Söin ravintolassa
-
- Kitisijä
Re: Söin ravintolassa
JJ´s BBQ
XL Meat Feast 120€
300g Prime Brisket, 300g Pulled Pork, 300g Pork Belly, 3 Jalapeno Cheddar Sausages, 6 sides and 3 dips
Pork belly aivan ihanaa, makkara taivaallista, brisketti ok ja pulled pork mitä nyt oli. Papulisäke ihan mahtava.
XL Meat Feast 120€
300g Prime Brisket, 300g Pulled Pork, 300g Pork Belly, 3 Jalapeno Cheddar Sausages, 6 sides and 3 dips
Pork belly aivan ihanaa, makkara taivaallista, brisketti ok ja pulled pork mitä nyt oli. Papulisäke ihan mahtava.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^ Mä kävin kans tuolla aiemmin kesällä! Oikein hyvä, paitsi että mun mielestä makkara oli aivan turha. Pitää itseään jonain lihamestarina, ja tarjoaa juustolla pilattua makkaraa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^
Mahtoiko brisketti olla savustettua? On meinaan aikaa vaativa pala. Luulisin, että kunnolla tehtyä ei pysty myymään sellaisella hinnalla, että kauppa kävisi.
Kerran olen tehnyt briskettiä. Joku 20 tunnin urakka. Ei ollut vörtti. Mielestäni onnistuin, mutta savustettu nauta maistui kovin kinkkuiselta. Ribsit tulevat 6 tunnissa ja maistuvat paremmalta.
Mahtoiko brisketti olla savustettua? On meinaan aikaa vaativa pala. Luulisin, että kunnolla tehtyä ei pysty myymään sellaisella hinnalla, että kauppa kävisi.
Kerran olen tehnyt briskettiä. Joku 20 tunnin urakka. Ei ollut vörtti. Mielestäni onnistuin, mutta savustettu nauta maistui kovin kinkkuiselta. Ribsit tulevat 6 tunnissa ja maistuvat paremmalta.
-
- Kitisijä
Brisketti oli savustettua. Kyseessä on Suomen ykkös BBQ:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Kitisijä

Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Yleensä on kuulma tunnin jono. Meillä ei kestänyt kuin puoli tuntia päästä tilaamaan.
-
- Kitisijä
Asiallista. Tommosen se vaatii ja aika ennustettavan asiakasvirran.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kerran käynyt tuolla syömässä. Hassu konsepti. Ravintola jossain Salon teollisuusalueella lokaatiossa jossa kuvittelisi löytävänsä korkeintaan jonkun rasvanäpeille suunnatun peruslounasmättölän. Hirveesti väkeä. Porukka jonottaa ravintolaan sisäänpääsyä eikä vapaata pöytää meinaa löytää millään tilauksen jälkeen.
Toisella yrittämällä käännyttiin suosiolla muualle, kun jonot oli vielä pidempiä.
Toisella yrittämällä käännyttiin suosiolla muualle, kun jonot oli vielä pidempiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Linnanmäen Caruzellon buffet olisi voinut olla hyvä, jos ns. lämpimät ruuat eivät olisi olleet haaleita (eivät olleet siis edes lämpimiä kuumasta puhumattakaan) ja olisivat olleet hieman “kosteampia”.
Vegaaninen “Gochujang maustettua tofua ja paahdettuja kasviksia” oli niin kuivaa, ettei se ollut irrota kauhasta. Eikä se irronnutkaan: lähinnä tofupalat tipahtelivat lautaselle, mutta muu "soossi" olisi pitänyt kaapia jollain (ei ollut mitään millä kaapia, kun en sormella viitsinyt). Myös riisi oli niin kuivaa ja liisterimäistä (sen lisäksi että oli kylmää), että sitäkin oli vaikea saada irrotettua kauhasta.
Seuralainen söi lihavaihtoehtoja ja sanoi, että sama kuivuus ja kylmyys vaivasi niitäkin. Ei maksa vaivaa eikä rahaa mennä toiste.
https://linnanmaki.studio.crasman.cloud ... o-Menu.pdf
Vegaaninen “Gochujang maustettua tofua ja paahdettuja kasviksia” oli niin kuivaa, ettei se ollut irrota kauhasta. Eikä se irronnutkaan: lähinnä tofupalat tipahtelivat lautaselle, mutta muu "soossi" olisi pitänyt kaapia jollain (ei ollut mitään millä kaapia, kun en sormella viitsinyt). Myös riisi oli niin kuivaa ja liisterimäistä (sen lisäksi että oli kylmää), että sitäkin oli vaikea saada irrotettua kauhasta.
