Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Star Wars 123456

En mie sano mitään muutakuin että 456 rocks, 123 sucks.
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

The Road Warrior

Tieteis- ja toimintaleffagenren kaanoniin jälkensäjättäineitä filkkoja ei ole määräänsä enempää. Osa on ikääntynyt tyylikkäästi, osa rupsahtanut kuin Wilkinsin Elma Floridan ryppy-resortissa. Siinä missä "Blade Runner" pysyy ja paranee, George Millerin kaatopaikka-kaahailu näyttää sekä rupisemmalta... että omalla kieroutuneella tavallaan tuoreemmalta.

Mad Max II:sta eli Asfalttisoturia katseltiin 1980-luvun laddie-leffa-iltamissa varsin tiiviisti. Mellu Gibsonin Down-undasta unelmakaupunkiin sinkouttanut rymistely puolustaa paikkaansa post-apokalyptisten rupisten romu-rallien genressä edelleenkin varsin mallikkaasti... vittu, sehän itse asiassa teki koko genren. Global Warmingin ja gason gallistumisen ryysiessä päälle ei pikku palkansaajan tarvitse mielikuvitustaan paljon ponnistaa nähdäkseen korttelia kiertävien pillurallaajien muuttuvan veren- ja bensanjanoisiksi tappajiksi... Sitä voi vaan toivoa näyttävänsä yhtä hyvältä nahkahousuissa, kun joutuu Etäisten Laaksojen Vaiteliaana Miehenä pelastamaan valkoisiin pukeutuneita öljynporaajia naheiden nahkahunnien piiritykseltä...

Kolme öljybarrelia ja yksi ilokaasutankki turboa varten.

Kuva
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Känniyön ja darra-aamun saldoa:

"Blade Runner Final Cut" - paranee vaan joka katsomiskerralla.
"Alien Spec Ed" - virkistävä kokemus kun katsomisseura oli nähnyt osat 2-4 muttei ikinä tätä ykköstä
"Live Free Or Die Hard" - toiminnan vauhdikkuudella mitattuna sarjan kärkipäätä, mutta hahmot, dialogi, "juoni" sekä pääpahiksen karisma varsin vaisuja.

Katsonkohan mä liikaa elokuvia?
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mitä täällä vihjataan?
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Dääm, enkö taaskaan voittanut mitään, prkl. Kuka uskaltaa kuluttaa leffoi enemmän kuin minä, tunnustakoon elämättömyytensä heti.

:wink:
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

:on:

Tääpäs kasso elokuvan! Mie kerron lissää!!

The Invasion



Voi pojat, tässä oli Nicole Kidman siitä jo pelkästään 2 pistettä. Lisäksi lämmiteltiin pikkasen erästä vanhaa leffaa uudelleen. Kovasti on pöpöä ulkoavaruudesta ja sepäs harmittaa Nicolea. Hitsinpimpulat kun sitä kyrsii, joutuu typykkä ihan värkkään kaikenlaista että pikkasen hermo alkaa lepäämään.

Lopputulos: Ihan mukiinmenevä scifidraama. Kyllä tän jaksaa kassoa toistekin.

Täräytän: 3½/5
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Suvinen kirjoitti:Sitäpaitsi koskaan ei voi katsoa liikaa elokuvia, lukea liikaa kirjoja tai kuunnella liikaa musiikkia.
Kai tässä on menossa semmoinen "hamstraaminen". Voip olla että lähitulevaisuudessa ei ehdi ajatellakaan elokuvia tai lukemista..

^Numba: tuo on viides filmatisointi Jack Finneyn romaanista "The Body Snatchers". Mä olen nähnyt noista kolme ja tämä oli kokonaisuutena oikeastaan heikoin tähän mennessä. Pitäisi hoitaa se Don Siegelin alkuperäinen jostain..

EDIT: sori, neljäs filmatisointi
Herra Manala

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

killkill kirjoitti:ilokaasutankki turboa varten.
Vakava asiavirhe! Turbolla ja ilokaasulla ei ole mitään tekemistä keskenään!
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

killkill kirjoitti:Mä olen nähnyt noista kolme ja tämä oli kokonaisuutena oikeastaan heikoin tähän mennessä. Pitäisi hoitaa se Don Siegelin alkuperäinen jostain..
Kuules ny setä, en miekään mikään poikanen enään ole. On ne tullut katseltua itsekin ja kirja löytyy hyllystä. Mutta poikkeavalla tavalla tämä oli jopa katseltava.

Ja tämän lässytin ihan vaan täsmennyksenä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Herra Manala kirjoitti:
killkill kirjoitti:ilokaasutankki turboa varten.
Vakava asiavirhe! Turbolla ja ilokaasulla ei ole mitään tekemistä keskenään!
"Asfalttisoturissa" Mad Maxilla oli mekaaninen ahdin veekasissaan, kun taas aavikkoraggareilla oli ilokaasua. Jolla pääsivätkin lujempaa.
Herra Manala

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Gat kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
killkill kirjoitti:ilokaasutankki turboa varten.
Vakava asiavirhe! Turbolla ja ilokaasulla ei ole mitään tekemistä keskenään!
"Asfalttisoturissa" Mad Maxilla oli mekaaninen ahdin veekasissaan, kun taas aavikkoraggareilla oli ilokaasua. Jolla pääsivätkin lujempaa.
Se ei kuitenkaan ole, eikä muutu turboksi, eikä ole turboa varten, vaikka miten kaasuttelisi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Herra Manala kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Vakava asiavirhe! Turbolla ja ilokaasulla ei ole mitään tekemistä keskenään!
"Asfalttisoturissa" Mad Maxilla oli mekaaninen ahdin veekasissaan, kun taas aavikkoraggareilla oli ilokaasua. Jolla pääsivätkin lujempaa.
Se ei kuitenkaan ole, eikä muutu turboksi, eikä ole turboa varten, vaikka miten kaasuttelisi.
Daa. en niin väittänytkään. Ahtimet, sekä mekaaninen että turbo on ihan eri asia kuin ilokaasutehostus, tietysti. Mikä nitrojuttu olis kiva itse rakennella, jossain lehdessä kerran näin ohjeetkin. Taitaa olla Suomessa laitonta, mutta jutussa sanottiin, että voihan pullon ottaa katsastusta varten pois. Miten muuten kuluttaako tai likaako ilokaasun käyttö moottoria?
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Herra Manala kirjoitti:Vakava asiavirhe!
Nyt kuulostaa, että mr Grumpy-Face olis itsekin nitrous-oxiden tarpeessa :P

Okei, myönnetään. Minä moottoreista mitään tiedä... mutta pienessä pörinässä on kiva kirjoittaa elokuva-arvosteluja!
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Sid & Nancy

Sex Pistolsien tarinaan pohjautuva piuha, juuh perustuu samannimiseen kirjaan. Mie itseasiassa tykkäsin, Gary Oldman tykittää roolinsa Sidinä hyvin lävitse ja olen miehen näyttelystä aina tykännytkin.

Kyllä tälle on täräytettävä 4/5

Linkki: http://us.imdb.com/title/tt0091954/
Trailer: http://youtube.com/watch?v=w3C-FexDcm0
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Huono oli tämä ihan ensimmäinen filmiversio "Invasion Of The Body Snatchersista". Ei mitään kunnon jännitystä tai paranoiaa, kauheaa kiekumista ja kailotusta vaan.
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Suvinen kirjoitti:sahasin puhki punkkariaikoinani
Tavallaan harmittaa, ettei musta ole yhtään valokuvaa lukioaikaisessa kuosissa eli keesi, mustavalkoiset raitapökät, maiharit ja pitkä musta takki...

Itse leffa oli ihan ookoo, eniten Gary Oldmanin ansiosta.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

killkill kirjoitti: Itse leffa oli ihan ookoo, eniten Gary Oldmanin ansiosta.
Samaa mieltä. Muutenkin häiskä lukeutuu lempi näyttelijöihini.

Tuli taas vaihteeksi katsottua TV1000 Kelkkajengi, näyttää olevan maksullisten kanavien vakioleffa. Taitaa olla ainakin neljäs kerta kun olen kyseiseen rainaan niissä törmännyt.
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Rouva Pupu kirjoitti:Gary Oldman
Tsuumailin pitkään äijän filmografiaa IMDB:ssä. En edelleenkään pysty palauttamaan mieleeni, onko ukko näytellyt a) komediassa tai b) muuten vaan aidosti mukavan miehen roolissa?
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

killkill kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Gary Oldman
Tsuumailin pitkään äijän filmografiaa IMDB:ssä. En edelleenkään pysty palauttamaan mieleeni, onko ukko näytellyt a) komediassa tai b) muuten vaan aidosti mukavan miehen roolissa?
En ole kaikkia herran leffoja katsonut, mutta ei ainakaan näkemissäni ole. Tietysti JFK:ssa se oli enemmänkin ressukka kuin pahis, pahis. Draculassakin se oli aika romanttinen, Leonissa varmaankin vittumaisin. Air Force Onessakin. En saa nyt päähäni millainen se oli Fifth Elementissä, en muista juuri mitään kyseisestä rainasta. Joku kusipää oletan. En myöskään muista enää True Romanceakaan. Pitäisi varmaan katsella kummatkin uudelleen. Muissakin olen sen nähnyt, mutta en kyllä muista leffojen nimiä.
isohaara

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja isohaara »

^Batmanissa oli hyvis, tosin rooli oli suht pieni ja yhtä ressukka kuin LHO JFK:ssa.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

isohaara kirjoitti:^Batmanissa oli hyvis, tosin rooli oli suht pieni ja yhtä ressukka kuin LHO JFK:ssa.
Joo, tuota en olekaan katsonut.
Menin kanssa katsomaan äijän tietoja ja pakko taas sanoa, etten muistanut olleen Hannibalissakin. Mutta millanen rooli siinä?
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Hyllyssäni kökkivässä Backwoods leffassa se muuten on ihan kiva tyyppi. Pientä sankarinainesta siinäkin, mutta ehkä hieman ressukka myös.
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Rouva Pupu kirjoitti:Joku kusipää oletan.
Kuva

Kusipää joka halusi tuhota maailman.

EDIT: Ring a bell?

[youtube]http://youtube.com/watch?v=krcNIWPkNzA[/youtube]
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Naked weapon

Komppaniallinen hemaisevia typyköitä tökkii toisiinsa, sekä kolmansiin osapuoliin, kaikenlaisia esineitä, mätkii nopeutettuna, katkoo selkärankoja ja pomppii vaijereilla. Mukana myös elokuvahistorian toiseksi eroottisin tanssi.

Parhaalla tahdollakaan voi sanoa hyväksi, mutta täydellinen pitsa&krapula-illan päätteeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Bluntly kirjoitti:Mukana myös elokuvahistorian toiseksi eroottisin tanssi.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=ayACsykYOQ0&feature=related[/youtube]

No ei tästä voi laittaa paremmaksi!
Vastaa Viestiin