Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Talvisotilas
http://www.rottentomatoes.com/m/captain ... dier_2014/

Oikein hyvä rymistely. Plussaa pääsankareiden rajallisista supervoimista, joiden suhteen mentiin kyllä hieman överiksi. Hieman vähemmän eeppinen meno olisi tehnyt leffasta rouheamman ja paremman. Kyllä se niin on, että supersankarileffassa pitää päähahmoja olla rajallinen määrä. Avengerit ja äksät kärsivät hahmojen määrästä. Tykkäsin tästä leffa kapusta enemmän kuin sarjisversiosta ja se on paljon se.

4/5
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti:Pitkästä aikaa Wag the Dog
Kuuluu omiinkin suosikkeihin. Paljon samaa henkeä kuin mainiossa "Thank You For Smoking":issa.
Tsekkaapas muuten oheinen valtapelidraama "The Contender". Tuli poimittua katsontaan "House Of Cardsin" kolmannen seasonin premiereä odotellessa...
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Thank you for smoking on katsomatta myös, täytyypäs tsekata se!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen katsoin em. Thank you for Smokingin ja myös Up in the Airin. Vasta leffat katsottuani huomasin, että niillä oli sama ohjaaja, Jason Reitman. Hän puolestaan on Ivan Reitmanin poika.

Thank you for Smoking on satiiri tupakkateollisuuden lobbarista.

3/5

Up in the Air puolestaan romanttinen draama, jossa jonkin verran komediallisia aineksia. Kertoo miehestä, joka työkseen käy irtisanomassa ihmisiä. En tiedä, onko tällaista palvelua oikeasti olemassa.

Mies on matkoilla yli 300 päivää vuodessa. Kiertokanki, joka asuu hotelleissa ja lentokentillä ja pitää siitä. Hän luonnollisesti törmää työssään naispuoliseen vastaavaan tapaukseen. Leffa ei ole kuitenkaan läheskään niin tymä romanttinen komedia kuin tästä set upista voisi kuvitella.

3/5
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Siis se eka. Olikin paha aukko sivistyksessä, kun en ollut katsonut.

Periaatteessa hyvin tymää huumoria, mutta joku tässä on, minkä takia mukava katsoa.

3½/5

Täytyy tsekata jatko-osa myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Sin City - Film To Yawn For

Voihan. Olihan sillä hetkensä, mutta erästäkin arvostelijaa siteeratakseni - "Sin City -elokuvat ovat muuttuneet jo parodiaksi itsestään". Kertojaääntä taaskin liikaa, samaten katsojan aliarvioimista: jos henkilö kiipeää parvekkeelleen paloportaita ja avaa ikkunan, onko kertojaäänen pakko todeta "ikkunani ei ollut lukossa - pahaenteistä". Vielä olisi toki saman voinut tähdentää tekstiplanssilla niin hitaampikin popkornia jauhava serkusavioliiton tulos olisi päässyt kärryille.

Eva Greenin tissejä koko rahan edestä, rumia miehiä, valkoista verta isoina roiskeina. Millerille pisteet siitä, että oli malttanut kirjoittaa samojen hahmojen ympärille uuttakin tarinaa, eikä vain kierrättänyt vanhaa. Nimitarina toki oli suoraan graphic novelista. Cameoista bongasin Lady Gagan ja Nancy Callahanin kalsarikänniviihteenä telkkarissa häröilivät F Miller ja R Rodriquez. Muuten parhaiten tonttinsa hoitivat Josh Brolinin Dwight ja sivuosan Jeremy Piven. Ja RRRRRRosaRRRio Dawwwwson ... RRRRR!

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kävin kattomassa Lucyn. Omituinen se ainakin oli. Jotenkin ehkä kaukaa haettu mun makuun. Mutta mä tykkään leffoista joita jää miettimään, toi jätti miettimään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:American hustle

Ihan mukava leffa, tosin en oikein tajua miksi tämä on tehty, ellei sitten siksi että Bale saa taas lihoa/laihtua uskomattomiin mittoihin. Juoni huijaavasta pariskunnasta oli mukiinmenevä eikä liian yliampuva, mutta vähän turhan yksinkertainen kuitenkin kannattelemaan koko elokuvaa. Bale teki kyllä ihan mainion roolisuorituksen, Bradley Cooper myös, mutta mitään sanottavaa tästä leffasta ei jäänyt paitsi että tykkäsin myös Jeremy Rennerin tukkalaitteesta, se oli kuin symppis pieni orava!

Kuva
Mulle jäi tästä vähän hölmistynyt olo. En tajua hehkutusta. Kyllähän tän nyt katsoi, mutta ei kohkauksen väärti.

Mä tykkäsin enemmän Bailen tukkalaitteesta! Onkohan koskaan aiemmin leffassa ollut protagonistina henkilö, joka liimaa hiuksiaan kaljunsa peitteeksi :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla on Will Ferrel -kausi.

Anchorman 2.

Ei yhtä hyvä kuin ykkönen 2.5/5

Stepbrothers

"Haluaisin tehdä sinusta pienen pallon ja laittaa sen vaginaani"

2.5/5

Pidän Will Ferrelistä Carreya enemmän. Viimeksi mainittu tuntuu olevan niin itserakas. Tiedä sitten, mikä on totuus.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.08.2014 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Odottamaton ehdotus

Sandra Bullock on business bitch, jonka pitää mennä naimisiin, koska Yhdysvaltojen visa vanhenee. Hän pakottaa miespuolinen assistenttinsa valeavioliittoon kanssaan.

Synopsis kertoo kaiken.

1½/5
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti:Mulla on Will Ferrel -kausi.
Will Ferrellin hyvät elokuvat:

Stranger Than Fiction (2006)
The other guys (2010)
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Wolf Creek (2005) http://www.imdb.com/title/tt0416315/

Australialainen kauhuleffa ei ihan vakuuttanut. Muutama nuori heittää road trippiä Ausseissa, kun auto hajoaa. Paikalle osuu maajussi, joka hinaa nuoret tilalleen ja lupaa korjata auton. Luonnollisesti hinaaja on sarjamurhaaja ja teurastus voi alkaa.

Ennen kuin elokuvassa päästään noinkaan pitkälle, täytyy katsella lähes tunti turhaa alustuslätinää. On joo nuorilla kivaa ja plaa plaa. Pinnallisiksi jäivät nämä hahmot, joten ihan sama miten heille käy. Kovin hyvin ei käynyt. Sen verran hyvin eräälle kuitenkin, että jatko-osa on joskus tehty. Kai sekin on pakko katsoa - vaiks joskus viiden vuoden kuluttua tjsp.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oon ihan HIRVEESTI venannut tota Sin Cityä, mutta nyt mulle tuli vähän huono fiilis, kun luin ton KK:n arvion. Jörkka oli väärässä!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Katselin tota ekaa Sin Cityä n 1½ tuntia pari päivää sitten. Oli toki håtteja naisia ja muutenkin visuaalisesti päräyttävä, mutta ei kuitenkaan oikein mun teekuppini.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Musta Sin City:n sarjakuvalle uskollinen ilme on hieno. Eikä mua yhtään häiritse se kertojaääni, joka tuntuu olevan K^3:lle kovin epämiellyttävä kokemus. Tavallaan se kertojaääni liittyy tuohon uskollisuuteen originaaliformaattia kohtaan ja sen tapaan kertoa tarinaa.

Katselen kakkososan sitten joskus kun sen saa sopivan halvalla hyllyyn tuohon ykkösosan viereen. Enempää näitä ei sitten tarvi valmistellakaan, kun sarjakuvien oleellinen juoni taitaa olla tämän jälkeen käyty läpi ja kolmannessa osassa olisi rahastamisen ja vanhan kierrättämisen maku oletettavasti jo liian vahvasti mukana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Katselin tota ekaa Sin Cityä n 1½ tuntia pari päivää sitten. Oli toki håtteja naisia ja muutenkin visuaalisesti päräyttävä, mutta ei kuitenkaan oikein mun teekuppini.
Katsoin eilen viimeisen tarinan eli "That Yellow Bastard (Part II)"

Joko päivän tauko oli muuttanut nuppini sopivalle taajuudelle tai sitten tarina toimi paremmin. Tästä tykkäsin paljon.

Jessica Alba, huh huh
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

En pitänyt sin city ykkösestäkään, joten jätän kakkosen väliin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Katsomatta paska.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En nyt paskaksi sanoisi. Tyyli vain ei kaikkia miellytä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Eikö se nyt ole vähän perusedellytys hienolle teokselle, että joku pitää sitä ihan paskana. Kaikkia miellyttämään pyrkivät tuotokset tuppaa pakosta olemaan aika keskinkertaiseksi siloteltua kamaa, ettei niissä vain olisi mitään ärsytystä aiheuttavaa tartuntapintaa mihin tarttua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

elco kirjoitti:jätän kakkosen väliin.
130%!

Mä kyllä itse menen tuon väijymään jahka ehdin. Ihan sama mitä muut sanoo.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Edge Of Tomorrow

Scifi-tomppacruise viettää "päivää murmelina" exoskeletonissa foxin shewarriorin (Emily Blunt) kanssa alienien invaasiota torjuen. Aina kun henki lähtee, päivä alkaa alusta.

Kuten aina ajan manipulointia ja aikamatkustusta käsittelevissä elokuvissa katsojan ei pidä ruveta liian syvällisesti pohtimaan juonesta väistämättä löytyviä dropshipilla läpilennettäviä aukkoja. Hävyttömän viihdyttävä ja visuaalisesti laadukas tieteistekelehän tämä, rytinää ja pauketta riitti. Alienit oli siksi vikkeliä, ettei silmä meinannut perässä pysyä. Tomppa on päässyt kiitettävästi eroon vanhoista maneereistaan, ei enää hosumista tai hainhymyjä. Emily Blunt oli vetänyt itsensä häiritsevän kireään kuntoon, aikaisemmin viehättävä naama näytti vähän kolkolta - toki sopien riutuneen eliittisotilaan luukkiin. Kuluttaahan se, kun samaa kukkulaa valtaa päivä toisensa jälkeen...

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:^Tykkäilin myös. Eilen taas katsottiin viasatilta ilimaaseks toinen Tomppa eli vähän vanhempi Oblivion. Juonen arvasi jotakuinkin kokonaan noin kymmenen minuutin jälkeen, mutta onneksi ei ihan täydellisen tarkkaan kuitenkaan. Aika amerikkalainen tieteis/avaruus/tulevaisuusleffa taas kerran, viihdyttävyydessä edge of tomorrow oli paljon parempi mutta kyllä tämänkin katsoi. Jaime Lannister oli kyllä ihan miellyttävä yllätys!
Oblivionin loppu oli tylsä. Pommin vieminen emoalukseen on niiiin nähty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Oli, mutta visuaalisesti hieno paketti kaikin puolin. Tomppa toimii ihmeen hyvin ison rahan mainstream-tieteispätkissä (kaksi yllämainittua, Minority Reportia tai War Of The Worldsia unohtamatta).
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

okei, Wolwerine (en tiiä oliko tää nyt niin ihmeellinen mutta hei: Hugh Jackman!) Yritin katsoa juoppohullun päiväkirjaa mutta oli niin kertakaikkisen paska etten saanu kahlattua loppuun. 21 tapaa pilata avioliitto oli aika hyvä mutta tähän hetkeen ehkä ihan pikkasen liian osuva! Vedin tässä pikku morkkikset päälle omasta epäonnistumisesta. Jos koittais täsä nukkua väliin, kasipallo on vielä jäljellä ja kaveri lupas roudata mulle huomenna lisää leffoja!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin