Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joo, ei ole jaksanut kun ihan liikaa matkaa (200m).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Makoisan lounas tuli viimein testattua: https://www.bistromakoisa.fi/

Maut oli kohdillaan ja hyvin tasapainossa. Kyllä tässä oli sellaista a la carte tunnelmaa mitä ei seisovista pöydistä löydä. Leipä vaatii erikoismaininnan, kun en muista koska olisin viimeksi näin hyvää syönyt. Eihän se nyt ihan sama asia ollut kuin vielä lämmin patonki boulangeriesta, mutta kerrassaan erinomainen. Aterian lopuksi teki mieli vielä kysyä saisko lisää leipää :lol:

Tulee varmasti käytyä toistekin vaimon kanssa.

Hummus House Kauklahdessa on ollut entistä parempi. Isommat tilat ja asiakasmäärät mahdollistaa entistä laajemman valikoiman. Perusongelma on ettei lautaselle meinaa mahtua lihaa, kun se täyttyy ihanista salaateista, tahnoista ja falafelista. En ole falafelin suhteen asiantuntija, kun en niitä juuri muualla syö, mutta olen ymmärtänyt näiden olevan erinomaisia. Joskus oli keskustelua siitä mitä kasvikset kasviksina tarkoittaa. Hummus House vastaa mun puolesta.

Mä oon viimeaikoina huomannut käyväni yllättävän usein Kung Fu Bandassa lounaalla. Tää nyt ei oo mitään gourmeeta, vaan nopea proteiini mättö silloin sellaiselle tuntuu tarvetta. Kastikkeissa ei näet oo tuhlattu rahaa vihanneksiin, vaan koostuu lähes pelkästää lihasta. Lautasellisen kun vetää, niin ei tarvi heti olla syömässä lisää. En oikein tiedä paikkaa missä voisi yhtä kätevästi tankata protskua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla on tapana dissata kaikkea S-ketjuun kuuluvaa keskinkertaisuudesta. Niin ruokakauppojen valikoimaa kuin ravintoloiden tarjontaa. No odotukset ei olleet ihan tapissa, kun suuntasin syömään Mikkelin Sokoksen ravintolaan, kun en jaksanut lähteä etsimään laadukkaampaa paikkaa vieraasta kaupungista. Talon buillabaisse, eli ranskalainen kalakeitto, oli yllättäen todella hyvä. Lohta, kuhaa, simpukoita ja katkarapuja maukkaassa liemessä. Keiton lisukkeena pöytään tuli hyvin suolatut lohkoperunat, jotka ei mitä ilmeisemmin olleet mistään perus pakastepussista rasvakeittimeen kipattuja. Aioliin dippaamisen sijaan päädyin dumppaamaan ne keittoon, koska toimivat niin hyvin liemen kanssa. Aperetiiviksi oli janoissani vetäissyt hanasta löytyneen saksalaisen hefen kurkkuuni ja ruuan kanssa oli vielä 16cl Rieslingiä Alsacesta. Kokonaisuutena ateria oli paras pitkään aikaan, mutta korona aikana syömiset on jääneet pitkälti lounasruokailun varaan. Hieman puskista tullut makuelämys oli viikonlopun sähköautoretken kohokohta :]
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Taannoisen burgerikeskustelun innoittamana kävin kesällä naughtyllä ja eilen ehdin viimein myös Friendsiin, kun aikataulujen muututtua etsin Ompusta ruokaa hieman liian aikaisin.

Ensimmäinen oli pettymys. Olisin odottanut burgerimieheltä enemmän. Friends oli taas positiivinen yllätys. Jo tuntuma, kun otti burgerin käteen oli perus gurgeri jointtia vakuuttavampi. Selkeästi saa vastinetta BKta korkeammalle hinnalle. Käyn varmaan joskus toistekin.

Taannoinen visiitti Lucy in the skyhin on myös raportoimatta. Hienot maisemat. Tätä tasoa maisemien pitäisi aina olla kerrostalossa. Sijainnilla ja tyylillä voi yrittää perustella hieman korkeamman hintatason. Ruoka itsessään oli ihan tyylikästä ja hyvin tehtyä, mutta ei millään tasolla ilmiömäistä. Jos on ihan ruokaelämyksen perässä, niin Espoossa menisin ennemmin O matiin tai Makoisaan. Lucy tarjoaa sitten sellaista kokonaisvaltaista tyyliä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuskassa vedin näiden siipiä. Oli ihan törkeän hyviä:

”Mehevän pehmeää kanaa ja tolkuttoman hyvät kastikkeet”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä kävin eilen taas lounaalla Bistro o Matissa. Mun itse tekemäni sienirisotto on paljon parempaa :evil:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 06.09.2022 10:39 Tuskassa vedin näiden siipiä. Oli ihan törkeän hyviä:

”Mehevän pehmeää kanaa ja tolkuttoman hyvät kastikkeet”
Pitää käydä tesaamassa. Wingseistä on meillä tullut varsin tavallista grillattavaa, joten mielenkiintoista nähdä, pääseekö Pretty Boy parempaan.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 06.09.2022 10:39 Tuskassa vedin näiden siipiä. Oli ihan törkeän hyviä:

”Mehevän pehmeää kanaa ja tolkuttoman hyvät kastikkeet”
Mä oon silmäillyt tuota Ompussa silleen lievästi uteliaana, mutta kun en oikein välitä siivistä enkä koivista, niin toistaiseksi jäänyt käymättä. Hieman junttimaisesti sellanen kuivaksi grillattu filee on mun juttu, mutta kai tälle pitää joskus antaa mahdollisuus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Siihen Omppua vastapäätä on ilmestynyt joku autenttista vietnamilaista ruokaa mainostava paikka. Onko joku käynyt? Tai onko joku ylipäätään syönyt vietnamilaista? Mitä sellaisessa kannattaisi tilata?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miksi kuivaksi grillattu? Voihan sen fileen grillata pinnoiltaan kauniiksi, mutta mehukkaaksi?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.09.2022 11:20 ^ Miksi kuivaksi grillattu? Voihan sen fileen grillata pinnoiltaan kauniiksi, mutta mehukkaaksi?
Enkö mä selittänyt ihan selkeesti? Mä tykkään kanasta ja possusta sellaisena kuivan rapsakkana. Joulukinkkuakin mä tökin veitsellä ja kerään lautaselle ne kuivat palat mitkä siitä lohkeilee irti. Sellainen kostean pinkeä al dente on näissä mulle kauhistus. Mä tiedän, että tää osoittaa sivistymättömyyttä samalla tavalla kuin tapani uittaa sushia soijawasabi liemessä, mutta nautinnon eteen pitää kärsiä tai jotain.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Juu, ymmärrän ton kyllä. Sopivasti grillailemalla sais kyllä sekä rapsakkaa, että mehukasta. Ribbsit on ehkä paras esimerkki. File on kyllä niin rasvaton, että sen kanssa ei onnistu.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Toi ravintola on ollut viikkoja Triplassa ihan tyhjänä asiakkaista kunnes tänään huomasin, että nyt on porukkaa. Hesarin juttu selittänee asiaa. Itse en ole vielä testannut, on aina eväät lounaalla.
Bluntly kirjoitti: 06.09.2022 10:39 Tuskassa vedin näiden siipiä. Oli ihan törkeän hyviä:

”Mehevän pehmeää kanaa ja tolkuttoman hyvät kastikkeet”
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lippulaivaan tuloillaan ollut georgialainen ravintola on auennut. Tänään sitten opin, että kyseessä on sen Haukilahden ostarilla mainetta niittäneen ravintolan uudet tilat Espoossa. Sen jonne en jotenkin koskaan päätynyt, kun mun kulkureitit nyt ei vaan kuljen Haukilahden ostarin kautta :oops:

No tilanne tuli nyt korjattua. Lounas oli hyvää ja annos henki laadukkaita raaka-aineita. Nyt kun tämä on saatu tuolta periferiasta ihmisten ilmoille, niin tulee varmasti käytyä säännöllisesti.

https://www.rioni.fi/
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

4chiefs lounas, jonka tekee taste of thailand @ Sello.

Oli ihan miellyttävä punainen curry.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 10.11.2022 13:00 Lippulaivaan tuloillaan ollut georgialainen ravintola on auennut. Tänään sitten opin, että kyseessä on sen Haukilahden ostarilla mainetta niittäneen ravintolan uudet tilat Espoossa.
Mites ympäristö? Haukilahti oli vähän siinä ja siinä iltapaikaksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Espoo-hengessä kävin kokeilemassa jossain ihme lähiössä (oliko ehkä Kauklahti - en ole ihan varma, mihin navigaattori mut vei) sijaitsevaa, kehuttua Edvin Pizza Napoletanaa.

Hieno rakennus ja kiva ravintolatila valtavalla puu-uunilla. Ympäristö sit tietenkin espoolaista kanikoppilähiötä, mutta tätä tää on. Pizzat olivat kyllä hyviä, tosin täytteissä osin jotain ihme kikkailua (miks mun spicy salamiin piti lisätä joku mausteinen makea hunaja). Pieni ongelma oli se, että arki-iltana suurin osa jengistä näytti haluavan pizzan ja alkoholittoman juoman, jotta pääsevät ajamaan nopeasti takaisin kotiin kun on työpäiväkin edessä. Ravintolan konseptiin taas näytti kuuluvan se, että haluaisivat asiakkaiden nauttivat pizzan lisäksi aika pitkän kaavan mukaan alkupalat, jälkiruoat ja viinit, ja intressien yhteensovittaminen ei ehkä aina käynyt ihan niin tyylikkäästi kuin haluaisi.

Mutta siis hyvää pizzaa, en varmaan mene uudestaan, koska miksi ihmeessä ajaisin pizzan perässä jonnekin pellolle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2023 13:54 Mites ympäristö? Haukilahti oli vähän siinä ja siinä iltapaikaksi.
Kauppakeskus eli jos ravintolatilan ulkopuolisille ympäristöllä on suuri merkitys, niin...
Toimii jos ajatuksena on vain mennä autolla tai metrolla syömään. Jos tavoitteena yhdistää johonkin yöelämän aktiviteettiin, niin tuskin toimii. Tuosta kun joutuu puskemaan aika ankean lähiön läpi ennen kuin pääsee edes rantaraitille, eikä Espoo kuutamokävelyä parempaa yöelämää oikein tarjoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ehkä sisustusta ja näkymiä enemmän mietin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On teillä ongelmat.

Itse katselen vain annosta ja seuraan haarukkaa, että osuu suuhun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2023 14:01 Espoo-hengessä kävin kokeilemassa jossain ihme lähiössä (oliko ehkä Kauklahti - en ole ihan varma, mihin navigaattori mut vei) sijaitsevaa, kehuttua Edvin Pizza Napoletanaa.

Hieno rakennus ja kiva ravintolatila valtavalla puu-uunilla. Ympäristö sit tietenkin espoolaista kanikoppilähiötä, mutta tätä tää on. Pizzat olivat kyllä hyviä, tosin täytteissä osin jotain ihme kikkailua (miks mun spicy salamiin piti lisätä joku mausteinen makea hunaja). Pieni ongelma oli se, että arki-iltana suurin osa jengistä näytti haluavan pizzan ja alkoholittoman juoman, jotta pääsevät ajamaan nopeasti takaisin kotiin kun on työpäiväkin edessä. Ravintolan konseptiin taas näytti kuuluvan se, että haluaisivat asiakkaiden nauttivat pizzan lisäksi aika pitkän kaavan mukaan alkupalat, jälkiruoat ja viinit, ja intressien yhteensovittaminen ei ehkä aina käynyt ihan niin tyylikkäästi kuin haluaisi.
Oon kanssa kuullut hyvää tuosta Edvinistä, mutta ei ole tullut vielä käytyä. Kauklahti on varmasti ihan riittävä määritelmä josta useampi ihminen osaa suunnilleen kuvitella sijainnin koska paikka on Suur-Kauklahden alueella, vaikka tarkemmin ravintola on Kurttilan kaupunginosan puolella. Näistä Espoon paikannimistä kun ei ota mitään tolkkua, kun on suuralueet ja kaupunginosat, jotka sitten jakautuu vielä useampaan pienempään alueeseen. Google maps löytää Kurttilan kaupunginosan alueelle paikanniminä Lasilaakson, Åminnen, Kurtinmäen, Mustalahden, Kallvikin ja Kurttilan. Mun paikallistuntemus tuosta alueesta ei riitä sanomaan mihin noista Edvin pizza ihan tarkalleen ottaen kuuluu.

Mutta pizzoihin. Ärsyttävää, kun nuo paremmat pizzeriat ei osaa myydä ihan simppeliä peperonipizzaa mihin ei ole tungettu mitään ylimääräistä. Muutenkin monesti listalla kaikissa vaihtoehdoissa on ihan liikaa eri täytteitä ja sieltä puuttuu ne yksinkertaiset hyviin raaka-aineisiin luottavat lätyt joiden laadusta tunnistaa hyvän pizzerian. Muutenkin musta tuntuu oudolta tuollainen konsepti, että pizzan kanssa syötäisiin alkupalat ja jälkiruuat. Italiassa kun mielestäni menee yleensä niin, että joko syödään pitkällä kaavalla tai sitten pizza.

Noin pizzan kuin muunkin meiningin osalta mun kokemuksen mukaan Lauttasaaren Trattoria Limone on aika autenttinen italialainen lähiöravintola ja sijainti siinä varastokorttelin kupeessa vaan lisää autenttista fiilistä. Palvelu toimi myös italiaksi! Ei mitään fiiniä, vaan kunnon trattoriaelämää. Talon Prosecco oli myös hyvä ja heidän omaa maahantuontia. Ainakin oli taannoin. Siitä on jo muutama vuosi kun tuli siellä juotua alkoholia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2023 14:27 ^ ehkä sisustusta ja näkymiä enemmän mietin.
Älä katso ulos. Pienen aukion takana on 70-lukulaista kerrostalolähiötä.

Sisustus on ihan ok mun mielestä. Ei mitään erityisen säväyttävää ja erikoista, mutta ei suuremmin moitittavaakaan. Aika tyypillinen ravintolasisustus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 08.03.2023 14:43 Italiassa kun mielestäni menee yleensä niin, että joko syödään pitkällä kaavalla tai sitten pizza.
Just noin. Pizza on niin heviä ruokaa, ettei tulisi mieleenkään vetää jotain jälkkäreitä siihen päälle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2023 15:40
Vagabondo kirjoitti: 08.03.2023 14:43 Italiassa kun mielestäni menee yleensä niin, että joko syödään pitkällä kaavalla tai sitten pizza.
Just noin. Pizza on niin heviä ruokaa, ettei tulisi mieleenkään vetää jotain jälkkäreitä siihen päälle.
Tätä mäkin ihmettelin. Olisi sitten italialainen ravintola, josta saa myös pizzaa, mutta toi pyörii nimenomaan pizza-pääruoan ympärillä.

Samaa mieltä myös Vagiksen kommenteista koskien täytteitä.

Muistan Vagiksen ennenkin kehunneen Lauttasaaren Trattoria Limonea. En ole kuitenkaan vieläkään saanut käydyksi. Ihmettelen itseäni tässä, kun konsepti kuulostaa just siltä, mitä Helsingissä kaipaan. Ehkä siinä on se, että kun en enää Larussa asu, jotenkin tuollainen kortteliravintolapiipahdus just Lauttasaaressa tuntuisi vähän oudolta. Tai sit kuppilan nimi vaan kuulostaa liikaa Lemonilta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2023 15:54 Tai sit kuppilan nimi vaan kuulostaa liikaa Lemonilta.
Nuuh nuuh?
Vastaa Viestiin