, vaikka ei osata oikein olla mihinkään tyytyväisiäkään. Kaikessa on ikäänkuin "jotain" vikaa, vaikka ei oikein tiedetä mitä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mulla käy usein noin niinkun Mellulla; erityisesti odotusten ollessa korkeat jää toisinaan fiilis, että jotain puuttuu. Mä teen aika hyvää ruokaa itse, joten jos maksan sen tekemisestä jollekin muulle, odotan saavani jotain erityistä. Jotain, mitä en olisi itse keksinyt, osannut tai viitsinyt tehdä. Ja koska mä en tarkalleen tiedä mikä se "taika" siellä on, niin lopputulokseksi jää vain vieno pettymys siitä, että jotain puuttui.
Tsaari

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Melnais kirjoitti: Nyyh, pakko selvittää kuka siellä Linnankatu 3:ssa kokkaili ja minne se meni.
Muutaman vuoden kierroksen jälkeen se kokkailija on palannut Turun seudulle ja kokkaa nykyään Turun naapurissa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Ja siis, voihan olla että se ruoka oli ihan oikeasti huonoa, enkä halua sinäänsä kenenkään subjektiivista kokemusta lähteä lyttäämään, mutta kun on itse ollut jos jonkinlaisen palautteen kanssa tekemisissä vuosien varrella, niin tuollainen kuulostaa aina vähän nihkeältä, kun ei oikein osata sanoa suoraan missä on vika, vaikka ei osata oikein olla mihinkään tyytyväisiäkään. Kaikessa on ikäänkuin "jotain" vikaa, vaikka ei oikein tiedetä mitä.
Lulz.

Ruuan jos minkä on subjektiivista taidetta, eikä siinä todellakaan tarvitse olla mitään vikaa sinällään saati olla kyse mistään elitistisestä pelleilystä, jos joku juttu nyt ei kolahdakaan täysillä tai jättää sellaisen Meh - ihan kiva kokemuksen. Kokemus voi olla nautinnollinen ja lopputulosta - sekä koko ravintolan efforttia - voi arvostaa hyvänä suorituksena, mutta nostaako se sielusi taivaisiin on sitten kokonaan eri kysymyksensä.

Minulla on ihan sama ongelma välillä ravintoloiden kanssa, että annos on periaatteessa ihan hyvä ja onnistunut, mutta se ei onnistu tuomaan settiin enää mitään lisää tai mitään erityistä, jonka takia sen muistaisi vielä seraavanakin päivänä. Ja vaikka tavalliset kuluttajat olisivatkin keittiössäkin valveutuneita, ei se tarkoita sitä - että tällainen kuluttaja osaisi suoraan sanoa, että millä joku juttu paranisi vielä entisestään. Se on niiden keittiömestareiden juttu yllättää ja luoda makukokonaisuuksia, jotka lopulta yllättävät positiivisesti.

Ymmärrän hyvin Melnaisin kommentit - samoin kuin sen, että toiselle se sama setti ja kokemus olisi voinut upota ihan eri tavalla.

Makuasioista pitää kiistellä.
So Hard

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Minulla on ihan sama ongelma välillä ravintoloiden kanssa, että annos on periaatteessa ihan hyvä ja onnistunut, mutta se ei onnistu tuomaan settiin enää mitään lisää tai mitään erityistä, jonka takia sen muistaisi vielä seraavanakin päivänä.
Ditto. Asiaa ei ainakaan helpota se, että käy suhteellisen usein työn puolesta korruptiolounailla/päivällisillä, jolloin oma perspektiivikin vähän vääristyy siitä mikä on tavanomaista. Mutta siitä huolimatta varsin suuri osa ravintola-annoksista on varsin keskinkertaisia kokkaustaidon tai luovuuden näytteinä, jolloin palvelun taso ja miljöö/tunnelma ovat se josta maksetaan.

Ei tarvitse hankkia, laittaa eikä tiskata, ruoka tulee keskustelun lomassa ja nautitaan hyvässä seurassa ilman keskeytyksiä. Melkein sanoisin, että useammin ravintolassa syöminen menee pilalle siitä jos palvelu on huonoa tai hidasta tai jos miljöössä on joku häiriö. Aniharvoin sitä nykyään jostain ruoka-annoksesta saa wow-fiiliksiä. Eikä tarvitsekkaan saada, jos muut asiat ovat kuosissa ja hinta ja laatu kohtaavat.
Vastaa Viestiin