Seuralainen söi lihavaihtoehtoja ja sanoi, että sama kuivuus ja kylmyys vaivasi niitäkin. Ei maksa vaivaa eikä rahaa mennä toiste.
https://linnanmaki.studio.crasman.cloud ... o-Menu.pdf
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
I'm thinking of making a few more."
-
- Kitisijä
^ lintsiltä on käsittämättömän hankala saada kelvollista safkaa järkevällä odotuksella. Olen todennut lintsiburgerin parhaaksi diiliksi omien eväiden oheen.
-
- Kitisijä
Nehän on tietty makukysymyksiä, muttei possu kyllä naudalle nuotiolla tehtynä häviä pätkän vertaa. Kerran paistoin kaupan kasslerkönttiä nuotiolla folioon kietaistuna joku 13 - 14 tuntia, ja vaikka omakehu haisee niin kyllä se on varmaan ainakin top5:ssa mitä olen lihoja syönyt. Suurin "hifistely" valmistuksessa oli, kun tökin siihen cocktail-tikulla reikiä, että suolautuu sisältäkinsivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2024 11:27 Kerran olen tehnyt briskettiä. Joku 20 tunnin urakka. Ei ollut vörtti. Mielestäni onnistuin, mutta savustettu nauta maistui kovin kinkkuiselta. Ribsit tulevat 6 tunnissa ja maistuvat paremmalta.

Nyt penikseni on fantastinen!
-
- Kitisijä
OR ravinteli, äss mikä äss.
Maksa hemmetin hyvää, mutta pottumuussi oli soosia.
Jälkkäri ei sytyttänyt.
Juomat ihan ylihintaista kuraa paitsi beerenauslese.
Suurin pettymys piparjuurisoosi, joka oli aika mautonta. En ymmärtänyt kädenlämmintä lohta.Torni Heritage Menu 52,50 €
Jääkellarinlohta, pikkelöityjä kasviksia, mallasta ja piparjuurihapankermaa L
Paistettua vasikan maksaa (NL), sherrykastiketta, sipulia ja perunamuusia L, G
Kirsikkaclafoutis, vaniljakreemiä ja valkosuklaata L
Torni Heritage viinipaketti 45,00 €
Grüner Veltliner Bründelmayer 12 cl
Lous Jadot Bourgogne Cote d`Or Pinot Noir 12 cl
Weingut Anselmann Beerenauslese 8 cl
Maksa hemmetin hyvää, mutta pottumuussi oli soosia.
Jälkkäri ei sytyttänyt.
Juomat ihan ylihintaista kuraa paitsi beerenauslese.
-
- Kitisijä
Tapiolan Klubi lounas
Lautasannokset, salaattipöytä, ei kahvia. 3 vaihtoehtoa, halvin oli 13,50 pasta. Otin sen. Ei vakuuttanut. Pasta oli omaan makuun hieman suolatonta ja kastike oli liian juoksevaa ja mautonta. Salaattipöydässä oli kahta eri pastasalaattia ja riisisalaattia, mutta vain 2 kasvispitoista vaihtoehtoa. Terassi ja isot ikkunat ulos olivat plussaa.
Lautasannokset, salaattipöytä, ei kahvia. 3 vaihtoehtoa, halvin oli 13,50 pasta. Otin sen. Ei vakuuttanut. Pasta oli omaan makuun hieman suolatonta ja kastike oli liian juoksevaa ja mautonta. Salaattipöydässä oli kahta eri pastasalaattia ja riisisalaattia, mutta vain 2 kasvispitoista vaihtoehtoa. Terassi ja isot ikkunat ulos olivat plussaa.
-
- Kitisijä
Bas & Bas bistro taas kerran.
Raakaa siika miedossa chiliöljyssä oli oikein makoisaa.
Pavut ja tomaatti oli outo annos.
Sienirisotto oli oikein hyvää.
Paistettu makrillifile oli vähän niin ja näin. Makrilli oli jotenkin oudon miedon makuista normiin verrattuna. Joo, en tiedä muusta kuin tölkkiversiosta.
Tiramisu oikein makoisaa ja jälkkäriviini ihan taivaallista, harmi kun ei jälke ä viinin nimestä.
Paikan oma Kölsch tyylinen olut oli oikein raikasta.
Raakaa siika miedossa chiliöljyssä oli oikein makoisaa.
Pavut ja tomaatti oli outo annos.
Sienirisotto oli oikein hyvää.
Paistettu makrillifile oli vähän niin ja näin. Makrilli oli jotenkin oudon miedon makuista normiin verrattuna. Joo, en tiedä muusta kuin tölkkiversiosta.
Tiramisu oikein makoisaa ja jälkkäriviini ihan taivaallista, harmi kun ei jälke ä viinin nimestä.
Paikan oma Kölsch tyylinen olut oli oikein raikasta.
-
- Kitisijä
Kävin vihdoin. Kahvia tarjottiin aktiivisesti baaritiskiltä, mutta jälkiruoka oli joku tylsä magnum-puikko. Risotto oli sinänsä maukasta, mutta liian kuivaa. Chorizo-annos oli tavallaan hyvä, mutta siis kaupasta ostettua raakamakkaraa paistettuna. Ei paljon ravintolan tekemää arvonlisää, vaikka lisukkeet ihan ok olivatkin. Kuten yllä, myös minä ilahduin terassista ja isoista ikkunoista. Muutenkin miljöö rauhallinen, miellyttävä ja ihan tyylikäs. Väkeä ei ollut juuri lainkaan.sivustahuutaja kirjoitti: 22.08.2024 12:49 Tapiolan Klubi lounas
Vähän hankala arvioida. Kaikki oli sinänsä ihan hyvää, mutta mistään en hirveästi innostunut. Vaikea näiden on ohittaa vaikka Bistro O Matia. Näinköhän elää pitkään, valitettavasti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^
Jos Bistro O Mat on ainoa espoolainen 100 parhaan ravintolan listalla, niin ei se suuri synti ole vaikkei sitä päihittäisi.
Konkkaanhan toi menee hyvin pian. Sijaintia on vaikea löytää, vaikka tuntisi paikkoja. Eikä tuonne vahingossa eksy kukaan, koska on täysin syrjässä ihmisvirroista ja kaukana parkkipaikoista. Talvi viimeistään tappaa paikan kun pitäisi ulkona pohrustaa tuonne.
Tapiolaan ylipäätään olisi pitänyt suunnitella selkeä liikkumista helpottava katuverkosto kevyelle liikenteelle. Nyt selkeät väylät puuttuvat ja betonikannella töröttää kerrostaloja, joita porukka sitten kiertelee miten sattuu. Kun ostovoimaa ei saada keskitettyä, niin palveluita ei synny.
Jos Bistro O Mat on ainoa espoolainen 100 parhaan ravintolan listalla, niin ei se suuri synti ole vaikkei sitä päihittäisi.
Konkkaanhan toi menee hyvin pian. Sijaintia on vaikea löytää, vaikka tuntisi paikkoja. Eikä tuonne vahingossa eksy kukaan, koska on täysin syrjässä ihmisvirroista ja kaukana parkkipaikoista. Talvi viimeistään tappaa paikan kun pitäisi ulkona pohrustaa tuonne.
Tapiolaan ylipäätään olisi pitänyt suunnitella selkeä liikkumista helpottava katuverkosto kevyelle liikenteelle. Nyt selkeät väylät puuttuvat ja betonikannella töröttää kerrostaloja, joita porukka sitten kiertelee miten sattuu. Kun ostovoimaa ei saada keskitettyä, niin palveluita ei synny.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
^
Olen syönyt tuolla vain tapahtumien yhteydessä ja ruoka on ollut hyvää. Hanasaari on minusta tosi hieno paikka, joten kyllä tuo PLATS kannattaa katsastaa, varsinkin sellaiseen aikaan kun vielä näkee maisemia.
Tuonne vaan on sen verran matkaa, että jos joutuu ottamaan taksin, niin valitsen sitten samaan hintaan jonkun muun ravintolan Helsingistä. Tapiolan, Leppävaaran ja Matinkylän ravintoloihin on kivempi karauttaa pyörällä, joten noissa sijainneissa ravintola saa yhden sijaintitähden silloin kun ei syödä ihan pisimmän kaavan mukaan.
Olen syönyt tuolla vain tapahtumien yhteydessä ja ruoka on ollut hyvää. Hanasaari on minusta tosi hieno paikka, joten kyllä tuo PLATS kannattaa katsastaa, varsinkin sellaiseen aikaan kun vielä näkee maisemia.
Tuonne vaan on sen verran matkaa, että jos joutuu ottamaan taksin, niin valitsen sitten samaan hintaan jonkun muun ravintolan Helsingistä. Tapiolan, Leppävaaran ja Matinkylän ravintoloihin on kivempi karauttaa pyörällä, joten noissa sijainneissa ravintola saa yhden sijaintitähden silloin kun ei syödä ihan pisimmän kaavan mukaan.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Olen kuullut väitteitä että olisi hyvä. En ole itse käynyt, niin en voi vahvistaa huhuja.Bluntly kirjoitti: 18.09.2024 16:03 ^ Onko tämä mistään kotoisin?
https://www.hanaholmen.fi/kokoushotelli ... rantplats/
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Mä olen syönyt Hanaholmenissa muutamia työpaikan tarjoamia lounaita ja joskus ehkä jopa maksanut ihan itse jonkun vanhempainpäivälounaan edeltävälle sukupolvelle sielukkaassa seurassani, mutta edellisestä kerrasta on jo niin aikaa, että ravintolan nimi taisi olla Johannes tms. Olen muistelevinani, että noissa minun vierailuissani muotona oli jonkinlainen seisova pöytä (ehkä juhlalounaassa oli pöytiin tarjoiltu pääruoka, en muista). En tiedä, miten ravintola on nyt uudistunut, mutta vanha oli ilman muuta keskimääräistä parempi tuollaisena seisovapöytäkokemuksena. En tiedä, lähtisinkö sinne iltaruokailemaan omalla rahalla, vaikka olisi uudistunut miten.
-
- Kitisijä
No on se silleen konkreettisesti niille ongelma, että jos haluan tuon tyyppistä ruokaa, Ainoassa on kaksi vaihtoehtoa: Bistro O Mat ja Tapiolan Klubi. Nyt Klubilla on valttina miellyttävämpi tila ja valo, mutta kaikki varsinaiseen ruokaan liittyvät pointit kääntävät valintaa ostoskeskuksen ravintolamaailmaan. Voihan ne siinä vinkua, että epäreilua kun kilpaileva vaihtoehto on liian hyvä, mutta minkäs teet.sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2024 15:57 ^
-
- Kitisijä
^
Eikös Deliberi nyt ole myöskin "tuon tyyppistä"? Se on sitten toteutuksesta kiinni, nouseeko annokset fine dining luokkaan vai ei.
Eikös Deliberi nyt ole myöskin "tuon tyyppistä"? Se on sitten toteutuksesta kiinni, nouseeko annokset fine dining luokkaan vai ei.
-
- Kitisijä
Innostuin selailemaan tätä ketjua, ja piti tulla vielä raportoimaan, että tässä taannoin kävin maistamassa myös Le Coucou Vertin haukikvenellit. Upea kuohkea koostumus, mutta jos olisi nenä vähän tukossa, eikä tietäisi etukäteen, niin varmaan luulisi syövänsä jotain ihme souffleta ilman mitään kalasisältöä (toki esim. isäni mielestä tämä olisi suuri plussa haukiruoissa). Outoa. Muuten mainio ravintola.urpiainen kirjoitti: 05.06.2023 16:29Mulla on tässä muutaman viime vuoden aikana jotenkin uudelleen aktivoitunut muistoihin vajonneella vuosituhannella enemmänkin harrastelemani kotitarvekalastus. Ja rannikolla virvelöivälle se tarkoittaa aika usein haukea, mitä myöten olen sitten ruvennut kokkailemaan erilaisia haukipyöryköitä, -wallenbergejä ja sen semmoista. Hannu Linnun Hesarin kuukausiliitteessä esittelemästä bravuuristaan soveltamani versio on jo aika hyvä, mutta Bardot'n versio ranskalaisesta bistroklassikosta Quenelles de Brochet à la Lyonnaise saattaa kuitenkin olla vielä vähän parempi (Alexanderplatsille jo pärjään!). Hion vielä taitojani, ehkä jo syksyn kaudella voin osallistua ravintolapäivään omalla pop up -bistrolla.
Viimeksi muokannut urpiainen, 18.09.2024 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Ah, voisi ehkä olla tuossa mielessä, mutta niin eri sarjassa minusta. Kävin joskus kerran-pari, sittemmin jäänyt pois käytännössä harkitsemistani vaihtoehdoista.sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2024 17:07 ^
-
- Kitisijä
^ Pelkkä miljöö tiputtaa minulla Deliberin pois illallispaikkojen listalta, mutta lounaalla en huomannut merkittävää eroa Klubiin.