Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onko Vagis syönyt jo lounasta tänään? Ainoan Bistro o Matin lounaslistalla oleva turska on poikkeuksellisen hyvää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 12:53 Onko Vagis syönyt jo lounasta tänään? Ainoan Bistro o Matin lounaslistalla oleva turska on poikkeuksellisen hyvää!
Joo, olen syönyt. Mä tosiaan oon siirtynyt pääosin kotiruokailuun taloudellisista syistä, niin Bistrossakaan ei ole tullut käytyä pariin kuukauteen :oops:

Jostain on pakko tinkiä ja kun perheessä kukaan ei harrastuksistaan halua, niin lounasruokailu ja ulkomaanmatkat joutui leikkuriin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, tuo Bistron lounas alkaa olla kyllä aika hintava, ja syön siellä aika harvoin. Tänään olin sopivasti pyöräilemässä siitä ohi takaisin kotiin etähommiin iltapäiväksi, niin pistäydyin. Oli kyllä oikein hyvä.

Lisäksi mä yritin tässä joku päivä kysellä kitinäläisiltä, että mistä saisin hyvää Thai-ruokaa. Ettehän te vastanneet :kele: Päädyin johonkin puljuun, jonka nimi oli kai Zaap Isan Thai Street Food tai jotain sen tapaista. Oli mun makuun aika maukasta, mutta en ole genren connoisseur.

Edit. Onko mahdollista, että mä mitään kysellyt, suunnittelin vain? Onkohan tällaisesta dynastiasta syytä olla huolissaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 14:06 Joo, tuo Bistron lounas alkaa olla kyllä aika hintava, ja syön siellä aika harvoin. Tänään olin sopivasti pyöräilemässä siitä ohi takaisin kotiin etähommiin iltapäiväksi, niin pistäydyin. Oli kyllä oikein hyvä.

Lisäksi mä yritin tässä joku päivä kysellä kitinäläisiltä, että mistä saisin hyvää Thai-ruokaa. Ettehän te vastanneet :kele: Päädyin johonkin puljuun, jonk nimi oli kai Zaap Isan Thai Street Food tai jotain sen tapaista. Oli mun makuun aika maukasta, mutta en ole genren connoisseur.

Edit. Onko mahdollista, että mä mitään kysellyt, suunnittelin vain? Onkohan tällaisesta dynastiasta syytä olla huolissaan?
Ei tarvitse huolestua! Kysyit asianmukaisesti kyselyketjussa. En vastannut kun en tiedä (yleensä se ei ole kyllä estänyt?!).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2023 14:12
urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 14:06 Joo, tuo Bistron lounas alkaa olla kyllä aika hintava, ja syön siellä aika harvoin. Tänään olin sopivasti pyöräilemässä siitä ohi takaisin kotiin etähommiin iltapäiväksi, niin pistäydyin. Oli kyllä oikein hyvä.

Lisäksi mä yritin tässä joku päivä kysellä kitinäläisiltä, että mistä saisin hyvää Thai-ruokaa. Ettehän te vastanneet :kele: Päädyin johonkin puljuun, jonk nimi oli kai Zaap Isan Thai Street Food tai jotain sen tapaista. Oli mun makuun aika maukasta, mutta en ole genren connoisseur.

Edit. Onko mahdollista, että mä mitään kysellyt, suunnittelin vain? Onkohan tällaisesta dynastiasta syytä olla huolissaan?
Ei tarvitse huolestua! Kysyit asianmukaisesti kyselyketjussa. En vastannut kun en tiedä (yleensä se ei ole kyllä estänyt?!).
No hyvä! Oli se kyllä aika typerä kysymys, kun googlaamalla saa pikaisesti ihan hyvän vastauksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 14:16 No hyvä! Oli se kyllä aika typerä kysymys, kun googlaamalla saa pikaisesti ihan hyvän vastauksen.
Kysymys erinomainen ja mielenkiintoinen. Mä jäin kiinnostuneena odottamaan hyviä vastauksia, mutta niitä ei sitten ilmestynyt.

Tätä kirjoittaessa tajusin, että Bangkok 9 on thai ravintola ja hyvä, eli olisin näköjään voinut vastata odottelun sijaan :oops:

Espoon ravintola on Ompussa: https://www.bangkok9restaurant.com/
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Kreitsu kirjoitti: 23.09.2021 16:39
Kajaaninkadulla oleva nepalilainen nimeltä Yarsa pelasti nälkäkuolemalta. Sairaan hyviä vegevaihtoehtoja ja ruuan tulisuusmerkinnät piti paikkansa. Itse siis mietoja otin (söimme siellä kahtena iltana) ja olivat mietoja mutta erittäin maukkaita. Jatkoon!
Eilen Yarsassa, siitä on tullut luottosyöttölä suomireissuilla. Taso on säilynyt yhtä hyvänä kuin ennenkin!
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Eilen Kluuvinkadun Belgessä syömässä. Tarjolla oli ainoastaan yksi vegevaihtoehto (Vallonian sienimuhennos), joten ei tarvinnut paljon miettiä, mitä ottaisi. Tykkään sienistä, joten ei ongelmaa ja ateria osoittautui erittäin maukkaaksi. Voisin syödä toistenkin. Seuralainen söi Panimomestarin grillattua maksaa ja oli kuulemma erittäin hyvää sekin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin pitkästä aikaa Jädelinossa. Edelleen parasta gelatoa mitä suomesta saa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nabi testattu.

Olihan se kun viisi nousuhumalaista sähelsi pienen pöydän ja grillin ympärillä. Grilli ei mielestäni ollut riittävän kuuma, lihat vain kiehui omissa liemissään.

