Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Manaaja

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:Se on niiden keittiömestareiden juttu yllättää ja luoda makukokonaisuuksia, jotka lopulta yllättävät positiivisesti.
Niin paitsi että jos on paha mieli ja kiukku ja vähän ikävää, niin eipä siinä keittiömestarin taikatemput mitään auta, kun on parhaimmillaan jo valmiiksi päätetty ettei mikään ole sinä iltana tarpeeksi kivaa, tai hyvää. Tällaisia ihmisia ihan oikeasti on, ja se oli postaukseni pointti.

"Oliko ruoka hyvää?"
"Oli."
"Tilaisitteko toiste?"
"En."
"Miksi ette?"
"En tiedä. Ei huvita."

Lulzin dillet.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä en taas näe asiaa noin mustavalkoisena kuin Manaaja. Mä oletan omalta osaltani että tässä oli nimenomaan kyse siitä, että ko. paikassa on tottunut samaan annoksen kuin annoksen kohdalla sellasen "uuuh"-reaktion, mikä jostain syystä nyt puuttui. Ruoka oli varmastikin hyvää, mutta samaa ruokaa saa varmasti saman makuisena tai yhtä "tavallisena" jostain muustakin paikasta. Varta vasten johonkin tiettyyn ravintolaan meno nimenomaan sen takia, että ruuassa on aina ollut jotain extrahyvää, on mun mielestä ihan normaalia, ei mitään hifistelyä.

Kyllä esim. mun tekemä perunamuussi ja lihapullat on hyviä, mutta herranjumala mun äidin tekemät (sama resepti + kai joku salainen ainesosa) on taivaallista. Jos valitsisin, niin söisin tismalleen samaa ruokaa äidilläni oman keittiöni sijasta.

Lolzit vaan nii.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja RP »

Nojuu, mulla on tämmönen kokemus Tassoksen kanssa. Kokki teki niin jumalaisen hyviä pihvejä, siis kertakaikkiaan suussa sulavia. Kaikki annoksen makujutut (mitä niitä kastikkeita tai voijuttujakutsutaan yms.), perunat ja kaikki oli just niin mun suulle sopivia. Siis se oli niiiin uuh-elämys.

Järkytyin kun kokki vaihtui (samoin menu) eikä lempiannokseni enää istunut suuhuni niin hyvin. Ei niissä tavallaan mitään vikaa ollut, ne ei vaan yltänyt samalle totutulle uuuh fiilikselle. Pihvit ei vain olleet niin suussa sulavia, eikä perunatkaan. Kastikevoitmitänenytonkaan ei enää ollut sitä samaa ehdotonta lempparimakua vaan jotain mikä ei omia makunystyröitä niin täydellisesti hivellyt.
Manaaja

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Elppis kirjoitti:Varta vasten johonkin tiettyyn ravintolaan meno nimenomaan sen takia, että ruuassa on aina ollut jotain extrahyvää, on mun mielestä ihan normaalia, ei mitään hifistelyä.
Eikös tässä ollut kyse ekasta kerrasta? Ainakin minä sain käsityksen, että oltiin ensimmäistä kertaa ravintolassa X joka oli muuttanut jonkun toisen ravintolan tilalle.

No, voihan sen kai niinkin ajatella, että liikehuoneiston X tulee tarjota elämys X:n verran efektejä, mutta jos ollaan ensimmäistä kertaa ravintolassa Y joka on paikassa X, pieni ennakkoasenteettomuus lienee paikallaan.

Mulla on varmaan tässä eilisessä mielipiteessä oma subjektilehmä ojassa - tulin nimittäin noihin aikoihin Gringos Locosista syömästä jalapeno poppereita, mozzarellatikkuja, yucateco shrimppejä, chili steakkia ja juaniitan jäätelöä.

Mikään noista ei ollut kovin kaksista. Jalapenot ja mozzarellatikut oli sitä samaa pakastekamaa joka on nähty n+1 kertaa aiemmin. Yucateco shrimpit oli lämmitettyjä pakastekatkarapuja kipossa johon oli vedetty jotain maustesoosia päälle. Chilisteakki oli lähestulkoon huoltsikkatyylinen perusannos paprika-sipulipaistoksen kanssa. Erona että se tuli valuraudan päällä. Jäätelöannos ei ollut mitään muuta kuin pari jäätelöpalloa, päällä kermavaahtoa ja suklaakastiketta.

Kaikki siis tosi perus. Mutta fiilis oli hyvä ja seura loistavaa. Ei siis mitään pahaa sanottavaa. Jos olisin ollut tavalla tai toisella paskalla tuulella, olisin saattanut arvottaa saman ateriakokonaisuuden ala-arvoiseksi. Mutta, kyse onkin siitä että millä perusteilla olisin sen tehnyt? Oliko ruuassa oikeasti vikaa, vai vaikuttaisiko perusteluni vain siltä ettei ruoka voinut korjata jotain joka olisi pitänyt korjata jo ennen ravintolaan astumista?

Kuten sanoin, subjektiivinen kokemus ei-miellyttäneestä lopputuloksesta on aina tietenkin validi, jos asian niin kokee. Mutta pointtina on se, että antaako sellaisen kritiikin julkituonti minkäänlaista arvoa ulkopuolisille, jos se perustuu joko omiin ehkä epärealistisiin odotuksiin tai johonkin muuhun ennaltaladattuun tunnetilaan?

Sinäänsä en siis ole yhtään eri mieltä esimerkiksi So Hardin kanssa siitä miten vähästä se fiilis voi joko tulla tai mennä sinäänsä ulkopuolisten asioiden vuoksi, jos pöperö vain on edes jokseenkin syötävää. Tämän vuoksi mietin itse aina kaksi kertaa (ja yleensä annan sen toisen mahdollisuuden vielä päälle) ennenkuin arvostelen mitään kippolaa nurin. It's all in your head.
Manaaja

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:Nojuu, mulla on tämmönen kokemus Tassoksen kanssa. Kokki teki niin jumalaisen hyviä pihvejä, siis kertakaikkiaan suussa sulavia. Kaikki annoksen makujutut (mitä niitä kastikkeita tai voijuttujakutsutaan yms.), perunat ja kaikki oli just niin mun suulle sopivia. Siis se oli niiiin uuh-elämys.

Järkytyin kun kokki vaihtui (samoin menu) eikä lempiannokseni enää istunut suuhuni niin hyvin. Ei niissä tavallaan mitään vikaa ollut, ne ei vaan yltänyt samalle totutulle uuuh fiilikselle. Pihvit ei vain olleet niin suussa sulavia, eikä perunatkaan. Kastikevoitmitänenytonkaan ei enää ollut sitä samaa ehdotonta lempparimakua vaan jotain mikä ei omia makunystyröitä niin täydellisesti hivellyt.
They ruined my 500g pippulipiffi. :(

Oon syönyt tuolla elämäni parhaan pihvin. Ja sen jälkeen myös elämäni keskinkertaisimman, juuri samasta syystä kuin säkin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti: They ruined my 500g pippulipiffi. :(
Yhdistettynä tohon avatariin sai aikaan hillittömän hörähdyksen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mitä se Pyhä Paistinkääntäjä hermostuu tästäkin, onko kokki kaveri? Roccalla on Turun seudulla maine erinomaisena ravintolana, siksi siltä on täysi lupa odottaa jotain erityisempää kuin Rossovierailulta. Arvostan kyllä kaunista esillepanoa ja miljöötä mutta ruoka on se syy miksi käyn ravintolassa ja onhan se nyt kumma jos annokset ovat maultaan valjuja. Torin Kallun Grillillä riittää jos eväs on lämmintä eikä homeessa, nyt odotuksia oli enemmän. Linnankatu 3, siis samalla paikalla aiemmin sijainnut ravintola oli mielessä lähinnä ajatuksissani saman tasoisena vertailukohtana. Erinomaisen sijainnin vuoksi voin testata tuolla vielä lounaan mutta miksi ihmeessä pitäisi uudestaan sijoittaa 120€ jos ensimmäisellä kerralla ei ollut tyytyväinen.
Tsaari kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Nyyh, pakko selvittää kuka siellä Linnankatu 3:ssa kokkaili ja minne se meni.
Muutaman vuoden kierroksen jälkeen se kokkailija on palannut Turun seudulle ja kokkaa nykyään Turun naapurissa.
:!: Paljasta tietosi kaikille tai yv:llä, säntään asiakkaaksi.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Manaaja

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Melnais kirjoitti:Mitä se Pyhä Paistinkääntäjä hermostuu tästäkin, onko kokki kaveri?
Ei mitään käsitystä koko puljusta.
Erinomaisen sijainnin vuoksi voin testata tuolla vielä lounaan mutta miksi ihmeessä pitäisi uudestaan sijoittaa 120€ jos ensimmäisellä kerralla ei ollut tyytyväinen.
Hinta/laatu -suhde ei siis ollut mielestäsi kohdillaan? Tuo onkin mielestäni pettymyksen aiheena huomattavasti paremmin ymmärrettävissä kuin "oli hyvää, en ottais toiste" tai "10 hyvää makua josta ei osattu karsia".
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä mullekin tuli jo pelkästä Rocca-nimestä tietyt odotukset, joten ymmärrän oikein hyvin ettei kokemus ehkä vastannut odotuksia. Joskus sitä vaan odottaa "liikaa".
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
So Hard

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Kyllä mullekin tuli jo pelkästä Rocca-nimestä tietyt odotukset, joten ymmärrän oikein hyvin ettei kokemus ehkä vastannut odotuksia. Joskus sitä vaan odottaa "liikaa".
Toi on usein just se hinta-laatusuhde. Minusta sopii odottaa erilaista (parempaa) kokemusta jos 200 euroa kuin jos siihen menisi 50.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Toi on usein just se hinta-laatusuhde. Minusta sopii odottaa erilaista (parempaa) kokemusta jos 200 euroa kuin jos siihen menisi 50.
Mä kutsuisin tota vastineeksi rahalle ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Minulla on ihan sama ongelma välillä ravintoloiden kanssa, että annos on periaatteessa ihan hyvä ja onnistunut, mutta se ei onnistu tuomaan settiin enää mitään lisää tai mitään erityistä, jonka takia sen muistaisi vielä seraavanakin päivänä.
Itse olen sen verran pihi, että hinta vaikuttaa kokemuksen muodostumiseen merkittävästi.

Itse saan muistettavia säväreitä ihan lounasruuastakin, jos se on riittävän halpaa. Vastaavasti joku yli 100€ per lärvi illallinen saa sitten olla kaikin puolin oikeasti hyvä, jotta kokemus jää hienoksi.

Suomessa ravintolaruoka juomineen on joko kallista tai erittäin kallista. Tuosta syystä perinteinen 'maukas lihanpala + tärkkelyspitoiset lisukkeet' ei jaksa millään säväyttää, paitsi lounasruokana kympin pintaan.

Hiljattain söin kehutussa helsinkiläisessä venäläisessä, bellevuessa, mm. stroganoffia hintaan 26€. Samantasoista stroganoffia olen aiemmin vetänyt rekkamiesten lounasmestassa hintaan 8,40€. Jopa lisäkkeet olivat muussin lisäksi samat: punajuurta ja suolakurkkua. Ei siis jäänyt bellevuesta 'ihan kivan' lisäksi mitään sellaista käteen, jonka vuoksi kannattaisi mennä uudestaan.

'Ihan kiva, muttei mennä toiste' tarkoittaa siis sitä, että samalla rahalla saa lukemattomista paikoista joko parempaa ruokaa tai samantasoista, mutta kätevämmin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tähän väliin voisin kysäistä, uteliaisuudesta, minkä takia mennä ("parempaan") ravintolaan tilaamaan stroganoffia, of all foods?

(en henk.koht. ymmärrä ko. safkaa ollenkaan, hyih.. mutta vaikuttaa siis samalta kuin menisin perussuomalaiseen illalliselle ja tilaisin perunamuusia ja nakkikastiketta).
The great club outshines the individual, always and forever.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Elppis kirjoitti:Tähän väliin voisin kysäistä, uteliaisuudesta, minkä takia mennä ("parempaan") ravintolaan tilaamaan stroganoffia, of all foods?
Ajatukseni oli kokeilla mitä stroganoff voi olla kun se tehdään niin hyvin kuin osataan. Luulin annoksen kovan hinnan tarkoittavan, että ravintolalla on joku ässä hihassaan. Vaan eipä ollut. Onneksi olen kuitenkin monen muun ruuan kohdalla huomannut, että huippusuorituksen ja tavanomaisen välillä on paljon eroa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

sivustahuutaja kirjoitti:Onneksi olen kuitenkin monen muun ruuan kohdalla huomannut, että huippusuorituksen ja tavanomaisen välillä on paljon eroa.
Juurikin näin, ja aika hyviin huippusuorituksiin pääsee ihan kotikokkikin kun vaan hoitaa kunnolliset raaka-aineet, eikä mitään lähisiwan vakuumipakattua kalvofilettä.

Nimim. ehkä elämäni parhaat sisäfilepihvit tällä viikolla itse paistanut.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Käytiin viime viikolla Tampereen Tuomiokirkonkadulla sijaitsevassa ravintola Sanghaissa. Sellainen pieni kiinalainen, joita samoilla kulmilla on useampia, aika uusi kai. Annokset olivat jumalattoman suuria (otin puolet mukaan ja se riitti hyvin lounaaksi seuraavana päivänä) ja ainakin omani, Kääg tofu, hyvin onnistunut. Jälkiruoka (friteerattu bansku ja jätski + kahvi/tee) sisältyi hintaan. Oma annos maksoi muistaakseni 7 euroa, miehen vastaava kanaversiona 8€. Varmasti tulee mentyä jatkossakin!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Kiitos vinkistä!

T. Kiinalaisen ruuan fani, joka testaa kaikki mahdolliset ravintelit :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Käytiin miehen ja sen vanhempien kanssa syömässä ravintola Popinossa.

Ehkä paras salaattipöytä missä olen ikinä ollut. Ei ollut vaan se perus kuiva patonki ja raasteet, vaan useita erilaisia salaatteja joissa ei oltu aineksissa pihtailtu, mm. viininlehtikääryle - artisokan sydän - kirsikkatomaatti-salaatti. Myös tarjolla olevat leivät (basilika ja valkosipuli) olivat lämpimiä.

Otin alkuun kanttarellikeiton. Tykkäsin. Kermainen, runsaasti seiniä, maistui hyvältä ja yllättävän iso. Miehen kalakeitto oli kuulemma myös oikein maistuva.

Pääruoaksi valitsin markiisittaren parilapihvin, mies otti aslakin possun. Molemmat annokset toudella hyviä ja todella isoja. Ei vaan maha vetänyt että olisi saanut nokittua loppuun asti. Jälkiruokaa ei edes yritetty saada mahtumaan.

Kannattaa varata tätä paikkaa varten iso nälkä jos aikoo syödä pitkän kaavan mukaan. Ei myöskään ole huono ajatus tehdä pöytävarausta, jos haluaa olla varma että pääsee tiettynä ajankohtana syömään.

Menen uudelleen. Mutta en miehen vanhempien kanssa. Valittivat siitä että mm. ruoka joka mainitaan listassa tarjoiltavan tammilankulta tarjoiltiin tammilankulta, jos annoksen lisäke on raskalaiset niin saa raskalaiset kun ei ole pyytänyt sitä vaihtamaan ja että pääruoat tarjoiltiin kaikille samaan aikaan. Niin, ja siitä valitettiin että pöytään tuotiin pyytämättä lisää vettä.

Eli jos ruokailu tuossa seurassa oli päräyttävää, niin odotan että mitähän se mahtaa olla seurassa joka mahdollistaa nauttimisen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Manaaja

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

par-sky kirjoitti:Menen uudelleen. Mutta en miehen vanhempien kanssa. Valittivat siitä että mm. ruoka joka mainitaan listassa tarjoiltavan tammilankulta tarjoiltiin tammilankulta, jos annoksen lisäke on raskalaiset niin saa raskalaiset kun ei ole pyytänyt sitä vaihtamaan ja että pääruoat tarjoiltiin kaikille samaan aikaan. Niin, ja siitä valitettiin että pöytään tuotiin pyytämättä lisää vettä.
:shock: Tää on just niin tätä. Paha mieli kehitetään vaikka väkisin. Pöytäänhän nimenomaan pitää tuoda vettä lisää ilman että asiakas joutuu vartin verran viittomaan tarjoilijalle asiasta. Hullua porukkaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pärskyn appivanhemmat kuulostavat mun tädiltä ja sen mieheltä. Tosin heillä ei ole lapsia, joten mokomia on selvästi enemmän. Nää mun sukulaiset käy väh. kerran kuukaudessa ravintolassa josta kumpikaan ei pidä, valittavat turhasta ja kerjäävät lopuksi alennusta kun oli taas niin ala-arvoista. Ja sanottakoon, että ravintola sijaitsee Tampereella, joten vaihtoehtojen puutteesta ei ole kyse.

Kyseessä on kiinalainen buffet-ravintola. Sen ainoan kerran kun lähdin heidän mukaansa olimme ravintolassa myöhässä, buffet sulkeutuisi 15 min kuluttua. Tähän sitten pariskunta vakuuttelemaan, että kelpaa ne mitä on jäljellä, että ottakaa vaan sisälle. No, mitenkä kävikään, tyhjät kipot noutopöydässä (jossa rehellisyyden nimissä oli edelleen paljon syötävää ja tuotiin jatkuvasti lisää) alkoivat ahdistaa, ja kohta tädin puoliso olikin vaatimassa puuttuvaa alkukeittoa. Keitto valmistettiin meitä varten ja tuotiin suoraa pöytään, josta kumpikaan ei koskenut siihen koko ruokailun aikana.

Kun maksun aika tuli, tätini mies pyysi alennusta, koska osa ruoista oli loppu ja keittoa joutui odottamaan. Tässä vaiheessa hävetti jo niin paljon etten voinut katsoa tarjoilijaa lainkaan. Tarjoilija selitti kärsivällisesti, että pariskunta oli itse halunnut tulla loppuvaan buffettiin ja lisäruokia oli valmistettu vaikka aluksi sovittiin ettei tarvitse. Vasta kun ravintola omistaja kävi kertomassa saman, suostui maksumies suorittamaan koko pyydetyn summan. Ei varmaan tarvitse sanoa, etten ko. paikassa ole sen jälkeen käynyt.
SikaMika

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

^Kuvatun kaltaiset kusipäät pitäisi hakata. Koska velvollisuutta ei voi sälyttää ravintolan henkilökunnalle, jää vastuu turpasaunasta paskiaiset mukanaan tuoneelle seurueelle. Jos ei pärjää mulku(i)lle fyysisesti, voi vaikkapa perinteisen "hei kato tonne"-harhautuksen päätteeksi hakata haarukalla silmiin ja pyrkiä hätäännystään hyväksikäyttäen katkomaan sormia jatai vääntämään raajoja sijoiltaan sekä dippaamaan pissantäyteistä päätä särpimättä jääneessä sopassa.

Itse kävin lauantaina syömässä Hankenin viereisessä kiinalaisessa. Söin paistettuja nuudeleita kanalla, katkaravuilla ja naudanlihalla. Ruoka oli ihan ookoo mättöä, vaikka olikin siinä & siinä oliko pöperö onnistuttu polttamaan pohjaan, oli melko tummanpuhuvaa väriltään. Laitoin sen soijan piikkiin ja söin koko roskan pois mukisematta.
Dumis

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Dumis »

En ehkä pystyis olemaan huomautta tuommoisesta bitchaamisesta, tekisin sen kuitenkin myöhemmin joskus. Oli nyt kuinka puolison sukulaisia. Jos suuttuu asiasta sanomisesta, niin sitten ei ehkä tarvitte ollakaan mun kanssa tekemisissä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Eivät siis valittaneet tarjoilijalle, vaan meille. Onneksi. Eikä horissut mitään alennuksista kun laskun aika tuli. Olisin hävennyt silmät päästä. Eivät siis paljastaneet urpouttaan ulkopuolisille.

Eli lähinnä pilasivat meidän ruokailun jatkuvalla marmatuksellaan. Tai no, miehen äiti keskittyi marmattamaan. Suosikkini oli, että marmatti ettei hänelle tuotu mitään kun muille tuotiin alkuruoka. Niin, kun teit päätöksen ettet halua alkuruokaa. Vitun pälli. Ja tarjoilija on ehkä noin sata kertaa kuullut sen hassun hauskan "pitääkö tämä lankkukin syödä?" vitsin. No ei tarvi, onko sulla sitten tapana yleensä syödä lautasia ravintolassa?
Me transmitte sursum, Caledoni!
SikaMika

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

^Ei, ei, ei ja eijei.

Tappaa ravintolassa ei saa, se on osoitus huonoista pöytätavoista. Hovimestarilta voi pyytää matkaan lihanuijan tai leipäveitsen, mutta puhkitökitty anoppi täytyy taluttaa ravintolan taakse ns. laskunmaksua varten. Etiketin mukaan tässä vaiheessa jälki- eli peräruoat tulisi olla tilattuina, jotta ne olisivat valmiina pöydässä odottamassa kalavelkojen maksajaa ilman turhaa myyntiajan- ja kapasiteetin haaskausta. Suosittelen noihin tilanteisiin tiramisua tai vaihtoehtoisesti irlantilaista kahvia, jos ulkona oli kylmä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.madameho-bremen.de/start.htm
Tuolla oli torstaina häävuosipäivädinnerimme. Viisi ruokalajia. Ruoka oli yllätyksellistä fuusiokeittiötavaraa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin