Karamelliketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ElanorRaven

Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Minä suurena herkkuperseenä karkkeja narskutellen päätin avata oikein oman ketjun karamelleille.

Mitkä karkit ovat sinulle ehdoton pakkomielle? Mitä et voi sietää?

Intohimoni numero 1 minulla (nainen kun olen...) on suklaa. Mieluiten tumma, ja myös kunnolla tumma (kaakaota vähintään 70 %). After Eight ja vastaavat ovat ehdoton pakkomielle.

Hyvänä kakkosena tulee ihanat hedelmälöllykät Haribon tyyliin. Tuore lakritsi, erityisesti Brunbergin tai Kouvolan, vie järjen. Fazerin Parhain-karkit on ehkä parhaita pussitettuja karkkeja ikinä. Toisinaan tekee hurjasti mieli kirpeitä hedelmäkarkkeja tai väkevää salmiakkia (Djungelvråls = addiktio).

Marsipaanikarkkeja en voi sietää, yäk! Myös se Fazerin uusi Faarao Mix on yököttävää.
huima

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja huima »

ElanorRaven kirjoitti:Minä suurena herkkuperseenä karkkeja narskutellen päätin avata oikein oman ketjun karamelleille.
:pics:

:D
tonttu

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Lähes karkkiaddiktina voin vastata tähän: irtokarkit. Ne on minun suurinta herkkua, varsinkin salmiakkikarkit ja kirpeät hedelmänamit.
Suklaata kuluu yllättävän vähän, pari palaa riittää mikäli mieli tekee.
Lakritsi on myös hyvää, Panda on suosikkimerkki.

Mitkähän sitten olisi semmoisia karkkeja joita en voisi sietää? Ensimmäisenä tulee mieleen kahvin makuinen suklaa, samoin kookossuklaa ei kuulu suosikkeihin. Muita ei taida olla.

Vaikka karkkia paljon syönkin, niin ihme kyllä hampaissa ei ole ollut koskaan yhtään reikää.
ElanorRaven

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Suvinen kirjoitti:Konvehdeista rakastan Geishaa ja sitten niitä simpukan ja muun merenelävän muotoisia, mitä ne nyt oli.
Ne Guylian-suklaat? Ne on ihan järjettömän hyviä... *kuolaa*
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Salmiakki! Suosikkeja on Turkinpippurit (tavalliset ja laku), vanhat autot ja Fazerin ruutusalmiakit. Sirkus Aakkoset ja lakut on kans hyviä. Tiettyyn aikaan kuukaudesta on pakko saada tosi tummaa suklaata, maitosuklaasta en tykkää. After Eightit, noitapillit ja aniskarkit on yököttäviä.
ninnithequeen

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sisu-pastillit. Jumankekka niihin jää koukkuun. Ja jos haistaa, että joku lähistöllä mussuttaa niitä, niin gaad, mun on kans saatava!

Ja joskus iskee suklaanhimokin. Fazerin Sinistä kiitos.
Elukka

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Suklaa on namia. :P
Seuraavaksi parhaiNpaa on salmiakki, varsinkin Pantteri-karkit.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja ak »

Useimmiten karkkihyllystä mukaan tarttuu nykyisin pantteri mix-pussi. Jos suklaata, niin sitten Fazerin sinistä. Karkin kulutus on kyllä vähentynyt aika paljon aikaisemmasta, mutta jos pussin/levyn ostaa niin kerralla se menee eikä kauaa kestä.
Avatar
snowmen
Elämätön Kitisijä
Viestit: 283
Liittynyt: 14.08.2005 19:11
Paikkakunta: Itävaltava
Viesti:

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja snowmen »

Mun lemppareita on turkinpippurit, mut täältä niitä ei saa mistään :evil:
Ja sit tietysti fazerin sininen suklaa... ai nam!
-Eihän tuolla naamalla voi muuta tehdä, kuin kusta muuntajaan-
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Beibi, mä olen karkkia! I´m hot, sticky sweet from my head to my feet, yeah!

Suklaa on ihan ykkönen, Pantterit ja Pantteri mix, Ässämix ja Pandan täytelakut. Siinä suurimmat intohimot.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Pehmovanukas

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Salmiakit ovat ainoita mitä voi makeisiksi laskea. Loput ovat sokeripaskaa.
bedlam

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Silloin harvoin kun minulla tekee mieli karamellia, himoitsen pääasiassa salmiakkia. Mutta irtokarkkiosastolta lähtee sitten toki muutakin mukaan kuin mustaa.
ninnithequeen

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pitää muuten sanoa vielä, että vadelmaveneet on aika hyvejä kans. Välillä kun niitä näkee irtokarkkihyllyssä, niin tekee mieli napata kourallinen...
AarneAnkka

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Lidlin Bentol -pastilleja vedän edelleen ihan simona. Hyviä ja pitävät röörit auki kanssa. Sen lisäksi menee tämän tästä Fazerin Sininen Maya -chilisuklaapötkö. Namskis. Nuo siis ovat lemppareitani tällä hetkellä.
huima

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja huima »

Karkkiperse en niin hirveästi ole, vaikka kilonkin pussi tyhjenisi tutulla tehokkuudella helposti. Sen sijaan olen hemmetinmoinen fani hyvän suklaan suhteen, niin ja jäätelön.

Ei vaan suomalainen kökkösuklaa enää jaksa maistua samalla tapaa, kun on ihastunut belgialaisiin suklaisiin. Ja sen eronkin huomaa siinä että Brysselin tuliaisia jakssaa syödä kolme neljä palaa -- siinä missä Marabouta tai Fazeria tuhota kokonaisen levyn helposti kerralla.

Ja näistä tunnelmista voisikin kohta ladata iPodiin rokkia ja pistää tossut jalkaan. Ilma on niin kaunis että edessä voisi olla tunnin lenkki.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

ninnithequeen kirjoitti:Sisu-pastillit. Jumankekka niihin jää koukkuun.
Mulla oli joskus vuosia sitten sisu-pastilliaddiktio, mutta sitten ne kirotut muutti pastillin koostumusta. Xylitol-aikakauden sisu on pehmoinen ja epämiellyttävä suussa kun taas perinteinen malli oli kova, juuri sopivan haastava purukalustolle ja mieluisaa imeskeltävää.
"I want you to get excited about your life."
huima

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja huima »

Hallusinaatio kirjoitti:Mulla oli joskus vuosia sitten sisu-pastilliaddiktio, mutta sitten ne kirotut muutti pastillin koostumusta. Xylitol-aikakauden sisu on pehmoinen ja epämiellyttävä suussa kun taas perinteinen malli oli kova, juuri sopivan haastava purukalustolle ja mieluisaa imeskeltävää.
Komppaan tätä.

Samanlainen kokemus koski niitä laivalta tuotuja mustia salmiakkikarkkeja, joiden nimeä en muuta. Niiden koostumus oli aikaisemmin erilainen, maku paljon täyteläisempi ja joka reissulla skidinä hirveä halu niihin. Kun koostumusta muutettiin, eivät nekään karkit maistuneet enää juuri miltään.
hebuli

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Lapsena ja nuorena olin karkkien ja makean suurkuluttaja, mutta vanhemmiten makuaisti on ilmeisesti haperoitunut, kun ei osaa enää samalla tavalla niitä himoita. Joskus maistuu suklaa tai jäätelö, ja joskus harvoin kauppakassiin eksyy esim. Mentos-rulla. Välttelen makeita nykyisin ehkä myös alitajuisesti niiden syömisen jälkeisen paskan ja väsyneen olon takia (alhainen verensokeri).
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Syön aika paljon suklaata ja siitä huomattava osa on pähkinäsuklaalevyjä. Salmiakkiin ei ole erityisempää himoa vaan popsin mieluummin lakua. Irtokarkkeja en ole viimeisen 8 vuoden aikana ostanut kertaakaan.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

hebuli kirjoitti:Mentos-rulla.
Tässä kotikemisteille askarreltavaa:
http://www.transbuddha.com/mediaHolder.php?id=1017
"I want you to get excited about your life."
hermine

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä oon salmiakkinarkkari, onneksi saan syödä sitä ihan lääkärin suosituksella. Tietysti salmiakin mausta nauttii parhaiten, jos joukossa on myös hedelmäkarkkeja.

Reilun kaupan tumma appelsiinisuklaa on taivaallista. Toinen lempimerkki on virolainen (olisikohan valmistaja Kalev) Tume. Tuo kuuluu syödä rusinoiden kanssa silleen että tunkee suuhunsa yhtä paljon suklaata ja rusinoita. Vois tietysti tehdä suklaarusinoita itsekin, mutta siitä olisi liikaa vaivaa. Valmiit ei kelpaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Hmm. Kyllä nyt olis helpompi luetella mistä karkeista ei tykkää, niitä kun on niin kovin paljon vähemmän.

70% tumma suklaa ei ole karkkia vaan antioksidantteja sisältävää terveysruokaa.

Kirpeät ja kovat hedelmäkarkit on parhautta. Se että kieli saattaa olla haavoilla monta päivää on pieni haitta.

Väkevät salmiakit. Jo mainitut Djungelvrålit aiheuttaa addiktioita.

Ei hitto, tää on mahdoton tehtävä, liian paljon karkkeja ja liian vähän aikaa. Suorituskykykin on laskenut iän myötä, nykyään tulee stoppi jo vaivaisen parinsadan gramman jälkeen.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Lilo kirjoitti:Kirpeät ja kovat hedelmäkarkit on parhautta. Se että kieli saattaa olla haavoilla monta päivää on pieni haitta.

Väkevät salmiakit. Jo mainitut Djungelvrålit aiheuttaa addiktioita
Kompsispompsis. Turkinpippureitakin menee koko pussi jos sortuu sellaisen ostamaan.
Suklaasta lähinnä valkoinen toblerone, geisha, kindermuna sekä maraboun pähkinäsuklaa aiheuttaa kuolaamisreaktion.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Bliss

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Salmiakkiaakkoset :h:
Wienernougat on kans syntisen hyvää...
Patz

Re: Karamelliketju

Viesti Kirjoittaja Patz »

Suklaasta en erityisemmin välitä, parasta on pehmeät/kirpeät hedelmäkarkit. Ja sekaan 20% salmiakkia.
Vastaa Viestiin