Kimchi oli oikein hyvää. Omenakorteasake(?) ihan helvetin hyvä.

Huntti meni eikä nälkä lähtenyt, joutui ostamaan 2 lihistä kotimatkalla.

Lisäksi opin, että vaikka selviän puisten puikkojen kanssa niin metalliset on ihan no-no.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Läjä alkupaloja Otaniemen Fat Lizardissa. Eivät ihan toimineet. Maku puuttui. Taitaa olla burgeri tai pizza oluen kanssa tuon mestan juttu.

Ruuan jälkeen siirryttiin Fat Lizard Tap Roomille Comedy Club -iltaan. Oli hyvä. Suosittelen.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 26.10.2023 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Villa Lilla

Alkuruuaksi hirven paahtopaistia ja piparjuuripannacottaa.

Pääruokana kuhaa ja punajuuripyrettä.

Jälkkäri lakkaritari & vaniljamascarponea.


Oli hyvät setit. Vinkkukin, mikä lie riestling, sopi kivasti. Negaa vain kun jälkkärin lemoncello ei ollut pakkasesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Albina
https://viisitahtea.com/50-parasta-ravi ... -helsinki/

3 ruokalajin teatterimenu ennen Ismo Leikolan keikkaa Kulttuuritalolla. Oikein jees. Ravintola kannattaa pistää mieleen, jos kaipa tasokasta illallista noilla kulmilla.

Ismon setti oli erittäin hyvä. Materiaali piisasi hienosti 1 + 1 tunnin keikkaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ikea joulubuffet

Vähemmän huutavia räkänokkia kuin oletin. "Portsari" ovella säännöllisteli porukkaa, eli päästivät sisään vasta kun pöytä vapautui. Ruoka taattua Ikeaa, eli hinta/laatu -suhteeltaan hyvää. Suomalaiset jouluruoat taitavat olla Ruotsista peräisin, eli hyvin "suomalainen" oli.

https://www.ikea.com/fi/fi/stores/resta ... ub3a623690
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2023 8:28 Ikea joulubuffet
Miksi? :shock:
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.12.2023 9:27
James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2023 8:28 Ikea joulubuffet
Miksi? :shock:
Ironinen performanssi, jossa saa mahan edullisesti täyteen hyvää ruokaa. Lisäksi ostin herätyskellon!

Win/win/win/win
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 11.12.2023 9:27
James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2023 8:28 Ikea joulubuffet
Miksi? :shock:
Kun muistelee Jameksen ruokailutottumuksia, kysymys näyttäytyy turhana.
#kunhansaapolttoainetta
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ette vaan ymmärrä :leuhka:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joulusapuskat on niin geneeristä mössöä, että vaikea nähdä kuinka IKEA voisi sössiä ne. Ne harvat kerrat kun olen siellä sapuskoinut niin ei sapuskoissa mitään vikaa ollut (paitsi lihapullien kardemumma). Ei kyllä mitään suuria elämyksiäkään.

Hinta/laatusuhde ihan katossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kerran oon syöny Ikean joulupöydän. Ihan ok, mutta hinta-laatu-suhde ei ollut erityisen hyvä. 14,99 näyttää olevan nyt hinta. Tuolla hinnalla saa Dylanissa tai Factoryssa mielestäni paramman diilin. Tosin jos on viikonloppu tai ilta-aika, niin sitten tietty ei oikein voi verrata arkilounaaseen. Mutta kyllä 15€ hinnalla saa ruokaa jo viikonloppuisinkin.

Ikea on muuten maailman 6. suurin ruokaketju.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2023 10:45 Ette vaan ymmärrä :leuhka:
Mä ymmärrän :h: , mun mielestä Ikean joulupöytä on aivan mahtava konsepti! Jos olisin aikaansaavampaa sorttia, menisin itsekin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oli ruuhkaa ostarilla ja tulin Kotipizzaan. Viikko sitten tyhypäivällä Napolissa ananas/kana/rucola. Nyt sama täällä vertailun vuoksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2827
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 11.12.2023 10:50 Joulusapuskat on niin geneeristä mössöä, että vaikea nähdä kuinka IKEA voisi sössiä ne.
Sekin onnisttuu (ei IKEA)

Työpaikan lähimmässä lounasaravintolassa oli joululounas erikoishintaan joskus viime vuosikymmenellä. Kaikki oli aivan kuraa, mutta pääruoaksi tarjottu lipeäkala oli vastenmielistä: saippuaisen makuista nesteessä lillunutta löllöä. Paikka menikin konkkaan pian sen jälkeen. Ja korona tappoi paremmatkin paikat. Työsuhde-etuna saa burgeria -50%, yllättäen ePassilla ei saa ruokaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hotelli GLO (Leppävaara) lounas.

Tämä paikka on heittäen lepuskin huonoin sapuskapaikka vaikka laskisi kämäsimmät karvakädet mukaan. Kuitenkin oli niin, että lounaslistalla luki uunilohi. Kuvittelin ettei edes GLÖ pysty sitä pilaamaan, mutta niin vain vekkulit olivat siinäkin onnistuneet. Mukana smetanaa ja varmaan korianteria.

Salaattipöydässä taas vain ihme sekoituksia, ei mitään hyvää perusrehua.

Keitetyt perunat oli oikeastaan ihan ok.

Ei pystynyt töiden jälkeen menemään salille kun lohi uiskenteli masussa ja pelkäsin, että lähtee ylävirtaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Toi GLO:n salaattipöytä just oli aikoinaan lepuskin ylivoimaisesti paras. Itselleni salaattipöytä on lounaan tärkein osa. Lämpöset on yleensä ylikypsää ja aika mautonta.
Vastaa Viestiin