Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

So Hard kirjoitti:se jäi niin selkeästi huutamaan jatko-osaa.
Nykyään mahdolliset franchise-leffat tehdään niin, että loppu jätetään aina mahdolliselle sequelille avoimeksi. Ensimmäisen osan menestys sitten määrittelee sen, mikä taskulaskinmiehet sanovat jatko-osille / franchise rebootille. Tässä tapauksessa veikkaan jälkimmäisen puolesta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

küllküll kirjoitti:
So Hard kirjoitti:se jäi niin selkeästi huutamaan jatko-osaa.
Nykyään mahdolliset franchise-leffat tehdään niin, että loppu jätetään aina mahdolliselle sequelille avoimeksi. Ensimmäisen osan menestys sitten määrittelee sen, mikä taskulaskinmiehet sanovat jatko-osille / franchise rebootille. Tässä tapauksessa veikkaan jälkimmäisen puolesta.
Mun ymmärryksen mukaan tästä olisi tuotantoputkessa jatko-osa ollut jo ekaa osaa tehtäessä. Eipä sillä, mikä jottein hyvälle pätkälle sequelia voisi toivoakin.
Universaali disclaimer.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

küllküll kirjoitti:Nykyään mahdolliset franchise-leffat tehdään niin, että loppu jätetään aina mahdolliselle sequelille avoimeksi.
Kyllä kai tätä on tehty enemmän tai vähemmän jo ainakin jo 80-luvulta lähtien. Tuo Apinoiden Planeetta kiinnostaisi kyllä, mutta vieläkin mielessä kummittelee se Burtonin ripulipaska. Alkuperäinen on yksi kaikkien aikojen parhaista leffoista. Eikös tuon uuden pitänyt sitäpaitsi olla prequel sille?
Pröötprööt
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Nykyään mahdolliset franchise-leffat tehdään niin, että loppu jätetään aina mahdolliselle sequelille avoimeksi.
Kyllä kai tätä on tehty ainakin jo 80-luvulta lähtien. Tuo Apinoiden Planeetta kiinnostaisi kyllä, mutta vieläkin mielessä kummittelee se Burtonin ripulipaska. Eikös tuon pitänyt sitäpaitsi olla prequel sille alkuperäiselle?
Se on prequel, joka jättä tilaa useammallekin prequel sequelille.

Kannattaa käydä vilkaisemassa niin kauan kun menee isoissa teattereissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

So Hard kirjoitti:Kannattaa käydä vilkaisemassa niin kauan kun menee isoissa teattereissa.
En mää teattereissa käy, odotan bluukkaria.
Pröötprööt
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Väijyin viikonloppuna ekan pluurein pleikkarin kautta. Onko siinä parempi kuvanlaatu, kun en huomannu eroa? Hirveesti valikkoja oli, ihan ahdisti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Väijyin viikonloppuna ekan pluurein pleikkarin kautta. Onko siinä parempi kuvanlaatu, kun en huomannu eroa?
Riippuu pitkälti telkkarista ja julkaisusta...
Pröötprööt
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

pierupylly kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Väijyin viikonloppuna ekan pluurein pleikkarin kautta. Onko siinä parempi kuvanlaatu, kun en huomannu eroa?
Riippuu pitkälti telkkarista ja julkaisusta...
Ja tietty töllön koosta.

*haluaa jatkaa geekkailua*
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edit: peruutetaan vähän tosta kokovaatimuksesta. Kyllä mä ainakin huomaan selvän eron 24 tuumaisessa bluurayn ja DVD:n välillä. Toki sitä sitten pitää katsoa erittäin läheltä. Mutta HD töllössä bluurayssä näkyy normaalissa kasvokuvassa esim ihokarvat.

Tai no, et oo tosta 24 tuumaisesta kattonut kuin bluurayta, mutta tuskin ne yksittäiset ihokarvat näkyis DVD:nä.

Hitto, mähän koko ajan väitän itseäni vastaan.

Tai siis enhän mä nyt itsenäni vastaan väitä...
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 05.09.2011 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tekniikka ja koko...niinpä tietenkin :prööt:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tekniikka ja koko...niinpä tietenkin :prööt:
Niih!

Sulla on liian pieni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on nelikymppinen...siis sellainen ketterä kaupunkitelsu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mulla on nelikymppinen...siis sellainen ketterä kaupunkitelsu.
ja se on full HD, ei HD-ready?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mulla on nelikymppinen...siis sellainen ketterä kaupunkitelsu.
ja se on full HD, ei HD-ready?
Noiden ero ei tuossa koossa ole merkittävä, jos ei ihan naama kiinni töllössä tuijota. Mutta kyllä dvd:n ja bluukkarin eron pitäisi normaalilla näkökyvyllä olla ihan selkeä. Mutta toki on olemassa niitä susipaskojakin bd-julkaisuja, jotka ei käytännössä petraa dvd:stä juurikaan. Esim Terminatorin eka bd-julkaisu ei kyllä näyttänyt mistään kohtaa teräväpiirrolta.
Pröötprööt
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vähät rakkaudesta (Down With Love)

Tälle antaisin täydet tähdet, ihana romanttinen komedia olematta mikään ällösokerinen lässytys. Ihana!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään tullut katsottua vain laatuelokuvia kuten Juno, Little Miss Sunshine, Son of Rambow sekä Fast Times at Ridgemont High.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Elokuvan puolivälissä oli pakko ruveta vetämään sangriaa, muuten olisi verisuoni poksahtanut. Niin rajusta taide-elämyksestä oli kyse :D
Jotenkin luulen, että Ahnuld ei listaa tätä virallisessa filmografiassaan...

RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään tullut katsottua taas kasa leffoja. Jokaisesta olen omalla tavallani pitänyt, sanoisin että kaikki hyvän mielen elokuvia: Mamma Mia!, Who's That Girl, The Hangover, Thank You for Smoking sekä Valentine's Day.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Ny on pakko kysyä:
Miten sä ehdit katsoa noin paljon leffoja? Käsittääkseni olit lapsen kanssa kotona. Meillä ei tarvi kuvitellakaan katsovansa teeveestä mitään mitä itse haluaa, ennen kuin pojat on höyhensaarilla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:Elokuvan puolivälissä oli pakko ruveta vetämään sangriaa, muuten olisi verisuoni poksahtanut. Niin rajusta taide-elämyksestä oli kyse :D
Jotenkin luulen, että Ahnuld ei listaa tätä virallisessa filmografiassaan...

Pitäis katsoa. Tuo taitaa olla aika "korkealla" maailman huonoimpien elokuvien listalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

küllküll kirjoitti:Ny on pakko kysyä:
Miten sä ehdit katsoa noin paljon leffoja? Käsittääkseni olit lapsen kanssa kotona. Meillä ei tarvi kuvitellakaan katsovansa teeveestä mitään mitä itse haluaa, ennen kuin pojat on höyhensaarilla.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Johnny Winter

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Pussikaljaelokuva.

Tuli sellainen olo, että nyt katotaan Kaurismäen, Duudsonien ja Koti kadun risteytystä. Tähän suomalaisessa elokuvassa on tultu. Milonoff näytti melkein oikeasti siltä kerronnan hahmolta, mutta nää pari muuta jantteria oli ihan liian siloposkia ollakseen eläneet tuollaista elämää. Se vähän latisti tunnelmaa heti ensimmäisestä kohtauksesta alkaen.

Sai siinä muutaman kerran hörähtää ja en nukahtanut aikaisesta aamuherätyksestä huolimatta. Toisaalta… Tuonkin ajan olisi voinut käyttää vaikka urheiluun.
Johnny Winter

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

exPertti kirjoitti:^ Tai siihen paljon puhuttuun vaimon panemiseen? :)
Daven vaimon? Joko se on kierrossa?

Elokuvailtaan liittyen oli toki jotain mielenkiintoistakin. Odotellessani seuralaista siinä tuomiokirkon ja yliopiston nurkilla, niin oli hyvästi aikaa seurailla porukoiden olemusta ja tekemistä. Olihan se sellasta saippuaoopperaa, että siinä Pussikaljaelokuvakin jää arvosteluissa toissijaiseksi. Kaikkea kanssa ja ihan kaikille.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti:Ny on pakko kysyä:
Miten sä ehdit katsoa noin paljon leffoja? Käsittääkseni olit lapsen kanssa kotona. Meillä ei tarvi kuvitellakaan katsovansa teeveestä mitään mitä itse haluaa, ennen kuin pojat on höyhensaarilla.
No nyt ehdin koska mummi on kyläilemässä = äidille vapaa-aikaa. Ja toinen on tietenkin se, että nukun aika vähän eli tuhlaan yöni elokuviin ja kirjoihin.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Ei se ole ajan tuhlaamista :D
Lähinnä kateuttani kysyin, itse ehdin katsoa hädin tuskin leffan päivässä.
Vastaa Viestiin