Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 28.02.2020 11:11
Vagabondo kirjoitti: 28.02.2020 10:44 Mä olen nyt muutaman kerran käynyt Tapiolan Bistro o matissa lounaalla. Vaikka päivällistä ei ole tullut vielä testattua, niin nyt voi jo todentaa kyseessä olevan oikein laadukas ravintola.
:komp:
Lisäpisteitä vielä siitä, että vaikka se sijaitsee tympeässä ostoskeskusmiljöössä, niin kunhan ravintolaan pääsee sisään, on siellä ihan ikkunat ulos ja voi kuvitella olevansa ihmisarvoisessa ympäristössä.
Söin taas lounasta tässä päivänä muutamana Bistro o matissa. Oli huono. :cry:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 12.10.2020 9:58 kuljetusruoan standardi ympäri maailman on b-luokan pizza
Tästä piti vielä jatkamani, että vaikka en kovin usein noutopizzaa syö, niin just tällä hetkellä Espoon tarjonta tällä saralla on ensimmäistä kertaa ehkä ikinä ihan tyydyttävä, kun Helsingissä joku viitisen vuotta sitten läpi lyönyt laatupizzerioiden trendi on rantautunut lähiömattoonkin. Tapiolan Guido's ja Urheilupuiston Putte's ovat minusta aika hyviä, ja vielä keskenään sen verran tyyliltään eriliaisia, että vaihteluakin saa. Niin se Espoo edistyy! Ja kun sitä Länsiväylää ajaa pizzan perässä, ei matka Lauttasaaren Lucaankaan ole kovin pitkä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2020 9:46 Tapiolan Guido's ja Urheilupuiston Putte's ovat minusta aika hyviä, ja vielä keskenään sen verran tyyliltään eriliaisia, että vaihteluakin saa.
Peukkua molemmille, mutta Puttelle kaksi peukkua!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2020 9:46Ja kun sitä Länsiväylää ajaa pizzan perässä, ei matka Lauttasaaren Lucaankaan ole kovin pitkä.
Lauttasaaresta puheenollen; Oletko käynyt Trattoria Limonessa? Mä olen muutaman kerran pyörähtänyt ja se on mielestäni aika aitoa italialaista trattoriameininkiä. Silleen hyvää ja rehtiä italialaista ruokaa ja pizzaa ilman fine dining hienostelua. Palvelun saa halutessaan italiaksi mistä lisäpisteitä fiilikseen. Erikseen pitää mainita erinomainen talon prosecco, jota valitettavasti ei Alkon kautta saa. Piti tarkistaa, sillä olisin muutaman pullon hankkinut kaappiin, jos olisi saanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mua vähän harmittaa, että Ison Omenan valikoimasta katosi Pizzarium koronan myötä. Suomessa ei juuri ole paikkoja jotka myy tyypillisiä Italialaisia pizzapaloja ja Pizzarium oli tyylissään vielä varsin laadukas.

Positiivista taas Tortilla Housen ilmestyminen. Eihän se silleen fiini ole kuin Eatos oli aikoinaan, mutta ei tarvi jatkossakaan astua Taco Belliin, kun tuolta saa raikkaan tuoreita burritoja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vagabondo kirjoitti: 15.10.2020 10:24 Mua vähän harmittaa, että Ison Omenan valikoimasta katosi Pizzarium koronan myötä. Suomessa ei juuri ole paikkoja jotka myy tyypillisiä Italialaisia pizzapaloja ja Pizzarium oli tyylissään vielä varsin laadukas.
Mua kans harmittaa Oulun Pizzariumin visiitin jäänti kovin lyhytaikaiseksi, ehdin juuri oppia sen olemassaolon kun pisti jo lapun luukulle parisen vuotta sitten.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Triplassa on Pizzarium, tai oikeammin Pasilan asemalla. Näyttää aika kituvalta nyt korona-aikaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt kuulostaa lupaavalta!

Länsiväylän bulevardisointi voi nyt alkaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tämä on siis samassa talossa kuin Peroba joku vuosi sitten.
https://www.google.com/maps/@60.2228502 ... a=!3m1!1e3

Pyörällä menee vähän pitkän matkan päähän. Toivoin, että olisi tullut etelä-leppävaaraan.

