Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kuva

Tiedä nyt sitten oliko turhimmat minuutit elämästäni heitetty romukoppaan vai ei. Leffa on ykköseen verrattuna äkkiä_jostakin_shokkia kamaa ja juonellisesti nyt vähän niin ja näin. Juoni nyt näin jälkeenpäin kelattuna, etäisesti mietittynä, jopa toimii mutta ei se pelasta leffaa siltä että nyt haluttiin sitä oksennusta katsojan kurkkuun, ei onnistunut kohdallani mutta en nyt toisaalta pitänytkään koko piuhasta.

Katsottava se oli kun vastaan tuli.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

nowaysis kirjoitti:Easy A. Aika ihku jos nyt teinihöpökomedioista tykkää. Mä tykkään, ja musta tässäkin on silleen hyvä sanoma, niinq vähän kaikessa nykyään. Mun mielestä.
Ai oliko siinä joku sanoma? Mä muistan vain Emma Stonen!!1
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti:
exsu kirjoitti:Katsottiin "Miesten vuoro". Oon itkenyt koko illan sitä kuollutta lasta. En suosittele isänpäiväleffaksi.
Itkin monta kertaa, sitä että isä ei saanut tavata lastaan ja sitä että sotilas tuli toimittamaan äitinsä hautaan ja sitä että saunan jälkeen mentiin roskikseen nukkumaan. Mutta Juuso oli ihana!
Joo itkin myös nuo läpi, mutta se viimeinen jäi päälle loppuillaksi. Juusosta löytyy netistä lisää videomateriaalia.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Against the Current. Viisi viidestä. Neljä euroa ei ole paljon näin tunteikkaasta kokemuksesta.
Prepare for the worstest.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Dark Night of the Scarecrow (BD)

Vuonna 1981 tehty tv-elokuva, joka kertoo jälkeenjääneestä Bubbasta, jonka vihamieliset kylänmiehet teurastavat luultuaan hänen tappaneen pikkutytön. Variksenpelättimen sisällä piilossa ollut Bubba kuitenkin alkaa ilmestyä tappajien pelloille ja päät alkavat putoilla.

Larry Drake on täydellinen ja uskottava hyväntahtoisena Bubbana ja Charles Durning vittumaisena postimiehenä ja tappajaporukan pomona. Draamallinen alkupuoli tarinasta toimii, mutta kauhu tästä puuttuu, koska tapettavat tyypit ovat mulkvisteja joiden toivookin tulevan tapetuiksi.

Hämmästyttävän hyvä kuvanlaatu 30 vuotta vanhaksi tv-leffaksi, vähän etukäteen epäilytti hankkia tästä bd mutta kannatti kuiteskin. Kuvasuhde toki on 4:3.

3/5

Kuva
Pröötprööt
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti: Juusosta löytyy netistä lisää videomateriaalia.
Niin löytyy ja olen katsonut ne melkein kaikki (siis ne mitä karhutv:stä löytyy). Ja mainostanut niitä mulle. Ja nyt suunnittelen reissua Kuusamoon.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

http://www.imdb.com/title/tt1411238/

Seuraan, olotilaan ja tarjoiluun täydellisesti sopiva :h: krapulaleffa ystävien kesken.
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hobo With a Shotgun

Olin vähän pettynyt, en odottanut tällaista sarjakuvamaista menoa.


My Soul to Take

Ikäraja on 15, ja tässä tapauksessa se tarkoittaa yläikärajaa. Todella läpikotaisin teinileffa, jossa juoneen tai logiikkaan ei pahemmin panostettu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tänään kattoon uus Twilight. Mua saattaa vähän myötänolottaa jo sekä näyttelijöiden että kanssakatsojien puolesta, mutta menen silti. Kaiken lisäksi näin iiihanasta Kristenistä unta yks yö!
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Se ei ollut ollenkaan huono, vaikka alussa musat ja vampyyrien maskeeraus vähän herätti oudoksumista ja kikatusta. En kuitenkaan suosittele muille kuin niille, jotka ovat lukeneet kirjat ja oikeasti tykänneet. Hirveellä pikakelauksellahan se eteni ja kohdat jotka kirjassa olivat ainakin itselleni merkityksellisiä, saatettiin ohittaa parilla lauseella. Muistan Suvisen maininneen, että imprinttauskohta olisi ollut erityisen nolo, mutta imo se oli vähemmän nolo kuin odotin. Cheesy, mutta siedettävä. Sen verran kieli poskessa tehty kuitenkin, ettei myötähäpeää ehtinyt alun jälkeen kehittyä.

Aiheutti silmien kostumista ja naurua odotettua suuremmassa määrin.
Prepare for the worstest.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Scarecrows (DVD)

Melko huono, mutta lähes nautittava kauhupöhköily 80-luvulta. Pankkiryöstäjäjengi kaappaa lentokoneen pilotteineen + tyttärineen kunnes yksi ryöstäjä hyppää koneesta koko rahasäkin kanssa keskelle maissipeltojen täyttämää maaseutua. Muut seuraavat tietty perässä etsimään petturia ja rahakassia, mutta pelloilla seuranaan ovat myös verenhimoiset variksenpelättimet. Juoni on käytännössä siinä, näyttelijät ovat surkeita sekä umpisurkeita, ohjaus niin ja näin + musiikki ei oikein toimi. Ja dialogista kertonee tarpeeksi yksi lausahdus: "They must be possessed by demonic demons!" Mutta gorea piisaa jonkun verran ja itse pelättimet ovat ihan jees. Kyllä tämän parin Kozelin kanssa katsasti, vaikka pikkasen alkoi sormi lipsua kuvakelaukselle loppupuolella.

2/5

Kuva
Pröötprööt
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Hostel Part III

Kökkö, kakka ja huono. Yllätys että ei se vaan toimi jenkkirahoitteisena. Parit hauskat goret ja se oli siinä.

En suosittele.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

New Year's Eve. Näitä valmiiksi haukuttuja, joista päätän ottaa ilon irti. Välillä dialogi oli kyllä niin huonoa, että aloin miettiä oliko se tarkoituksellista. En tiedä, olisiko tämä yli- vai aliarviointia, mutta jotain jonka tietyllä tasolla saattaisin ymmärtää näissä kieli poskessa(toivottavasti) tehdyissä leffoissa. Kliseitä kliseiden perään mutta myös juuri sellaista söpöilyä jota odotinkin.

Halle Berryn NYE -deitti oli kyllä jotenkin noloista noloin, olisivat edes laittaneet valkoiset tyypit siihen. Myös homoparin puuttuminen antoi vihjeitä siitä, että jotain ns. peruskaurasta poikkeavaa täytyy ennen loppua tapahtua, ja oma arvaukseni meni tässä juurikin nappiin ;) Mutta hyvä niin.

Jotenkin niin säälittää Ashton Kutcher nykyisin, että oon alkanu tykkään siitä, no joo, ehkä tykkäsin vähän jo aiemmin. Ja ne flanellipöksyt, mulla on samanlaiset pinkki-violetti-tummansinis-valkoisina.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Red Riding: 1974


Sangen synkkä raina, jossa lasten katoamisia tutkiva rikosjournalisti joutuu itsekin melkoiseen pyöritykseen. Toisin sanoin Andrew Garfield ketjutupakoi, harrastaa seksiä ja joutuu jatkuvasti pahoinpidellyksi. Ei mikään hyvän mielen pläjäys tämä. Masokisteiltä masokisteille, sano.


Tämän trilogian kolmososankin(1983) omistan, mutta täytynee ensin hankkia kakkonen(1980) ennen kuin katson sen.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Snakes on a plane katsoin kun se tuli töllöstä. Olin vähän kaasussa, mutta ihmettelin, miksi leffasta niin hypetettiin. Se ei musta ollut riittävän paska.

Ihmetyttää, miksi Samuel L Jackson jaksaa tehdä näitä paskaleffoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ihmetyttää, miksi Samuel L Jackson jaksaa tehdä näitä paskaleffoja.
Kai se voi joskus olla haasteellista pelkkää käsistä lukemalla. No okei, jo leffan nimen pitäis kertoa kaikki. Ehkä sen vaan piti viedä perheelle leipää.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ihmetyttää, miksi Samuel L Jackson jaksaa tehdä näitä paskaleffoja.
Kai se voi joskus olla haasteellista pelkkää käsistä lukemalla. No okei, jo leffan nimen pitäis kertoa kaikki. Ehkä sen vaan piti viedä perheelle leipää.
Tai ehkä se on sellainen kovaa työtä tekevä mies, joka ei kieltäydy työtarjouksesta. Veikkaan tätä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Snakes on a plane katsoin kun se tuli töllöstä. Olin vähän kaasussa, mutta ihmettelin, miksi leffasta niin hypetettiin. Se ei musta ollut riittävän paska.

Ihmetyttää, miksi Samuel L Jackson jaksaa tehdä näitä paskaleffoja.
Koska se voi tehdä. Ei tarvi tehdä leffoja sen mukaan paljon se tekee rahaa, vaan sen mukaan mikä vaikuttaa hauskalta tehdä.

Ja onhan se nyt niin älytön pätkä, että varmasti on saanu nauraa sitä tehdessään.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ihmetyttää, miksi Samuel L Jackson jaksaa tehdä näitä paskaleffoja.
Koska se voi tehdä. Ei tarvi tehdä leffoja sen mukaan paljon se tekee rahaa, vaan sen mukaan mikä vaikuttaa hauskalta tehdä.
Veikkaisin vaan ettei jossain lentokoneenrunkolavasteessa kumarassa kökkiminen ole ehkä sitä nautittavinta elokuvantekoa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kuva

http://www.imdb.com/title/tt1179025/
Pariisi 1912: Kaupunkia terrorisoi esihistoriallinen petolintu. Nuori ja huimapäinen toimittaja-seikkailija Adèle Blanc-Sec palaa Egyptistä muumioiden hautojen tutkimusmatkalta, ja joutuu uskomattomien tapahtumien pyörteisiin...

Luc Bessonin hauska, villi ja estoton sovitus kulttisarjakuvasta risteyttää Amélien ja Indiana Jonesin. Elokuva perustuu ranskalaisen mestaripiirtäjä Jacques Tardin sarjakuviin.
Ihan katsottava, mutta mie se tyksin seikkailuelokuvista niin olen jäävi sanomaan oliko kultturelli kokemus vai ei.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eilen kaikkein yh-mammojen sankari Erin Bronkowitz toisen kerran. Hyvä leffa. Tositapahtumiin perustuva tarina 3:n lapsen yh-äidistä, joka lakifirman sihteerinä aloittaa joukkokanneteistelun.

Toissapäivänä Dreamgirls. Hyvä leffa sekin. Hyvin löyhästi Supremesin tarinaan perustuva leffa. Edie Murphy oli vaihteeksi hyvässä elokuvassa ja veti ihan hyvin roolin Little Richard/James Brownina.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen Shrek Forever After ja Monsters vs Aliens. Tänään Transformers I&II, kai tässä jokin täytyy vielä väijyä kun ei uni tulekkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kauhea kankkunen 2

3/5: samaa settiä kuin eka eli välillä hauska ja välillä ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Olen nyt viikon sisällä kattonu kolme Twilight-leffaa. Onhan ne kakkaa, mutta häpeäkseni joudun tunnustamaan, että ruokkivat villisti mun romantiikan (ja hellyyden)kaipuuta. Mistä mä saisin ittelleni oman vampyyrin, joka suojelisi mua ritarillisesti kaikelta pahalta?? :(

Twilight osa 4 odottelee vielä tossa iPadilla hiljaista hetkeä...

Ei pysty antamaan pisteitä, sorry :D
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mirkku kirjoitti:Olen nyt viikon sisällä kattonu kolme Twilight-leffaa.


Onhan tää jo tuttu? http://www.twilightmoms.com/
Vastaa Viestiin