Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23791
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koska suurin osa lautasesta täytetään rehuilla niin haluan niiden olevan priimaa ja valita vain parhaat ainekset. Sekoituksissa on aina vähintään yksi komponentti, joka pilaa koko jutun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23791
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Holy crab

En ole rapujen ystävä ja niiden suussa jauhamisen suhteen tämä ei nostanut kiinnostusta. Mutta kokemuksena aivan hieno.

Alussa tarjoilijatar kippasi pöydälle isoista pusseista sekoitukset erilaisia merten hämähäkkejä, muita lonkerollisia mereneläviä ja vähäisessä määrin rehuja. Otimme kahdella eri mausteseoksella, miesoletetut cajunilla ja naisoletetut astetta miedommalla. Suurta eroa näissä ei ollut, mutta hemmetin hyviä kummatkin. Pidin kovasti jättiläiskatkaravuista ja mustekalasta, perunat olivat erityisen hyviä. Rapujen murskaaminen oli kivaa, mutta niiden maku on tylsä.

Otimme kaikki eri juoman ja maistelimme ristiin. Suurimmassa osassa törrötti kaljapullo pystyssä paukussa ja kalja niissä vahvasti maistuikin. En oikein tykännyt. Parhaaksi äänestimme:
LYCHEE GUMMYBEAR
SOL OLUT PULLO, VODKA, GUMMY BEAR, LYCHEE, LIME


Setteinä meillä oli:
HOLY SUPREME
HUMMERI, LUMIRAVUN JALKA, "BLUE SWIMMING" TASKURAPU,
JOKIRAPU, ISOKATAKARAPU, VANNAMEI KATKARAPU, VANNAMEI
EASY PEEL JÄTTIRAPU, VANNAMEI JÄTTIRAPU, KALMARI
MUSTEKALA, U5 TUUBI MUSTEKALA, SYDÄNSIMPUKKA,
VIHERSIMPUKKA, MAISSI, PERUNA, PARSAKAALI, RUUSUKAALI,
SAVUSTETTU MAKKARA(KANA).

HOLY PRIME
HUMMERI, LUMIRAVUN JALKA, "BLUE SWIMMING" TASKURAPU,
JOKIRAPU, NORJAN LANGUSTIINIHUMMERI, ISOKATAKARAPU,
VANNAMEI KATKARAPU, VANNAMEI EASY PEEL JÄTTIRAPU,
VANNAMEI JÄTTIRAPU, KALMARI MUSTEKALA, SYDÄNSIMPUKKA,
VIHERSIMPUKKA, MAISSI, PERUNA, PARSAKAALI, RUUSUKAALI,
SAVUSTETTU MAKKARA(KANA).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26795
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Farang. Kävin varmaan yli 10 vuotta liian myöhään. Aikoinaan tämä oli kait jokin tapaus. Siis ennen muuttoa.

Nyt aika lailla teollinen meininki. Karamellipossu oli osittain kylmää, mistä huomautinkin lopuksi (olisin huomauttanut jo aiemmin, jos olisi kysytty). Sain IPA:n sitten ilman laskua hyvityksenä.

Samana päivänä aiemmin Vaakunan kymppikerroksen lohi ja parsa oli hyvää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 10:02 Farang. Kävin varmaan yli 10 vuotta liian myöhään.
Joo. Justhan mä 2011 sitä sulle suosittelin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26795
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 10:42
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 10:02 Farang. Kävin varmaan yli 10 vuotta liian myöhään.
Joo. Justhan mä 2011 sitä sulle suosittelin.
On ollu kiireitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 10:42
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 10:02 Farang. Kävin varmaan yli 10 vuotta liian myöhään.
Joo. Justhan mä 2011 sitä sulle suosittelin.
Mistä sä taas tänkin viestin olemassaolon muistit? :lol:

Mä kävin just joskun 10 vuotta sitten syömässä Farangin maistelumenun viineillä. Silloin oli hyvä ja possu lämmintä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26795
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 29.04.2024 11:01
urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 10:42
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 10:02 Farang. Kävin varmaan yli 10 vuotta liian myöhään.
Joo. Justhan mä 2011 sitä sulle suosittelin.
Mistä sä taas tänkin viestin olemassaolon muistit? :lol:
Kieltämättä kunnioitettavaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 11:04
Vagabondo kirjoitti: 29.04.2024 11:01
urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 10:42
Joo. Justhan mä 2011 sitä sulle suosittelin.
Mistä sä taas tänkin viestin olemassaolon muistit? :lol:
Kieltämättä kunnioitettavaa!
Ei se nyt ehkä hirveän kunnioitettavaa ole, jos Kitinä on näin suuressa roolissa elämässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Biang Ainoassa. Oikein kelvollinen vaihtoehto aasialaisten lounasbuffettien kategoriassa. Erityismaininta päivän kalavaihtoehdolle. Riittävän kevyt kastike jotta kala oikeasti maistui kalalle eikä peittynyt kastikkeen alle, mutta kuitenkin mukavan tulinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 22219
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Biang sabotoi tehokkaasti Tapiolan lounaskäyntini. Harkitsen aina muitakin vaihtoehtoja siellä, mutta päädyn lopulta vetämään navan turvoksiin Biangissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Samaa Biang-hakuisuutta Tapiolassa myös minun kohdallani, vaikka Bistro o Mat onnistuu välillä pistämään kampoihin. Olin myös huomaavinani, että vanhan Kylän tilalle Tapiontorille ollaan avaamassa jotain ukrainalais-georgialaista paikkaa. Täytynee se ainakin kokeilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä odotan Vagabondolta raporttia ensi tilassa (itse en siis ole tuolla syönyt): https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010466254.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18815
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ravintola Töölö on ravintola jossa syön useasti lounaani..
Se on työmaaruokalani myös..
ihan ok muttei mitään yllättävää, salaattipyötä kiva..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.06.2024 11:18 Mä odotan Vagabondolta raporttia ensi tilassa (itse en siis ole tuolla syönyt): https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010466254.html
Pahoittelen viivytystä. Kun en ole moneen vuoteen Soukan ostarilla liikkunut, niin käväisin samalla katsomassa mitä ostarille kuuluu ja poikkesin kaupan kautta. Ostarin klassiseen vesiallas suihkulähde kokonaisuuteen oli pitkästä aikaa saatu vesi. Kaupunki ilmeisesti sai vedettyä uuden vesiliittymän samalla kun viereen rakennettiin yhtä metron sisäänkäynneistä. Vanhat hienot puut vaan kaadettiin remontin alta, niin kestää jokusen vuoden ennen kuin uudet istutukset pääsee asialliseen loistoon. Paljon oli tyhjää liiketilaa tarjolla, vaikka 3 pubia näytti olevan paikoillaaan ja Menita (neulojat tietää) vaan kasvattaa liiketilaa koko ajan. Sen jälkeen kun Hummus House muutti muualle ja Lähiökahvila Pupusaari lopetti toimintansa on Soukan tarjonta olleet parin pizzerian varassa, joten tilaa uudelle edullisella lähiöravintolalle luulisi olevan.

Masala House tarjoaa juuri sen tyyppisen elämyksen kuin saattaa odottaa. Ravintolatila on remontoitu pienellä budjetilla. Kevyt pintaremontti ja uudet huonekalut 70-lukuseen liiketilaan. Tavallaan ihan siistiä, mutta aika karu sisustus, jonka kruunaa vanhat loisteputket katossa ja vanhojen vaimennuselementtien repsottavat listat. On siis selvää, että ei olla fine diningin äärellä, vaan edullisen maahanmuuttajavetoisen lähiöravintolan tiukasti kilpaillussa ytimessä. Itse liiketila ei ole ostarilla vaan tien toisella puolella olevassa pienemmässä liikekiinteistössä yläkartanontien metrouloskäynnin vieressä, joten metrolla saapuvat pystyy minimoimaan lähiöaltistumisen kun vaan osaa etsiä ravintolan oven kevyenliikenteen sillan takaa.

Päivän lounaslista löytyi tarjoilijan kännykästä, kun kyselin sellaisen perään. Päivän kanavaihtoehto oli Butter Chicken, joten sillä mentiin, vaikka mieluusti olisin koittanut jotain tulisempaa. Annos tuli pellistä prässätyllä monikuppisella tarjottimella, niin kuin tyyliin kuuluu. Kanapaloissa ei ollut moittimista ja kastikkeessa oli hyvin makua. Jos jotain speciaalia haetaan, niin kastikkeen rakenne oli erinomainen ja sama koski annoksen kyljessä tulevaa lassikastiketta, johon tapaan leipää kastaa. Pieni yksinkertainen tuoreista vihanneksista valmistettu salaatti ja joku ihan hyvänmakuinen lisukekastike kuului annokseen, mutta en oikein keksinyt mitä sen lisukkeen kanssa olisi pitänyt tehdä, niin se jäi syömättä. Ainakin tämän päivän perusteella oikein kelvollista ruokaa tyylilajissaan, mutta ei mitään uutta ja yllättävää tarjolla.

Mä en oikein osaa erottaa intialaista, nepalilaista ja pakistanilaista ruokaa toisistaan. Kai niissä joku ero on, mutta mä en ole tarpeeksi perehtynyt aiheeseen osatakseni sitä nimetä. Omakotitalolähiöstä autolla saapuvana tämä kilpailee suoraan Kivenlahden perinteisen nepalilaisen Ravintola Nepalin kanssa, joka on ollut oikein kelvollinen nepalilainen vaikka ruuan taso on välillä hieman notkahdellut. Olisiko keittiöhenkilökunnan vaihdoksista johtuvaa. Näin yhden kerran perusteella ei vielä pysty sanomaan miten nämä tulee asettumaan toisiinsa nähden, mutta on mahdollista, että uusi tulokas osoittautuu paremmaksi. Masalan annos tuntui vähän maltillisemman kokoiselta kuin Nepalissa jonka take away annoksesta riittää hyvin kahdelle, mikä toki take awayna on silkkaa säästöä, mutta paikanpäällä syötynä annokset on turhan isoja.

Tiivistettynä Masala House on hyvin perinteinen pakistalilainen ravintola. Hyvä, mutta ei tarjoa yllätyksiä eikä uusia ihmeellisiä elämyksiä. Ravintolatila hieman karu. Ei tuon takia kannata kovin kaukaa ajaa ellei ehdottomasti halua pakistanilaista ruokaa espoolaisella ostarikulttuurilla ryyditettynä. Tuostahan on helppo poiketa nauttimaan ohrapirtelö tai pari jälkkäriksi. Ainakin perinteisesti ensimmäinen pubi avaa ovet aamu ysiltä, joten olutta saa ravintolan aukioloaikoina. Soukassa asuville hyvä lisä alueen tarjontaan, joka tosiaan ollut aika heikkoa viime vuosina, ja kyllähän tuo palvelee myös meitä vähän kauempana asuavia. Ei tuossa ole isoa eroa ajaako Lippulaivaan vai Soukkaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kun nyt olen täällä, niin mainittakoon, että kävin perjantaina haistelemassa skärgård tunnelmaa i Esbo ja pistäydyttiin vaimon kanssa lounaalla entisen saaristokaupan tiloihin avatussa Cafe Sommarössä: https://cafesommaro.fi/

Lounas oli hieman bättre folk hinnoiteltu, mutta sisälsi kelvollisen salaattipöydän ja fish'n'chips annoksen kala ei tosiaankaan ollut mikään halpa pakastepihvi. Mulle ei ihan auennut oliko terassilla akustista kitaraa soittanut vanhempi herrasmies joku paikallinen asiakas vai osa omistavaa porrasta, mutta hyvin soitti ja loi mukavaa tunnelmaa.

Pitää yrittää joskus käydä illemmalla syömässä ja käydä tsekkaamassa paikan bistro menu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26795
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 03.06.2024 13:09
urpiainen kirjoitti: 03.06.2024 11:18 Mä odotan Vagabondolta raporttia ensi tilassa (itse en siis ole tuolla syönyt): https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010466254.html
Pahoittelen viivytystä.
:h:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ joo, mahtavaa toimittamista.

Aikanaan jossain ulkomailla naapurissa oli pakistanilainen paikka, joka kuulosti aika paljon tuolta: Sisustus Vagiksen kuvauksen mukaan, ruoka edullista ja oikein hyvää. Lehtijutussa vähän innostuin kaverin asenteesta, mutta tuskin mä tosiaan Soukkaan eksyn.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 22219
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 03.06.2024 13:16 Kun nyt olen täällä, niin mainittakoon, että kävin perjantaina haistelemassa skärgård tunnelmaa i Esbo ja pistäydyttiin vaimon kanssa lounaalla entisen saaristokaupan tiloihin avatussa Cafe Sommarössä: https://cafesommaro.fi/

Lounas oli hieman bättre folk hinnoiteltu, mutta sisälsi kelvollisen salaattipöydän ja fish'n'chips annoksen kala ei tosiaankaan ollut mikään halpa pakastepihvi. Mulle ei ihan auennut oliko terassilla akustista kitaraa soittanut vanhempi herrasmies joku paikallinen asiakas vai osa omistavaa porrasta, mutta hyvin soitti ja loi mukavaa tunnelmaa.
Pistinkin tuon merkille kun pari viikkoa kävin suvisaaristossa patikoimassa. Sijainti vaan lopetti kiinnostuksen. Pitäisi olla joku maisema, kun kerran suvisaaristossa ollaan.

Suvisaaristossa pystyy tekemään ihan laadukkaan 6 km lenkin. Suosittelen. Rantaniityt ja lintutorvi ovat paikan kohokohtia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.06.2024 18:52 Pistinkin tuon merkille kun pari viikkoa kävin suvisaaristossa patikoimassa. Sijainti vaan lopetti kiinnostuksen. Pitäisi olla joku maisema, kun kerran suvisaaristossa ollaan.
Mä oon jotenkin ymmärtänyt, ettei meitä köyhiä oikein kaivata tonne saaristoon. Just ja just hyväksytään tossa tien vieressä pyörähtäminen, mutta maisemat on varattu niille joilla on varaa ostaa ne itselleen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.06.2024 18:48 ^ joo, mahtavaa toimittamista.

Aikanaan jossain ulkomailla naapurissa oli pakistanilainen paikka, joka kuulosti aika paljon tuolta: Sisustus Vagiksen kuvauksen mukaan, ruoka edullista ja oikein hyvää. Lehtijutussa vähän innostuin kaverin asenteesta, mutta tuskin mä tosiaan Soukkaan eksyn.
Kysyit hyvällä ajoituksella, kun just olin pohtimassa mitä kävis syömässä. Lähdin sitten heti testaamaan.

Sä et tainnut vaivautua Soukkaan Hummus Housen takia ja se olisi oikeasti ollut kokemisen arvoinen paikka. Ihan alkuaikoina iltaisin tarjolla olleet Shawarma kanarullat oli ihan parasta mitä street food genre on tarjonnut. Perus lounaalla talon hummus ja falafelit on parhaita mitä olen syönyt.
Ravintolan nykyinen sijainti Kalasatamassa tekee lounasvisiiteistä melkein mahdottimia, kun täältä kestää niin kauan kömpiä sinne asti, niin en ole siellä käynyt kuin kerran. Mutta suosittelen vahvasti visiitti, jos liikutte lähettyvillä: https://hummushouse.fi/

Pakistalainen ei säväyttänyt samalla tavalla. Oikein hyvää, mutta vastaavaa saa eri puolilta Espoota. Tai siis oletan saavan, mutta en ole testannut kaupungin muita pakistanilaisia ja nepalilaisia ravintoloita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Hummus Housen kanssa kävi niin, että suunnittelin kyllä testireissua, kun tuli tieto, että avaavat ravintolan Otaniemeen. Jäin odottelemaan sitä, kun olisi ollut mulle luontevampi paikka käydä kokeilemassa. Muutto ei sitten koskaan toteutunut, enkä pidä ihan todennäköisenä, että Kalasatamaan päätyisin.

Mut hei, kesällä voisi maistua hyvä gelato. Sähän olet alan ylin auktoriteetti. Mitkä olikaan kärkipaikat pääkaupunkiseudulla?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 22219
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 03.06.2024 19:15 Mä oon jotenkin ymmärtänyt, ettei meitä köyhiä oikein kaivata tonne saaristoon. Just ja just hyväksytään tossa tien vieressä pyörähtäminen, mutta maisemat on varattu niille joilla on varaa ostaa ne itselleen.
Helvetisti siellä on kaikenlaisia kylttejä, mutta nyt lintutornilla on iso hieno parkkis ja opasteet viitoittavat polut. Joutuvat sietämään palkansaajia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 22219
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Lintutorni onkin näköjään ihan uusi, vuodelta 2022:
https://www.espoo.fi/fi/uutiset/2022/11 ... retkikohde

Tämmöisen lenkin heitin:
Kuva
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9724
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.06.2024 19:43
Mut hei, kesällä voisi maistua hyvä gelato. Sähän olet alan ylin auktoriteetti. Mitkä olikaan kärkipaikat pääkaupunkiseudulla?
Jädelino teurastamolla: http://jadelino.fi/
Selkeästi paras. Ihan siinä Hummus Housen lähellä :wink:

Ape Gelato missä milloinkin: https://www.apegelato.com/
Tosi kiva konsepti ja hyvää gelatoa. Näin Italiaintoilijana ei voi olla tykkäämättä Apeista.

La Gelateria Haukilahden ja Matinkylän uimarannat sekä vanha kauppahalli Helsinki: https://www.lagelateria.fi/
Kelvollista gelatoa helposti saavutettavissa kivoissa lokaatioissa.

Mä en ole ihan varma olenko ihan ajan tasalla, kun näitä tuntuu tulevan ja menevän. Jotain voi olla vielä testaamatta ja Ison Omenan Chocolabiä on vieläkin ikävä vaikka kaatui jo koronan ensiaallossa vuosia sitten. Mutta noi on ainakin toiminnassa ja toimittaa kelvollista gelatoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 17174
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Westendin rannalta löytyi tällainen: https://www.ilduo.fi/ Kokeilin nocciolaa, en hirveästi innostunut. Ihan kiva pähkinäinen maku, mutta jäätelö oli kuitenkin vähän teollisen mitäänsanomaton.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."