Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Terrorizer

Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

The Magnificent Seven - Seitsemän rohkeata miestä
http://finnish.imdb.com/title/tt0054047/

tämän klassiko on tänä vuonna katsonut,..6 kertaa. klassikko leffa,vaikka alkuperäinen Kurosawan Seitsemän samuraita on parempi
:D
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Dawn of the Dead (sen uuden version director's cut)

Odotin huonoa leffaa ja näin huonon leffan. Alkuperäinen tekele on niin hieno klassikko, että asenne oli jo levyä koneeseen survaistessa oli ihan väärä. Ärsyttävintä oli se samankaltainen tyylikeino nopeissa äksönkohtauksissa kuin 28 days later-leffassakin, eli ilmeisesti osa kohtauksista oli kuvattu pienemmällä freimimäärällä/sekunti (korjatkoon joku jos tietää paremmin). Se jokatapauksessa sai leffan näyttämään jotenkin halvalta, vaikka efektit sinänsä olivatkin ok.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Avenger kirjoitti:The Magnificent Seven - Seitsemän rohkeata miestä
http://finnish.imdb.com/title/tt0054047/

tämän klassiko on tänä vuonna katsonut,..6 kertaa. klassikko leffa,vaikka alkuperäinen Kurosawan Seitsemän samuraita on parempi
:D
Ooh. Se on hyvä. Nuorempana kirsikkana kakun päällä siinä oli Horst Buchholz - tuo Saksan lahja elokuvateollisuudelle. Olen kanssa varmaan katsonut tänä vuonna jo useamman kerran. Silti, Rio Bravo menee vielä kirkkaasti ohi.

Eilen tuli Takenin viimeinen jakso. Olin TOSI pettynyt koko sarjaan. Siinä ei ollut mun mielestä oikein päätä eikä häntää.
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

I.M.Weasel kirjoitti: Eilen tuli Takenin viimeinen jakso. Olin TOSI pettynyt koko sarjaan. Siinä ei ollut mun mielestä oikein päätä eikä häntää.
Ai jännää,mun mielestä Taken oli loistava sarja,johon ei mahtunut yhtään jaksoa jota en ois jaksanut katsoa.Mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana muuta kuin se että harmi kun se loppui nyt.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ak »

Sunset Blvd. / Auringonlaskun katu (http://finnish.imdb.com/title/tt0043014/)

Oikein hjuva klassikko. Viime aikoina tullut katseltua muutenkin vanhempia leffoja ja tämä oli kyllä ehdottomasti yksi parhaista. Kannattaa katsoa, jos saa jostain käsiinsä.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Haemaeraemies kirjoitti: Ai jännää,mun mielestä Taken oli loistava sarja,johon ei mahtunut yhtään jaksoa jota en ois jaksanut katsoa.Mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana muuta kuin se että harmi kun se loppui nyt.
Noh, mulle kävi noin Angels in American kanssa. Tosi moni sanoi, että ei tykännyt ja oli ihan plaah... mä elin joka vuorosanan mukana tosi vahvasti ja olin tyytyväinen jälkikäteen.
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

I.M.Weasel kirjoitti: Noh, mulle kävi noin Angels in American kanssa. Tosi moni sanoi, että ei tykännyt ja oli ihan plaah... mä elin joka vuorosanan mukana tosi vahvasti ja olin tyytyväinen jälkikäteen.
Meinasinkin juuri antaa esimerkiksi angels in america,jonka jokainen jakso jäi kesken kun oli niiin tylsää tai sitten nukahdin:p

Kaikki ei vaan toimi kaikille mikä on just oikein:)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Haemaeraemies kirjoitti: Meinasinkin juuri antaa esimerkiksi angels in america,jonka jokainen jakso jäi kesken kun oli niiin tylsää tai sitten nukahdin:p

Kaikki ei vaan toimi kaikille mikä on just oikein:)
Juurikin näin.

Takenin vikan jaksoin katsoin loppun koska söpö alieni John tuli takaisin.... 8)
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:Dawn of the Dead (sen uuden version director's cut)
Eikö edes alkukohtaus vakuuttanut? Leffa muuten oli kuraa, siitä samaa mieltä.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Dawn of the Dead (sen uuden version director's cut)
Eikö edes alkukohtaus vakuuttanut? Leffa muuten oli kuraa, siitä samaa mieltä.
Alku oli kyllä ihan mukaansatempaava siihen asti kunnes itse ostoskeskukseen päästiin. Sitten alkoi mielenkiinto lopahtaa, varsinkin sen liikaa korostetun "mutta loppujen lopuksi elävä ihminen onkin se kaikkein suurin uhka"-jutun muodossa.
Gina

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gina »

Pitkästä aikaa leffan katselua.

Constantine

Mulle ei tapaa toimia tuollaiset katossa kiipeilyt ja mömmiäiset, mutta tää ei ollut oikeastaan yhtään hullumpi. Ehdottomana plussana Keanu Reeves :h:
Visuaalisesti hieno pläjäys, vähän Matrixin tapaan. Juoni aika kökkö, mutta muutama upea näyttelijäsuoritus kuten Constantine ja Midnite, enkeli Gabriel myös.

***1/2
Terrorizer

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Shichinin no samurai - Seitsemän samuraita
http://finnish.imdb.com/title/tt0047478/

tämänkin klassikon on tänä vuonna nähnyt 8 kertaa :matsi:
SnapaHead

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

KillKill ja Bedlam... Perskuta. Olihan siinä Dawn of the Deadissa tehty aivojen ja päälakien roiskumiset paremmin kuin missään koskaan.
Sen lisäksi siinä ammuttiin pikkuvauvaa päähän.
Toisin sanoen siinä ei marjasteltu. Kovin kovin harvinaista nykyään.
Neljää tähteä viihteenä, kolmonen muuten. Viisi tähteä verestä,
ja kaikista lentävistä könteistä. Se moottorisahaa tissiin ja multa
lens limut naamalle.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

SnapaHead kirjoitti:Olihan siinä Dawn of the Deadissa tehty aivojen ja päälakien roiskumiset paremmin kuin missään koskaan.
Ei ne aivojen roiskumiset paskaa leffaa pelasta. Tuota ennen katsomani ameriikkalaisten versio Grudgesta vaikutti hyvin keskinkertaiselle kauhuleffalle, mutta tämän jälkeen se tuntuu melkein merkkiteokselta.
SnapaHead

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Pelastaa pelastaa. Mössö ja suuri bodycount ei ole koskaan mitään muuta kuin plussaa leffalle.En alkukaan ymmärrä Dawnin arvosteluita. Varsinkaan jos Kaunaan verrataan. Toimivaa zombie-mättöä.
Dawn oli sitä mitä 28 päivää olisi pitänyt olla. Jälkimmäinenhän taistelee Terminalin kanssa kaikkien aikojen huonoimman leffan arvonimestä. Molemmilla kun on niin rankat uskottavuusongelmat ettei niitä olisi ikinä pitänyt päästää käsikirjoitusta pidemmälle. Ja koska moisilla resursseilla ei pitäisi olla mahdollista tehdä tuollaista.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

SnapaHead kirjoitti:En alkukaan ymmärrä Dawnin arvosteluita. Varsinkaan jos Kaunaan verrataan.
No minä lähinnä vertaankin siihen alkuperäiseen. Ikävä kyllä, nimittäin jos vastaavanlainen pläjäys olisi tehty toisella nimikkeellä ja ilman selviä yhtymäkohtia alkuperäiseen, olisin saattanut tykätä huomattavasti enemmän.
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

SnapaHead kirjoitti:Perskuta. Olihan siinä Dawn of the Deadissa tehty aivojen ja päälakien roiskumiset paremmin kuin missään koskaan.
Sen lisäksi siinä ammuttiin pikkuvauvaa päähän
No, mie en tämän kesplort -lajityypin asiantuntija ole, niin en osaa sanoa. Kovin nähdyltä tuo vain tuntui. "28 Days Later" ehti ensimmäisenä pumpata zombiet benjohnson-kuntoon.

Uudelleenlämmityksistä sen sijaan iso kumarrus "Texas Chainsaw Massacrelle". Teki oikeasti häijyä parissa kohtaa.
Terrorizer

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Lassie (1994)
http://finnish.imdb.com/title/tt0110305/

aika paska leffa,mutta katsoo tämän ennemmin kuin esim. urheilua
Terrorizer

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Kissa kuumalla katolla
http://finnish.imdb.com/title/tt0051459/

Paul Newman & Elisabeth Taylorin tähdittämä klassikko, on kyllä katsomisen arvoinen elokuva. tässä leffassa on sitä jotakin,mitä nykyiset Hollywoodin massatuotanto draamat ei omaa.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Eilen Lemony Snicket's A Series on Unfortunate Events

Sulattelen vieläkin. Visuaalisesti hieno. Lavastus oli jännä. Ihan mielenkiintoinen tarinakin, mutta valitettavasti kävi niin, että lopussa olisi voinut olla teksti "to be continued". Ärsyttävää. Eikö tarinoita enää osata kertoa loppuun yhden elokuvan aikana?
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Weasel:
Arvaapa minkä katsoin tänään taas kerran ja mistä sain inspiraation?
Ainoa warettamani musikaali!

"Whip crack away, whip crack away, whip crack away!"

"Here´s the man the sheriff watches:
On his gun there´s more than twenty-seven notches
On the draw there´s no-one faster,
and you´re flirting with disaster,
when Bill Hickock´s reputation comes on line.
And I´m glad to say
he´s a very good friend of a friend of mine!"

"You can go to Philadephia,
take a hack in Hackensack.
I´ll never ring a bell for you
or yell for you to come back!
In the question you´re the "why"
in the ointment you´re the fly
I know some things are indispensable,
like a buck or two,
if there´s one thing I can do without,
I can do without you!"


"I just flew in from the Windy City
The Windy City is mighty perdy
But it ain´t got what we´ve got,
No siree!
I´m telling you boys:
We´ve got more life in Deadwood City
than the whole of Illinois!"
:lol:
Terrorizer

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Kwai-joen silta
http://finnish.imdb.com/title/tt0050212/

taas niitä leffoja joista on tykännyt ekasta katselukerrasta asti, näin 80-luvulla telkusta. tänä vuonna on tullut katsottua 5 DVD:ltä.
William Holden loistaa taas roolissaan,kuten myös Alec Guinness.
katsomisen arvoinen elokuva
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

"The Island"
Utopistisessa paratiisiyhteisössä elävä Evan McGregor seuraa kafkamaisia harhaluulojaan ja huomaa että asiat ovat hullummin kuin luulisikaan. Tarina alkaa kafkamaisilla fiilistelyillä mutta muuttuu loppua kohti yhdeksi isoksi takaa-ajoksi.

Ihmeen katsottava Bruckheimer-Bay -tuotannoksi. Kivoja lavasteita, musiikki teemaan sopiva (Luojan kiitos, ei Hans Zimmeriä!) Ei kuitenkaan mikään tieteistoimintaklassikko.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ann »

Hellraiser 1-3.

Kivaa oli, mutta tähän jäi..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Think »

Hotelli Ruanda

Hyvin tehty kuvaus Ruandan kansanmurhasta ja ihmisen raadollisuudesta näin elokuvallisessa versiossa. Väkivallalla ja silpomisilla ei mässäilty vaan tilanteen ahdistavuus oli saatu muilla tehokeinoilla katsojille aikaan. Suosittelen ehdottomasti. Perustuu tositarinaan.

Annetaan nyt arvosteluksi vaikka neljä miinus viidestä

8)8)8)8)-
Ovela kuin orgasmi
Vastaa Viestiin