Talo on kuitenkin tosi hieno. Terassi on myös kiva, vaikka ympäristössä on aika lailla betonikolosseja, eikä maisemia ole sen enempää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kävin tuolla kerran brunssilla Cafe Robellan aikaan, mutta koska nurkassa oli vaunu, johon saattoi palauttaa asiat, en mennyt uudelleen. Muuten oli jeesch.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:47 Kävin tuolla kerran brunssilla Cafe Robellan aikaan, mutta koska nurkassa oli vaunu, johon saattoi palauttaa asiat, en mennyt uudelleen.
Onko tuolle palautusvaunujen pelolle tieteellistä nimeä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 19.02.2021 14:52
James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:47 Kävin tuolla kerran brunssilla Cafe Robellan aikaan, mutta koska nurkassa oli vaunu, johon saattoi palauttaa asiat, en mennyt uudelleen.
Onko tuolle palautusvaunujen pelolle tieteellistä nimeä?
Ymmärrän, että kaikki eivät ymmärrä. Esim. vaimoni ei. Itse en vain halua suosia tuollaista ravintolakulttuuria. Mäkkärit, heset ja työmaaravintolat sitten erikseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:54
Bluntly kirjoitti: 19.02.2021 14:52
James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:47 Kävin tuolla kerran brunssilla Cafe Robellan aikaan, mutta koska nurkassa oli vaunu, johon saattoi palauttaa asiat, en mennyt uudelleen.
Onko tuolle palautusvaunujen pelolle tieteellistä nimeä?
Ymmärrän, että kaikki eivät ymmärrä. Esim. vaimoni ei. Itse en vain halua suosia tuollaista ravintolakulttuuria. Mäkkärit, heset ja työmaaravintolat sitten erikseen.
Entä jos se oli siinä nurkassa siksi, että henkilökunnan on nopeampi korjata niitä?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 19.02.2021 14:56
James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:54
Bluntly kirjoitti: 19.02.2021 14:52

Onko tuolle palautusvaunujen pelolle tieteellistä nimeä?
Ymmärrän, että kaikki eivät ymmärrä. Esim. vaimoni ei. Itse en vain halua suosia tuollaista ravintolakulttuuria. Mäkkärit, heset ja työmaaravintolat sitten erikseen.
Entä jos se oli siinä nurkassa siksi, että henkilökunnan on nopeampi korjata niitä?
Jos se olisi selkeästi henkilökuntaa varten, silloin ehkä ei olisi ongelma. Mutta asiakkaat kyllä yleensä tulkitsevat sen niin, että heidän oletetaan vievän astiat siihen.

Mutta markkinataloushan on hieno systeemi siinä, että markkinat päättävät. Tod. näk. palautuskärryllisille ja kärryttömille ravintoloille on kysyntää ja asiakkaat päättävät, minne haluavat mennä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.02.2021 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:54 Ymmärrän, että kaikki eivät ymmärrä. Esim. vaimoni ei. Itse en vain halua suosia tuollaista ravintolakulttuuria. Mäkkärit, heset ja työmaaravintolat sitten erikseen.
Luultavasti Lilla Villa toimittaa Woltilla. Vaimo voi sitten siivota astiat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.02.2021 15:01
James Potkukelkka kirjoitti: 19.02.2021 14:54 Ymmärrän, että kaikki eivät ymmärrä. Esim. vaimoni ei. Itse en vain halua suosia tuollaista ravintolakulttuuria. Mäkkärit, heset ja työmaaravintolat sitten erikseen.
Luultavasti Lilla Villa toimittaa Woltilla. Vaimo voi sitten siivota astiat.
Luulen, että tuossa uudessa konseptissa ei ole kärryjä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eipä varmaankaan.

Suunnitelmissa on ollut tyttären perehdyttäminen pitempiin menuihin. Tässä voisi olla hyvä kohde sille.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Helmipoika aikoo ensi viikolla syödä lankkupihvin
Helmi suorittaa ruoan mahaantoimituksen ravintola Amigossa
Helmiarska on muonituksen jälkeen kylläinen ja jos ikinä mahdollista, vieläkin mukavampi kuin ennen ravintolaan menoa
Helmimies ei vielä ole päättänyt mitä juomaa ottaa kera pihvin.
Helmi saattaa juoda kraanavettä

HELMINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Toista kertaa platform pro pöperöt kotiin:
https://fi.theplatform.pro/?gclid=Cj0KC ... wcB#dining

Suosittelen. Pienellä omalla vaivalla saa paremmat ruuat kuin Woltilla saisi.

Tää setti:
https://fi.theplatform.pro/product/special-menu

Ja viimee kerralla tää:
https://fi.theplatform.pro/product/jaakko-impio-four
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Villa Lilla
Mitä asiakkaille sitten on luvassa?

– Pöytiintarjoiltuja lounaita, tasokkaita viinejä. Illallisia torstaista lauantaihin, kunhan rajoituksista luovutaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kahvilan aikaan tuolla tuli muutaman kerran käytyä. Vähän sivussa mun normaaleilta liikkumisalueilta, joten pitää lähteä varta vasten, mutta uusikin ravintola pitää varmasti jossain vaiheessa käydä testaamassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vapise Helsinki! Tapiolan Bistro O Mat nousi 50 parasta ravintolaa listalle!
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 90519.html

Illlallisella en ole ehtinyt B.O.M:issa käydä, mutta lounaat ovat olleet mahtavia.

Hieman yllättäen Lucy In The Sky oli sijalla 58. Ilmeisesti ovat onnistuneet saaman homman toimimaan. Pitää käydä uudestaan heti kun pystyy. Miljöö on huima ja jos kesällä saisi terassilla hyvää ruokaa, niin uuh!

Helsinki nappasi 33/50 listan rafloista. Vetoan kaikkiin Espoolaisiin: Suosikaa oman pitäjän hyviä kuppiloita, niin ehkä saamme tänne lisää huippukeittäjiä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuten mä tänne jo avauduinkin, parin erinomaisen suorituksen jälkeen Tapiolan Bistro O Mat valmisti minulle taannoin heikon lounaan. Olen vieläkin kiukkuinen. Mutta ehkä annan uuden mahdollisuuden kun taas alan lounaalla enemmän käymään.

Mutta enemmän siinä on ehkä ongelmana se, että kuten ilmeisesti muutkin täällä, niin vaikka lounaat menee, en oikein keksi syytä, miksi menisin sen ravintolan tyyliä edustavalle illalliselle espoolaisostariin, kun Helsinkikin on lähellä. Tältä kannalta ilahduin, kun Hesarissa oli taannoin juttua siitä, että Rantaraitin ravintolat nostavat kunnianhimoaan ja laatuaan. Siinä olisi toimiva espoolaiskonsepti. Ei siis kilpailijana ravintolaillallisille Helsingissä, vaan enemmän sellainen reipas ulkoilu ja hyvä ateria siihen yhteyteen. Erityisesti odotan Haukilahden Paviljongin uutta tulemista kesällä, Haukilahden Helmikö siitä nyt on tulossa vai mikä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 20.05.2021 17:19 Mutta enemmän siinä on ehkä ongelmana se, että kuten ilmeisesti muutkin täällä, niin vaikka lounaat menee, en oikein keksi syytä, miksi menisin sen ravintolan tyyliä edustavalle illalliselle espoolaisostariin, kun Helsinkikin on lähellä.
Mä keksin :idea: Ei tarvi mennä Helsinkiin! Se on voitto jo itsessään.

Mä itseasissa kävin joskus ennen koronaa siellä syömässä illalla. Muuten hyvä setti mereneläviä, mutta simpukkaannoksessa häiritsi simpukoiden päälle kasoina pudoteltu liian voimakas aioli. Se toimi kyllä erillisestä kupista annoksen sivulla tulleiden raskalaisten dippinä, mutta peitti simpukoiden maun.

Lounaisiin olen ollut tyytyväinen. Kieltolain aikaan kävin kertaalleen hakemassa lohikeittoa kotiin ja sekin oli hintalaadulta toimiva setti. Mä luulen Urpiaisen huonon kokemuksen olleen yksittäistapaus. Aina ei voi onnistua tai jotain.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin